Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

NAS/CLOUD Server kopen of zelf bouwen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben best wel een computer geek, al heb ik nog niet zoveel verstand van bouwen ofja nog geen eigen pc gebouwd.

Dit wil ik wel al lange tijd doen, maar ik heb al een super goede gaming pc dus warom er nog een bouwen.

Nu moet/wil ik nog een NAS/CLOUD server hebben om me muziek overal te benaderen, back-up en delen met vrienden.

Nu heb je deze NAS schijven in alle soorten en maten, Synology (http://www.nascenter.nl/product/341102/synology-ds214.html) lijkt mij zelf een goede keuze.

NU KOMT ME VRAAG:

Waarmee zou ik de beste performance/kwaliteit ervaring krijgen : zelf bouwen, kant en klaar kopen ?

Budget 500 Euro met 1 schijf binnen het budget, de rest van de harde schijven tellen we er even buiten.)

Ik hoop dat zelf bouwen een overduidelijke beter keuze is, want dat is een mooie kans om zelf toch eens iets te bouwen en ervaring op te doen.

Dus een hardware lijst die jullie adviseren, of een andere budget ? of gewoon kant en klaar kopen ?

Alvast heel erg bedankt voor alle reacties!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2014 22:50 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb je dit topic al gevonden? Hier kun je erg veel informatie vinden. Persoonlijk heb ik gekozen voor het gemak van een kant en klaar oplossing van Synology.

Off-topic:
Het is natuurlijk "mijn muziek" en "mijn vraag". ;)

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:20:
Heb je dit topic al gevonden? Hier kun je erg veel informatie vinden. Persoonlijk heb ik gekozen voor het gemak van een kant en klaar oplossing van Synology.

Off-topic:
Het is natuurlijk "mijn muziek" en "mijn vraag". ;)
Zijn Synology schijven een goede oplossing voor het delen van muziek over internet ? Zodat vrienden muziek kunnen downloaden en uploaden ?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:30:
[...]

Zijn Synology schijven een goede oplossing voor het delen van muziek over internet ? Zodat vrienden muziek kunnen downloaden en uploaden ?
Als je het systeem instelt zodat er extern op ingelogd kan worden en je vrienden een account van jou gekregen hebben, zal dat geen enkel probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn keuze is gemaakt, ik ga voor een kant en klaren NAS van synology, Ook door de reacties, maar ook omdat ik daardoor meer research gedaan heb naar de gratis NAS OS om het zomaar te noemen.

Ik heb besloten inplaats van een NAS in de toekomst een kleine krachtige PC te gaan bouwen, maar hierover in de toekomst nog een topic.

Bedankt

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:30:
[...]

Als het om muziek gaat is Spotify of Deezer dan niet een beter idee? Samen playlists maken, muziek delen e.d..

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1