Toon posts:

Gaming PC voor max 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Mijn laptop begint een beetje aan zijn eind te geraken, dus wordt het binnenkort tijd voor een nieuwe PC. Ik heb na wat bemoedigende berichten uit mijn omgeving gehoord dat een PC bouwen niet zo moeilijk is als het in eerste instantie lijkt, dus vandaar dat ik heb besloten om een poging te wagen. Ik heb vrijwel geen verstand van hardware, dus vandaar dat ik jullie hulp hierbij wil inschakelen. :)
De build hieronder bestaat voor een groot deel uit de onderdelen van de Mainstreamgame systeem BBG van juli, met hier en daar een kleine aanpassing.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wil ik de PC gaan gebruiken om te gamen. Daarnaast moet het ook de gebruikelijke 'office'-taken aankunnen, maar dat zal geen probleem zijn. Qua games hoop ik wel de maximale graphics settings met minimaal 60 fps te halen. Ook wil ik bijvoorbeeld Skyrim met een flink aantal mods kunnen spelen met hoge settings.
Wel een belangrijk punt is dat ik als hobby (en hopelijk binnenkort als baan) aan video editing doe. Hiervoor gebruik ik voornamelijk de Adobe programma's. Nu las ik dat renderen voornamelijk via de CPU gebeurt, dus vandaar dat in onderstaand schema ik in eerste instantie een i7 processor i.p.v. een i5 heb neergezet. Verstandig?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil eigenlijk maximaal €1500 uitgeven, maar hiervan is €350 gereserveerd voor de monitor en Windows 8, dus ga uit van max €1200 voor de PC zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen interne componenten, maar een geluidsinstallatie is al aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoop met deze PC echt een goede tijd vooruit te kunnen (enig idee wat de verwachte leeftijd van een dergelijke build zou zijn?), maar mocht het nodig zijn, zou ik bijv. op den duur de videokaart willen upgraden / Crossover of meer RAM toevoegen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur, al heb ik wel goede ervaring met Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien de PC onder mijn bureau, naast een verwarming moet komen te staan, is de koeling vrij belangrijk. Volgens de BBG zou dat met de gekozen onderdelen wel goed moeten zitten.

Ga je overklokken?
Volgends de BBG is het met het huidige moederbord niet mogelijk, maar zelfs al zouden we deze aanpassen, dan weet ik nog steeds niet of ik dit zou willen, ik ben überhaupt een beetje huiverig tegenover overclocken. Ik weet ook niet goed welke risico's ermee komen kijken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 299,35€ 299,35
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,05€ 66,05
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 345,-€ 345,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 67,79€ 67,79
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 72,85€ 72,85
1Asus VG248QE Zwart€ 293,90€ 293,90
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 33,95€ 33,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 84,95€ 84,95
1Crucial MX100 256GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.505,68

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

of de keuze voor een i7 verstandig is, tja. dat hangt ervan af. die 479k is leuk voor videoediting, maar in hoeverre ga je dit doen? als het voor de hobby is, zou ik persoonlijk met een i5 werken en de langere render tijd voor lief nemen, hangt natuurlijk af van je eisen, huis tuin en keuken matriaal kan natuurlijk goed op een i5 als je al wat dieper wil duiken zal een i7 meer geschikt zijn

Toch moet je bij je zelf afvragen of het daadwerkelijk zo nodig is om net wat sneller te werken voor de hobby. of dat je genoegen neemt met een niet ideaal systeem voor VB maar wel gewoon nog steeds een degelijk.

als het voor een baan is neem ik aan dat de baas de hardware verzorgt.

tis wel zund dat je dan die K processor op die sniper plopt. Hij is standaard al hoger geclockt dan de non k dus dat zou mooi meegenomen zijn maar mocht je dan toch niet gaan overclocken ga dan (persoonlijk) voor een H97 bordje met de non k.

En de risico's van overclocken vallen volgens mij vandaag de dag mee, je voltage mag niet te hoog zijn en volgens mij wordt er vooral overgeclockt dmv de multiplier. Koeling is wel belangrijk.

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 12:38

bbblije

Riiiiight

Xeon is altijd nog de gulden middenweg.

