Toon posts:

Thermometers

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey Mensen,
Ik wil ff ergens op internet een thermometer bestellen,
Nu heb ik al op de site van Conrad gekeken, maar daar vind ik alleen thermometers van -5 tot 50 graden. En dat zuigt :r .
Ik moet er een hebben die tot minimaal 70 graden loopt!! >:) . Ik wil namelijk binnenkort beginnen aan een Do-It-Yourself PC-thermometer :P

Weet iemand soms een link naar een site waar je ook online thermometers kan bestellen e.d. Want die moet ik echt eentje hebben. Hij moet ook niet te duur zijn, dus niet een of andere van f100,- maar gewoon reeel bedrag van zo'n 10,- tot 35,-

Alvast bedankt 8-)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

die van mij komt toch echt bij conrad vandaan .

ik zal eens een search doen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks,

Tot hoever loopt jouw thermometer dan?

• talin

talin

ES-MA

gevonden ! tot 70 graden .

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/126/M1/126608M1.JPG

Hfl. 24,95

Produktinformatie

2 temperatuurmeetkanalen met een meetbereik van elk -30°C tot +70°C Resolutie 0,1% Nauwkeurigheid 1°C Incl. min./max.-geheugen voor de laagste (hoogste) temperatuur en min./max.-alarm voor akoestische en optische weergave bij het bereiken van een grenswaarde Seriële interface (puls- en dataleiding) voor aansluiting van externe elektronica of een PC. Aansluitmogelijkheid voor drie toetsen Alle functies via toetsen of dataleiding programmeerbaar (CMOS-techniek) 2 tot ±10 sec. omschakelbaar Voedingsspanning 3 V Stroomverbruik 20µA Wordt geleverd incl. zoemer voor de alarmuitgang en temperatuursensor met ca. 295 cm kabel.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

De 70 graden is makkelijk te halen, probeer de -70 eens :)

Of bedoel je dat ie tot -70 moet gaan :?

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij moet kunnen gaan van ????? weet ik veel -5 of zo tot 70, zolang hij die hoogste maar aankan!! *D

Waar is die thermometer te vinden? :?
Hij hoeft trouwens niet zo veel te kunnen, alleen maar meten van dat meetbereik, al die overige toeters en bellen hoeft van mij niet zo.

• talin

talin

ES-MA

nou neem dan de bovenste als ie boven de 70 graden komt geeft ie gewoon een alarm signaal en in et display komt error te staan , kan dus niet kapot .

Verwijderd

Topicstarter
Waar is ie te vinden? het volledige plaatje e.d.

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Waar kan ik die termometer halen? Is dat bij conrad?

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• talin

talin

ES-MA

ga naar www.conrad.nl

dan @#$% w8 ff

zie hier :

( sorry voor de grootte )

Afbeeldingslocatie: http://jove.prohosting.com/~pim2059/download/conrad.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik ook naar toe gegaan, en nog op search geklikt, maar "Niets" :(
thanks, ik ga opnieuw bij Conrad zoeken!!

Gevonden, maar wat is het verschil met die van f12,95?? Staat niet zo veel info bij |:(
Of is dat heel iets anders?

• talin

talin

ES-MA

kweet niet wat et verschil is , bel ze anders even ?

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal voor alle repley's!!
Kan ik binnenkort gaan knutselen. :P

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56
* Daan gaat dat ook in de vakantie doen.
Maar dan voor casetemp :)

Verwijderd

waarom wil je in godsnaam tot de 70 kunnen meten |:( je wil toch helemaal de 70 niet berijken :? alles boven de 50 is absoluut EVIL!!!!

• talin

talin

ES-MA

Op maandag 11 juni 2001 11:29 schreef Hiro Shima het volgende:
waarom wil je in godsnaam tot de 70 kunnen meten |:( je wil toch helemaal de 70 niet berijken :? alles boven de 50 is absoluut EVIL!!!!
dan heeft ie een veilgheids marge van 20 graden !

en wat mag niet boven de 50 graden uitkomen ?
cpu temp of water temp ?

Verwijderd

nix mag boven de 50 uitkomen, CPU kan wel maar is niet ideaal, en als je water 50 graden is wil ik niet weten hoe warm je cpu is

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

eeuh alles boven de 70 C evil :?
de spec's van een Athlon : tot max 95 C !!!
Niet dat je dat wilt maar 70 C is absoluut geen probleem.

Niet dat ik het graag zou willen hebben ( vele mensen met mij ) maar in principe is dat puur psychisch, als AMD zegt tot 95 C dan is 70 C nog echt bijna 20 % onder de maximale temp.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

als je gaat overclocken! daalt die max temp voor stabiel lopen nogal...

• talin

talin

ES-MA

Op maandag 11 juni 2001 11:44 schreef Hiro Shima het volgende:
als je gaat overclocken! daalt die max temp voor stabiel lopen nogal...
kijk dit zijn antwoorden waar we wat aan hebben .

is er een tabel voor het hoeveel overclocken en dan ideale temp ?
want te koud lijkt me nou ook weer nie goed ?

Verwijderd

is per proc verschillend, moet je zelf uitvinden helaas...
en het is wel hoe kouder hoe beter, het wordt pas een probleem bij -300nogwat ofzo... want dan worden half-geleiders super-geleiders en dat is wel fijn als je het kan aansturen maar niet met je TB of PIIItje

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

copy-paste uit een ander topic:

Mijn vorige TB is ook overleden door een weigerend MBM.

