Powerline aanbod

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qondar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 14:28
Beste Tweakers,

Een tijd geleden ben ik op zoek gegaan naar een Powerline set. Alleen met behulp van verschillende vergelijkingssites, Google, Tweakers, etc. kan ik maar niet de gewenste set vinden. Misschien kunnen jullie mij daarbij helpen? :)

Mijn wensen voor de powerline set zijn:

- Set van 3 adapters
- Alle 3 een doorgelust stopcontact
- Adapters die het liefst 120 Mb/s download aan kunnen

Hopelijk kunnen jullie iets vinden voor mij. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 08:38
120 Mb/s ga je met geen enkele powerline setje halen.
Setjes van 3 ga je niet zo gauw vinden. Je kunt gewoon 2 setjes van 2 kopen dan heb je één extra of een setje en een losse erbij.

pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Startset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 13:04
Heb je al alternatieven overwogen voor Powerline? Houd er rekening mee dat de prestaties van powerline nogal variabel willen zijn. Lees bijvoorbeeld dit hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 14:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

xingchen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 00:53:
Setjes van 3 ga je niet zo gauw vinden. Je kunt gewoon 2 setjes van 2 kopen dan heb je één extra of een setje en een losse erbij.

pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Startset
Afhankelijk of je MB of Mb bedoeld ;)

Verder kan je ook gewoon 3 losse adapters kopen die je aan staan en die aan elkaar linken.

Die kunnen niet verder dan 100Mbits omdat de poortjes er op niet verder gaan :+

[ Voor 31% gewijzigd door BGB4rn op 11-07-2014 08:32 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
Ik heb zelf een wat ouder setje van TP-Link av300 en daar haal ik 9 MByte/sec mee dus ik kan zeker de tp-link powerline adapters aanbevelen. zoals hier eerder al gelinkt is de AV500

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al gezegd, 120Mbps kun je per definitie niet halen met dit setje ivm 100Mbps Ethernet poorten. En het feit dat die erop zitten zegt genoeg: >100Mbps is gewoon niet realistisch met Powerline.

Als je die snelheden wilt halen moet je dus iets anders gebruiken. Ligt er coax? Kijk dan eens naar MoCA...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
De pricewatch: TP-Link TL-PA551KIT set heeft 1gbit poorten de laatste keer dat ik keek.en dat is ook de set die ik zou aanraden heb zelf de pa411 set. iets oudere serie

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qondar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 14:28

Ja dat zou opzich ook kunnen. Heb hier nu even ook naar gekeken. Maar ik kom er maar niet uit of deze nou wel of niet over een WiFi verbinding beschikt?

De router zit beneden, waardoor er geen WiFi op zolder is. Daarom wil ik op zolder dan één van de adapters plaatsen zodat ik daar ook kan verbinden met mobiel/laptop. Daarom nogmaals de vraag, zit hier een WiFi verbinding op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 08:38
Dan moet je eentje met een wifi adapter erbij nemen:
pricewatch: TP-Link AV500 Powerline WiFi Kit

Zie trouwens dat ze ook een setje van drie hebben:
pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Triple pack

Je kunt ook voor een adapter gaan met een gigabit poort als geld geen rol speelt. Misschien dat je net de 120 Mb/s haalt onder ideale omstandigheden maar vaak zit je er wel ver onder.

Je ziet daarom ook veel van deze setjes met een 100Mbps poort ipv van 1Gbps poort omdat het werkelijke verschil qua snelheid niet eens zo groot is.
Pagina: 1