Hallo allemaal,
Ik heb zojuist mijn studie afgerond en een baan gevonden, dus ik vond het tijd om mezelf eens te trakteren. Ik ben van plan om een game pc te kopen van 1500-1700 euro.
Hieronder mijn antwoord op de standaardvragen.
Helemaal onderaan staat wat ik tot nu toe heb samengesteld inclusief mijn bijbehorende vragen op dit moment.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, werken, van alles (videobewerking uitgezonderd). mijn idee is om nu eenmalig een goede computer te kopen en vervolgens alleen nog aparte onderdelen te upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-1700. ik ben geen expert in het zelf in elkaar zetten, dus dit laat ik liever doen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
twee 21" beeldschermen, toetsenbord, muis, surround headset (boxen bij pc zijn dus niet per se vereist), windows 8.1 installatie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD, goede CPU, goede GPU en genoeg RAM om komende tijd mee vooruit te kunnen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet echt
Ga je overklokken?
Hier ga ik me niet aan wagen.
Samenstelling tot nu toe
Ik heb een samenstelling gemaakt op gamepc.nl (puur om een idee te krijgen)
ik kon niet exact uitvinden welke geluidskaart en netwerkkaart erin zaten, dus die heb ik in deze tabel even achterwege gelaten.
Twijfels over huidige samenstelling
grafische kaart Kan iemand mij concreet vertellen wat de 200 euro verschil is tussen de Nvidia GTX780 3GB en de Nvidia GTX780 TI 3GB?
Ik zie dat de TI sneller is, maar ik ben er tot nu toe niet uit wat de 200 euro aan extra kosten het nu waard maakt.
Voeding en moederbord Qua hardware heb ik weinig verstand van computers. zijn het moederbord en de voeding sterk genoeg om de rest van het systeem te ondersteunen?
verdere suggesties zijn welkom
Ik heb zojuist mijn studie afgerond en een baan gevonden, dus ik vond het tijd om mezelf eens te trakteren. Ik ben van plan om een game pc te kopen van 1500-1700 euro.
Hieronder mijn antwoord op de standaardvragen.
Helemaal onderaan staat wat ik tot nu toe heb samengesteld inclusief mijn bijbehorende vragen op dit moment.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, werken, van alles (videobewerking uitgezonderd). mijn idee is om nu eenmalig een goede computer te kopen en vervolgens alleen nog aparte onderdelen te upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-1700. ik ben geen expert in het zelf in elkaar zetten, dus dit laat ik liever doen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
twee 21" beeldschermen, toetsenbord, muis, surround headset (boxen bij pc zijn dus niet per se vereist), windows 8.1 installatie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD, goede CPU, goede GPU en genoeg RAM om komende tijd mee vooruit te kunnen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet echt
Ga je overklokken?
Hier ga ik me niet aan wagen.
Samenstelling tot nu toe
Ik heb een samenstelling gemaakt op gamepc.nl (puur om een idee te krijgen)
ik kon niet exact uitvinden welke geluidskaart en netwerkkaart erin zaten, dus die heb ik in deze tabel even achterwege gelaten.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 299,75 | € 299,75 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 780 Gaming 3G | € 426,95 | € 426,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Window | € 79,35 | € 79,35 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 18,- | € 18,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 113,50 | € 113,50 |
| 1 | Cooler Master V Series V700 | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,95 | € 89,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.307,44 | |
Twijfels over huidige samenstelling
grafische kaart Kan iemand mij concreet vertellen wat de 200 euro verschil is tussen de Nvidia GTX780 3GB en de Nvidia GTX780 TI 3GB?
Ik zie dat de TI sneller is, maar ik ben er tot nu toe niet uit wat de 200 euro aan extra kosten het nu waard maakt.
Voeding en moederbord Qua hardware heb ik weinig verstand van computers. zijn het moederbord en de voeding sterk genoeg om de rest van het systeem te ondersteunen?
verdere suggesties zijn welkom
[ Voor 49% gewijzigd door arnocl op 02-07-2014 09:41 ]