24" Monitor: schrappen van het lijstje!

Pagina: 1
Acties:

• Firljepper
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02 08:06
Ik zoek een?
Pc-scherm voor Budget gamepc: ubuntu-compatibel? (Bel) systeem (dus aansluiting op pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost). Ik wil een 24 inch fullHD.

Wat is je budget?
Max €150 voor een tn, voor ips/lps/va mag dat tot het absolute max v€200 zijn. Ik woon in België.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hierboven.

Suggesties:Edit: pricewatch: LG 24MP55HQ-P Zwart €169: is dat wat?

Heb hele discussie over de beeldschermen wel proberen te lezen (kostte me paar uurtjes), maar ik kom er echt niet uit. Is dus voor een allround & gamesysteem.

Dank bij voorbaat!

[ Voor 47% gewijzigd door Firljepper op 01-07-2014 20:52 ]

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Dit is een goede monitor: pricewatch: LG 27EA53VQ-P Zwart, en geloof mij, je zult echt geen spijt krijgen van het aanschaffen van een 27" versie. Super fijn formaat en mooi IPS paneel zo te lezen. :)

An  a day keeps the doctor away.

• Firljepper
Dank voor je reactie!

Deze is wel €30 over budget :s

Was zelf aan het twijfelen want pricewatch: Samsung Syncmaster S27C590H Zwart staan voor €199 in lokale Mediamarkt.

Maar zit nogal dicht op scherm, dus ben niet helemaal zeker omdat ie naast gamen ook voor allround (van office tot browsen en media) wordt gebruikt. Wil ook geen blokjes zien :p

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-02 16:16
Nee nee, 27" en 1080p is geen ideale combinatie. Ik heb dit model, iets minder goed te krijgen tegenwoordig maar dezelfde voordelen als zijn 27" broertje.

Maar ik denk dat je met die Dell P2314H ook al redelijk tevreden zal zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door AppliArt op 01-07-2014 20:09 ]

• Firljepper
AppliArt schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:08:
Nee nee, 27" en 1080p is geen ideale combinatie. Ik heb dit model, iets minder goed te krijgen tegenwoordig maar dezelfde voordelen als zijn 27" broertje.

Die LG is nergens te krijgen in België, toch niet in de vele winkels die ik ken :p

In het bos van de <€150-tn weet ik het allemaal niet zo goed. Elk scherm heeft daar wel een groot gebrek, dus mijn eerste idee gaat 't niet worden.

Ik neig persoonlijk meer naar de pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart omdat ie ook in hoogte verstelbaar is en het nadeel van AV tov IPS (iets mindere kijkhoeken, toch?) wordt zo gecompenseerd. Of is dit scherm ook een no go?

[ Voor 17% gewijzigd door Firljepper op 01-07-2014 20:21 ]

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

AppliArt schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:08:

Ik heb een oude 32" 1080p monitor, bevalt prima! :)

An  a day keeps the doctor away.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het kan wel, maar is op normale afstand toch minder mooi.

Ik kan zelf de GW2450HM zeker aanraden heerlijk paneel zit daarin naar mijn mening. Goede kijkhoeken, bovengemiddelde kleuren, zeer goed contrast [laat TN en IPS heel ver achter zich], lage inputlag en op AMA-High weinig ghosting.

Overigens kun je ook de 2" kleinere versie van de GW2450HM nemen, de pricewatch: BenQ GW2265M Zwart welke toch een stuk goedkoper is.

People as things, that’s where it starts.

• Firljepper
iApp schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:23:
[...]
Dan is het volgens jou de vraag of de pricewatch: Samsung Syncmaster S27C590H Zwart degelijk is voor €199. Kan er moeilijk reviews over vinden.

@VasZaltsev: die koop ik in België voor 179 en dat lijkt me misschien wat veel? Die kleinere versies zijn er voor 125, maar dan vrees ik er twee te willen. Het is vooral voor het werken dat ik iets meer schermruimte wil hebben...
Die pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart heeft last van ghosting volgens een tweakersreview en dat is ook weer jammer.

