Toon posts:

Game PC 1200-1500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
om en nabij de 1200-1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung syncmaster p2770hd
Logitech G510 toetsenbord
Logitech MX performance muis
Packard Bell Ipower 2.0 kast
Windows 7 ultimate

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geheugen, voeding, kaart, moederbord, opslag

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia in combinatie met Intel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Performance en genoeg VRAM!!!

Ga je overklokken?
Nee

Hallo allemaal,

Nieuw hier en na veel lezen zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Tot een paar jaar geleden hield ik nog veel bij op het gebied van PC's en ontwikkelingen maar eerlijk gezegd boeit me dat tegenwoordig helemaal niet meer en heb ik geen zin meer om bovenop de laatste ontwikkelingen, de beste specs en de laatste trends te zitten. Met google kom je een heel eind en met een beetje geduld en veel lezen vind je ook de juiste informatie. Maar op het gebied van game PC's zijn er meer meningen dan mensen en lijken de specs soms dagelijks te wijzigen.

In licht van bovenstaande krijg ik dan (en wil me er ook niet verder in verdiepen) ook geen hoogte van wat nu eigenlijk allemaal past en hoe het met de diverse merken zit en verschillen tussen videokaarten. Een GTX780 is niet altijd dezelfde en als ik het een beetje goed lees zijn daar net zoveel varianten van verscillende fabrikanten van als smaken ijs bij een Italiaanse ijssalon!?

Goed, een jaar of 6 geleden is mijn vorige PC overleden en heb ik een out of the box Packard Bell Ipower 2.0 gekocht. Puik machientje dat er goed uitzag en redelijke specs had.

nieuws: Eerste blik op Packard Bells gaming-systeem geworpen

Ik heb de 999,- versie ;-)

Echter begin ik nu behoorlijk tegen de beperkingen aan te lopen en lopen de meeste games gewoon niet lekker meer. Ik speel niet veel verschillende games, Bijna uitsluitend, Witcher 1 & 2, Skyrim, Fallout 3 & NV met tot 150 mods per game.

Echter wel op medium kwaliteit en schaduwen, ENB of een high texture pack hoef ik niet proberen te installeren met zoveel mods, meerdere script intensieve mods kan ik ook vergeten.

Dus ik wil, ook met het zicht op The Witcher 3, deze keer een Game PC neerzetten waar ik weer even mee vooruit kan.

Ik heb me redelijk verdiept in onderdelen, niet in wat ze precies doen maar welke volgens zeggen goed zouden moeten zijn. Ik wil de PC wel zelf bouwen, dat gaat me nog wel lukken met de overdaad aan tutorials die er te vinden zijn.

Zo ben ik tot de volgende lijst gekomen van wat ik volgens mij nodig heb:

Opslag/schijf
-Kingston HyperX Fury
SSD-120GB- SATA 600 (of de 64gb versie, maar opslag kun je nooit genoeg hebben)
&
-Western Digital SE WD1002F9YZ
1TB-7200rpm-128mb

Geheugen
-Corsair Vengeance 8GB (2x4GB)
Pro series DDR3 2400mhz/PC3-19200-CL11-1.65v
(meer is overkill voor games heb ik begrepen en heb je helemaal niet nodig??)

Moedrbord
-Asus Maximus VII Ranger
ATX LGA1150 socket

Porcessor
-Intel Core I7 4770K/3.5Mhz
8mb cache LGA1150 socket

Kaart
-GeForce GTX780
3GB-GDDR5 (ASUS of EVGA of MSI????)

Voeding
-Corsair RM series RM750
ATX 12v-2.4/EPS12v 2.92 80 plus gold

Koeling
-Gelid Tranquillo Rev.2

Ik dacht de SSD enkel voor het besturingssysteem te gebruiken (is 64gb versie ook genoeg voor) en de rest op de andere schijf. Wil mijn huidge schijf ook behouden maar alleen als backup.

Passen al deze componenten goed bij elkaar?

Is dit een gebalanceerd systeem dat me in staat moet stellen zonder problemen op hoge resolutie te spelen?

Is dit geschikt om over een paar jaar eventueel uit te breiden met een extra videokaart om bij te blijven?

Welk onderdeel past eventueel niet of welke merken beter niet combineren en waarom?

Ik wil de PC binnen nu en een maand of 2-3 gaan bouwen.

Bij voorbaat dank :)

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-03 09:29

garriej

Ik las ondertieten.