Ik heb nu dit hardwarematige ding gekocht:

Produktinformatie

Door het grotere temperatuurbereik tot 110°C is deze module voor bijna alle toepassingen in de temperatuurbewaking geschikt. Er kunnen twee grenswaarden in 1°C stappen ingesteld worden. Bij het bereiken van de ingestelde max. resp. min. temperatuur worden een schakeluitgang en een alarmuitgang geactiveerd. Bovendien kan de max./min. temperatuur uit een geheugen opgeroepen worden. Omschakelbaar display tussen temperatuur en tijd. Deze module heeft een vaste sensor aan het einde van een ca. 3 m lange aansluitkabel.
Technische spec.: Meetbereik -10°C tot 110°C (14° F tot 250° F) · Resolutie 0,1°C (0,1° F) · Nauwkeurigheid 0°C tot 60°C ± 1°C, anders ± 1,5°C · Meetsnelheid 1 sec. of 10 sec. instelbaar · Alarmuitgang 4 kHz gedurende 1 minuut · Cijferhoogte 13 mm · Voedingsspanning 1,5 V penlite batterij (wordt niet meegeleverd) · Afm. module (bxhxd) 68 x 35 x 24 mm, display (bxh) 48 x 18 mm.
Min.- en max. geheugen
Incl. temperatuurvoeler
Alarmuitgang

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/195/G1/195715G1.JPG

Te koop bij Conrad voor 35 piek excl. postzegels.

Ik vertrouw niet meer op MBM...

Edit: de kans dat het gaat lekken is 0,0001% Alles zit vast met slangklemmen. Het is in principe onmogelijk.

Zie hier

Verwijderd

Mja die onderste temperatuur meter is wel mooi.. ik wil hem in m'n pc bouwen maar de sensor tussen de cooler van cpu en cpu... maar ik denk dat dat met dit model niet gaat... heeft iemand tips? ;)

Verwijderd

andere sensor eraan?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 14:39 schreef Mex het volgende:
copy-paste uit een ander topic:

Mijn vorige TB is ook overleden door een weigerend MBM.

Ik heb nu dit hardwarematige ding gekocht:

Produktinformatie

Door het grotere temperatuurbereik tot 110°C is deze module voor bijna alle toepassingen in de temperatuurbewaking geschikt. Er kunnen twee grenswaarden in 1°C stappen ingesteld worden. Bij het bereiken van de ingestelde max. resp. min. temperatuur worden een schakeluitgang en een alarmuitgang geactiveerd. Bovendien kan de max./min. temperatuur uit een geheugen opgeroepen worden. Omschakelbaar display tussen temperatuur en tijd. Deze module heeft een vaste sensor aan het einde van een ca. 3 m lange aansluitkabel.
Technische spec.: Meetbereik -10°C tot 110°C (14° F tot 250° F) · Resolutie 0,1°C (0,1° F) · Nauwkeurigheid 0°C tot 60°C ± 1°C, anders ± 1,5°C · Meetsnelheid 1 sec. of 10 sec. instelbaar · Alarmuitgang 4 kHz gedurende 1 minuut · Cijferhoogte 13 mm · Voedingsspanning 1,5 V penlite batterij (wordt niet meegeleverd) · Afm. module (bxhxd) 68 x 35 x 24 mm, display (bxh) 48 x 18 mm.
Min.- en max. geheugen
Incl. temperatuurvoeler
Alarmuitgang

[afbeelding]

Te koop bij Conrad voor 35 piek excl. postzegels.

Ik vertrouw niet meer op MBM...

Edit: de kans dat het gaat lekken is 0,0001% Alles zit vast met slangklemmen. Het is in principe onmogelijk.

Zie hier
Maar eh, hoe heb je die dan bevestigd? :? Ik neem aan dat je niet een stuk uit je heatsink hebt gezaagd om die sensor ertussen te plaatsen, |:( of wel??

Zoniet, hoe dan wel?

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Op maandag 11 juni 2001 17:36 schreef Rensje het volgende:

[..]

Maar eh, hoe heb je die dan bevestigd? :? Ik neem aan dat je niet een stuk uit je heatsink hebt gezaagd om die sensor ertussen te plaatsen, |:( of wel??

Zoniet, hoe dan wel?
Ik heb dat ding open gesloopt ;) Er zit gewoon zo'n sensortje in als bij mn BE6-II O+

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op maandag 11 juni 2001 11:43 schreef CyCLoNe het volgende:
eeuh alles boven de 70 C evil :?
de spec's van een Athlon : tot max 95 C !!!
Niet dat je dat wilt maar 70 C is absoluut geen probleem.

Niet dat ik het graag zou willen hebben ( vele mensen met mij ) maar in principe is dat puur psychisch, als AMD zegt tot 95 C dan is 70 C nog echt bijna 20 % onder de maximale temp.
Ik wee tniet hoe jij overclocked maar des te verder je voerclocked des te meer fouten gaat je processor maken , mede door de warmte die gegenereerd word, als je dit koel houd krijg je betere overclockresultaten.

Dus alles boven de 50C IS EV!L :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56
Ik heb net dit vette dingetje besteld bij Conrad:

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/102/G1/102679G1.JPG

Features:
  • <li>backlight <li>tijd aangeving <li>alarm voor temp. overschrijding <li>externe + interne sensor <li>3,6 x 7,1 cm (dus past in drivebay :) )
Kost me 35,- :)

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Gewoon bij de halfords :P

10 tot 15 gulden, interne en externe sensor
loopt tot 70 graden ofzoiets
beetje zagen aan de behuizing, maar het schermpje past precies in een 5-1/4" bay.

Er zit ook een klokje op })
Pagina: 1