Verwijderd

Topicstarter
Hi, dank voor je reactie,
Zoals ik zei is hardware voor mij compleet nieuw, dus ik weet ook niet zo zeer wat de K toevoeging precies inhoudt. Dat zal niet x1000 zijn neem ik aan? En als het alleen de rendertijd af laat nemen is het misschien beter om me met de processor wat in te houden. Is dit een betere optie?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 162,89€ 162,89

En kun je uitleggen wat die H97 precies inhoudt? Ik vind een flink aantal borden als ik het intik, maar (nogmaals, nul komma nul kennis qua hardware) ik heb geen idee hoe ik die met elkaar moet vergelijken. Persoonlijke voorkeur?

• bbblije

bbblije

Riiiiight

pricewatch: Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed

Persoonlijk vind ik het de H97 borden de meerprijs niet waard. Functies die je niet snel gaat gebruiken, waar je budget beter naar andere componenten kan sturen. Gezien de BGG vonden veel Tweakers, H97 het geld niet waard.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed€ 215,50€ 215,50
1Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart€ 254,-€ 254,-
1CM Storm QuickFire XT - Brown Switch€ 62,65€ 62,65
1Logitech G500s Gaming Mouse€ 67,29€ 67,29
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 120,45€ 120,45
1XFX 550W Pro€ 51,97€ 51,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.499,44

Wil je serieus gaan gamen dan zijn een fatsoenlijke muis en toetsenbord geen overbodige luxe. Muis is erg persoonlijk daarom hier een lijstje met naar mijn mening kans hebbers http://tweakers.net/price...;320932;305844/categorie/ test even bij bv. de Mediamarkt wat je fijn vind. Heb voor de lijst even de duurste muis toegevoegd, dan zie je hoe het budget uit komt. Kwa toetsenbord een mechanisch bord met brown switches, deze worden door de massa het fijnste gevonden. Ik zelf heb voor red switches gekozen, dit is ook een kwestie van testen in de winkel, een goede PC winkel heeft meerdere switch types liggen en laat ze je testen! Dit zijn dan mooie betaalbare planken http://tweakers.net/product/347248/cm-storm-quickfire-xt/ (verschillende switches kan je op elk merk testen, voor meer info zie Het grote mechanische toetsenborden topic) Once you go mechanical, you end up in a wheelchair!

Crucial RAM, maar dan 16GB. Geen overbodige luxe als je serieus video's bewerkt.

Xeon, gulden middenweg kwa CPU keuze. Betaalbare CPU die op gaming gebied gelijk aan de i5 presteert, maar op video vlak een stuk beter presteert.

144Hz scherm is in principe een prima keuze. Schijnt rustiger voor je ogen te zijn en zorgt voor een vloeiender beeld. Ben wel voor de Iiyama gegaan. Deze doet niet onder voor de Asus, maar hierdoor blijven we wel onder budget. Mocht je 144Hz aan de kant willen zetten en toch kiezen voor mooier beeld (IPS vs TN) kijk dan hier http://tweakers.net/price.../362311;349359/categorie/ reviews zijn te vinden op tftcentral.

[ Voor 148% gewijzigd door bbblije op 04-07-2014 02:01 . Reden: Typisch ]

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-03 23:14
Een series 9 bordje kost tussen de 10 en 20 euro meer, wat met zo'n budget geen argument zou mogen zijn me dunkt. Dan is voor niet overklok systemen het behouden van de stock koeler een grotere besparing zonder dat je hiervoor inboet aan functionaliteit.
Voor een kleine meerprijs heb je immers een mobo met wat kleine verbetering en optimalisaties (reken maar dat er onder de motorkap de nodige optimalisaties en fixes zijn doorgevoerd), met een belangrijke toevoeging met het oog op de toekomst (M.2 over pcie) en ondersteuning voor de volgende generatie processors (je weet maar nooit, moest er ooit bijvoorbeeld een defect zijn). Voor mij persoonlijk is dit de meerprijs van een 10-tal euro waard bij zo'n budget.

Xeon is idd een optie, al lijkt me met het oog op video editing de 4790k een betere optie, mits je bereid bent wat meer te betalen. Deze draait immers stock al op 4GHz, dus zonder overklok ben je al 20% sneller dan die Xeon schat ik.

De prestatiewinst van een i7 tov een i5 bij video editing kan oplopen tot een 30% dankzij hyper threading, als ik zo enkele reviews lees.

