-
[ Voor 99% gewijzigd door Murtown op 07-01-2021 15:00 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Murtown op 07-01-2021 15:00 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 04:09 ]
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 04:34 ]
De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.
Verwijderd
Ik zou niet meer aan XP beginnen, die veiligheid kan niet meer gegarandeerd worden. Prima voor het checken van Tweakers.net en andere simpele websites, maar als je je mail opent of zelfs internetbankiert is het een risico.AcPower schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 05:04:
is een ssd inbouwen een optie? anders zou ik toch xp kiezen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 05:53 ]
inderdaad. tweede optie is dan een ssd met windows 7 erop. derde natuurlijk een lichte linuxdistributie.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 05:09:
[...]
Ik zou niet meer aan XP beginnen, die veiligheid kan niet meer gegarandeerd worden. Prima voor Tweakers.net checken, maar als je je mail opent of zelfs internetbankiert is het een risico.
Nu valt het misschien nog mee, maar dat risico wordt naarmate de tijd verstrijkt alleen maar groter natuurlijk
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
[ Voor 100% gewijzigd door Murtown op 07-01-2021 15:00 ]
Ik kan niet zo snel vinden of Lubuntu een eigen virusscanner heeft, maar omdat er minder virussen beschikbaar zijn voor Linux mag dat nog geen excuus zijn om geen virusscanner te gebruiken.Murtown schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:49:
ik moet zeggen windows 7 ging in het begin nog wel, maar staat er nu ook al weer 1 jaartje op en begint nu weer langzamer te worden.
Klopt het dat je met Lubuntu geen antivirus erop hoeft te zetten omdat de virussen op windows gericht zijn en lubuntu al ingebouwde virusscanner heeft?
Daar ben ik het niet echt mee eens. De laptop van mijn vader (gok jaar of 4 oud) was met Windows 7 bijna niet meer vooruit te branden (zelfs na inloggen stond dat ding tot 15 minuten later nog op 100% schijfactiviteit), met Windows 8 (.1) is dat een wereld van verschil geworden.xFeverr schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:35:
Nou, Windows 7 draait er niet soepel op misschien, maar verwacht nu niet dat iets anders er op zetten opeens wel heel soepel loopt. Acceptabel misschien, maar het is gewoon geen snelle machine
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2014 12:11 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Klopt Linux heeft geen anti-virusscanner nodig omdat er nagenoeg geen virussen zijn en je niet zomaar bestanden kunt laten uitvoeren zonder wachtwoord. Wil je echter meer informatie dan moet je eens kijken in dit forum: Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 en Windows XP vervangen door Linux? (veel vragen beantwoord van een Windows gebruiker waaronder anti-virusscanner en firewall).Murtown schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:49:
ik moet zeggen windows 7 ging in het begin nog wel, maar staat er nu ook al weer 1 jaartje op en begint nu weer langzamer te worden.
Klopt het dat je met Lubuntu geen antivirus erop hoeft te zetten omdat de virussen op windows gericht zijn en lubuntu al ingebouwde virusscanner heeft?
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 19:47 ]
[ Voor 36% gewijzigd door stane op 11-07-2014 20:03 . Reden: Virusscanner info toegevoegd ]
[ Voor 57% gewijzigd door freaky35 op 12-07-2014 03:23 ]
Verwijderd
Zodra een computer gaat swappen ben je gezien qua performance. Dat is al zo met een SSD, maar met een HDD is er helemaal geen beginnen aan.freaky35 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 03:18:
Mijn advies is echt om er meer RAM in te zetten
[ Voor 100% gewijzigd door Murtown op 07-01-2021 15:00 ]
Hou je er wel rekening mee dat Windows 8 zo'n lage resolutie niet ondersteunt in Metro? Tenzij dit intussen veranderd is...Ramon schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:23:
Windows 8.1 loopt lichter en soepeler dan Windows 7 dus die zou je kunnen proberen. En anders wordt het toch een XP of een wat oudere Linux-versie (de nieuwere zijn ook al wat zwaarder).
DDR2 SO-DIMM is nagenoeg gratis te noemenMurtown schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:51:
Oke, ik zou er meer ram in kunnen zetten,
maar vergeet niet dat er nog DDR2 geheugen inzit.
Zocht gwoon naar een gratis oplossing, want denk dat ik anders nog eerder een nieuwe laptop zou gaan kopen ipv meer ram in deze oude te steken.
