Beste tweakers,
Inmiddels heb ik wel wat ervaring van MS Access, maar dat blijft bij de "normale" zaken. Van VBA geen idee.
Momenteel ben ik bezig om een database te maken ter controle of een personeelsdossier compleet is.
De basisfuncties werken prima. Maar is nog wat statisch en geeft een beperking.
Ik heb een aantal tabellen te weten:
- Werknemers (alle werknemers)
- Eisenlijst (Documenten die in het dossier zitten)
- tblVerplicht (tabel met functies en bijhorende documenten die in het dossier moeten zitten) (Booleans)
Met een code die ik gekregen heb, werkt het prima en krijg ik inzicht in hoeveel dossiers gecontroleerd zijn, en welke documenten per werknemer ontbreken.
Wat ik nu wil is, dat als de directie besluit dat vanaf bijv 1 september 2014 voor nieuwe medewerkers een document verplicht is, zonder terugwerkende kracht.
Dit document kan ik niet toevoegen aan de tblVerplicht.
Ik weet niet of het mogelijk is om een nieuwe tabel tblAanvullend te maken, waar in staat dat:
- functie X
- ingangsdatum
- einddatum
- document (boolean)
Bij de query moet hij in Werknemers kijken of de datum indienst >= als ingangsdatum in tblAanvullend daar het aanvullend document meeneemt in de algemene vergelijking.
Een voorbeeldje heb ik toegevoegd in deze *snip*
Heeft iemand een idee/aanwijzing hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Inmiddels heb ik wel wat ervaring van MS Access, maar dat blijft bij de "normale" zaken. Van VBA geen idee.
Momenteel ben ik bezig om een database te maken ter controle of een personeelsdossier compleet is.
De basisfuncties werken prima. Maar is nog wat statisch en geeft een beperking.
Ik heb een aantal tabellen te weten:
- Werknemers (alle werknemers)
- Eisenlijst (Documenten die in het dossier zitten)
- tblVerplicht (tabel met functies en bijhorende documenten die in het dossier moeten zitten) (Booleans)
Met een code die ik gekregen heb, werkt het prima en krijg ik inzicht in hoeveel dossiers gecontroleerd zijn, en welke documenten per werknemer ontbreken.
Wat ik nu wil is, dat als de directie besluit dat vanaf bijv 1 september 2014 voor nieuwe medewerkers een document verplicht is, zonder terugwerkende kracht.
Dit document kan ik niet toevoegen aan de tblVerplicht.
Ik weet niet of het mogelijk is om een nieuwe tabel tblAanvullend te maken, waar in staat dat:
- functie X
- ingangsdatum
- einddatum
- document (boolean)
Bij de query moet hij in Werknemers kijken of de datum indienst >= als ingangsdatum in tblAanvullend daar het aanvullend document meeneemt in de algemene vergelijking.
Een voorbeeldje heb ik toegevoegd in deze *snip*
Heeft iemand een idee/aanwijzing hoe ik dit het beste kan aanpakken?
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 01-07-2014 11:21 ]
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116