TS zal zelf ml moeten uitmaken of deze meerprijs zinvol is voor hem, afhankelijk hoeveel video editing hij doet.

Experience the mountains!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

melwasul schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 07:23:
Een series 9 bordje kost tussen de 10 en 20 euro meer, wat met zo'n budget geen argument zou mogen zijn me dunkt. Dan is voor niet overklok systemen het behouden van de stock koeler een grotere besparing zonder dat je hiervoor inboet aan functionaliteit.
Voor een kleine meerprijs heb je immers een mobo met wat kleine verbetering en optimalisaties (reken maar dat er onder de motorkap de nodige optimalisaties en fixes zijn doorgevoerd), met een belangrijke toevoeging met het oog op de toekomst (M.2 over pcie) en ondersteuning voor de volgende generatie processors (je weet maar nooit, moest er ooit bijvoorbeeld een defect zijn). Voor mij persoonlijk is dit de meerprijs van een 10-tal euro waard bij zo'n budget.

Xeon is idd een optie, al lijkt me met het oog op video editing de 4790k een betere optie, mits je bereid bent wat meer te betalen. Deze draait immers stock al op 4GHz, dus zonder overklok ben je al 20% sneller dan die Xeon schat ik.

De prestatiewinst van een i7 tov een i5 bij video editing kan oplopen tot een 30% dankzij hyper threading, als ik zo enkele reviews lees.

TS zal zelf ml moeten uitmaken of deze meerprijs zinvol is voor hem, afhankelijk hoeveel video editing hij doet.
Ik zie je het graag proberen dit allemaal in het budget te passen. Zonder een zaad toetsenbord en muis combinatie, maar wel 16GB en een R9 290.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het zo lees geeft de i7 wel een duidelijke boost qua rendering time. Maar als dat het enige duidelijk merkbare verschil is, denk ik dat het wat zonde van m'n geld is om die aan te schaffen. Ik denk dat ik dan toch voor de i5 ga. Punt is vooral dat ik zie dat die wat meer in trek is dan de Xeon, dus voel ik me daar wat prettiger bij.

Ik heb me ook wat meer ingelezen in de monitors, en overal wordt IPS geloofd, dus ik denk dat ik qua fps dan liever voor kwaliteit dan kwantiteit ga. De eerste Dell monitor op het lijstje stond ook in de BBG, dus die is zeker een optie.

Op die manier houd ik wat geld over voor wat meer RAM / een beter moederbord. Melwasul, wat zijn die series 9 bordjes? En wat zijn precies de voordelen ervan t.o.v. de Sniper?
Meer RAM klinkt aan de ene kant wel goed, maar zal ik het voordeel hiervan ook merken bij het gamen, of alleen met het editen? Als het alleen het editen verbetert, weet ik niet of ik het het geld waard vind.

Ik had eigenlijk nog niet heel erg naar de toetsenborden en muizen gekeken. Momenteel game ik met m'n laptopkeyboard en een goedkope (+/- €10) muis en heb ik nooit problemen gehad met de spullen of m'n polsen/armen. Daarom klinkt €150 ook wel als gigantisch veel geld voor deze dingen. Ik hoop eigenlijk maximaal 60 euro aan beide uit te geven.

Tot slot, ik wil het liefst een systeem bouwen waarmee ik echt een flink aantal jaar vooruit kan, of wat ik t.z.t. kan upgraden (extra videokaart / RAM uitbreiden). Kan iemand een indicatie geven hoe lang ik kan verwachten dat dit systeem geschikt blijft voor alle doeleinden?

Nieuwe lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 162,89€ 162,89
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 209,97€ 209,97
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 29,04€ 29,04
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 120,45€ 120,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.334,88

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 13:05 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Geschikt is een zeer rekbaar begrip.
Het hangt aan de ene kant af van de technische ontwikkelingen,
aan de andere kant aan de eisen die je zelf -op een moment in de toekomst- stelt.