Denk dat ik het beste af ben met Lubuntu, of nog eens win7 maar dan probere zo weinig mogelijk andere programma's, zo heb ik office 2010, zou ik met libre office beter af zijn?
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 17:53 ]
Valt best meeVerwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:24:
Minimaal 15 euro en dat is zonder verzendkosten: http://tweakers.net/categ...HUWWJOUpW0UqGZkZGSrG1tbUA
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Valt daar inderdaad mee. Gelijk even zelf gekeken voor 2GB en daar vragen ze dan weer het vierdubbele voor. Even goed zoeken en je krijgt al betere prijzendion_b schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:54:
[...]
Valt best mee
En verzendkosten - postzegeltje en klaar, voor EUR 5 meer dan EUR 5 aan verzendkosten te betalen is natuurlijk niet zo zinnig.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 00:15 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Oslik blyat! Oslik!
Even offtopic dan:dion_b schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:33:
Flash 'probleem' is vrij simpel: het moet in software (dus op de CPU) gedecodeerd worden, en zo'n Atom heeft uitermate weinig CPU-kracht over. Als je veel Flash gebruikt geen geschikte keuze.
"HTML5" is ingewikkelder, dat kan een van drie videostandaarden gebruiken:
1) h264 (Apple-smaak): vaak goede (i)GPU support in hardware, dus performance acceptabel.
2) OggTheora (FOSS-smaak): kom je weinig tegen, geen hardware acceleration, dus performance brak.
3) WebM (Google-smaak): GPU support begint pas nu op gang te komen. Oude Atoms kunnen het niet.
Als je "flash/htm5" zegt klinkt het alsof je vooral op Youtube bezig bent. Dan heb je Google-smaak, dus WebM, inderdaad geen HW acceleratie en dan brakke ervaring op een oude Atom
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Is moeilijk om achteraf te zeggen, maar inderdaad, GPU acceleration is doorgaans a) beter en b) per default geregeld onder Windows. Onder Linux moet je sowieso flink handmatig kloten om het aan de praat te krijgen, als het al ondersteund is door de drivers.Xyphoid schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:19:
[...]
Even offtopic dan:
Wel raar, want onder XP deed mijn netboekje het helemaal goed. Ook filmpjes hier op Tweakers en op Youtube. Terwijl in Lubuntu alle filmpjes stotterden. Wat doet XP dan wel goed?
Waarschijnlijk omdat XP automatisch h264 pakt? Of ligt dat aan hoe de website in elkaar zit?
In a word: no.
In a few more words: LOL, no. GMA950 is oooooooooold. And wasn't particularly good even when it was new. It supports partial mpeg2 decoding with xvmc, but it's such a small part that you'll actually get *more* cpu usage than if you decode everything on the cpu.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Flash is de afgelopen jaren ook steeds zwaarder geworden. De laatste versie die bij mij normaal werkte was Flash 10.3. Dit is dan voor een Celeron single core die volgens Passmark wel krachtiger is dan de gemiddelde Atom. Ze zijn nu bij versie 14Xyphoid schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:19:
[...]
Even offtopic dan:
Wel raar, want onder XP deed mijn netboekje het helemaal goed. Ook filmpjes hier op Tweakers en op Youtube. Terwijl in Lubuntu alle filmpjes stotterden. Wat doet XP dan wel goed?
Waarschijnlijk omdat XP automatisch h264 pakt? Of ligt dat aan hoe de website in elkaar zit?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 22:39 ]
Had ik al geprobeerd, maar hij kan het gewoon niet aan. Had het 2 jaar geleden al opgegeven, toen ik meer op mijn telefoon zat dan op mijn netboekje.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:35:
[...]
Flash is de afgelopen jaren ook steeds zwaarder geworden. De laatste versie die bij mij normaal werkte was Flash 10.3. Dit is dan voor een Celeron single core die volgens Passmark wel krachtiger is dan de gemiddelde Atom. Ze zijn nu bij versie 14. Wat je kunt proberen, doe het zelf onder Windows Vista, om het proces een hogere CPU prioriteit te geven. De optie 'Hoger dan normaal' gebruik ik. Zorg dat de hogere prioriteit permanent is voor dat proces. Ik weet niet hoe je dat in Linux kunt instellen maar dat kun je vast vinden via Google
.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq