Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamelaptop - max 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-11 13:56
Hey iedereen,

Een 7-tal jaar geleden kocht ik mij een mooie (dure :() gamelaptop op basis van een Clevo M570RU. Deze begint het, na jaren trouwe dienst, stilaan te begeven. Het wordt dus tijd om uit te kijken naar iets anders.

Aangezien de tijden veranderen, is mijn budget van weleer helaas ernstig gedecimeerd. Meer dan 1.500 euro heb ik absoluut niet beschikbaar (hoe minder hoe beter, maar met mijn 'eisen' is de 1.500 al moeilijk haalbaar).

Enige hulp, op basis van het lijstje hieronder, wordt dan ook ten zeerste geapprecieerd!

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen! Nuja, met een baby op komst (uitgerekend voor eind deze maand) wil ik dat de laptop hier geschikt voor is. Of er effectief nog veel gegamed gaat worden, zien we dan wel weer :)
Gamen is momenteel dan vooral Diablo 3 en Skyrim, maar Starcraft 2 zou er ook nog wel eens van kunnen komen :)

Wat is je budget?
1500 euro. En geen cent meer (had ik maar een hoger budget vernoemd tegenvoer mijn vrouw :)). Veel centen minder mag :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee: meestal gebruik in huis. Eventueel mee op vakantie. Maar ik ben niet van plan er dagtochten mee te gaan doen.
Ja: in huis bestaat de mogelijkheid wel dat ik hem van beneden (bureau) naar boven (living) sleur en vice-versa.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merken maakt het me echt niet uit. 7 jaar geleden kende ik Clevo ook niet, en daar ben ik nu zeer tevreden van :)
Nog een aantal 'eisen' (maar noem me gerust gek als ik teveel wil!):
- idealiter combineer ik een wat kleinere laptop met een extern scherm. Dat zou het verhuizen (en eventueel meenemen) vergemakkelijken, terwijl ik op mijn bureau toch gebruik kan maken van een degelijk (1920 x 1200 of beter, indien mogelijk) scherm. Dat scherm kan ik dan eventueel ook nog aan mijn werklaptop hangen wanneer nodig. De kleinere laptop moet wel voldoende gamingcapaciteiten hebben uiteraard.
- Graag minstens een 870M (of R280X) als GFX. Beter mag. Ik twijfel of de 860M me voldoende (lang) plezier gaat geven.
- Qua SSD/HDD geen directe voorkeur. Mag eventueel zelfs zonder, want kan de HDD van de huidige laptop meenemen (die heb ik een 2-tal jaar geleden vervangen, dus moet nog wel even meekunnen).
- Looks zijn minder belangrijk. Alhoewel, ik kan een MSI GT70 met 870M op de kop tikken voor 1.399, maar vind m (op prentjes) zo lelijk dat ik liever wat verder kijk.

Ik vond reeds de laptops op xnotebooks.nl, bto.nl, mysn.eu (en soortegelijken). Helaas, zeker met een 870M, vallen ze net buiten budget wanneer ik ze configueer en vooral wanneer ik een Windows licentie toevoeg.

Als (goedkoper) alternatief is er ook de MSI GX 70, met AMD A10-5750M en de M290X. Alleen, ik ben niet zo overtuigd van de CPU :(

Als iemand nog een ideetje heeft waar ik goedkoper mee uit zou zijn (nee, geen Linux aub! :)), of welke andere opties binnen mijn budget aan mijn noden voldoen, dan hoor ik dat heel graag.
Alvast bedankt voor de input!

[ Voor 3% gewijzigd door Kwakkel op 07-07-2014 18:09 ]

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 17:48
Ik heb nu net een week of 2 mijn alienware 17. Deze bevat een GTX 860m en een 120hz 3D scherm, dit heeft mij 1350 euro gekost.

Ik weet dat deze videokaart buiten je selectie valt, maar ik wil je toch even mijn ervaring vertellen zodat je misschien je opties verbreed. Ik was eigenlijk vel tegen alienware maar nu ik er eentje heb...

De bouw van de AW is gewoon top, grote lucht intake grill (50% van de onderkant). Een super relax keyboard en palm rest. Maar een van de beste dingen aan deze laptop is voor mij de mogelijkheid over enkele jaren de GPU te vervangen omdat dit een losse video kaart is.

Om niet een lang verhaal op te hangen, het is misschien slim om te kijken naar een laptop waar je de video kaart kan vervangen omdat dit de levens duur van je laptop groot kan uitbrijden.

Mocht je meer willen weten hoor ik het wel :)

Verwijderd

Als je het voornamelijk, of alleen binnenshuis wil gebruiken (voor gamen) Waarom dan niet een lekker desktopje en dan de games streamen? Volgens mij kom je tegenwoordig al een heel eind qua latency enzo. Maar mss is dat minder aantrekkelijk met SC2 en diablo, om dat dat volgens mij toch wel redelijk om timing gaat. Anyhow, stof om over na te denken!

// edit:
En anders raad ik Clevo aan, maar ik zou 'm niet halen bij alternate. Topwinkel, maar garantie gevallen duren erg lang en de ondersteuning voor sager/clevo daar is niet echt goei. Let vooral op de koeling van een laptop, persoonlijk heb ik een 17cl58, (gtx765m, 16gbRam, i7) maar die heeft maar 1 ventilator, das echt niet fijn met gamen. Bto heeft een aantal modellen met 2 fans, en die zou ik zeker een voorkeur geven.

// edit 2:
standaard 770, kan naar 870, 8gig ram(genoeg, tenzij je video gaat bewerken etc. Met dubbele koeling!

50 euro boven budget heb je die met windows 8.1 pro, dubbele koeling, 870 etc :P

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2014 10:28 ]

• Kwakkel
Bedankt scale en merryb,

Misschien eerst nog aangeven: als een extern scherm niet binnen de prijs past, zou de laptop wel een 17 inch scherm moeten hebben.

Scale: wat zijn jou ervaringen tot nu toe met de 860? Presteert deze voldoende om recente games op high te kunnen spelen?
Wat betreft het vervangen van de GPU: bij mijn huidige laptop kan dit ook. Alleen is het moeilijk om aan MXM kaarten te geraken. Hoe werkt dit bij AW? Ben je verplicht de vervangende kaart bij hen aan te schaffen, tegen een meer dan forse prijs (waarschijnlijk)? Of zijn er andere opties?

Nogmaals, bedankt voor de feedback!

Verwijderd

Kwakkel schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:44:
Bedankt scale en merryb,
Scale: wat zijn jou ervaringen tot nu toe met de 860? Presteert deze voldoende om recente games op high te kunnen spelen?
Ben je verplicht de vervangende kaart bij hen aan te schaffen, tegen een meer dan forse prijs (waarschijnlijk)? Of zijn er andere opties?

IIyama schermpje van 24" heb je al voor 150,- Kijk anders ook tussen vraag en aanbod!
Ik heb dan wel een 765, maar dies redelijk gelijk aan de 860, en alles valt te spelen op high, maar dan met 30fps... Wil je bijv toch een keertje een goeie shooter als bf4 aanraken, speel ik met low/medium op 1080p - 50/60fps.
De gtx m kaarten zijn duur... Kan je beter meteen wat meer geld uitgeven, dan later upgraden (ben ik zelf ook achter gekomen!)

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:53
Is het wellicht ook niet een optie om een mini-itx systeempje in elkaar te klussen icm een kastje wat middels een vesa mount aan de monitor bevestigd kan worden? Niet mee te nemen op vakantie welliswaar, maar wel een stuk goedkoper lijkt me en nog fatsoenlijk mee te zeulen binnenshuis. Zelfs als je een dergelijk systeem in elkaar zet voor +-1000 euro zou je er ook nog voor kunnen kiezen een Transformer book T100 erbij aan te schaffen voor op vakantie?

Niet geheel wat je zoekt, maar just thinking out of the box ;)

De GX70 moet je iig niet nemen aangezien die cpu de gpu niet bij kan benen... Verder is de GT70 wel netjes en voor zover ik weet ook gewoon een clevo barebone...

[ Voor 13% gewijzigd door Spekkie88 op 08-07-2014 11:14 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Verwijderd

Spekkie88 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:11:
Is het wellicht ook niet een optie om een mini-itx systeempje in elkaar te klussen icm een kastje wat middels een vesa mount aan de monitor bevestigd kan worden? Niet mee te nemen op vakantie welliswaar, maar wel een stuk goedkoper lijkt me en nog fatsoenlijk mee te zeulen binnenshuis. Zelfs als je een dergelijk systeem in elkaar zet voor +-1000 euro zou je er ook nog voor kunnen kiezen een Transformer book T100 erbij aan te schaffen voor op vakantie?