2400mhz voor geheugen is ook al overkill je kunt beter pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU <-- die halen
i7 voor alleen maar gamen is ook overkill, een i5 doet het net zo goed.
Als SSD zou ik lekker een mx100 kopen van 256 GB pricewatch: Crucial MX100 256GB Beste prijs/prestatie.
Als je niet gaat overklokken is ook het moederbord overkill.

owja en lees even het DAA beleid. Het lijstje met componenten is niet om aan te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door garriej op 01-07-2014 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een lijste gemaakt via het selectiemenu, maar dat was bij de preview weer weg en heb het dus maar geknipt en geplakt. Kan ook aan de browser liggen, zit hier op een heel oude versie op m'n werk.

In hoeverre is het overkill, wordt het extra niet of nauwelijks gebruikt bij gamen en is het in die zin overkill? Of overkill in combinatie met de andere componenten?

Ik heb liever wat extra dat niet helemaal gebruikt wordt dan iets dat op het randje draait.

Ik wil in de toekomst dus ook uit kunnen breidden met een extra kaart als het nodig is en dan misschien wel overclocken of vervangen, dacht dat dit dan een goede voorbereiding zou zijn ongeacht of ik het wel of niet nodig heb in de toekomst. Maar dat wel of niet blijft natuurlijk koffiedik kijken.

Ik doe toch wel gauw een jaar of 10 met een PC, de huidige is een uitzondering, en vervang normaal hooguit als iets kapot is of echt niet meer voldoet.

Die SSD die je noemde ziet er goed uit en wissel ik vast op mijn lijstje.

bedankt

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Als ik je post zo lees, zou ik deze guide eens doorlezen, steek je veel van op.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hoe je een mooi en handig lijstje kan maken lees je hier: Handleiding Pricewatch

Verder met hierboven: die guide is een mooie onderbouwing voor waarom je wat zou kunnen kiezen.

Verder kom je met het basis gamesysteem (reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014) al een heel eind verwacht ik. Als je die als uitgangspunt neemt kan je haast niet missen, en houd je best veel geld in je zak. Als het echt op moet kan je uiteraard meer geld uitgeven aan je videokaart en/of processor, maar dat levert prijs/kwaliteitsgewijs gezien niet veel meer op.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 01-07-2014 13:56 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:41:
Ik wil de PC binnen nu en een maand of 2-3 gaan bouwen.
Ho, stop. Kijk dan over 2-3 maanden, wat er dan te krijgen is. In 3 maanden kan er veel veranderen.

Verder eens met wat hierboven al aangegeven is. Er valt nog aardig wat aan deze build te veranderen, om te beginnen:
- Case? Koop een fatsoenlijke nieuwe met voldoende demping, kabelmanagement en airflow. Ga niet lopen pielen met een PB case die custom is voor wat erin zit en zelfs daarmee niet uitblinkt.
- CPU en RAM is al gezegd. i5 all the way voor gaming. 8GB of in hele specifieke gevallen 16GB RAM. Meer dan 1600MHz'en ga je niet merken qua snelheid.
- GPU: nVidia vs. AMD. Je roept om VRAM, op elk niveau heeft een AMD meer VRAM dan een nVidia, kies dus dan een 290 met 4GB.
- Voeding is vrij matig.

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:38

hidde212

Free your mind...

Dat kan onder de €1000.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1240 v3 Boxed€ 234,90€ 234,90
1ASRock B85M Pro4€ 54,99€ 54,99
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 349,-€ 349,-
1Toshiba DT01ACA100, 1TB€ 45,-€ 45,-
1Cooler Master Silencio 352€ 45,-€ 45,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,04€ 58,04
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 66,75€ 66,75
1Crucial MX100 256GB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 967,63

Xeon = i7 zonder unlocked multiplier, je gaat toch niet overclocken.
Om dezelfde reden een B85 bord, deze is rijk uitgerust voor zijn prijs en voldoende voor jouw doeleinden.
GPU is een stuk betere bang for buck.
Geheugen: meer dan 1333 MHz ga je geen verschil in merken, deze is t goedkoopst voor 8GB.
Betere voeding, dit systeem trekt niet meer dan 400W onder load.
CPU koeler is niet per se nodig als je niet gaat overclocken, maar aangezien je het budget er toch voor hebt...

...and your ass will follow

Verwijderd

Topicstarter
Had mezelf wat op het verkeerde been gezet betreffende de i7 & 2400Mhz heeft inderdaad ook geen merkbare voordelen.

