Ik begin komend schooljaar met een opleiding informatica en daarvoor heb ik een laptop nodig. Ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen met het uitzoeken van een laptop.
De laptop moet minimaal aan de volgende specificaties voldoen:
Processor: …………..Intel of AMD
Besturingssysteem:…Minstens Windows 7 (OS X kan ook)
Werkgeheugen:……. Minimaal 4 gigabyte (RAM)
Harddisk: ……………128 gigabyte. Denk aan extern geheugen voor je backups!
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop voornamelijk gebruiken voor mijn opleiding. Daarnaast voor lichte taken, zoals surfen op het web of om iets te typen.
Wat is je budget?
Als budget heb ik ongeveer €1200. Als de laptop het mijn hele opleiding kan uithouden heb ik er wel veel voor over.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik heb de laptop elke dag nodig voor mijn studie, dus een lichte en compacte laptop zou fijn zijn. Een lange accuduur is wel een belangrijk punt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hij moet mijn hele studie mee kunnen gaan.
Een collega heeft me aangeraden om een macbook te kopen vanwege het compacte design en de lange accuduur. Het enige nadeel van een macbook is dat ik heb voor mijn opleiding microsoft office access nodig heb en dit niet beschikbaar is voor OS X en het dus via een omweg moet installeren of virtueel moet draaien. Is een macbook een aanrader voor mijn opleiding of zijn er betere opties?
Als jullie opties hebben, dan hoor ik het graag.
De laptop moet minimaal aan de volgende specificaties voldoen:
Processor: …………..Intel of AMD
Besturingssysteem:…Minstens Windows 7 (OS X kan ook)
Werkgeheugen:……. Minimaal 4 gigabyte (RAM)
Harddisk: ……………128 gigabyte. Denk aan extern geheugen voor je backups!
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop voornamelijk gebruiken voor mijn opleiding. Daarnaast voor lichte taken, zoals surfen op het web of om iets te typen.
Wat is je budget?
Als budget heb ik ongeveer €1200. Als de laptop het mijn hele opleiding kan uithouden heb ik er wel veel voor over.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik heb de laptop elke dag nodig voor mijn studie, dus een lichte en compacte laptop zou fijn zijn. Een lange accuduur is wel een belangrijk punt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hij moet mijn hele studie mee kunnen gaan.
Een collega heeft me aangeraden om een macbook te kopen vanwege het compacte design en de lange accuduur. Het enige nadeel van een macbook is dat ik heb voor mijn opleiding microsoft office access nodig heb en dit niet beschikbaar is voor OS X en het dus via een omweg moet installeren of virtueel moet draaien. Is een macbook een aanrader voor mijn opleiding of zijn er betere opties?
Als jullie opties hebben, dan hoor ik het graag.