Kortom, er is geen zinnig woord over te zeggen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:42:

Op die manier houd ik wat geld over voor wat meer RAM / een beter moederbord. Melwasul, wat zijn die series 9 bordjes? En wat zijn precies de voordelen ervan t.o.v. de Sniper?
De H97/Z97 borden. Voordeel van deze chipset is dat ze een nieuwe standaard voor SSD ondersteunen (M.2) en dat er Broadwell cpu's in kunnen. Of beide opties relevant zijn, is overigens maar de vraag. SSD's zijn er nog niet echt of heel erg duur en een snelheidsboost krijg je ook nietvan een latere update naar een Broadwell. Wil je de laatste snufjes, kan je het altijd overwegen, maar de Sniper blijft nog steeds een goed bord.
Meer RAM klinkt aan de ene kant wel goed, maar zal ik het voordeel hiervan ook merken bij het gamen, of alleen met het editen? Als het alleen het editen verbetert, weet ik niet of ik het het geld waard vind.
Voor gamen op zich is 8GB meer dan voldoende. Of het voor editten nut heeft, kan jij alleen zelf bepalen. Als je eens in de maand een keer een videotje edit ga je aan 16GB net zoveel hebben als aan een i7.
Tot slot, ik wil het liefst een systeem bouwen waarmee ik echt een flink aantal jaar vooruit kan, of wat ik t.z.t. kan upgraden (extra videokaart / RAM uitbreiden). Kan iemand een indicatie geven hoe lang ik kan verwachten dat dit systeem geschikt blijft voor alle doeleinden?
Blijft koffiedik kijken natuurlijk, maar ga qua videokaart uit van 2, maximaal 3 jaar, afhankelijk van hoeveel je genoegen neemt met het eventueel terugschroeven van de settings.

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:42:
Als ik het zo lees geeft de i7 wel een duidelijke boost qua rendering time. Maar als dat het enige duidelijk merkbare verschil is, denk ik dat het wat zonde van m'n geld is om die aan te schaffen. Ik denk dat ik dan toch voor de i5 ga. Punt is vooral dat ik zie dat die wat meer in trek is dan de Xeon, dus voel ik me daar wat prettiger bij.
Koop dan ook gelijk een zilveren station wagen, hier rijdt ook het gros van Nederland in. Koop iets dat goed is voor jouw doeleinden, niet wat ieder ander koopt.

Verwijderd

Topicstarter
Koop dan ook gelijk een zilveren station wagen, hier rijdt ook het gros van Nederland in. Koop iets dat goed is voor jouw doeleinden, niet wat ieder ander koopt.
Goed punt.
Reden was dat ik van de Xeon nog geen reviews kon vinden, en aangezien ik die meestal een grote rol vind spelen in mijn aankopen, was ik wat huiverig. Ik heb zojuist een paar reviews gevonden op een aantal Engelse sites, en hij lijkt wel goed te zijn inderdaad. Ook lijkt hij precies bedoeld te zijn voor mijn intenties, gamen met af en toe editing, en ik heb meerdere malen gelezen dat dit inderdaad de beste optie is voor mijn budget.

Alvast heel erg bedankt met de huidige reacties _/-\o_ , ik ga me nog iets meer verdiepen in de toetsenborden, muizen en headsets en mocht ik t.z.t. nog hulp nodig hebben, dan weet ik waar ik moet zijn voor hulp. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb wat meer informatie gezocht over de dingen waar ik nog te weinig vanaf wist, en ik weet nu vrijwel zeker wat het systeem gaat zijn dat ik ga aanschaffen. Ik heb hierbij op een aantal dingen (bv keyboard, RAM) toch flink bezuinigd, maar dat is omdat ik niet een ervaren PC gamer ben, dus ik denk dat ik het verschil niet erg ga merken. Bovendien zal onderstaand systeem al een gi-gan-ti-sche vooruitgang zijn op mijn huidig 'gamesysteem' (Macbook Pro uit 2010).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed€ 214,90€ 214,90
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 69,90€ 69,90
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 75,60€ 75,60
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 20,-€ 20,-
1Sennheiser HD 205II (Zwart)€ 34,99€ 34,99
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 29,04€ 29,04
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,85€ 65,85
1Crucial MX100 256GB€ 89,79€ 89,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.393,72

Toch zijn er nog een paar dingen waar ik over twijfel.