Heb even een nieuwe samengesteld en nu juiste lijst met nog wel wat overkill erin gericht op de toekomst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 213,25€ 213,25
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER€ 142,94€ 142,94
1Asus ROG Poseidon-GTX780-P-3GD5€ 519,-€ 519,-
1Toshiba PA429xE-1HN0, 3TB€ 84,49€ 84,49
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,62€ 26,62
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1Crucial MX100 256GB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.139,25

Ik zou alleen nog graag een advies willen betreffende de voeding.

Wat ik nu even het belangrijkste vind om te weten is niet wat er anders zou kunnen prijstechnisch maar of dit allemaal wel goed samen gaat werken. Zoniet welk component zou ik dan voor wat moeten uitwisselen!?

@br00ky

Ja klopt, dan is er weer wat anders te koop, maar dan blijf je bezig :-) Je moet een keer zeggen hier ga ik voor als je af gaat zitten wachten tot wat er volgende week misschien is.

En AMD klopt wel maar Bethesda en AMD gaan weer niet lekker samen. Niet dat dat het enige is dat erop komt, maar heb daar in het verleden toch teveel mee lopen kloten en heb de beste ervaring met Nvidia.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
De Asus ROG Poseidon-GTX780-P-3GD5 is vooral interessant als je je GPU wilt overklokken met waterkoeling. Ben je dat niet van plan, kan je beter een goedkopere versie nemen.
bvb: MSI GeForce GTX 780 Gaming 3G

Wss is het een foutje, maar je kanook altijd eens de Gigabyte GV-N780OC-3GD proberen bij bol.com voor slechts 370€! ;)

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:30:
En AMD klopt wel maar Bethesda en AMD gaan weer niet lekker samen. Niet dat dat het enige is dat erop komt, maar heb daar in het verleden toch teveel mee lopen kloten en heb de beste ervaring met Nvidia.
Say what? Ik heb geen enkel probleem met The Witcher 1/2 op mijn R9 290 :+ en ook FO3 heb ik laatst is een blauwe maandag gespeeld en ook dat ging goed 8)

Ook moet ik zeggen dat dat ROG bord zwaar overpriced is je kan beter een van deze nemen
pricewatch: MSI Z97 GAMING 5
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5

[ Voor 5% gewijzigd door DarkBlaze op 01-07-2014 16:14 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Verwijderd

Topicstarter
Ook met een hoop mods? De stabiliteit van FO3 en New Vegas icm een hoop mods is op AMD niet altijd even groot. Vanilla gaat het wel maar met script extenders en grafische mods wordt het minder. Niet onoverkoombaar maar de support op Nvidia is beter.

reden voor die Asus kaart is eigenlijk ivm dat de moederbord keuze ook Asus is. 2 belangrijke componenten van dezelfde fabrikant.

Hoe haal je uit de specs overigens dat die kaart eigenlijk is voor wayerkoeling met overclocken? Of is dat gewoon googlen en reviews van mensen die dat gedaan hebben en bij deze kaart als de beste geschikt zijn uitgekomen?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De combi videokaart-bakker + mobo-bakker maakt he-le-maal niks uit. Je kan prima een MSI GPU op een Gigabyte mobo prikken, en daar ook nog een Asus geluidskaart bij doen.

Waarom de poseidon voor waterkoelen is? Eh, geen idee, misschien iets met de wateraansluitingen op het koelblok? Ik heb werkelijk geen idee.

People as things, that’s where it starts.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
De naam zegt het al, Poseidon is de god van de zee. Daar zit veel water in.

http://www.asus.com/nl/Gr.../ROG_POSEIDONGTX780P3GD5/
Het ROG-team bouwde de Poseidon met revolutionaire DirectCU H2O om u het beste te bieden van lucht- en vloeistofkoeling - voor totale flexibiliteit als u vloeibare koeling wilt - nu of later. Een overstap naar vloeistofkoeling met de Poseidon verlaagt de GPU-temperaturen met tot wel 24°C, zodat u kunt profiteren van uiterst stabiel overklokken!

