Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

• Tony_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 09:23
Ik begin komend schooljaar met een opleiding informatica en daarvoor heb ik een laptop nodig. Ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen met het uitzoeken van een laptop.

De laptop moet minimaal aan de volgende specificaties voldoen:
Processor: …………..Intel of AMD
Besturingssysteem:…Minstens Windows 7 (OS X kan ook)
Werkgeheugen:……. Minimaal 4 gigabyte (RAM)
Harddisk: ……………128 gigabyte. Denk aan extern geheugen voor je backups!

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop voornamelijk gebruiken voor mijn opleiding. Daarnaast voor lichte taken, zoals surfen op het web of om iets te typen.

Wat is je budget?
Als budget heb ik ongeveer €1200. Als de laptop het mijn hele opleiding kan uithouden heb ik er wel veel voor over.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik heb de laptop elke dag nodig voor mijn studie, dus een lichte en compacte laptop zou fijn zijn. Een lange accuduur is wel een belangrijk punt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hij moet mijn hele studie mee kunnen gaan.

Een collega heeft me aangeraden om een macbook te kopen vanwege het compacte design en de lange accuduur. Het enige nadeel van een macbook is dat ik heb voor mijn opleiding microsoft office access nodig heb en dit niet beschikbaar is voor OS X en het dus via een omweg moet installeren of virtueel moet draaien. Is een macbook een aanrader voor mijn opleiding of zijn er betere opties?

Als jullie opties hebben, dan hoor ik het graag.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Wat ga je doen tijdens je informatica-opleiding? Dat maakt nogal verschil voor het gebruik van de laptop; ga je met virtuele machines stoeien, veel programmeren, veel theoretische vakken doen?

Als ik de eisen zo bekijk (neem aan dat die vanuit de opleiding komen?) dan stelt dat niet heel veel voor; minimaal 90% van de huidige laptops voldoen daar wel aan. Dus voordat je een i7 aanschaft met 32 GB geheugen en een 1TB SSD schijf is het handig duidelijk te maken wat je gaat uitspoken met dat ding.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Tony_
Bedankt voor je reactie. De eisen komen inderdaad vanuit de opleiding. Ik ga tijdens de opleiding vooral dingen programmeren. Er zitten ook een paar theoretische vakken in de opleiding. Ik weet alleen niet zeker of ik met virtuele machines moet stoeien.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 10:50
Wat heb je zelf al gevonden? Wil je een touchscreen? Welke grootte wil je? Wat is je maximale gewicht?

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Voor een aankomend student mag je wel een beetje meer initiatief laten zien hoor :+

Als je in het forum zoekt op "informatica" vind je naar schatting 12 miljoen discussies hierover. Beperk je het even tot de laatste maand of zo dan is het nog steeds een respectabel aantal. In een van die threads werd deze aanbevolen en die heeft zo op het oog een mooie spec/prijs verhouding. Lenovo maakt over het algemeen goed spul en deze valt ruim binnen budget.

Je moet jezelf even afvragen of je een relatief grote laptop wil hebben. Dat is erg lekker bij het programmeren, maar je sjouwt je een breuk of dat je liever een klein apparaat wil hebben dat bijna niks weegt, makkelijk mee te nemen is en lang op een accu meegaat. Ga je overdag programmeren (dus als je op de opleiding bent) of voornamelijk thuis? In dat laatste geval zou je ook een klein apparaat kunnen nemen met een externe monitor. Dan heb je de voordelen van beide.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Tony_
Bedankt voor je advies P_Tingen!

Ik zat te denken aan een laptop van 13 of 15 inch. Deze afmetingen zijn groot genoeg om dingen goed te kunnen aflezen en ze zijn goed mee te nemen. Een touchscreen hoeft er van mij niet op. Ik ga thuis en op de opleiding ongeveer evenveel programmeren, want ik moet naast de uren op school ook een paar uur per week thuis aan de opleiding werken. Een laptop van 13 inch is wel genoeg, omdat ik hem in die uren thuis kan aansluiten op een monitor.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Misschien is dit wat?
http://www.campusshop.nl/...a-2-13-00880/details.aspx

Die's stevig, compact. lange batterijduur, mooi FullHD IPS touchscreen en tevens een 256GB volledig SSD.

[ Voor 7% gewijzigd door Cinemaskoop op 14-07-2014 21:10 ]

• Tony_
Die was mij ook al opgevallen Cinemaskoop. De specificaties vind ik goed en de accuduur is erg goed. Ik heb nog nooit een lenovo gehad, dus wat ik me nog afvraag is hoeveel jaar de laptop ongeveer mee zou kunnen gaan.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Hoi Tony, Das altijd een beetje moeilijk te zeggen. Je kan op campusshop sowieso 3 jaar garantie afsluiten en dan ben je sowieso drie jaar verzekerd van een goede machine.
Dit is trouwens ook een optie. De HP Elitebook is gemaakt voor professioneel gebruik en extra robuust. Dit is tevens een i7. Het scherm is wel beter van de yoga.

http://www.campusshop.nl/...litebook-840/details.aspx.

Ik heb zelf een Yoga 2 Pro en ben zeer tevreden iig over de kwaliteit van deze machines.
Pagina: 1