Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
om en nabij de 1200-1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung syncmaster p2770hd
Logitech G510 toetsenbord
Logitech MX performance muis
Packard Bell Ipower 2.0 kast
Windows 7 ultimate
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geheugen, voeding, kaart, moederbord, opslag
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia in combinatie met Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Performance en genoeg VRAM!!!
Ga je overklokken?
Nee
Hallo allemaal,
Nieuw hier en na veel lezen zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Tot een paar jaar geleden hield ik nog veel bij op het gebied van PC's en ontwikkelingen maar eerlijk gezegd boeit me dat tegenwoordig helemaal niet meer en heb ik geen zin meer om bovenop de laatste ontwikkelingen, de beste specs en de laatste trends te zitten. Met google kom je een heel eind en met een beetje geduld en veel lezen vind je ook de juiste informatie. Maar op het gebied van game PC's zijn er meer meningen dan mensen en lijken de specs soms dagelijks te wijzigen.
In licht van bovenstaande krijg ik dan (en wil me er ook niet verder in verdiepen) ook geen hoogte van wat nu eigenlijk allemaal past en hoe het met de diverse merken zit en verschillen tussen videokaarten. Een GTX780 is niet altijd dezelfde en als ik het een beetje goed lees zijn daar net zoveel varianten van verscillende fabrikanten van als smaken ijs bij een Italiaanse ijssalon!?
Goed, een jaar of 6 geleden is mijn vorige PC overleden en heb ik een out of the box Packard Bell Ipower 2.0 gekocht. Puik machientje dat er goed uitzag en redelijke specs had.
nieuws: Eerste blik op Packard Bells gaming-systeem geworpen
Ik heb de 999,- versie ;-)
Echter begin ik nu behoorlijk tegen de beperkingen aan te lopen en lopen de meeste games gewoon niet lekker meer. Ik speel niet veel verschillende games, Bijna uitsluitend, Witcher 1 & 2, Skyrim, Fallout 3 & NV met tot 150 mods per game.
Echter wel op medium kwaliteit en schaduwen, ENB of een high texture pack hoef ik niet proberen te installeren met zoveel mods, meerdere script intensieve mods kan ik ook vergeten.
Dus ik wil, ook met het zicht op The Witcher 3, deze keer een Game PC neerzetten waar ik weer even mee vooruit kan.
Ik heb me redelijk verdiept in onderdelen, niet in wat ze precies doen maar welke volgens zeggen goed zouden moeten zijn. Ik wil de PC wel zelf bouwen, dat gaat me nog wel lukken met de overdaad aan tutorials die er te vinden zijn.
Zo ben ik tot de volgende lijst gekomen van wat ik volgens mij nodig heb:
Opslag/schijf
-Kingston HyperX Fury
SSD-120GB- SATA 600 (of de 64gb versie, maar opslag kun je nooit genoeg hebben)
&
-Western Digital SE WD1002F9YZ
1TB-7200rpm-128mb
Geheugen
-Corsair Vengeance 8GB (2x4GB)
Pro series DDR3 2400mhz/PC3-19200-CL11-1.65v
(meer is overkill voor games heb ik begrepen en heb je helemaal niet nodig??)
Moedrbord
-Asus Maximus VII Ranger
ATX LGA1150 socket
Porcessor
-Intel Core I7 4770K/3.5Mhz
8mb cache LGA1150 socket
Kaart
-GeForce GTX780
3GB-GDDR5 (ASUS of EVGA of MSI????)
Voeding
-Corsair RM series RM750
ATX 12v-2.4/EPS12v 2.92 80 plus gold
Koeling
-Gelid Tranquillo Rev.2
Ik dacht de SSD enkel voor het besturingssysteem te gebruiken (is 64gb versie ook genoeg voor) en de rest op de andere schijf. Wil mijn huidge schijf ook behouden maar alleen als backup.
Passen al deze componenten goed bij elkaar?
Is dit een gebalanceerd systeem dat me in staat moet stellen zonder problemen op hoge resolutie te spelen?
Is dit geschikt om over een paar jaar eventueel uit te breiden met een extra videokaart om bij te blijven?
Welk onderdeel past eventueel niet of welke merken beter niet combineren en waarom?
Ik wil de PC binnen nu en een maand of 2-3 gaan bouwen.
