Navigatie en het nemen van rotondes

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45
Gamebuster schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:41:
[...]

Ik ben staande gehouden op deze rotonde toen ik er voor het eerst overheen reed :P Blijkbaar konden ze mijn "o shit ik moet nu rechts" actie niet waarderen. Wat een hells ding is dat zeg.
Dat ziet eruit als een vrij normale rotonde. Wat is daar hels aan? Er staan gewoon rijstroken met pijlen op geschilderd.

Je zou het Keizer Karelplein in Nijmegen eens moeten proberen:
https://www.google.nl/map...c6bf55:0x74babe0bc7376c53

Joepie, een verkeersplein met klinkers zonder rijbanen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Die Zaanse rotonde heb ik zo vaak genomen. Buiten de drukte op sommige afslagen i.c.m. de vele bruggen die open kunnen, had ik nooit problemen met dat ding.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik geef op de rotonde alleen richting aan als ik linksaf sla, gewoon om tegemoetkomend verkeer extra duidelijk te maken dat ik niet rechtdoor ga. Rechtsaf geef ik al voor de rotonde aan, linksaf niet. Mijn rij-instructeur zei dat het niet verplicht is om richting aan te geven, maar wel verstandig. "Teveel duidelijkheid in het verkeer bestaat niet", waren zijn woorden ;)

Ik zou het overigens niet vervelend vinden als richting aangeven (linksaf dus) verplicht wordt, want het is gewoon duidelijker en daarmee veiliger. Op de fiets geef ik trouwens wel bij iedere afslag aan dat ik de rotonde blijf volgen. Hoe vaak ik nml al wel niet afgesneden ben door auto's die maar aannemen dat ik afsla... :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Señor Sjon schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:56:
Die Zaanse rotonde heb ik zo vaak genomen. Buiten de drukte op sommige afslagen i.c.m. de vele bruggen die open kunnen, had ik nooit problemen met dat ding.
+1. Dat is gewoon een doodnormale rotonde :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 20:18
lanerios schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:51:
@Henk

Moet je tegenwoordig proberen, dan haal je je praktijk examen gewoon niet hoor :) Dat was tenminste een jaar of 4-5 geleden zo. Vrienden van me hebben er toen echt een waarschuwing voor gekregen. En tegenwoordig zie ik het ook nog langskomen.
Wut, ik heb het ook gewoon geleerd en gedaan tijdens examen. 3 jaar geleden.

Ik heb geleerd dat het optioneel is en een manier om extra duidelijkheid te verschaffen en zeker ook niet verkeerd. In het geval van rotondes waar het gros rechtdoor gaat vind ik het erg prettig als ik van te voren zie dat iemand drie kwart rond aan het gaan is.
InZane schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:50:
[...]

Je zou het Keizer Karelplein in Nijmegen eens moeten proberen:
https://www.google.nl/map...c6bf55:0x74babe0bc7376c53

Joepie, een verkeersplein met klinkers zonder rijbanen :P
Hé dat stuk ellende kwam ik vrijdag tegen! Ik dacht echt WTF en moest toen nog 2 banen oversteken om er af te komen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Makkelijk op 03-07-2014 10:21 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1 2 Laatste