[ Voor 34% gewijzigd door Firljepper op 01-07-2014 20:37 ]

• Firljepper
http://www.lasystems.be/F...product/288673.html#other
Wat klopt hier niet? pricewatch: Fujitsu P24W-6 LED Grijs is veelal voor +300 euro te koop. De productcode is wel hetzelfde maar nu voor nog geen €170 voor een 24 inch IPS van 1920x1200!!!!! 8)7 (enige wat mist is HDMI, voor zover ik het goed heb uitgeplozen)
Enige jammere is dat er weinig info over te vinden is: ik heb absoluut geen idee van de kwaliteit van dit al iets oudere model.

Indien ik de gok niet waag, wordt het waarschijnlijk deze pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart. Voor minder dan €190 te koop in België en komt niet al te hoog (wat perfect is voor mijn bureau!). Tenzij een kantoorwerker of gamer (geen fps) met ervaring me tegenspreekt? ;)

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Die Foetsie zal wel een fout zijn, een 1 i.p.v. een 3.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
pricewatch: Dell P2414H

Persoonlijk zou ik voor deze gaan; kwalitatief erg mooi scherm voor het geld!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-02 12:11
iApp schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:04:
Dit is een goede monitor: pricewatch: LG 27EA53VQ-P Zwart, en geloof mij, je zult echt geen spijt krijgen van het aanschaffen van een 27" versie. Super fijn formaat en mooi IPS paneel zo te lezen. :)
Ik heb de 63 variant, het iets nieuwere type. Topschermen met een goed IPS paneel.

• Firljepper
Allereerst dank voor de goede suggesties! :)

€200 is echt een heel harde max en die schermen gaan er makkelijk over (in België) :'( Hoeft voor mij niet allemaal perfect te zijn, maar wil ook geen brol kopen want uiteindelijk betaal je snel al wat geld voor zo'n scherm...

Ik veronderstel dat de pricewatch: Dell P2314H voor €175 ipv de P2414 (die 30 euro duurder is) een even goed paneel heeft en dezelfde bouwkwaliteit kent?

En 27" is wat groot. Dit is de kleine: pricewatch: LG 24EA53VQ-P Zwart van die lg? Ik vind die reviews van medetweakers toch niet zo denderend hierover...

En fans van de pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart zijn er precies niet op tweakers? :P

Kga zaterdag toch langs Alternate België, zal maar eens oplijsten welke schermen ik daar wil zien (en dan nog hopen dat ze in de showroom neergepoot zijn)...Maar vrees ervoor!

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
Vorig jaar heb ik mijn pc aangeschaft, destijds met dit scherm: pricewatch: LG IPS237L Zwart , dat ook al eerder is genoemd. Over de beeldkwaliteit valt niks te klagen, en het design is erg mooi, maar de bouwkwaliteit laat sterk de wensen over, bij het typen op je toetsenbord begint dat scherm al met schudden en doordat het geen standaard mount heeft kan je er geen andere voet op zetten.

Ik weet niet of ik van geluk moet spreken of pech, maar een paar maanden terug begaf de monitor het, halve scherm kreeg opeen een rode gloed over zich heen. Ik kon dus een nieuwe uitzoeken en omdat ik onderhand wel had begrepen dat ik voor bouwkwaliteit gewoon naar een Dell moest zoeken kwam ik uit bij deze monitor: pricewatch: Dell P2314H Geeft prachtig beeld, mooi design en vooral erg stevig en comfortabel werken!

Ik kan je deze monitor dus van harte aanbevelen, ik heb nog getwijfeld om de 24 inch versie te nemen en eventueel deze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart waarvan het design me eigenlijk nog meer aansprak, maar wilde geen 30-50 euro meer betalen.

Kies gewoon de monitor waarvan jij denkt dat hij het beste voor je geschikt is, maar focus niet op kijkhoeken, kleurechtheid, responsetijden enz. Dat is allemaal leuk om te testen voor review sites, maar merken doe je het niet, bij alle fabrikanten zit dit wel snor. Probeer echter te letten op zaken zoals comfort en bouwkwaliteit, want daar zitten grote verschillen tussen.

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 20:42
Waarom koop je geen pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart?
Heb deze zelf ook en uitermate tevreden over.

