Ik wil graag mijn Phenom II x4 955 Black Edition overklokken, maar voordat ik me daar verder in verdiep wil ik eens van jullie weten wat realistische resultaten "kunnen" zijn.
Mijn systeem is als volgt
Asus M4A89GTD PRO/USB3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2 Ghz
Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9, 4GB totaal, PC3-12800 (DDR3-1600)
Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB
WIN7 x64
asus bios rev 3029
Ik wil graag een veel stiller systeem, aangezien ik nu nog altijd de stock cooler van amd heb is hij vrij noisy.
Daarom wil ik graag overstappen op waterkoeling, (erg veel keus maar ben eruit) ik wil gaan voor een complete kit van XSPC. Echter hoe ik ook zoek, het is me niet gelukt om te begrijpen wat nou precies de verschillen zijn tussen hun 5 a 6 verschillende series van kits op de website staan en wat de onderlinge verschillen zijn behalve dan qua prijs. Beginnend rond de € 200 eindigend ergens in de € 400
Ik wil graag de radiator intern in de case omdat ik het uiterlijk graag strak wil houden. Mijn case is een
coolermaster wavemaster en dan denk ik dat een 240 radiatior de max is. Daarom had ik dus een 240 setje in gedachten maar dan kom ik nog steeds uit op
Raystorm D5 Photon RX240 V3
Raystorm Twin D5 RX240 V3 (ik gok dubbele pomp voor dual loop?)
Raystorm D5 RX240 V3
Raystorm Twin D5 AX240 (ik zie een volledig koperblok, betere geleiding? maar onnodige 2e pomp jammer)
Raystorm D5 AX240
Raystorm D5 EX240
Raystorm 750 AX240
Raystorm 750 EX240
als iemand mij het verschil uit kan leggen tussen de bovenstaande kits... graag ik ben zelf niet verder gekomen als je hebt de
D5 photon serie (valt af omdat ik geen rond reservoir wil)
Twin D5 RX en AX serie (valt ook af omdat ik geen betere resultaten met dual loop verwacht)
D5 RX/AX/EX serie (deze zijn ruim 100 euro duurder als de 750 maar waarom?)
en de 750 AX/EX serie (dit is volgens mij het instap model, maar koelt dit wel voldoende om ook te overklokken?)
Genoeg daarover...
Misschien is je opgevallen dat ik geen videokaart heb, ik wil dit systeem in de loop van dit jaar steeds een stukje upgraden zodat ik uiteindelijk feiloos FSX kan draaien met zo hoog mogelijke settings.
Ik weet de volgorde nog niet helemaal waarin ik alles ga aanpakken, maar ik wil beginnen met een videokaart.
Ik ben van plan om als eerst de
erin te gooien.
en daarna de waterkoeling
Als ik mijn cpu kan overklokken naar 4.2 ghz ben ik tevreden, is dat haalbaar?
verder wil ik nog
een ssd aanschaffen
4gig geheugen bijprikken
videokaart ook waterkoelen
80mm fans vervangen voor 120mm vanwege geluidsbeperking
Mijn systeem is als volgt
Asus M4A89GTD PRO/USB3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2 Ghz
Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9, 4GB totaal, PC3-12800 (DDR3-1600)
Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB
WIN7 x64
asus bios rev 3029
Ik wil graag een veel stiller systeem, aangezien ik nu nog altijd de stock cooler van amd heb is hij vrij noisy.
Daarom wil ik graag overstappen op waterkoeling, (erg veel keus maar ben eruit) ik wil gaan voor een complete kit van XSPC. Echter hoe ik ook zoek, het is me niet gelukt om te begrijpen wat nou precies de verschillen zijn tussen hun 5 a 6 verschillende series van kits op de website staan en wat de onderlinge verschillen zijn behalve dan qua prijs. Beginnend rond de € 200 eindigend ergens in de € 400
Ik wil graag de radiator intern in de case omdat ik het uiterlijk graag strak wil houden. Mijn case is een
coolermaster wavemaster en dan denk ik dat een 240 radiatior de max is. Daarom had ik dus een 240 setje in gedachten maar dan kom ik nog steeds uit op
Raystorm D5 Photon RX240 V3
Raystorm Twin D5 RX240 V3 (ik gok dubbele pomp voor dual loop?)
Raystorm D5 RX240 V3
Raystorm Twin D5 AX240 (ik zie een volledig koperblok, betere geleiding? maar onnodige 2e pomp jammer)
Raystorm D5 AX240
Raystorm D5 EX240
Raystorm 750 AX240
Raystorm 750 EX240
als iemand mij het verschil uit kan leggen tussen de bovenstaande kits... graag ik ben zelf niet verder gekomen als je hebt de
D5 photon serie (valt af omdat ik geen rond reservoir wil)
Twin D5 RX en AX serie (valt ook af omdat ik geen betere resultaten met dual loop verwacht)
D5 RX/AX/EX serie (deze zijn ruim 100 euro duurder als de 750 maar waarom?)
en de 750 AX/EX serie (dit is volgens mij het instap model, maar koelt dit wel voldoende om ook te overklokken?)
Genoeg daarover...
Misschien is je opgevallen dat ik geen videokaart heb, ik wil dit systeem in de loop van dit jaar steeds een stukje upgraden zodat ik uiteindelijk feiloos FSX kan draaien met zo hoog mogelijke settings.
Ik weet de volgorde nog niet helemaal waarin ik alles ga aanpakken, maar ik wil beginnen met een videokaart.
Ik ben van plan om als eerst de
erin te gooien.
en daarna de waterkoeling
Als ik mijn cpu kan overklokken naar 4.2 ghz ben ik tevreden, is dat haalbaar?
verder wil ik nog
een ssd aanschaffen
4gig geheugen bijprikken
videokaart ook waterkoelen
80mm fans vervangen voor 120mm vanwege geluidsbeperking
AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64