Duitsers aan de samba [Halve Finale] Brazilie - Duitsland

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 29.757 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-07 10:15
Fid3lity schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:25:
[...]

Volgens mij verwacht je nou net iets teveel van een potje voetbal ;)
Dat was mijn verwachting niet... dat was het van Brazilië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35
Laten we eerst nou maar richten op Argentinie voordat we het over Duitsland hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-07 16:36
Exocet schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:29:
Waarom speelde Mario Götze eigenlijk niet?
Ze hebben hem echt gemist gisteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Tristan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:32:
Laten we eerst nou maar richten op Argentinie voordat we het over Duitsland hebben..
Hoezo? Die Duitsers hebben toch prima laten zien hoe wij zaterdag moeten spelen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Jolke schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:20:
Iedere finale waarbij de beste wint, is goed :)
De beste is degene die wint.

Kortom: "Iedere finale waarbij de winnaar wint, is goed" 8)7
Juist, zelfs veel Duitsers hebben het al over de finale tegen Nederland :X

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 11:13
eL_Jay schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:16:
We are doomed, DOOMED I say. Duitsland doet wat Nederland probeert.
BIj vlagen speelde DE bijna perfect en hoewel van Gaal de enige is die iets kan bedenken tegen het Duitse voetbal is het gewoon een gebrek aan wereldklasse die ons gaat nekken. (elke duitser leek gister op absoluut topniveau te spelen waar wij Nederlanders het toch steeds maar van Robben moeten hebben.
Tel daarbij op dat een aantal van die knapen met bayern al onder Gaal heeft gespeeld en we kunnen al bijna spreken van het trauma van 2014
1974 is een trauma omdat we die finale als topfavoriet ingingen. Verder kwamen we op voorsprong en kwam Duitsland door de mother of all Schwalbes terug in de wedstrijd en 'zijn we er toch weer ingetuind' (nooit helemaal begrepen waar dat 'weer' op slaat). Verder is het door een hele generatie daarna opgeblazen als het dieptepunt van het Nederlands voetbal, terwijl je als je sec kijkt gewoon supertrots moet zijn als Nederlander op dat toernooi. Van niks naar de top, en daar zijn we (met wat dipjes) sindsdien altijd gebleven.

Als we de finale al halen en daarin verliezen van een beter Duitsland dan is dat jammer van de kans op revanche maar het hoeft niet automatisch een nieuw trauma te zijn. Ik heb ook geen trauma van vier jaar geleden, Spanje was gewoon de betere ploeg toen en verdiende de titel.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

ralpje

Deugpopje

Dr. Strangelove schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:36:
[...]
Als we de finale al halen en daarin verliezen van een beter Duitsland dan is dat jammer van de kans op revanche maar het hoeft niet automatisch een nieuw trauma te zijn. Ik heb ook geen trauma van vier jaar geleden, Spanje was gewoon de betere ploeg toen en verdiende de titel.
Ik word af en toe nog wel zwetend wakker van die kans van Robben, hoor ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
kenneth schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:36:
[...]

[...]
De beste hangt natuurlijk van heel veel factoren af... het is iig kort door de bocht om te zeggen dat het degene is met de meeste doelpunten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-07 18:14
Stompzinnige spelwijze van Brazilië, namelijk vol op de aanval, in combinatie met de druk/zenuwen bij Brazilië en een goed efficiënt spelend Duitsland zorgt voor deze uitslag.

Als je zag hoe opgefokt/gestresst die Brazilianen waren aan het begin is het helemaal niet zo'n rare uitslag eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hoewel ik wel eens ben met het merendeel hier dat Duitsland enigzins geflatteerd heeft gewonnen is het zelfvertrouwen dat ze hebben getankt gisteren gigantisch. Naast het goede spel zo gecontroleerd het spel eindigen is kampioenswaardig.

Nederland of Argentinie, maakt niet uit, beide landen zullen het zwaar krijgen tegen dit Duitsland.

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
The Outlaw schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:47:
Nederland of Argentinie, maakt niet uit, beide landen zullen het zwaar krijgen tegen dit Duitsland.
Open deur. Dat was voor deze wedstrijd ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
[...]

Ja Joh, de Duiters staan al in de finale en spelen denk ik liever tegen ons dan tegen Argentinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:51:
[...]

Ja Joh, de Duiters staan al in de finale en spelen denk ik liever tegen ons dan tegen Argentinie.
Die hebben het alweer over 1974. En ook dit keer heeft Duitsland een 'Müller'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:48

Garyu

WW

Mijn zoontje werd gisteravond na de wedstrijd wakker om vervolgens zijn hele bed onder te kotsen. Geen heel gekke reactie op deze wanprestatie en bijbehorende afloop zou ik zo zeggen. :+

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:58:
Mijn zoontje werd gisteravond na de wedstrijd wakker om vervolgens zijn hele bed onder te kotsen. Geen heel gekke reactie op deze wanprestatie en bijbehorende afloop zou ik zo zeggen. :+
Je was voor Brazillie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Jolke schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:43:

De beste hangt natuurlijk van heel veel factoren af... het is iig kort door de bocht om te zeggen dat het degene is met de meeste doelpunten. ;)
Het hele punt van een voetbalwedstrijd is vaker scoren dan de tegenstander. Balbezit, kansen creëren, pressie, man uitspelen, creativiteit: allemaal ondergeschikt aan dat doel. Het is geen wedstrijdje balbezit, geen wedstrijdje kansen creëren, het is een wedstrijd doelpunten maken. De beste zijn hangt maar van één factor af.

