6x boosts is te veel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Ik denk dat die 6x boosts echt te heftig zijn. x3 ok, maar dit gaat de laatste tijd te ver.
Er zijn hier 2009-2012 broekies met 100k karma, die dus blijkbaar 6x mening-boost-mods kunnen geven.
En ik heb het echt niet zozeer over mijn eigen reacties, maar ja, die zie ik soms eerder.
Vaak staat een reactie gewoon goed, op +1, of -1, of whatever, maar als daar dan ineens een x6 overheenkomt dan weet ik genoeg.

We zouden een poll over boosts moeten houden.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

HMC schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:44:
Ik denk dat die 6x boosts echt te heftig zijn. x3 ok, maar dit gaat de laatste tijd te ver.
Er zijn hier 2009-2012 broekies met 100k karma, die dus blijkbaar 6x mening-boost-mods kunnen geven.
En ik heb het echt niet zozeer over mijn eigen reacties, maar ja, die zie ik soms eerder.
Vaak staat een reactie gewoon goed, op +1, of -1, of whatever, maar als daar dan ineens een x6 overheenkomt dan weet ik genoeg.

Als iemand zoveel karma heeft dan geeft het toch wel iets aan over die gebruiker dat die waarschijnlijk goed bezig is? Ik ken in ieder geval weinig mensen met meer dan 50k karma die constant vervelend zijn..

Anyway, de plek om dit te bespreken is hierrrr.
Tenzij je natuurlijk specifieke reacties/artikelen hebt dan kunnen die hier geplaatst worden zodat wij er naar kunnen kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zo, gewoon een eigen topic. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:10

_David_

FP ProMod

llama llama duck

HMC schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:44:

dus als je account uit 2009-2012 komt of later dan ben je een broekie? :X

Je kunt alleen maar 6x geven met boosts en die krijg je niet gebaseerd op je hoeveelheid karma

reviews: Tweakers moderatie faq
Boostpunten

Ervaren moderators kunnen boostpunten verzamelen waarmee zij de weging van een moderatie eenmalig kunnen verhogen naar een factor zes. Boostpunten verdien je door als eerste een +2- of +3-reactie te vinden. De reactie moet eindigen op de door jou uitgedeelde beoordeling van +2 of +3 om het boostpunt te verdienen. Met het vinden van een +2-reactie verdien je vijf boostpunten en voor een +3-reactie krijg je vijftien boostpunten. Met elk punt kun je één moderatie een boost geven.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Zoals _David_ al aangeeft moet je eerst veel modereren voordat je uberhaubt de beschikking krijgt over de mogelijkheid om +6 te geven door middel van de boost punten. Daarnaast is het erg kort door de bocht om te zeggen dat mensen die dan geregistreerd zijn allemaal broekies zijn, dan zou ik dat bijvoorbeeld ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

@HMC

De x6 weging kan natuurlijk ook nog van een Pro of Powermod komen. Maar ben het met je eens dat het met die ''boosts'' wel wat minder mag.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Als je als gebruiker op een FP topic gewoon alles +1 (of welke score dan ook) geeft wat al +1 (of welke score dan ook) staat, dan gaat je mod-status (en zelfs karma) vrij snel omhoog.
Voor de gein zelf eens getest de laatste paar dagen.

Normaal (vroeger) lees ik de posts en doe sporadisch een mod. Alleen als ik vind dat die post dat echt verdiend heeft of dat ik voel dat er negatief/positief ge-mening-mod is.

Maar de laatste paar dagen heb ik als test gewoon de meederheid gevolgd in mijn modding.
Bij heel veel posts gewoon hetzelfde modden. +1'tje hier, 0'tje daar, soms +2'tje omdat die daar al op stond, etc.

Dus ik ben in principe constant en actief aan het modden (wat dus een goed iets zou zijn), maar ik draag helemaal niets bij. Nog nemen mijn karma en boosts toe.
Edit2: NB: Dit kan ik dus doen zonder zelfs de posts te lezen.

PS. Ik weet het, het is niet een heel topic waard misschien, maar als je zoiets meldt in een ander Forum topic waar veel gereageerd kan ik dit fenomeen minder goed in de schijnwerpers zetten, omdat het snel ondergeregend is in andere posts en er geen discussie over kan ontstaan.
Het was...een laatste redmiddel. ;)

Dus daarom stem ik voor Boosts van max 3x dus.

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 12-07-2014 12:14 . Reden: Oplossing toegevoegd :) ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:10

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Als jij gewoon meemod met de rest en +2 en +3 geeft aan posts die daar al opstaan dan krijg jij geen boosts.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat mij betreft gaan die boosts er helemaal uit. Als het systeem zou werken zoals beoogd, dan zouden boosts niet nodig zijn. Posts komen in dat geval immers op de 'juiste' score uit. Als het systeem niet werkt, dan dragen boosts bij aan het probleem, ze kunnen namelijk niet alleen corrigerend worden ingezet, maar ook voor bijvoorbeeld meningmodden.

Zie voor mijn mening verder Bundin in "Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem" uit 2011.

[ Voor 14% gewijzigd door Bundin op 20-07-2014 17:00 ]

Pagina: 1