Beste Tweakers.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik heb wederom mijn systeem ge-upgrade van een FX-8120 + Asrock 970 Extreme3 (dat altijd goed gelopen heeft) naar de FX 8350 + Asrock 990fx extreme3, en sinds dit zich voort gedaan heeft, heb ik het volgende probleem :
Het systeem loopt op de raarste momenten vast, en geeft dan aan dat het programma dat open staat niet reageerd.
Specificaties:
Mobo: Asrock 990FX Extreme3
CPU: AMD FX-8350
GPU: R9 270X 2GB
RAM: HyperX kingston ddr3 16gb 1600mhz (ook aangepast in het bios naar 1600)
PSU: Aerocool 800W
HDD: Seagate baracuda 7200rpm 2TB
SSD: HyperX Kingston 120GB
Overige componenten:
Externe dvd brander /
24" samsung full hd monitor /
5.1 Logitech Speakers /
Logitech g500 + g105 muis en toetsenbord /
Logitech g930 headset /
5 custom red-led fans /
Bitfenix Colussus black + red/green kast /
Nou heb ik met de volgende dingen rekeningen gehouden :
Warme (Zit goed, alle componenten liggen gemiddeld rond de 20-32 graden)
Bepaalde bios settings (RAM/HDD/SSD/CPU)
Updates/Drivers (Zit goed)
De montage (Zit goed)
Het ram zit goed in de dual-channel slots
Opgelet op mogelijke errors (Helemaal niks, ook niet na het opstarten)
Poorten van de applicaties (Zit goed, ook had ik dit probleem niet voor de upgrade, en alles is 't zelfde, behalve de CPU & MOBO)
Ook blijft de CPU-USAGE gewoon op de 0 tot 3% tijdens de "lagg" windows werkt hier in de meeste gevallen wel gewoon (denk aan bijv. het start menu) echter lopen applicaties als Skype/Firefox helemaal vast.
Ik heb een vrijwel soort gelijk systeem voor een kennis gebouwd, en ja hoor precies het zelfde probleem.
Beide systemen lopen vrijwel alle games op de beste settings met een stabiele frame-rate, ze zijn binnen enkele seconden opgestart.
Na uren ge-googled te hebben ben ik niet veel weizer geworden, heb enkele gerelateerde problemen kunnen vinden maar geen oplossing!
#Frustrated
Mocht er iets zijn wat ik nog niet vermeld heb wat wel van toepassing is, laat dat dan even weten in een comment.
Bij voor baad dank aan iedereen die hier wat aandacht aan zou willen besteden!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik heb wederom mijn systeem ge-upgrade van een FX-8120 + Asrock 970 Extreme3 (dat altijd goed gelopen heeft) naar de FX 8350 + Asrock 990fx extreme3, en sinds dit zich voort gedaan heeft, heb ik het volgende probleem :
Het systeem loopt op de raarste momenten vast, en geeft dan aan dat het programma dat open staat niet reageerd.
Specificaties:
Mobo: Asrock 990FX Extreme3
CPU: AMD FX-8350
GPU: R9 270X 2GB
RAM: HyperX kingston ddr3 16gb 1600mhz (ook aangepast in het bios naar 1600)
PSU: Aerocool 800W
HDD: Seagate baracuda 7200rpm 2TB
SSD: HyperX Kingston 120GB
Overige componenten:
Externe dvd brander /
24" samsung full hd monitor /
5.1 Logitech Speakers /
Logitech g500 + g105 muis en toetsenbord /
Logitech g930 headset /
5 custom red-led fans /
Bitfenix Colussus black + red/green kast /
Nou heb ik met de volgende dingen rekeningen gehouden :
Warme (Zit goed, alle componenten liggen gemiddeld rond de 20-32 graden)
Bepaalde bios settings (RAM/HDD/SSD/CPU)
Updates/Drivers (Zit goed)
De montage (Zit goed)
Het ram zit goed in de dual-channel slots
Opgelet op mogelijke errors (Helemaal niks, ook niet na het opstarten)
Poorten van de applicaties (Zit goed, ook had ik dit probleem niet voor de upgrade, en alles is 't zelfde, behalve de CPU & MOBO)
Ook blijft de CPU-USAGE gewoon op de 0 tot 3% tijdens de "lagg" windows werkt hier in de meeste gevallen wel gewoon (denk aan bijv. het start menu) echter lopen applicaties als Skype/Firefox helemaal vast.
Ik heb een vrijwel soort gelijk systeem voor een kennis gebouwd, en ja hoor precies het zelfde probleem.
Beide systemen lopen vrijwel alle games op de beste settings met een stabiele frame-rate, ze zijn binnen enkele seconden opgestart.
Na uren ge-googled te hebben ben ik niet veel weizer geworden, heb enkele gerelateerde problemen kunnen vinden maar geen oplossing!
Mocht er iets zijn wat ik nog niet vermeld heb wat wel van toepassing is, laat dat dan even weten in een comment.
Bij voor baad dank aan iedereen die hier wat aandacht aan zou willen besteden!