Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen / Videobewerking zoals de titel al aangeeft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro, dit is wel zo ongeveer de absolute max. het mag natuurlijk ook voor een zachtere prijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur hoeft geen rekening mee te worden gehouden het gaat puur alleen om het systeem zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe alleen de essentials, HDD's worden overgenomen uit het oude systeem wel een nieuwe SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
N.v.t.
Ga je overklokken?
Niet persé
Hey tweakers,
Een vriend heeft mij gevraagd om voor hem een nieuwe PC te bouwen, zijn budget is ongeveer 1500 euro maar goedkoper mag natuurlijk ook als de performance maar goed is.
Het gaat in principe om een gaming PC maar hij zal ook gebruikt worden voor videobewerking, nu had ik al een lijstje voor hem gemaakt in de pricewatch en hij heeft deze al op een ander forum geplaatst.
Daar is vervolgens een discussie gestart over of de prijs van de I7 het wel waard is, aangezien games niet altijd ideaal gebruik maken van hyperthreading.
Graag had ik dan ook jullie meningen hierover gehoord.
Het lijstje:
Zoals jullie zien zit ik met dit lijstje nog altijd ruim onder zijn budget, maar als het blijkt dat de I7 niet echt zal bijdragen aan een significante performance increase kan ik net zo goed voor een I5 of een AMD processor gaan.
- The Juan Percent
Gamen / Videobewerking zoals de titel al aangeeft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro, dit is wel zo ongeveer de absolute max. het mag natuurlijk ook voor een zachtere prijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur hoeft geen rekening mee te worden gehouden het gaat puur alleen om het systeem zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe alleen de essentials, HDD's worden overgenomen uit het oude systeem wel een nieuwe SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
N.v.t.
Ga je overklokken?
Niet persé
Hey tweakers,
Een vriend heeft mij gevraagd om voor hem een nieuwe PC te bouwen, zijn budget is ongeveer 1500 euro maar goedkoper mag natuurlijk ook als de performance maar goed is.
Het gaat in principe om een gaming PC maar hij zal ook gebruikt worden voor videobewerking, nu had ik al een lijstje voor hem gemaakt in de pricewatch en hij heeft deze al op een ander forum geplaatst.
Daar is vervolgens een discussie gestart over of de prijs van de I7 het wel waard is, aangezien games niet altijd ideaal gebruik maken van hyperthreading.
Graag had ik dan ook jullie meningen hierover gehoord.
Het lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 294,90 | € 294,90 |
| 1 | MSI Z97-G43 GAMING | € 106,50 | € 106,50 |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 236,- | € 236,- |
| 1 | Antec Three Hundred Two | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 120,45 | € 120,45 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 68,50 | € 68,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,84 | € 91,84 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.005,64 | |
Zoals jullie zien zit ik met dit lijstje nog altijd ruim onder zijn budget, maar als het blijkt dat de I7 niet echt zal bijdragen aan een significante performance increase kan ik net zo goed voor een I5 of een AMD processor gaan.
- The Juan Percent