(Multi - PC) COD4 vervanging -> CS?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-09 21:53
Hallo,

Ik speel al geruime tijd COD4
De normale multiplayer is niet echt competitief te noemen en van elke server met fijne ping heb ik een ban te pakken.....
gelukkig heeft dit spel promod, meestal skilled players met goede war opties.
helaas is dit spel nu echt aan het doodbloeden, en wordt het steeds lastigger om een war te regelen.

dus ik ben op zoek naar een nieuwe shooter met een competitieve achterban, dus niet een nieuwe CoD.
deze vind ik persoonlijk sowieso niet speelbaar (alles beweegt zoooo traag).

CS heeft voor zover ik weet veel spelers en kan goed met een team worden gespeeld,

welke versie van CS is aan te raden om op over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn vele versies welke clanbased worden gespeeld.

Via ESL bijv. al CS 1.6, CS Source en CS:GO.

Dus ik zou je eens verdiepen in welke van de 3 je beter bevalt.

Naar mijn mening is 1.6 iets te rauw, Source is al wat beter. GO is juist gemaakt voor competitie terug te brengen (gezien Source door velen niet goed was ontvangen door de verschillende gameplay).

M.a.w. try it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:40
Gewoon CS:GO. zowel de 1.6 als source community zijn aan het uitsterven nu ze beide GO hebben omarmd.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
Bedankt voor jullie snelle reactie.

Net CS:GO gekocht, helaas pas in het weekend tijd om er aan te beginnen.

Hebben jullie als kenners nog tips voordat ik mezelf hierin stort?

hoe staat het met config files voor cs?
CoD4 heeft dmv de quake engine sweetspots etc. en kun je met config files je hud aanpassen fps vastzetten etc.

De comunity voor CS loopt vooral via esl?

edit:
XD kijk uit je doppen!! 3 posts hieronder: [Multi] Counter-Strike: Global Offensive

[ Voor 13% gewijzigd door nldbobg op 10-07-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
Probeer Planetside 2 voor de afwisseling eens, f2p (en zeker niet p2win) dus je kan je er geen buil aan vallen. Als je opzoek bent naar "war" is er echt op dit moment geen enkele shooter die daar zo dicht bij in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Een soort van counterstrike is ook insurgency, erg simpele gameplay en realistisch, maar erg goed qua gameplay als je van die manier van gamen houdt. te vinden op steam voor zacht prijsje.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wil je juist dat er alleen infanterie wordt gespeeld of hebben tanks en vliegtuigen ook je interesse. Het ziet er wel naar uit dat je snelle gameplay wilt en dus veel actie.
Wat ook een optie is, tegen hoeveel spelers wil je kunnen vechten. De meeste small map games als COD ken ik alleen dat er max 32 mensen in een potje zitten. Battlefield heeft daarentegen de mogelijkheid tot 64 spelers dacht ik.
En als je gigantisch wilt, dan kun je voor planetside kiezen. Je hebt de mogelijkheid om met gevechten mee te doen van grote proporties. Maar gevechten komen hier over de hele linie voor dus je kunt ook maar een paar spelers tegenkomen, maar dat zie je op de map.

Dus vertel wat meer wat je wilt. Wil je realistisch. Wil je groot. Wil je ook voertuigen. Hierdoor kunnen we wat beter spellen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Volgens mij vooral tactisch infi, op competetief niveau. bf 3 is nog evt te doen maar is weinig op hoog niveau te vinden, bf4 is niet te doen totdat ze de hitreg verbeteren.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:49

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

insurgency ziet er eigenlijk wel "belovend" uit,.. nog nooit van gehoord maar ziet er wel leuk uit denk..? hoe speelt dat

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
Bedankt voor de tips,
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:42:
Maar wil je juist dat er alleen infanterie wordt gespeeld of hebben tanks en vliegtuigen ook je interesse. Het ziet er wel naar uit dat je snelle gameplay wilt en dus veel actie.
Persoonlijk vind ik dat in een shooter geen tanks, vliegtuigen etc. horen te zijn.
Tuurlijk kun je hiermee tactisch spelen maar dan gaat het hele firstPERSONshooter een beetje zijn doel voorbij.
Ik speel ook met collega's een nieuwere CoD waarbij ik mezelf het meest erger aan de veel te overpowerd wapens.
mensen met akimbo (twee smg's waarbij aim totaal geen meerwaarde heeft aan het spel), claymores die niet kapot te krijgen zijn, Classes waardoor je gigantisch voordeel hebt op je tegenstander.

(ja ik snap het je kan deze zelfs ook pakken maar als het tactische/aim niet nodig is wordt het voor mij snel saai).

met snelheid bedoel ik het gevoel dat je krijgt als je rent, springt, bukt, wapen switch, alles gaat in deze nieuwe CoD spellen zo tergend traag.
dit schijnt ten goede te komen aan de "echtheids beleving" van het spel maar ik erger mezelf er mateloos aan.

In Promod heb je 5 classes waar je op een silencer/wapen/tactical frag na weinig kan aanpassen, en zijn deze wapens per class qua impact-distance gelijk aan elkaar.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:42:

Wat ook een optie is, tegen hoeveel spelers wil je kunnen vechten. De meeste small map games als COD ken ik alleen dat er max 32 mensen in een potje zitten. Battlefield heeft daarentegen de mogelijkheid tot 64 spelers dacht ik.
En als je gigantisch wilt, dan kun je voor planetside kiezen. Je hebt de mogelijkheid om met gevechten mee te doen van grote proporties. Maar gevechten komen hier over de hele linie voor dus je kunt ook maar een paar spelers tegenkomen, maar dat zie je op de map.
Ben meer op zoek naar het tactische FPS gedeelte, dus geen tdm met 32-64 man waarbij het gewoon knallen is en respawn als je eindelijk de map doorlopen hebt en in je rug wordt geschoten.
zeg maar het soort maps waarbij je door noob admins geband word als je prefired.

