VRM koeling op een Asrock 990FX Extreme3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29
Beste Tweakers,

Het is redelijk bekend dat het bovengenoemde moederbord slecht geschikt is voor overclocken vanwege het 4 + 1 Power Phase Design van het bord. Wat schijnbaar te laag is om mijn FX 8350 verder dan standaard clock te trekken. Er staan veel verhalen hiervan op internet. (als iemand nog bronnen wilt dan zoek ik ze wel even op)

Ik heb hier weinig tot geen verstand van vandaar dus mijn vragen:
  • Heeft het nut deze VRM's passief of actief te koelen om zo het overclock potentieel te verhogen? Of schuilen er nog andere problemen?
  • En zo ja, ik kan nergens vinden welke de VRM's zijn op mijn moederbord. Heb wel gelezen dat ze ergens rond je socket zitten. Wie weet welke het zijn?
  • En wat kan ik dan het beste gebruiken, actieve of passieve koeling?
Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/990FX%20Extreme3(m).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.coolinnovations.com/includes/images/components/slideshow/thumbs/Mini-Splayed-Large.jpg

Er staat niet zo heel veel op internet over dit onderwerp, vandaar dat ik jullie hulp vraag.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De vrm's zijn al gekoeld en zitten onder dat koelblok aan je cpu. Er zijn gewoon te weinig vrm's op je bord, deze kunnen niet al de stroom aan die je FX nodig heeft.

[ Voor 44% gewijzigd door Damic op 18-11-2013 22:57 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
Dank voor je snelle reactie. Dan leg ik me erbij neer en laat ik het overclocken voor wat het is.

Tegen de tijd dat het echt nodig is koop ik wel iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
dat koelblokje naast je cpu zet daar is een fan op zet je cpu voltage vast op stock en kijk hoeveel hoger je multi wil dit is alles dat je kunt doen met dat moederbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
Dat wil ik wel eens testen! Zou een 80mm stock amd cooler fan daar geschikt voor zijn? Die heb ik nog liggen.

Ik gebruik trouwens een Scythe Mugen 4 PCG. Geen idee of de VRM's hier onderuit komen of dat er lucht op geblazen wordt. Zal vanavond eens kijken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
80mm fannetje voeldoet prima het is niet veel luch dat je nodig heb maar wel wat over dat kleine chipset blokkie
Pagina: 1