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:38:
Ook met een hoop mods? De stabiliteit van FO3 en New Vegas icm een hoop mods is op AMD niet altijd even groot. Vanilla gaat het wel maar met script extenders en grafische mods wordt het minder. Niet onoverkoombaar maar de support op Nvidia is beter.
Nee dat niet want TES/FO3 trekt mij echt helemaal niet, ik heb er gewoon niet zo veel mee als een van de weinige RPGs. Nu wil ik best wat voor je proberen hoor spel staat nog geinstalleerd dus dat is geen probleem. Feit is wel dat je een 290x kan kopen voor de prijs van een 780 en die is maar iets langzamer dan een 780ti.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Verwijderd

Topicstarter
:*) www.tesnexus.com ;)

Maar bedankt voor het aanbod, lopen klooien om 80 mods goed draaiende en stabiel te krijgen wil ik niemand aandoen. Ben je zomaar een paar avonden en een paar herinstallaties mee bezig als het even tegen zit ondanks alle mooie modmanagers en load order programma's om het nog niet over de handmatige INI tweaks te hebben.

Op zich valt het ook best wel mee maar de ervaring is dat AMD vaak wat langer op zich laat wachten met patches & drivers voor sommige games dus hou ik het op de beproefde Nvidia kaarten icm Intel.

Maar goed, dan zit ik opzich toch niet verkeerd als ik de specs van die kaart lees (zat te pielen op m'n telefoon bij het lezen van de specs dus kwam niet alles tegen, excuses had wat verder moeten lezen voor ik reageerde) en is vloeistof koeling voorbereiding aanwezig toch wel handig om te hebben. Ik ken mezelf een beetje dus op een gegeven moment wil ik dat toch en/of overclocken al heb ik daar op het moment helemaal nog geen interesse in :)

De case laat ik nog maar even buiten beschouwing, kijken of het mooi past als ik een keus heb gemaakt en tegen die tijd de onderdelen heb. Op zich vind ik het een mooie case en heeft ie voldoende ruimte, van de andere kant staat ie toch onder het bureau dus uiterlijk is niet echt belangenrijk.

Blijf ik nog met de vraag over welke voeding ik nodig heb zitten & wanneer ik voor deze onderdelen kies, deze evenwichtig en goed op elkaar afgestemd zijn en genoeg ruimte bieden voor toekomstige uitbreidingen!?

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat het worden, alles besteld bij Azerty, met een beetje geluk is het zaterdag allemaal binnen en kunnen we bouwen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 199,90€ 199,90
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 168,04€ 168,04
1Asus ROG Poseidon-GTX780-P-3GD5€ 509,99€ 509,99
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB€ 120,90€ 120,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,85€ 65,85
1be quiet! Pure Power L8 700W€ 77,-€ 77,-
1Crucial MX100 512GB€ 171,70€ 171,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.339,38

Oude behuizing gisteren leeggehaald en grondig ontstoft. De Packard bell behuizing heeft voldoende ruimte en ik heb nog een extra fan montage punt bovenop over. Ik heb alleen het frame voor de floppydrive verwijderd zodat ik boven de HD's wat meer ruimte heb om eventuele overtollige kabels netjes weg te werken.

Hier nog vol met de oude componenten:

Afbeeldingslocatie: http://i86.photobucket.com/albums/k118/gilibran/20140715_205532_zpsogmu2hmh.jpg

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
"Tussenstand:"
br00ky schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:07:
- Case? Koop een fatsoenlijke nieuwe met voldoende demping, kabelmanagement en airflow. Ga niet lopen pielen met een PB case die custom is voor wat erin zit en zelfs daarmee niet uitblinkt.
- CPU en RAM is al gezegd. i5 all the way voor gaming. 8GB of in hele specifieke gevallen 16GB RAM. Meer dan 1600MHz'en ga je niet merken qua snelheid.
- GPU: nVidia vs. AMD. Je roept om VRAM, op elk niveau heeft een AMD meer VRAM dan een nVidia, kies dus dan een 290 met 4GB.
- Voeding is vrij matig.
@1e punt: Waarom niet jezelf ook nog tracteren op een nieuwe case? Waarom op dit budget 80 euro besparen door een crap kast te houden zonder stoffilters, demping en kabelmanagement?

-@3e punt: waarom deze versie, die geschikt is voor waterkoeling, dat je nu niet hebt gekozen? Nog afgezien van de discussie nVidia vs. AMD (ga ik niet op in, want ik weet niet hoe de performance in jouw games zich verhoudt)

-@4e punt: niet heel slecht, maar hetzelfde geld heb je beter en gold (bron)
The choice of parts could have been better though, such as, for example, better capacitors, since Su’Scon and Teapo are considered to be mediocre suppliers, especially when their products are being used for primary roles, such as the main APFC capacitor of this power supply.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Br00ky,

Voor de voeding heb ben ik afgegaan op advies van Azerty, volgens hen is het een goede voeding.