_/-\o_

• Scale
Kwakkel schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:44:
Bedankt scale en merryb,

Misschien eerst nog aangeven: als een extern scherm niet binnen de prijs past, zou de laptop wel een 17 inch scherm moeten hebben.

Wat betreft het vervangen van de GPU: bij mijn huidige laptop kan dit ook. Alleen is het moeilijk om aan MXM kaarten te geraken. Hoe werkt dit bij AW? Ben je verplicht de vervangende kaart bij hen aan te schaffen, tegen een meer dan forse prijs (waarschijnlijk)? Of zijn er andere opties?

Zelf nog nooit de kaart vervangen, aangezien ik hem net nieuw heb. Eventuel kan je misschien hier wat vinden daar over: http://forum.notebookreview.com/alienware/ hier zijn een boel mensen die dat al gedaan hebben. Geloof dat je niet persee bij AW hoef te bestellen.

Ik kan bijde Assassins creed black flag (draaide op mijn vorige systeem met 12fps) en watch dogs op high spelen zonder lag. Tevens heb ik de overclock kraan nog niet opgezet wat met deze systeem schijnbaar erg goed moet kunnen. Maar van wat ik begrijp moet de 880m 25% sneller zijn dan de 860m (keppler, de maxwell zou 15% langzaamer moeten zijn).

• Kwakkel
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:05:
[...]

IIyama schermpje van 24" heb je al voor 150,- Kijk anders ook tussen vraag en aanbod!
Ik heb dan wel een 765, maar dies redelijk gelijk aan de 860, en alles valt te spelen op high, maar dan met 30fps... Wil je bijv toch een keertje een goeie shooter als bf4 aanraken, speel ik met low/medium op 1080p - 50/60fps.
De gtx m kaarten zijn duur... Kan je beter meteen wat meer geld uitgeven, dan later upgraden (ben ik zelf ook achter gekomen!)
Schermen (1920 x 1080 in ieder geval) zijn idd niet overdreven duur. Maar 150 euro + 50 euro over budget met de 15CL56 telt wel op natuurlijk :)
Dus het lijkt erop dat, als ik een 870M wil, ik een extern scherm wel kan vergeten. Of, als ik een extern scherm wil, ik vor een 860M moet gaan.
Choices choices :(

Maar, uiteraard, bedankt voor het meedenken :)
Spekkie88 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:11:

De GX70 moet je iig niet nemen aangezien die cpu de gpu niet bij kan benen... Verder is de GT70 wel netjes en voor zover ik weet ook gewoon een clevo barebone...
Wat betreft de GX70: idd, daar was ik al bang voor. Jammer voor de prijs natuurlijk :)

Op zich zou een dergelijk mini-itx ook wel kunnen (daar had ik ook al naar zitten kijken). Alleen ben ik daar niet zo in thuis, en lijkt het me niet substantieel veel goedkoper te worden. Wanneer ik die van de BBG van mei (denk ik) neem, kom ik dan ergens? Probleem daar is wel dat, als ik m helemaal wil samenstellen via Alternate.be, ik al een andere kast en andere voeding moet kiezen. Ook zijn we weer een paar maand verder, dus is er waarschijnlijk wel iets beters samen te stellen voor hetzelfde geld. Zowiezo zou ik een 250 à 300 euro voor de monitor moeten hebben (die 1920 x 1200 zijn niet goedkoop, en hogere resoluties zijn nog duurder).
Vermits het dus niet zoveel goedkoper is, en ik geen ervaring heb met mitx, heb ik hier (buiten de BBG) nog niet echt naar gekeken. Als iemand een voorstel heeft, bekijk ik het natuurlijk graag!
Scale schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:14:
[...]

Zelf nog nooit de kaart vervangen, aangezien ik hem net nieuw heb. Eventuel kan je misschien hier wat vinden daar over: http://forum.notebookreview.com/alienware/ hier zijn een boel mensen die dat al gedaan hebben. Geloof dat je niet persee bij AW hoef te bestellen.