• Firljepper
Dank aan alle respondenten!
SirKartoffel schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 01:03:
Vorig jaar heb ik mijn pc aangeschaft, destijds met dit scherm: pricewatch: LG IPS237L Zwart , dat ook al eerder is genoemd.
=> ik ken mezelf: ik wil een iets steviger model dus!
pricewatch: Dell P2314H Geeft prachtig beeld, mooi design en vooral erg stevig en comfortabel werken!
=> steeds meer een kansmaker. Al maakt voor mij 'design' absoluut niets uit!
De pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart is inderdaad boven budget.
Kies gewoon de monitor waarvan jij denkt dat hij het beste voor je geschikt is, maar focus niet op kijkhoeken, kleurechtheid, responsetijden enz. Dat is allemaal leuk om te testen voor review sites, maar merken doe je het niet, bij alle fabrikanten zit dit wel snor. Probeer echter te letten op zaken zoals comfort en bouwkwaliteit, want daar zitten grote verschillen tussen.
Dat was eigenlijk mijn initiële insteek. Is het nu écht de moeite om voor een ander paneel dan TN te gaan (bv AMVA+, IPS) gezien de meerkost van 15-20%?
Chasin schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 02:58:
Waarom koop je geen pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart?
Heb deze zelf ook en uitermate tevreden over.
Deze heeft veel goede reviews. Chasin, heb je zelf al het verschil kunnen opmerken dus deze tn en eerder genoemde (AM)VA- en IPS-modellen?

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Dell P2314H.

Stevig, in hoogte verstelbaar, IPS-paneel, Full HD, 23" en ook nog binnen jouw budget.

• Timmeh88
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2019
Ook sinds kort in het bezit van een Dell P2314H. 'gewoon' een goed en degelijk scherm.

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 20:42
@Firljepper. Mijn vorige scherm was ook een TN model.

• Firljepper
pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart €146 tn tegenover pricewatch: Dell P2314H €176 (+ kosten DVI-kabel) IPS tegenover pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart €186 AMVA+. Djeezes, wat een moeilijke keuze! 8)7

Nog input iemand? Mensen die iets over meer dan een van deze (soort) schermen kan zeggen? :P

• SirKartoffel
Dell p2314h komt met displayport kabel inbegrepen, dus je hoeft geen DVI kabel erbij aan te schaffen aangezien displayport toch meer bandbreedte heeft en de monitor geen ingebouwde speakers heeft.

Denk dat de keuze moet gaan tussen het goedkopere tn paneel en de Dell, de Dell is robuuster en heeft met het ips paneel mooier beeld. Ilyama is goekoper en door het tn paneel een erg goede gaming monitor, hoewel de Dell een zeer lage input lag heeft.

• Firljepper
SirKartoffel schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:26:
Dell p2314h komt met displayport kabel inbegrepen, dus je hoeft geen DVI kabel erbij aan te schaffen aangezien displayport toch meer bandbreedte heeft en de monitor geen ingebouwde speakers heeft.

Denk dat de keuze moet gaan tussen het goedkopere tn paneel en de Dell, de Dell is robuuster en heeft met het ips paneel mooier beeld. Ilyama is goekoper en door het tn paneel een erg goede gaming monitor, hoewel de Dell een zeer lage input lag heeft.
Klopt, bedankt! Had blijkbaar verkeerd genoteerd in mijn notities dat mijn graka geen Displaypoort had, was dus fout. :9 En ingebouwde speakers hoeft niet: heb zelf nog wel iets staan van eenzelfde kwaliteit.

Waarom is de Dell eigenlijker robuuster? :P Alleen de voet? Op een vaak volle bureau is dat een interessant gegeven... :)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-02 13:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

iApp schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:23:
[...]

Inderdaad, dat gehuil dat 1080p en 27" niet samen gaan is regelrechte bullshit.

Ik zou kijken voor een LG exemplaar.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Firljepper
kuusj98 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:11:
[...]

Inderdaad, dat gehuil dat 1080p en 27" niet samen gaan is regelrechte bullshit.