Zoek meer iets met kleine teams (4-10man per team) met S&D, sabotage etc.
waarbij je geen respawn hebt tot de nieuwe ronde.

Dus wel een beetje tactiek in je team naast je aim en movement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Rolfski schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 07:10:
Probeer Planetside 2 voor de afwisseling eens, f2p (en zeker niet p2win) dus je kan je er geen buil aan vallen. Als je opzoek bent naar "war" is er echt op dit moment geen enkele shooter die daar zo dicht bij in de buurt komt.
Nee want Arma is helemaal geen Mil-sim 8)7

Al begrijp ik natuurlijk wel dat het hier om fast-paced shooters gaat, maar dan nog, de laatste keer dat ik PS2 heb gespeeld (closed alpha of beta) was het meer wat rondkut*en dan wat anders.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik ben van cod overgestapt op CS:GO, omdat ik de richting waar cod in is gegaan sinds cod4 niets vind. Het bevalt me prima om CS:Go te spelen..
Ik speel echter niet competitief ofzo.
nldbobg schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:13:
Bedankt voor de tips,

[...]

met snelheid bedoel ik het gevoel dat je krijgt als je rent, springt, bukt, wapen switch, alles gaat in deze nieuwe CoD spellen zo tergend traag.
dit schijnt ten goede te komen aan de "echtheids beleving" van het spel maar ik erger mezelf er mateloos aan.
DIT!!! Is voor mij de reden dat ik bij cod4 ben gestopt met cod en waarom cod1 en UO voor mij de beste cods zijn. Verschrikkelijk.. Al die in raam klim animaties, bukken, switchen, van zitten naar staan gaan.. Verschrikkelijk langzaam.

Ga CS:GO spelen.. Daar is het veel beter.

[ Voor 65% gewijzigd door aicaramba op 12-07-2014 01:06 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
kuusj98 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:17:
[...]

Nee want Arma is helemaal geen Mil-sim 8)7

Al begrijp ik natuurlijk wel dat het hier om fast-paced shooters gaat, maar dan nog, de laatste keer dat ik PS2 heb gespeeld (closed alpha of beta) was het meer wat rondkut*en dan wat anders.
PS2 nu is totaal niet te vergelijken met beta: De actie is supergeconcentreed nu en qua hoeveelheid spelers betrokken in een enkele battle kan Arma 3 gewoonweg niet in de buurt komen. Mil-sim is leuk maar dat maakt het nog geen oorlogsbeleving als de engine maar een paar spelers aankan.

Ik ben het overigens niet eens met de topic starter dat er geen voertuigen in een shooter horen te zijn. Het gaat uiteindelijk om de balans tussen voertuigen en infanterie en zowel BF4 als PS2 hebben die balans redelijk goed voor elkaar: Als je alleen infanterie wilt spelen kan dat prima in die games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

nldbobg schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:36:
hoe staat het met config files voor cs?
CoD4 heeft dmv de quake engine sweetspots etc. en kun je met config files je hud aanpassen fps vastzetten etc.
De Source engine is gebaseerd op de Gold SRC engine welke weer gebaseerd is op de Quake 2 engine. Ook bij Source heb je sweetspots, bunnyhops en strafejumps zoals je in Quake based games gewend bent :+ .

Voor compeditive gamemodes heb je hier trouwens niks aan, de framerates die je verder en hoger laten springen zijn namelijk 35.7, 36.9 en 37.8 (commagetallen vanwege rounding errors). :') . Strafejumpen en bunnyhoppen is dus wel mogelijk, genoeg tutorials voor te vinden.

CS:GO is trouwens nog meer recht-toe-recht-aan als CoD4 is bij Promod, Promod probeert namelijk de counterstrike feel te geven in CoD, waar CS:GO dat natuurlijk gewoon van zichzelf al heeft :9 .

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 12-07-2014 00:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
D4NG3R schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:37:
CS:GO is trouwens nog meer recht-toe-recht-aan als CoD4 is bij Promod, Promod probeert namelijk de counterstrike feel te geven in CoD, waar CS:GO dat natuurlijk gewoon van zichzelf al heeft :9 .
;) Ja vrij logisch eigenlijk, CS had mede hierdoor al een voorkeur, maarja welke was de beste keus 8)7

Ben van het weekend een paar rondjes van mijn nieuwe steam aankoop CS:GO aan het spelen geweest.
Met S&D helemaal kapot geknald, heb huilend heet spel afgesloten :'( .
kon na 3 potjes en vier kills nog steeds niet bevatten wat er nu allemaal gebeurde }:O .

na het uitspelen van metro 2033 maar een nieuwe poging gewaagd, maar nu een TDM server opgezocht om eens te kijken hoe alles werkt,
ondanks dat ik na 4 rondjes nog geen idee heb hoe het mijn aim zo slecht kan zijn toch een k/d van 1.
maar ik wordt er gek van dat je denkt hele clips in iemands hoofd leeg staat te pompen je uiteindelijk gekilt wordt terwijl je 2 hits hebt met 38 points.....

in het grote CS:GO forum staat een stuk over spread, ben er wel achter dat dit enorm veel gewenning met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 14:55

Silence

Godlike

CS:GO maar hou wel in je achterhoofd dat dat geen CoD is dus als je na 2 dagen sprayen 0 kills maakt moet je niet boos worden. Het vergt wel wat meer skills dan CoD waar je kan rennen en sprayen en kills maakt.

Inventaris - Steam

Pagina: 1