Dag iedereen,
Ik begon met een topic in het LAA forum om een gamelaptop te kopen voor maximum 1.500 euro, waar Spekkie88 met volgende suggestie kwam:
Helaas ben ik in de mITX-wereld niet zo thuis. Ik kan hier natuurlijk de BBG van mei posten, en vragen wat jullie zouden aanpassen
Maar mij lijkt het dat er sinds dan wel wat wijzigingen zouden kunnen zijn. Vermits ik las dat het allemaal wel wat nauwer steekt qua passen van de verschillende componenten, vroeg ik me echter af of jullie me konden helpen met een alternatief voor de laptop. Crux is natuurlijk dat het systeem minstens even goed moet presteren als een laptop van 1500 euro, maar toch wel wat goedkoper moet zijn (om te compenseren voor het 'verlies' aan portabiliteit.
Qua randapparatuur heb ik absoluut niets liggen, dus dit moet uiteraard ook allemaal voorzien worden.
Wat betreft games: tegenwoordig is dat vooral Skyrim en Diablo 3, en die wil ik toch wel op high settings spelen. Ik wil natuurlijk liefst wel enigszins future-proof zijn, maar dan kan dat nog zakken naar medium settings
Alvast hartelijk bedankt voor de feedback!
Ik begon met een topic in het LAA forum om een gamelaptop te kopen voor maximum 1.500 euro, waar Spekkie88 met volgende suggestie kwam:
Nu, op zich is dat een optie. Op vakantie zal ik het dan zonder laptop moeten doen, maar thuis zou dit misschien nog wel redelijk eenvoudig te verhuizen zijn (van boven naar beneden en omgekeerd).Spekkie88 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:11:
Is het wellicht ook niet een optie om een mini-itx systeempje in elkaar te klussen icm een kastje wat middels een vesa mount aan de monitor bevestigd kan worden? Niet mee te nemen op vakantie welliswaar, maar wel een stuk goedkoper lijkt me en nog fatsoenlijk mee te zeulen binnenshuis. Zelfs als je een dergelijk systeem in elkaar zet voor +-1000 euro zou je er ook nog voor kunnen kiezen een Transformer book T100 erbij aan te schaffen voor op vakantie?
Niet geheel wat je zoekt, maar just thinking out of the box
De GX70 moet je iig niet nemen aangezien die cpu de gpu niet bij kan benen... Verder is de GT70 wel netjes en voor zover ik weet ook gewoon een clevo barebone...
Helaas ben ik in de mITX-wereld niet zo thuis. Ik kan hier natuurlijk de BBG van mei posten, en vragen wat jullie zouden aanpassen
Qua randapparatuur heb ik absoluut niets liggen, dus dit moet uiteraard ook allemaal voorzien worden.
Wat betreft games: tegenwoordig is dat vooral Skyrim en Diablo 3, en die wil ik toch wel op high settings spelen. Ik wil natuurlijk liefst wel enigszins future-proof zijn, maar dan kan dat nog zakken naar medium settings
Alvast hartelijk bedankt voor de feedback!