Bij voorbaat dank
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
om en nabij de 1200-1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung syncmaster p2770hd
Logitech G510 toetsenbord
Logitech MX performance muis
Packard Bell Ipower 2.0 kast
Windows 7 ultimate
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geheugen, voeding, kaart, moederbord, opslag
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia in combinatie met Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Performance en genoeg VRAM!!!
Ga je overklokken?
Nee
Hallo allemaal,
Nieuw hier en na veel lezen zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Tot een paar jaar geleden hield ik nog veel bij op het gebied van PC's en ontwikkelingen maar eerlijk gezegd boeit me dat tegenwoordig helemaal niet meer en heb ik geen zin meer om bovenop de laatste ontwikkelingen, de beste specs en de laatste trends te zitten. Met google kom je een heel eind en met een beetje geduld en veel lezen vind je ook de juiste informatie. Maar op het gebied van game PC's zijn er meer meningen dan mensen en lijken de specs soms dagelijks te wijzigen.
In licht van bovenstaande krijg ik dan (en wil me er ook niet verder in verdiepen) ook geen hoogte van wat nu eigenlijk allemaal past en hoe het met de diverse merken zit en verschillen tussen videokaarten. Een GTX780 is niet altijd dezelfde en als ik het een beetje goed lees zijn daar net zoveel varianten van verscillende fabrikanten van als smaken ijs bij een Italiaanse ijssalon!?
Goed, een jaar of 6 geleden is mijn vorige PC overleden en heb ik een out of the box Packard Bell Ipower 2.0 gekocht. Puik machientje dat er goed uitzag en redelijke specs had.
nieuws: Eerste blik op Packard Bells gaming-systeem geworpen
Ik heb de 999,- versie ;-)
Echter begin ik nu behoorlijk tegen de beperkingen aan te lopen en lopen de meeste games gewoon niet lekker meer. Ik speel niet veel verschillende games, Bijna uitsluitend, Witcher 1 & 2, Skyrim, Fallout 3 & NV met tot 150 mods per game.
Echter wel op medium kwaliteit en schaduwen, ENB of een high texture pack hoef ik niet proberen te installeren met zoveel mods, meerdere script intensieve mods kan ik ook vergeten.
Dus ik wil, ook met het zicht op The Witcher 3, deze keer een Game PC neerzetten waar ik weer even mee vooruit kan.
Ik heb me redelijk verdiept in onderdelen, niet in wat ze precies doen maar welke volgens zeggen goed zouden moeten zijn. Ik wil de PC wel zelf bouwen, dat gaat me nog wel lukken met de overdaad aan tutorials die er te vinden zijn.
Zo ben ik tot de volgende lijst gekomen van wat ik volgens mij nodig heb:
Opslag/schijf
-Kingston HyperX Fury
SSD-120GB- SATA 600 (of de 64gb versie, maar opslag kun je nooit genoeg hebben)
&
-Western Digital SE WD1002F9YZ
1TB-7200rpm-128mb
Geheugen
-Corsair Vengeance 8GB (2x4GB)
Pro series DDR3 2400mhz/PC3-19200-CL11-1.65v
(meer is overkill voor games heb ik begrepen en heb je helemaal niet nodig??)
Moedrbord
-Asus Maximus VII Ranger
ATX LGA1150 socket
Porcessor
-Intel Core I7 4770K/3.5Mhz
8mb cache LGA1150 socket
Kaart
-GeForce GTX780
3GB-GDDR5 (ASUS of EVGA of MSI????)
Voeding
-Corsair RM series RM750
ATX 12v-2.4/EPS12v 2.92 80 plus gold
Koeling
-Gelid Tranquillo Rev.2
Ik dacht de SSD enkel voor het besturingssysteem te gebruiken (is 64gb versie ook genoeg voor) en de rest op de andere schijf. Wil mijn huidge schijf ook behouden maar alleen als backup.
Passen al deze componenten goed bij elkaar?
Is dit een gebalanceerd systeem dat me in staat moet stellen zonder problemen op hoge resolutie te spelen?
Is dit geschikt om over een paar jaar eventueel uit te breiden met een extra videokaart om bij te blijven?
Welk onderdeel past eventueel niet of welke merken beter niet combineren en waarom?
Ik wil de PC binnen nu en een maand of 2-3 gaan bouwen.
Bij voorbaat dank