PCupgrade: Waterkoeling icm Fans aansluiting+ PSU vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeenooFucker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2024

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
Oke ik weet niet of het nodig is om een nieuw topic te openen, maar ik heb wat spullen binnen en zit met andere vragen. Het voorafgaande topic aansluitend op deze vind je hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1582022

voor wie geen zin heeft om terug te lezen hier nog even m'n system specs

Asus M4A89GTD PRO/USB3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2 Ghz
MSI GTX760 Gaming Edition
Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9, 4GB totaal, PC3-12800 (DDR3-1600)
Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB
Crucial 520GB SSD
WIN7 x64
asus bios rev 3029

case: Coolermaster Wavemaster + 3x 80mm fans
(ben eigenwijs, maar wil echt geen andere kast, vind de nieuwere cases allemaal lelijker)

Ik heb besloten om het overklokken te laten zitten, en voor een nieuwe CPU + MOBO combo te gaan.
En tevens waterkoeling om zo te proberen een zo stil mogelijke pc te maken die wel retesnel is.

Aangezien dit een behoorlijke investering is, heb ik besloten eerst mijn huidige systeem te voorzien van waterkoeling. En later bestel ik een nieuwe CPU + MOBO

Ik heb nu de XSPC kit EX240 D5 besteld
Een mooi radgril roostertje
De dremel 3000 + 2 metaal heavy duty slijpschijfjes (getest daarmee kom ik er doorheen)

dus ik kan aan de slag zou je zeggen.

Maar stupid me 8)7 heeft natuurlijk geen koelvloeistof besteld.

Hele dag reviews gelezen door topics gespeurd etc vandaag en ik ben er bijna uit.
Koelvloeistof wordt: Feser One UV Blue
Fans 120mm worden: Noiseblock B12-1 (helaas vrij prijzig maarja)

mijn vragen:

Momenteel heb ik de OCZ 520w voeding die modulair is
http://www.extremeoverclo...OCZ_ModStream_520W_1.html

Ik heb een nieuwe voeding nodig, denk ik ? want er zit geen pci express aansluiting op, en dat heb ik nu opgelost via een molex combinatie verloopstekker, wat niet echt ideaal is
Verder is de fan een probleem, die maakt echt teveel herrie.
Ik heb na wat speuren gezien dat deze vervangen niet altijd slim is. Maar aangezien ik er een veel betere fan in wil zetten als waarmee hij stock geleverd is lijkt me dit wel oke?

Ik heb mijn benodigde wattage uitgerekend via http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp en dan kom ik uit op een benodigd wattage van min 469w recommended 519w uit

Is het mogelijk om modulaire kabels bij te bestellen zodat alles wel netjes past + een nieuw fannetje ivm geluid?

Of zeggen jullie laat varen die gedachte en bestel de BeQuiet Pure Power L8 630W CM?

graag een 2nd opinion hierover.

In mijn huidige systeem past de cpu koeler zijn snelheid aan aan de hoeveelheid load en dus warmte.
Ik heb wat gezocht hierop maar vond het erg moeilijk om duidelijke informatie hierover te vinden

Als ik het goed begrepen heb, moet ik de fans van mijn radiator via een verloopstekker op een pin in m'n moederbord aansluiten om dit principe straks ook te laten plaatsvinden met mijn waterkoelingssysteem.

Voor de duidelijkheid ik heb nu een:

Asus M4A89GTD PRO/USB3 moederbord
en ik wil deze na de zomer vervangen voor iets van MSI gaming series waarschijnlijk, ben er nog niet helemaal uit watvoor cpu+mobo combi ik ga nemen. Zal in elk geval gaan tussen de i5 en de i7

erg veel text ik weet het maar ik hoop dat jullie de tijd willen nemen om het eventjes te lezen. Alvast bedankt voor de reacties. Alle suggesties en/of ervaringen zijn welkom

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64