Ik kan bijde Assassins creed black flag (draaide op mijn vorige systeem met 12fps) en watch dogs op high spelen zonder lag. Tevens heb ik de overclock kraan nog niet opgezet wat met deze systeem schijnbaar erg goed moet kunnen. Maar van wat ik begrijp moet de 880m 25% sneller zijn dan de 860m (keppler, de maxwell zou 15% langzaamer moeten zijn).
En thanks Scale voor de extra info.
Ook knap gedaan voor de prijs trouwens: als ik m standaard pak, komt die met 3D scherm al op 1649. En dat is dan zonder enige andere optie aan te passen!

Verwijderd

Voor zo'n mitxje ('s dat nou russisch? :P) zou ik gewoon een topic aanmaken bij desktop aankoopadvies.
Voordeel van bijv zo'n gigabyte brix gaming, die helaas nog niet uit is, is dat er een desktop gpu inzit. En dan is een 760 wel echt een stuk beter als een 760m!

+ als je scherm niet bij je eerste budget past, kan je toch altijd later een schermpje halen? op 15" valt prima te gamen, ik deed het zelf dan op 17", maar 15 kan echt prima. Wacht je gewoon fftjes om je vrouw te verassen met een doosje bonbons en een dik benq 144hz scherm, en als ze daar niks aan heeft ga jij 'm met alle liefde gebruiken! O-)

/* persoonlijke mening! */ Waarom 1920x1200 voor gaming? Ik gebruik het wel op stage/werk voor ontwerpen etc, maar voor gaming zie ik eigenlijk alleen meerwaarde in breedte, vanwege de grotere FOV die je dan krijgt...!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 09:21 ]

• Kwakkel
Zal daar dan effectief een topic maken om eens te kijken wat daaruit komt :)

Met een baby op komst eind deze maand, vrees ik dat er in de nabije toekomst geen budget gaat zijn (nuja, dat het alleszins niet vrijgegeven zal worden :p) voor een scherm :(
(Dat doosje pralines kan dan weer wel :p)

De 1920 x 1200 is niet voor gaming hoor. Wel voor het 'gewone' gebruik. Tot nu toe heb ik steeds 1920 x 1200 gehad, en ik ga die extra pixeltjes wel missen (zeker als ik de monitor voor t werk gebruik)

• Scale
Kwakkel schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:40:
En thanks Scale voor de extra info.
Ook knap gedaan voor de prijs trouwens: als ik m standaard pak, komt die met 3D scherm al op 1649. En dat is dan zonder enige andere optie aan te passen!
Ja daar heb ik mazzel mee gehad, de aanbieding was toen geloof ik 200 euro korting en er zat het 3D scherm in, Toen nog 10% er af kwam ik uit op 1350. Er viel niet veel voor mij aan te passen voor de rest maar dit leek mij echt een top deal.

Denk dat je gewoon mazzel moet hebben, er zijn toch wekelijks deals bij dell (en altijd 10% korting als je aanmeld voor VIP).

• Kwakkel
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Uiteindelijk heb ik geprobeerd om een gewoon systeem en een mITX systeem samen te stellen. Ook in de winkel zelf nog even de situatie uitgelegd en samen met een verkoper een 3de systeempje in elkaar gestoken. Maar door de nood aan een Windows versie en mijn eisen wat betreft monitor, kwamen deze amper goedkoper uit dan de MSI GT70-2PC.
Het is dus toch een nieuwe laptop geworden. Van een vriend een oud extern scherm kunnen lenen zodat ik kan kiezen of ik op 17" 1920x1080 of op 21,5" 1680x1050 game :)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ik zie dat de Asus Gaming notebooks nu best scherp geprijst staan:
pricewatch: Asus G750JS-T4067H

• Kwakkel
Toch nog 100 euro duurder. Toegegeven, je krijgt er wel een SSD bij dan, maar die kan ik nu ook nog altijd (bij)steken (...denk ik; zal eens een service manual moeten zoeken, want de meegeleverde handleiding van de laptop is nogal summier :))

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:33
Kijk ook nog even in het Dell korting topic en google wat op Dell kortingen, want je kan met allerlei kortingen de prijs veel lager krijgen dan de prijs die je ziet als je even snel kijkt hoe duur een laptop zal zijn daar (wat echt dom is trouwens, want mensen die dat dus niet weten skippen Dell, terwijl het binnen je budget kan vallen met die kortingen).
Pagina: 1