Toon posts:

een laptop met windows 8 naar ssd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een laptop met windows 8 met een hdd van 450 gb in een HDD caddy, en een ssd van 119 gb op de normale plek
ik heb een partitie gemaakt op mijn oude harde schijf van 109 gb met windows 8 daarbij in.
ik wil deze nu graag op de nieuwe ssd zetten
ik zou er geen probleem mee hebben om deze er schoon op te zetten, echter heb ik er geen productcode bij gekregen (bij de aankoop van de laptop) volgens de verkopers zit de code geintegreerd in de laptop.

kunnen jullie mij helpen om windows 8 naar ssd te krijgen?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De verkopers hebben gelijk :)

Gewoon Windows 8 installeren en gaan.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zoek eens rond op het forum, en kom tot bijvoorbeeld dit topic. Over dit onderwerp zijn vele pagina's geschreven. Google is je beste vriend. Er zijn ontelbare handleidingen voor dit klusje.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil hem best opnieuw installeren, echter moet ik een code invoeren als ik dat wil doen (ik download dan een instalatie van de site van windows) en deze heb ik dus niet, moet ik dat op een of andere manier omzeilen?

• S1NN3D
  • Niet online
Download en installeer eens Belarc Advisor. Dit gratis tooltje kan ontzettend veel informatie uit je pc vissen. Die heb je in jou geval voor het merendeel niet nodig maar het toont ook je Windows productcode uit het register. Daarmee zul je de installatie wel kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
die code die heb ik nu inderdaad, alleen als ik die code ingeef geeft hij aan dat hij niet geldig is

• S1NN3D
  • Niet online
Typefouten?

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:35

Nogne

>.<

Als je productcode in je laptop zit moet je een OEM installatie medium gebruiken, die vraagt dan niet om je productcode en als de installatie eenmaal is afgerond haalt Windows de productcode zelf uit je firmware.

Als je die code probeert uit te lezen met tooltjes krijg je altijd een onjuiste code (lees: niet bruikbaar voor installatie)

PS/XBL: Nogne

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die oem installatie dan vandaan halen?
ik vind er alleen maar een voor een acer en ik heb een packard bell

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat zegt de handleiding van je laptop daar over?

• S1NN3D
  • Niet online
Kun je op basis van een van de vele how-to's niet je harde schijf klonen naar die SSD?
Pagina: 1