Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

problemen met snelheid door router

Pagina: 1
Acties:

• droogh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
ik heb een vraag ik ben op zoek naar een goede wifi router die snel internet aan kunnen want ik heb sinds kort glasvezel internet van caiway met een snelheid van 400mbit nou is het probleem ik heb een sitecom router x6 wlr 6000 alleen die trekt het internet niet wat er doorheen komt als ik me computer gelijk op de modem aansluit en ik doe een speedtest krijg ik wel gewoon me 400mbit binnen maar doe ik mijn router er tussen dan pak ik maar 200 tot 290mbit heeft iemand enige idee wat een beetje een goede degelijke router is die dit kan vervangen en kan oplossen want ik betaal voor 400mbit maar ik krijg door die sitecom maar 200 tot 290mbit binnen alsjeblieft help me hierbij de fabrikant kon mij ook niet verder helpen en heb al op internet gekeken kom alleen weinig verder hopelijk kunnen de mensen van dit forum mij hier alsjeblieft bij helpen

MVG droogh

Verwijderd

Knappe harde schijf die 400mbit wegschrijft.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:16:
50 MB/s is niet zo'n issue, hoor
On topic: kijk op http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view
zoek een router die > 400 Mbit/s scoort en binnen je budget past

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:18

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:16:
400Mb/s is zoals hierboven aangegeven is zo'n 50MB/s wat ongeveer een 1/3e van de snelheid is die een conventionele HDD behaald, geen enkel probleem. Ik schrijf hier van systeem op systeem gewoon met 800Mb/s bij grote filesizes, en deze piekt soms naar de limiet van 1Gb/s van m'n netwerkapparatuur.

Tjah ik kan het uit de TS niet halen, maar wat heb je zelf al gevonden? "De fabrikant kon mij ook niet helpen" lijkt mij nogal kul en op internet staat meer als genoeg info.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 04-07-2014 01:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, 400Mbps linear writes mag geen probleem zijn, maar zodra je meer dan alleen een linear write doet (rarren, parren etc) wordt het bij benadering random access en dan stort HDD performance in. Als je alles op een enkele HDD doet zul je zelden boven de 170Mbps uitkomen (en als OS ook op die drive zit wordt je PC zowat onbruikbaar). Oplossing is om meerdere drives te gebruiken en voor scratch/cache als het even kan SSD. Dat is waar de random reads/writes zitten namelijk, dan kun je de HDDs vrolijk linear writes doen met het resultaat :z

Maar TS, om op jouw probleem terug te komen: waar je tegenaan loopt is dat de WAN-LAN throughput op je router onvoldoende is om jouw (zeer hoge) snelheid te halen. Dat is opvallend want Sitecom beweert dat de WLR-6000 500Mbps zou moeten kunnen halen. Wat ik me afvraag is of die gare Sitecom Cloud Security aanstaat. Zo ja, zet eens uit en meet opnieuw. Dat zou wel eens kunnen schelen. Idem voor evt ingewikkelde firewall of forwarding rules.

Het is sowieso niet aan te raden een router te nemen die bijna max WAN-to-LAN moet leveren om je internetverbinding aan te kunnen, dan heb je erg weinig marge en loop je snel tegen dit soort dingen aan. Ik zou aanraden om in de regel te gaan voor iets wat minimaal 2x je internetsnelheid kan routeren. Dat zou dus minimaal 800Mbps zijn. Gelukkig zat routers die dat kunnen, ook voor zelfde of lagere prijs als deze met zelfde of betere specs (denk bijv aan Tweakers Award winnaar van afgelopen jaar, de TP-Link WDR4300).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Dan zit ik verkeerd te denken. }:O

Uit persoonlijke ervaring kan ik je de Asus RT-N66U aanraden trouwens.

• droogh
volgens mij leest iedereen verkeerd ik heb het niet over een harde schijf ik heb het over een router die mijn internet snelheid wat ik heb om glasvezel aan te kunnen te vervangen mensen en danger er staat op de sitecom doos dat het een gigabyte router is maar dat klopt dus niet want hij trekt gewoon mijn snelheid niet en ze zeggen bij sitecom dat alles goed moet zijn met die router nou echt niet hij trekt tussen de 200 tot 290 mbit

[ Voor 36% gewijzigd door droogh op 04-07-2014 17:52 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:29
droogh schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:49:
volgens mij leest iedereen verkeerd ik heb het niet over een harde schijf ik heb het over een router die mijn internet snelheid wat ik heb om glasvezel aan te kunnen te vervangen mensen kom op lees het is goed
Modbreak:Dit soort denegrerende reacties zijn niet nodig