1) Vanuit mijn omgeving heb ik te horen gekregen dat de Iiyama ProLite misschien een betere keuze als monitor is, vanwege het betere beeld wat hij zou geven. Ik heb de verschillen van TN en IPS opgezocht, maar toch twijfel ik hier nog over. Wat zouden jullie aanraden, kijkend naar mijn verwachtingen van de PC?
#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 142,01€ 142,01

2) Ik zag dat bij de processorkoeling een tubetje thermal paste werd meegeleverd, maar ik las dat dit niet altijd de beste kwaliteit is. Raden jullie aan om een andere paste te kopen, en zoja, welke?

3) Stel dat ik t.z.t. de graphische kwaliteit wil upgraden a.d.v. een tweede kaart met Crossfire, ga ik dan genoeg hebben aan de huidige voeding?

4) Aangezien ik nu flink onder het budget blijf, zijn er nog dingen die het wel echt waard zijn om meer in te investeren? (Keyboard, muis en RAM heb ik al besloten hierbij te houden)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:53:

2) Ik zag dat bij de processorkoeling een tubetje thermal paste werd meegeleverd, maar ik las dat dit niet altijd de beste kwaliteit is. Raden jullie aan om een andere paste te kopen, en zoja, welke?
Voor alledaags gebruik is de pasta die je bij de koeler krijgt meer dan zat. Een tubetje pasta, pricewatch: Arctic Silver 5 - 3,5 gram, kost natuurlijk niet veel, maar heel veel ga je er niet van merken.
3) Stel dat ik t.z.t. de graphische kwaliteit wil upgraden a.d.v. een tweede kaart met Crossfire, ga ik dan genoeg hebben aan de huidige voeding?
Nee, maar het is meer de vraag of dat zinvol is. Ter zijner tijd zijn er single GPU's die dezelfde kracht aan de dag leggen. CFx is alleen leuk als je het nu doet, niet verspreid over meerdere jaren.

Je Wifi/BT kaartje gaat trouwens niet op je moederbord passen! De PCIe x1 equivalent is meteen 2x zo duur. Heb je bluetooth nodig?

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 07-07-2014 13:06 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Je zou deze wifi kaart kunnen nemen: TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter

Verwijderd

Topicstarter
Voor alledaags gebruik is de pasta die je bij de koeler krijgt meer dan zat. Een tubetje pasta, pricewatch: Arctic Silver 5 - 3,5 gram, kost natuurlijk niet veel, maar heel veel ga je er niet van merken.
Ik vermoed dat de thermal paste op de heatsink van mijn laptop een beetje opgedroogd is, aangezien de laatste paar weken de temperaturen gigantisch oplopen (met de ventilatoren op max speed en geen stof o.i.d. die het blokkeert), dus misschien is het wel handig om het tubetje gewoon te kopen, dan kan ik hem direct voor twee doelen gebruiken. :)
Nee, maar het is meer de vraag of dat zinvol is. Ter zijner tijd zijn er single GPU's die dezelfde kracht aan de dag leggen. CFx is alleen leuk als je het nu doet, niet verspreid over meerdere jaren.
Duidelijk. Dan wordt het t.z.t. dus gewoon een nieuwe kaart.
Je Wifi/BT kaartje gaat trouwens niet op je moederbord passen! De PCIe x1 equivalent is meteen 2x zo duur. Heb je bluetooth nodig?
Oeps! Daar had ik niet op gelet. Bluetooth is niet per se nodig, maar het leek een goede aanbieding.
De voornaamste reden dat ik de WiFi kaart wil, is om mijn PC in te zetten als router voor m'n mobiel ed. Mijn internetverbinding is best wel belabberd, dus heb ik het liefst dat m'n PC gewoon een ethernetverbinding heeft, en dat ik hem desgewenst dienst kan laten doen als router.

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

De prijs

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nadeel kan wel zijn dat die goedkope geen ondersteuning heeft voor 5GHz. Als je in een dichtbevolkt gebied woont (denk aan flat bijv.), zou die meer kunnen storen.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:42:
Nadeel kan wel zijn dat die goedkope geen ondersteuning heeft voor 5GHz. Als je in een dichtbevolkt gebied woont (denk aan flat bijv.), zou die meer kunnen storen.
Als dat het voornaamste verschil is, ga ik liever voor de goedkopere. Zoals gezegd is dit alleen bedoeld om WiFi te verzorgen voor de andere electronica in huis. Dank!

Heeft iemand ook nog advies over de Dell/Iiyama monitorkwestie?
Pagina: 1