PowerLine rampzalig!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:37
Hallo,

Momenteel gebruik ik powerline van KPN omdat ik zelf op zolder zit en de router helemaal beneden. Echter heb ik sinds kort rampzalig internet, de router geeft ook telkens aan dat mijn ip "timed-out" is. Er is niks veranderd behalve dat de pc nu ipv op het bureau nu op de grond staat maar hetzelfe stopcontact gebruikt, dat kan het dus niet zijn.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Mijn internet is nu gewooon onbruikbaar!

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 00:05
Kabeltje al vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mogelijk dat er ERGENS iets is verandert in je stroomnet, kan goed zijn dat een apparaat ergens in huis op een bepaald stopcontact aangesloten is waar het problemen geeft.
Powerline is leuk als het werkt, maar het is werkelijk een hel om het te troubleshooten omdat je afhankelijk bent van veel teveel variabelen.

Ik heb vaak zat gehad dat het prima werkt, tot er ergens een apparaat aangezet werd of dat er iets kleins veranderde.

De enige manier die je hebt is zoveel mogelijk dingen lostrekken van de groep waar je op zit en kijken of dat wat helpt. Zo niet, dan kijken of het op andere groepen nog storing kan geven.
De makkelijkere manier is om even een paar uurtjes vrij te maken en een kabeltje te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:37
@Dr Pro

Ik zal dan denk ik een nieuw kabeltje moeten kopen, ben niet echt rijk aan ethernet kabels.

@TERW_DAN

De router/modem (KPN Xperia box) Is op de begane grond voor aan het huis, mijn PC is op zolder aan de achterkant van het huis. Desondanks wil ik wel erg graag direct bekabelt internet aangezien dit gewoon superieur is op alle gebieden. Ik heb dit nog nooit gedaan en weet eerlijk gezegd niet hoe ik het moet aanpakken, ook zijn we op dit moment aan het overstappen van KPN naar UPC, daar wacht ik dan sowieso op.

Als ik het ga doen moet ik dus weten hoe lang de kabel moet zijn, of ik op zolder een extra router neerzet en dat soort dingen, hier heb ik helemaal geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:57
Zo moeilijk is het niet.. Kabeltje kopen kan kant en klaar, door het huis leggen en een accespoint of switch neerzetten.. Voila.
Overigens maakt je provider voor je thuisnetwerk niet uit, je hoeft dus niet per Se te wachten op upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom wachten op een nieuwe ISP? Die ethernetkabel wordt daar echt niet anders door hoor. De lengte is simpel, gewoon meten en natuurlijk rekening houden met wat extra meters zodat je een beetje speling hebt. En meer dan dat heb je niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 13:04
analogworm schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:05:
Zo moeilijk is het niet.. Kabeltje kopen kan kant en klaar, door het huis leggen en een accespoint of switch neerzetten.. Voila.
Overigens maakt je provider voor je thuisnetwerk niet uit, je hoeft dus niet per Se te wachten op upc.
Tenzij je knoeperts van een gaten wilt boren zou ik gewoon voor een kabel gaan zónder stekkertjes. Je kunt dan, mocht je moeten boren (en dat lijkt me vrij waarschijnlijk aangezien je op de zolder zit) een gat maken dat precies groot genoeg is voor je kabel.
Die stekkertjes erop krimpen zou ik me geen zorgen over maken, dat lukt iedereen wel. Als je maar geduld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 13:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nieknikey schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:28:
[...]

Tenzij je knoeperts van een gaten wilt boren zou ik gewoon voor een kabel gaan zónder stekkertjes. Je kunt dan, mocht je moeten boren (en dat lijkt me vrij waarschijnlijk aangezien je op de zolder zit) een gat maken dat precies groot genoeg is voor je kabel.
Die stekkertjes erop krimpen zou ik me geen zorgen over maken, dat lukt iedereen wel. Als je maar geduld hebt.
Zo groot moeten die gaatjes niet zijn hoor. Ik heb ook recent een tweetal netwerkkabels gelegd en die gingen er gewoon met stekker en al erdoor. Als je zo'n krimptang en connectors niet hebt liggen is dat alleen een extra kost.

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1