Toon posts:

Geconverteerde MP3's geeft hoge CPU load in Windows Explorer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even dit topic kicken.

Ik heb nu ook al heel wat bestanden in m4a gedownload bij iTunes, maar ik wil alles in mp3 hebben zoals al mijn bestanden. Ik heb een goeie convertor (denk ik toch) hiervoor. Ik heb wel een probleem achteraf. Als ik nu een CD van +/- 16 tracks geconverteerd heb en ik open die in Windows verkenner dan worden die bestanden heel erg traag geladen en zijn ze ook heel erg groot. Mijn CPU draait continu op 100%. Ik heb in mijn processen al wmpnetwk.exe uitgezet maar erg veel haalt dit niet uit. Het is ook niet dat mijn pc te traag is. Die is vrij vlot genoeg en moet dit normaal aankunnen. Het zit hem volgens mij in de bestanden zelf, dat die te veel info bevatten of te groot zijn. Ik heb al geprobeerd te converteren naar 192kbps ipv 320 kbps, ook al VBR ipv CBR geprobeerd, maar dit haalt allemaal weinig uit. Iemand een ander idee of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reactie is afgesplitst van [iTunes] m4a naar mp3. Dit probleem past beter in een eigen topic, en heeft meer met Windows te maken, dan met de conversie van M4A naar MP3.

[ Voor 41% gewijzigd door Daedalus op 04-07-2014 18:41 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:49

lordsnow

I know nothing

Je geeft aan dat je ze opent in Windows Verkenner. Je opent dus alleen maar de map waar de geconverteerde bestanden in staan? Je probeert ze dus nog niet eens af te spelen?

Hoe groot zijn de m4a bestanden voor converteren, en hoe groot de MP3 bestanden daarna? Welk programma gebruik je om te converteren?

Zie ook de tips onder "Fixing Slow Folders" op de onderstaande webpagina:
http://www.ghacks.net/201...ders-in-windows-explorer/

Als je map al ingesteld staat op Music, kan je proberen deze eens terug te zetten naar General Items.

Indien je converteer progsel grote afbeeldingen toevoegt (cover art) kan het ook heel langzaam worden. Je kan deze er uit slopen met bijvoorbeeld MP3Tag
http://www.mp3tag.de/en/

[ Voor 43% gewijzigd door lordsnow op 04-07-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je opent dus alleen maar de map waar de geconverteerde bestanden in staan?
- Ja

Je probeert ze dus nog niet eens af te spelen?
- Neen, enkel de map openen emt een bestand of 20 vertraagt mijn pc enorm

Hoe groot zijn de m4a bestanden voor converteren, en hoe groot de MP3 bestanden daarna?
- Voor conversie: gemiddeld tussen de 5 en 8 MB
- Na conversie: 10 tot 12 MB à 320 kbps

Welk programma gebruik je om te converteren?
- Power MP3 WMA Convertor Van Coolsoft (al een ouder programma)

Ik zal hetgeen je voorstelt even proberen. Bedankt alvast voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Probeer eens een (willekeurige) andere converter.

Daarnaast... waarom wil je in vredesnaam lossy -> lossy converteren, en dan ook nog eens naar de hoogste bitrate. 320kbps is leuk als je het direct van CD doet, maar nu verlies je eigenlijk alleen maar kwaliteit

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik mijn mp3 bestanden soms in de wagen beluister, die speelt enkel en alleen maar mp3 en WMA af. Ik heb ook een mp3 speler voor op vakantie en die speelt ook enkel maar WMA en mp3 af en ook mijn cd-speler boven kan enkel cd en mp3 aan (op de usb ingang). Dusja, het is handig voor mij als alles in mp3 staat omdat ik dan weet dat ik het overal kan afspelen. Met m4a heb ik dat niet. En ik ben niet van plan om overal andere hardware neer te zetten, althans voorlopig toch nog niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:57
Je hebt dus gewoon een programma geïnstalleerd met een mp3 codec die nu loopt te balken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:16

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 08:08:
Omdat ik mijn mp3 bestanden soms in de wagen beluister, die speelt enkel en alleen maar mp3 en WMA af. Ik heb ook een mp3 speler voor op vakantie en die speelt ook enkel maar WMA en mp3 af en ook mijn cd-speler boven kan enkel cd en mp3 aan (op de usb ingang). Dusja, het is handig voor mij als alles in mp3 staat omdat ik dan weet dat ik het overal kan afspelen. Met m4a heb ik dat niet. En ik ben niet van plan om overal andere hardware neer te zetten, althans voorlopig toch nog niet :-)
Dan nog heeft het geen enkele zin om naar 320kpbs te converteren. Begin eens met 192kbps te gebruiken; scheelt je al een heel stuk in opslagruimte en wellicht dat het dan in Windows ook wat sneller laad.

Daarnaast zie ik nergens wat het resultaat was van de map om te zetten naar een "general" of "details" view in plaats van "music". De "music" view van Explorer staat niet bekend om zijn snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:57
Croga schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 08:58:
[...]

Dan nog heeft het geen enkele zin om naar 320kpbs te converteren. Begin eens met 192kbps te gebruiken; scheelt je al een heel stuk in opslagruimte en wellicht dat het dan in Windows ook wat sneller laad.

Daarnaast zie ik nergens wat het resultaat was van de map om te zetten naar een "general" of "details" view in plaats van "music". De "music" view van Explorer staat niet bekend om zijn snelheid.
Er is niets mis met de Music-view van Windows Explorer. Het is gewoon een kwestie van dat de TS een programma heeft geïnstalleerd met een decoder die blijkbaar niet goed werkt die gebruikt wordt bij het laden van de Music-view.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb eens een andere (gratis) m4a naar mp3 convertor gedownload en gebruikt en het probleem lijkt opgelost. Bestanden geconverteerd naar 320kbps. Ze zijn iets kleiner als met het andere programma en ik ondervind geen problemen als ik de map open. Bedankt voor de tip.

Ramon: zou dit echt aan het programma liggen? Als ik bijvoorbeeld een cd naar mp3 bestanden converteer, dan heb ik er geen last van of is dit dan een andere codec?

Hoe dan ook, mijn probleem lijkt opgelost te zijn en dat is het voornaamste natuurlijk.
Pagina: 1