Crap kast? Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel andere kasten heb gezien en wat kabelmanagement betreft het allemaal heel net en goed weg te werken is met wat meer aaandacht dan ze daar in een fabriek meestal aan besteden. Genoeg gaten en klemmen om de kabels vast te zetten en "buiten om" te leiden.
Wat demping betreft, geluid maakt me niet veel uit, als ik achter de pc zit ( of een film aan het kijken ben) loopt er regelmatig een hond met een petfles te voetballen op het laminaat :-) knappe PC die daarbovenuit komt :-)

filters heb ik niet aan gedacht in zoverre dat ik zowiezo al regelmatig de PC schoonblaas met perslucht en daarnaast al stofzuigerfilters gebruik voor de fans.

Wat de waterkoeling betreft, die ga ik zeker nog een keer inbouwen maar niet direct evenals overclocken, dat heeft uiteindelijk in combinatie met de voor mij vertrouwde en bekende Nvidia - Intel combo de doorslag gegeven. Tegen die tijd kan ik altijd nog een nieuwe kast aanschaffen die meer ruimte bied voor de extra fans en koelblok voor liquidcooling.

:-) Als ik niks verpruts hoop ik volgende week een update te geven hoe het draait.

Iig bedankt voor de suggesties

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik ga akkoord met br00ky, zonde dat je €1400 uit geeft aan een nieuwe pc, maar dat een nieuwe kast er niet af kan.

PSU zou ik inderdaad voor een andere zijn gegaan.
Tegen die tijd kan ik altijd nog een nieuwe kast aanschaffen die meer ruimte bied voor de extra fans en koelblok voor liquidcooling
Dubbel zoveel werk (of zelfs vierdubbel: 1)verwijderen uit case 2)nieuwe componenten inbouwen 3)verwijderen 4)in nieuwe case). En je had nog 160 euro over in je budget! Kan je heel wat leuke cases voor kopen!
pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black
pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed
pricewatch: Corsair Carbide 500R Black
pricewatch: NZXT H440 Zwart
pricewatch: Cooler Master CM Storm Stryker
Of een echte beauty:
pricewatch: In Win 904

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Dat doe ik ook niet volgende maand. PC's gaan bij mij een jaar of 8 minimaal mee. Deze PB uitgezonderd omdat het gewoon een verkeerde aanschaf is geweest wat specs betreft en de lowend uit de serie was.

Ik snap het wel van die kast maar die is dus nog geen 4 jaar oud. Wordt ook gebruikt voor de high end versies van de PB ipower serie. En ik heb nog meer hobbies dus met die 160 euro over uit het budget kan ik andere leuke dingen doen ;-) :-)

Bedankt nog voor de tip met betrekking tot de voeding. Dat is nog de moeilijkste cq ingewikkeldste keuze geweest. Daar zijn nog meer smaken in dan in videokaarten en moederborden.

Ik heb de bestelling gewijzigd, niet alle onderdelen waren op voorraad dus order staat nog in verzamelstand en qua bedrag maakt het niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
Zo hij zit in elkaar :-) wel tegen wat kleine probleempjes aangelopen maar 99% op kunnen lossen. Belangrijkste was eigenlijk dat ik strict de handleiding heb gevolgd van Asus maar dat die op de een of andere manier toch niet optimaal was. Volgens de handleiding moest het geheugen voor optimaal in A2 & B2 dus dat had ik netjes gedaan maar daarmee wilde de PC niet starten. Alles tig keer nagelopen en uitgeplozen maar niets. Toen op de mobiel gaan surfen een reactie op het Asus forum tegengekomen dat je beter A1 en B1 kunt nemen. Geheugen gewisseld en ja hoor meteen opstarten.

Bios gecontroleerd met de handleiding erbij en toen windows 7 instaleren. Daar liep het weer even fout want kreeg steeds de melding dat de update-service niet aan stond als ik wilde updaten. Verder gesurfd en uiteindelijk een mapje gedelete en toen kwamen de updates wel binnen. Toch goed een Vista naar W7 update CD in een keer geactiveerd krijgen :-) Toch een hondertje of 2 bespaard volgens mij.

