Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 564643

Topicstarter
Hallo,

Ik ben graag onderweg met photo shop alleen dit puur op amateur basis. Nu wil ik mezelf ook een verdiepen in het maken van 3d graphics. Nu vroeg ik me alleen af wat voor programma hier voor aan te raden is? Ik wil bijvoorbeeld ruimsituatie zoals op deze site afgebeeld staat kunnen maken. Dus een inrichting of een stad zelf tekenen. Is dit haalbaar of is dit sowieso te hoog gegrepen dit met zelf leren te maken? Ik wil ongeveer maximaal 400 a 500 euro aan een programma uitgeven. Zo lang vind ik het nog leuk als hobby zal ik maar zeggen. Het moet echter wel een programma zijn wat ik intuitiev kan leren.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 564643 op 10-07-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Vectorworks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 564643

Topicstarter
wow dat gaat snel hier! Top dank voor je reactie ga er naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:07

MsG

Forumzwerver

Als het vooral voor de spielerij is en het vooral niet-organische vormen betreft zou ik het gratis Sketchup eens proberen. http://www.sketchup.com/ is ook wat minder intimiderend dan de meeste 3D-pakketten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Google sketchup of Blender
De 1e is vooral een ontwerp programma. De 2e een 3D animatie programma.
Beide gratis.

Andere 3D pakketten zoals Maya, Solidwords of AutoCAD worden meer gebruikt, maar die kosten duizenden euro's per licentie.

[ Voor 6% gewijzigd door RocketKoen op 10-07-2014 16:23 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 23:56

MrMonkE

★ EXTRA ★

Vectorworks is hardstikke duur dacht ik.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@rocketkoen: solidworks en autocad zijn cad programm'as die raad ik niet echt aan om 3d objecten mee te tekenen.

Rhinoceros is er ook nog alsook autodesk123

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:52

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Om te beginnen kun je eens een kijkje nemen in \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44
Dat topic staat helemaal vol met 3D werk en de Startpost heeft een hele berg informatie en een mooi lijstje met software pakketten.

Ik zou kijken naar Blender of Sketchup, beide uitstekende programma's die ook nog eens gratis zijn. Zoals vermeld is Sketchup meer voor het ontwerp werk en is wat makkelijker met standaard vormen, wil je organische dingen gaan maken zoals mensen dan kun je Sketchup beter links laten liggen en Blender pakken.

*Verder heb ik je titel even wat duidelijker gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 10-07-2014 22:55 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-04 16:18

D-rez

dexels

Modo is zeker iets dat je kunt overwegen. http://www.thefoundry.co.uk/products/modo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-04 15:08
Sketchup is meer echt voor de beginner, vrij gelimiteerd en op een gegeven moment zal je moeten overstappen. Blender is veel moeilijker te leren maar heeft in principe weinig limieten.

Modo is ook leuk, maar buiten je budget. Qua prijs is er tussen €0 en €1000 niets dat echt beter is dan Blender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 15:53

fynrd1

Fooled by Randomness

Hi, ik raad je Autodesk Revit aan, als sketchup niet meer aan je eisen voldoet. Is wel boven je budget, een aardige stijle leercurve in het begin, maar als je het eenmaal doorhebt werkt gaat de rest vanzelf.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:08
Damic schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:53:
@rocketkoen: solidworks en autocad zijn cad programm'as die raad ik niet echt aan om 3d objecten mee te tekenen.

Rhinoceros is er ook nog alsook autodesk123
Beetje offtopic, moet alleen ff kwijt:

Autocad is idd niet om 3D mee te tekenen. (maar kan wel)
Autodesk heeft wel andere programma's waar je een hoop 3D mee kan tekenen.
- 3ds MAX
- Inventor
- Revit

En Solidworks is zeer zeker een programma om 3D objecten mee te tekenen!
Alleen niet wat de topic starter wil.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-03 15:05
Revit raad uit juist af, het doel van TS is het maken van mooie plaatjes.
Revit is een BIM tekenpakket, behoorlijk gericht op technisch tekenen waar je toevallig ook 3D plaatjes uit kan halen.

Dan zou ik toch voor Blender gaan. Met name omdat je budget niet hoog genoeg is voor 3ds max bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-04 16:37

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Blender is gratis en tamelijk complex maar er kan dan ook ontzettend veel mee.
Sketchup is gratis en snel te leren maar je loopt sneller tegen beperkingen aan. Alleen vermoed ik dat het voor jouw doel prima geschikt is.

Hoe dan ook zou ik eerst deze gratis opties proberen voor ik een duur pakket zou kopen waarvan je ook niet weet hoe het bevalt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Sketchup is leuk om te ontwerpen, maar echt mooie plaatjes eruit pompen is lastig. Belichting, schaduwen en andere grafisch aantrekkelijke dingen zitten er of heel slecht, of niet in. Blender is een stuk lastiger, maar uiteindelijk veel handiger!

Toch raad ik je aan om sketchup wel ff te leren, duurt echt niet lang, het is MSpaint in 3d... Want je kan het altijd gebruiken als je niet zeker weet hoe dat ronde tafeltje staat naast die vierkante kast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@baronruud: ja ik heb me verkeerd verwoord, teken zelf met solidworks. 3D objecten gaat wel maar belichting enzo is niet zijn sterkste kant, beter een echt 3d modelling pakket nemen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1