Ik zou kijken voor een LG exemplaar.
Jij ziet geen pixels op je 27" scherm? (dat is toch de kritiek?) Ik heb nogal een kleine bureau en zal met mijn hoofd zo'n goeie 60cm van het scherm zitten... :)

Deze pricewatch: LG 27EA63V-P Zwart zit zeer ruim boven budget, net als elke andere IPS van die grootte. Of is een 27" TN ook nog te doen? De pricewatch: Samsung Syncmaster S27C590H Zwart (PLS) staat voor €199 in de lokale Mediamarkt...Of is die laatste een echte no go?

• SirKartoffel
Het is op het randje 1080p op 27 inch, maar persoonlijk heb ik er geen tot weinig problemen mee.

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:53
Samsung S24D590PL! Onder de 200 euro en als je niet aan beeldbewerking ofzo doet zo ongeveer het beste IPS (pls eigenlijk ) wat er te krijgen valt voor dat geld. Net zo goed als de Dell schermen, wel goedkoper! Eventueel ook de S24D390H. Die is nog goedkoper met hetzelfde paneel. Ik vind dat design persoonlijk minder maar dat is slechts een kwestie van smaak!

• Firljepper
Bedankt voor de info beide!

Stond vandaag in de Alternate in België, maar het afstellen van schermen kennen ze daar precies niet. Ik zag daar de meest gigantische verschillen, kleurafwijkingen etc. Niet veel wijzer uit geworden dus :( Ofwel is voor een leek die geen beeldbewerking valt het verschil tussen al die verschillende (laatste) generaties schermen niet zo op als je alles wat deftig afstelt.

Is uw doorvoermedium dan van zo'n belang (je ziet: ik probeer te zoeken waar ik duidelijke verschillen kan zien)? Is bijvoorbeeld DVI-D zo verschrikkelijke verschillend van DisplayPort (HDMI is wat gevoeliger voor ruis, dacht ik te hebben gelezen)?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor fullHD 60hz maakt het geen zak uit, zolang het maar digitaal is. Pas op hogere resoluties/hz ga je tegen beperkingen aanlopen.

Een scherm uitzoeken vind ik 1 van de dingen die je zo moeilijk kan maken als je zelf wilt eigenlijk. Gelukkig voor iedereen valt TN eigenlijk per definitie al af, gezien het gewoon een waardeloze techniek is anno 2014. Slecht contrast, slechte kleuren, abominabele kijkhoeken en de inputlag en ghosting problemen van IPS en AMVA zijn verholpen.

Dan blijven dus AMVA's en IPS'en over, en de verschillen zijn:
Contrast: AMVA is daar gemiddeld 3-5x beter in dan IPS. De moderne BenQ AMVA's halen zo uit mijn hoofd rond de 1:3500-1:4000, de nieuwste Dell IPS panelen zitten rond de 1:1000, de oudere rond de 1:900. Dit verschil kun je zeker merken bij games en zeker bij films.
Kleur: IPS is wat beter, en zeker uit de doos. AMVA doet het, zeker na prutsen met de instellingen, ook behoorlijk goed. Verschil bij normaal gebruik ga je niet of nauwelijks merken.
Inputlag: De Dell IPS'jes hebben vaak rond de 4ms inputlag, de BenQ AMVA's zitten op de 5-6ms. Niet echt merkbaar.
Ghosting: Weinig verschil volgens mij, allebei behoorlijk weinig problemen, mits je de AMA bij AMVA's op high zet. Op Premium heb je vaak last van overshoot, wat lelijk is.
Kijkhoeken: IPS wint uiteraard, gezien die zo'n beetje oneindige kijkhoeken heeft. Moderne AMVA's hebben wat mindere kijkhoeken, breed genoeg om er geen last van te hebben bij normaal gebruik, echter, iemand die schuin achter je staat, kan toch wat last hebben van whitewash op de donkere gebieden.

Grootste verschillen zijn dus contrast en kijkhoek. En dan moet je zelf gaan beslissen wat belangrijker voor je is. Gezien ik altijd goed genoeg voor mijn monitor zit, was de kijkhoek niet heel belangrijk, maar ik vind contrast wel [erg] belangrijk, vandaar dat ik de GW2265HM genomen heb.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1