Systeem loopt nu als een zonnetje. Nog harder dan de zon de afgelopen dagen brandde :-) en fluisterstil en zelfs na 7 uur gamen op Ultra blijft alles koel. Heb de fans nog iet een keer gehoord ( En ja, ze draaien echt ;-) )

Kast, Ja heren jullie hebben achteraf helemaal gelijk, in zoverre dat de stekkertjes voor de ledjes niet apart waren en dus niet op het MOB paste. Dus de ledjes van de kast doen het niet en de USB aan de voorkant _/-\o_ voor jullie vooruitzicht maar Swah ;-) 8)7

Maar goed ben best trots op mezelf dat ik na zoveel jaar eindelijk eens zelf de boel inelkaar heb geschroefd zonder major FUBAR fout :biggrin:

Zo zit het er nu in en ik ben voorlopig even lekker aan het gamen op Ultra:

oob:

Afbeeldingslocatie: http://i86.photobucket.com/albums/k118/gilibran/20140718_125921_zps5d104d79.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i86.photobucket.com/albums/k118/gilibran/20140718_125948_zpsa7481a5b.jpg

Ingebouwd zonder kabels (met geheugen op ASUS plek):

Afbeeldingslocatie: http://i86.photobucket.com/albums/k118/gilibran/FB_IMG_1405688523433_zps7cdfbfc3.jpg

en met de kabels ready for take off (Met geheugen op de goede plek:

Afbeeldingslocatie: http://i86.photobucket.com/albums/k118/gilibran/20140718_170839_zpsf00fa7ed.jpg

Nu eerst even een tijdje gewoon computeren en volgend jaar maar eens uitkijken naar een nieuwe kast en waterkoeling :-)

Bedankt voor de adviezen, zeker de voeding op het laatste moment was een hele goede keuze br00ky & MK1998NL.

groeten

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04-2025
Ziet er mooi uit dat rood/zwart zo.
Kun je niet beter je tranquilo nog een kwartslag draaien?? of is dat niet mogelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerXs op 22-07-2014 22:41 ]

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

zon dure videokaart terwijl je de features niet gebruik.

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Told you van die behuizing :)

Ik weet niet hoe handig je bent, anders zelf even wat kijken met die kabeltjes (zelf connectortje aan maken ofzo).

Verder zou ik inderdaar de koeler een kwartslag (naar links/tegen de klok in) draaien.

Verder ziet het er wel goed uit!

P.S.: had je nu maar een kast met kablemanagement :)

Just kidding :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt bij stilgestaan er zat geen beschrijving van optimale stand bij dus ben uitgegaan van tekst horizobtaal leesbaar is goed!?

Volgens mij op deze manier trekt de fan van de CPU ook de warme lucht van de kaart weg (fans blazen van onder naar boven door de kaart). Gedeelte van die lucht wordt weggezogen door de achterste fan en verse lucht wordt tussen CPU koeler en kaart aangevoerd via de voorste. Ik heb nog ruimte voor een fan aan de bovenkant om lucht af te zuigen dat zou misschien een soort van vaccuum kunnen creeeren zodat "verse" lucht van overal de kast wordt ingetrokken!?

Maar om terug te komen op de kleuren :-) die zijn wel "geil" idd :-) PB kast heeft een rood doorzichtige zijkant dus de rode leds op kaart en moederbord zijn dubbel rood haha.

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, MK1998NL haha, had me al overgegeven hehe :-) en inderdaad het is een kwestie van per draadje een connecter maken ipv het "in een"stekkertje dat er nu is zodat ik ze op het bijgelverde Asus blokje kan aansluiten. Had ook al gelezen dat over de extra aansluitingen die bij een kast zitten de verschillende fabrikanten nog geen standaard hebben afgesproken zoals wel over moderbord bevestigingen en HD's zeg maar.

@Kyle98 Er is zoiets als eerst even kijken en dan tweaken, ik begrijp het wel dat je zegt waarom niet meteen het onderste uit de kan, maar dat het kan wil mijnsinziens niet zeggen dat je het ook meteen moet gebruiken. Ik had een gewone 780 kunnen kopen en het daarbij kunnen laten of over een jaar een vloeistof gekoelde kunnen kopen. De charme en het sterke punt van deze kaart is juist dat het niet meteen hoeft maar als de behoefte naar meer vermogen er is, en die komt altijd dat is wetmatig, je een vloeistof kit koopt en aansluit voor de fractie van een 780TI kaart en die vervolgens wegblaast. Tenminste als ik de diverse testen mag geloven en juist interpreteer met mijn bescheiden kennis op dat gebied.

En zoals ik in een van m'n begin eerste post zei, het intereseert me nu niet, maar ik ken mezelf goed genoeg, mede daarom ook de intel 4690K CPU, die is op dit moment ook feitelijk weggegooid geld

De features ten volle gebruiken komt echt nog wel ;-)
Pagina: 1