Ik heb twee jaar lang met een Canon 1100D gefotografeerd, maar deze is helaas gestolen, daarom ben ik nu opzoek naar een nieuwe camera. Voor mijn studie maak ik veel productfoto's. Daarnaast gebruik ik de filmfunctie ook veel.
Ik ben al naar een aantal winkels geweest om informatie in te winnen over welke camera het beste bij mij past, maar helaas ben ik hier niets wijzer van geworden. Integendeel, de keuze is alleen maar lastiger geworden.
In eerste instantie had ik de volgende opties (mijn budget is 500-600 euro, inclusief 18-55 lens);
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Canon 700D omdat deze fijn in de hand ligt, het een luxe camera is en ik nog geen nadelen van deze camera tegengekomen ben (ook mooi meegenomen, mijn vorige camera was een Canon).
Bij deze dan de vraag welke naar jullie mening het beste is, aangezien ik er niet uit kom.
Bij voorbaat dank,
Ylja
Ik heb zelf slechte ervaringen met Nikon, dus dat valt voor mij sowieso af.
Ik ben al naar een aantal winkels geweest om informatie in te winnen over welke camera het beste bij mij past, maar helaas ben ik hier niets wijzer van geworden. Integendeel, de keuze is alleen maar lastiger geworden.
In eerste instantie had ik de volgende opties (mijn budget is 500-600 euro, inclusief 18-55 lens);
- Canon 700D
- Canon 100D
- Canon 1200D
- Sony Alpha A58K
- Pentax K-50
- Voornamelijk productfotografie (dus geen sportfotografie/natuurfotografie e.d.)
- Met veel scherptediepte fotograferen
- Goede kwaliteit films maken
- Geluidskwaliteit van de films maakt niet uit
- De camera moet lekker in de hand liggen
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Canon 700D omdat deze fijn in de hand ligt, het een luxe camera is en ik nog geen nadelen van deze camera tegengekomen ben (ook mooi meegenomen, mijn vorige camera was een Canon).
Bij deze dan de vraag welke naar jullie mening het beste is, aangezien ik er niet uit kom.
Bij voorbaat dank,
Ylja
Ik heb zelf slechte ervaringen met Nikon, dus dat valt voor mij sowieso af.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2014 19:06 ]