Toon posts:

waterkoelen zonder vantilatoren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje:

mijn waterkoeler doet het!
heel simpel: dangerden blokje, pvc watervoorraadje, doorzichtige slang, radiator... punt.

ik heb dus GEEN ventilator op mijn radiator (opel ascona) gezet..

iemand hier ervaring mee??

heb nu een p3 1000mhz (nog niet geklokt) idle op 33 en stressed op 43..

ben namelijk de ventilatorloze kast aan het maken... (om een heerlijk stille kast naast mijn met scsi volgepropte, met ventilators gekoelde Compaq server te zetten :+ )

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001 01:32 schreef d3ranged het volgende:
vraagje:

mijn waterkoeler doet het!
heel simpel: dangerden blokje, pvc watervoorraadje, doorzichtige slang, radiator... punt.

ik heb dus GEEN ventilator op mijn radiator (opel ascona) gezet..

iemand hier ervaring mee??

heb nu een p3 1000mhz (nog niet geklokt) idle op 33 en stressed op 43..

ben namelijk de ventilatorloze kast aan het maken... (om een heerlijk stille kast naast mijn met scsi volgepropte, met ventilators gekoelde Compaq server te zetten :+ )
Wat heb je aan een radiator zonder fans :?
Of staat die radiator buiten ofsow?

Verwijderd

Zonder verntilator werkt wel, heb ik ook een tijdje gehad maar nadat ik een 12cm fan ervoor had gezet ging de water temp zo een 5graden omlaag, en dit is met de fan op 7v, lekker still zo.

Verwijderd

zonder fan haal je er idd niet veel meer koeling uit...

Wil je et echt cooler hebben moet je er toch een fannetje bij plaatsen om de radiator te coolen.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Papst hoor je echt niet. Heb je nog steeds een fan in je voeding zitten ? Hang hem dan daar voor. Scheelt wel een paar graden heb ik gemerkt, voordat ik mijn Papst fannetjes binnen had heb ik het ook even zo gedaan.
Anders zou je heel de radiateur in een bak water kunnen zetten, dat zou moeten werken (koel je indirect op verdamping).

Hier verkopen ze Panaflo :
http://www.theoverclockingstore.co.uk/browseproducts.php?basket_session=555ae0a3bc1fbc28590dba8bd9614daf&categoryid=20

hele mooie specs hebben die dingen :9

One of the animals has left its cage today.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:25

Mex

Bij mij scheelt het 20 graden, wel of geen fans...dat moet genoeg zeggen. Ik heb btw dezelfde radiator denk ik. Zie hier

Verwijderd

Topicstarter
is inderdaad dezelfde rad.
ik heb alleen iets meer moeite moeten doen om de slangaansluitingen te maken...
kon die slangnippels die jij hebt nergens vinden...
fijne rad wel.. lekker klein..

de rad geeft toch gewoon warmte af aan de lucht (ervan uitgaande dat de vloeistof in de rad warmer is dan de buitenlucht?)
ik heb een gat gedremelt bovenin mijn kast en daar de rad onder bevestigd..
Pagina: 1