droogh schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:14:
ik heb me modem achter me router staan en daar zit een kabel tussen van nog geen meter en ik doe het bedraad en zelfs dan haalt die alsnog die 200 tot 290 mbit en sitecom zegt dat die het wel moet trekken maar dat doet die dus niet vind het het valse reclame van sitecom iets er op zetten wat niet klopt dus ja maar ik wil gewoon een router die via kabel die snelheid haalt en ik gebruiken ook een cat6 kabel dus daar ligt het hem niet aan
Als eerste: Je hebt op de basisschool geleerd om met punten, komma's en hoofdletters te werken. Dat lees voor ons een stuk makkelijker
Verder: Dat een router een Gbit WAN interface heeft houdt niet in dat het apparaat ook op die snelheid kan routeren en filteren. Daarvoor zou je eens moeten googlen naar WAN-LAN performance. Vooral de site
http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-reviews kan je daarin helpen. Daarbij wordt de daadwerkelijke performance die de router kan leveren op WAN naar LAN gemeten. Je zal zien dat de goedkopere apparaten nooit de 1Gbps halen.
droogh schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:49:
volgens mij leest iedereen verkeerd ik heb het niet over een harde schijf ik heb het over een router die mijn internet snelheid wat ik heb om glasvezel aan te kunnen te vervangen mensen en danger er staat op de sitecom doos dat het een gigabyte router is maar dat klopt dus niet want hij trekt gewoon mijn snelheid niet en ze zeggen bij sitecom dat alles goed moet zijn met die router nou echt niet hij trekt tussen de 200 tot 290 mbit
De korte nevendiscussie die hier wordt gevoerd heeft te maken met het feit dat je wel een hele snelle Internetverbinding kan hebben, maar dat een harde schijf die download toch niet aan zou kunnen. Dat is verder niet relevant in de discussie.
Goed, hoe nu verder: We verwachten een stuk eigen inzet van de gebruikers. We zijn geen helpdesk waar je een vraag kan dumpen met de verwachting dat je probleem wordt opgelost. Ga eens rondkijken op de site die ik eerder aanhaalde en kom dan tot de conclusie dat je - om de volledige Internetsnelheid te halen - een router nodig hebt met voldoende WAN-LAN performance. Kijk naar je budget en kijk welke apparaten er binnen je zoekkriteria vallen.
We laten het topic nog even open, maar probeer a.u.b. duidelijk te schrijven..
[
Voor 3% gewijzigd door
Equator op 07-07-2014 11:52
]