Beste Tweakers,
Het is redelijk bekend dat het bovengenoemde moederbord slecht geschikt is voor overclocken vanwege het 4 + 1 Power Phase Design van het bord. Wat schijnbaar te laag is om mijn FX 8350 verder dan standaard clock te trekken. Er staan veel verhalen hiervan op internet. (als iemand nog bronnen wilt dan zoek ik ze wel even op)
Ik heb hier weinig tot geen verstand van vandaar dus mijn vragen:

Er staat niet zo heel veel op internet over dit onderwerp, vandaar dat ik jullie hulp vraag.
Met vriendelijke groet,
Marcel
Het is redelijk bekend dat het bovengenoemde moederbord slecht geschikt is voor overclocken vanwege het 4 + 1 Power Phase Design van het bord. Wat schijnbaar te laag is om mijn FX 8350 verder dan standaard clock te trekken. Er staan veel verhalen hiervan op internet. (als iemand nog bronnen wilt dan zoek ik ze wel even op)
Ik heb hier weinig tot geen verstand van vandaar dus mijn vragen:
- Heeft het nut deze VRM's passief of actief te koelen om zo het overclock potentieel te verhogen? Of schuilen er nog andere problemen?
- En zo ja, ik kan nergens vinden welke de VRM's zijn op mijn moederbord. Heb wel gelezen dat ze ergens rond je socket zitten. Wie weet welke het zijn?
- En wat kan ik dan het beste gebruiken, actieve of passieve koeling?

Er staat niet zo heel veel op internet over dit onderwerp, vandaar dat ik jullie hulp vraag.
Met vriendelijke groet,
Marcel