[ Voor 21% gewijzigd door Equator op 07-07-2014 11:40 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Begin eens met het uitleggen van de hele situatie. Hoe zit je netwerk in elkaar, gebruik je router achter router, bedraad of draadloos, welke netwerkapparatuur is er nog meer aangesloten? (Maak een tekening! :) )

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:18

D4NG3R

kiwi

:)

volgens mij leest iedereen verkeerd ik heb het niet over een harde schijf ik heb het over een router die mijn internet snelheid wat ik heb om glasvezel aan te kunnen te vervangen mensen en danger er staat op de sitecom doos dat het een gigabyte router is maar dat klopt dus niet want hij trekt gewoon mijn snelheid niet en ze zeggen bij sitecom dat alles goed moet zijn met die router nou echt niet hij trekt tussen de 200 tot 290 mbit
Leer lezen voordat je het commentaar geeft aan anderen dat ze verkeerd lezen :w . Gbit LAN betekend niet het zelfde als Gbit WAN.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waren de leestekens op op je toetsenbord?

Kijk anders is eens hier.

De hele HD discussie is leuk, maar niet relevant. Hij wil een router die 400mbit/s kan routeren. Het kunnen tenslotte meerdere clients zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 04-07-2014 18:32 ]

Iperf

• droogh
ik heb me modem achter me router staan en daar zit een kabel tussen van nog geen meter en ik doe het bedraad en zelfs dan haalt die alsnog die 200 tot 290 mbit en sitecom zegt dat die het wel moet trekken maar dat doet die dus niet vind het het valse reclame van sitecom iets er op zetten wat niet klopt dus ja maar ik wil gewoon een router die via kabel die snelheid haalt en ik gebruiken ook een cat6 kabel dus daar ligt het hem niet aan

Verwijderd

Dat is nou ook weer niet nodig.

[ Voor 80% gewijzigd door Equator op 07-07-2014 11:53 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

droogh schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:14:
ik heb me modem achter me router staan en daar zit een kabel tussen van nog geen meter en ik doe het bedraad en zelfs dan haalt die alsnog die 200 tot 290 mbit en sitecom zegt dat die het wel moet trekken maar dat doet die dus niet vind het het valse reclame van sitecom iets er op zetten wat niet klopt dus ja maar ik wil gewoon een router die via kabel die snelheid haalt en ik gebruiken ook een cat6 kabel dus daar ligt het hem niet aan
Als eerste: Je hebt op de basisschool geleerd om met punten, komma's en hoofdletters te werken. Dat lees voor ons een stuk makkelijker :)

Verder: Dat een router een Gbit WAN interface heeft houdt niet in dat het apparaat ook op die snelheid kan routeren en filteren. Daarvoor zou je eens moeten googlen naar WAN-LAN performance. Vooral de site http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-reviews kan je daarin helpen. Daarbij wordt de daadwerkelijke performance die de router kan leveren op WAN naar LAN gemeten. Je zal zien dat de goedkopere apparaten nooit de 1Gbps halen.
De korte nevendiscussie die hier wordt gevoerd heeft te maken met het feit dat je wel een hele snelle Internetverbinding kan hebben, maar dat een harde schijf die download toch niet aan zou kunnen. Dat is verder niet relevant in de discussie.

Goed, hoe nu verder: We verwachten een stuk eigen inzet van de gebruikers. We zijn geen helpdesk waar je een vraag kan dumpen met de verwachting dat je probleem wordt opgelost. Ga eens rondkijken op de site die ik eerder aanhaalde en kom dan tot de conclusie dat je - om de volledige Internetsnelheid te halen - een router nodig hebt met voldoende WAN-LAN performance. Kijk naar je budget en kijk welke apparaten er binnen je zoekkriteria vallen.

We laten het topic nog even open, maar probeer a.u.b. duidelijk te schrijven..

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 07-07-2014 11:52 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hij heeft mijn suggestie om leestekens te gebruiken ook al genegeerd, dus hij leest niet goed of het kan hem niets schelen.

Ontopic:
Je wil een router die die snelheid kan halen, heb je mijn link gelezen? Nee want dan had je je vraag niet herhaald.

edit:
"en ook een cat 6 kabel dus daar licht het niet aan"
Staat er toevallig cca op ?
zelf geknepen ? if yes -> if in welke vorgorde?

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 07-07-2014 16:14 ]

Iperf

Pagina: 1