"Beter zijn en toch verliezen", je hoort het (bijna) nooit bij andere sporten. Alleen (Nederlandse?) voetballers kunnen vinden dat ze beter zijn terwijl ze één goal meer om de oren kregen dan ze zelf maakten.

Natuurlijk kan het zijn dat het spelbeeld niet overeenkomt met de uitslag, dat maakt alleen niet de uitslag verkeerd.

Kijk naar de reacties van de Duitse spelers na de wedstrijd tegen Frankrijk: alle kritiek werd gepareerd met "maar we hebben gewonnen", en terecht.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 28-07 15:36

Dido

heforshe

offtopic:
Bad fix. No, really. Bad fix.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Garyu schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:58:
Eens, Duitsland had er 10 moeten maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 14:07

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

vraag is natuurlijk wat 'dit duitsland' dan is ?

Duitsland is het hele toernooi een 'dr. Jekyll and Mr. Hide'...

een wedstrijd spelen ze overtuigend portugal van de mat, om vervolgens extreem zwak tegen Ghana bijna te verliezen en in de eindfase een van de meest waanzinnige heen-en-weer wedstrijd te spelen (waar ook makkelijk nog drie tegengoals hadden kunnen vallen)..

Dan een beetje saai, maar gecontroleerd en effectief tegen de USA. Daarna een draak van een wedstrijd tegen Algerije, waarbij na afloop de irritatie van de duitse spelers duidelijk wordt.

Vervolgens komen ze tegen Frankrijk weer makkelijk voor en spelen de eerste helft sterk, om in de tweede helft behoorlijk terug te vallen en op het einde de indruk te wekken met de tong op hun schoenen te spelen (as frankrijk de aansluittreffer gemaakt had, had ik de indruk dat duitsland weg geweest was)

Nu tegen Brazilie spelen ze opeens weer opvallend fris en voroal slim en berekenend, ze pikken exact het juist moment om door te drukken .. maar gezegd moet worden dat Brazilie ontzettend makkelijk 'brak'...
die waren schijnbaar zo nerveus en kwetsbaar en zonder zelfvertrouwen na het verlies van Neymar.

Volgens mij is het onmogelijk het dit toernooi te hebben over 'dit' duitsland, omdat ze ieder wedstrijd weer een andere mentale instelling hebben.. zowel erg sterk werken maar evengoed enorm kwetsbaar lijken te zijn.
Bovenal is 'dit' duitsland ook best bang... bang voor de 'vloek' van de laatste 4 WK toernooien en 2 EK toernooien toen ze altijd ver kwamen (halve finale en finale), maar op het moment supreme net verzaakten en moesten aankijken hoe een ander team kampioen werd...
ergens is die frustratie bij duitsland (specifiek deze spelersgroep en deze coach) misschien zelf levender dan bij nederland, die ook zulk een frustratie hebben, maar uit een veel verder liggend verleden en heel andere spelers (zelfs in 2010 speelden maar 4 spelers van de huidige groep)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
ergens is die frustratie bij duitsland (specifiek deze spelersgroep en deze coach) misschien zelf levender dan bij nederland, die ook zulk een frustratie hebben, maar uit een veel verder liggend verleden en heel andere spelers (zelfs in 2010 speelden maar 4 spelers van de huidige groep)
Jep, dat heb je goed gezien. Maargoed, ze hebben nog niets. De finale moet gespeeld worden. Hopelijk kunnen ze net zo fris spelen als gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

En daarmee is het wmb gunstig voor NL dat ze gisteren zo gespeeld hebben!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Duitsland is gewoon een enorm ervaren toernooiploeg waarvan de spelers erg gemotiveerd zijn om eindelijk die titel te pakken. Na de wedstrijd tegen Portugal kampten ze een beetje met het Nederland-Spanje effect.
Verder vind ik ze een erg gedreven indruk maken en hebben ze een brede selectie waardoor ze voor mij nr 1 kandidaat voor dit WK zijn. Het enige waar ze voor op moeten passen is dat ze na die 7-1 niet naast hun schoenen gaan lopen, uiteindelijk valt of staat alles met inzet, dan kun je nog zoveel kwaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
albino71 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:26:
En daarmee is het wmb gunstig voor NL dat ze gisteren zo gespeeld hebben!
Je denkt dat de Duitsers uitgepuft zijn na zo'n wedstrijd die na de 0-1 al nergens meer over ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nee, dat niet.
Mentaal gezien kan het gunstig zijn bedoel ik.
Wellicht worden ze overmoedig....

Verder heeft NL een veel betere organisatie dan Bra, daar ben ik van overtuigd.

Anyway, eerst maar eens zien of we de finale halen!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik vond Duitsland slordig spelen. Het positie spel is dik in orde en snel, maar de passes kwamen vaak net niet lekker aan en de aanvallers zijn niet in staat snel een bal te controleren. Tegen een alerte agressieve verdediging komen ze er niet met het spel van gisteren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:59

Bestla

M/M -> V/F

Dat zag je goed aan het begin van de 2e helft. De Brazilianen gingen jagen en het spel van Duitsland werd er door verstoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, ik vond dat Duitsland er de tweede helft ook wel met een vrij slappe instelling stond. Men ging niet in volle sprint achter de aanvallers van Brazilië aan en er werd laf ingegrepen. Heeft denk ik alles met die 5-0 (toen) te maken. Ik zou daar geen conclusies uit trekken. Een finale met 0-0 geeft weer een totaal andere situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Bestla schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:37:
Dat zag je goed aan het begin van de 2e helft. De Brazilianen gingen jagen en het spel van Duitsland werd er door verstoord.
Dat lijkt me ook niet zo gek. De Duitsers kozen er bewust voor om rustig te spelen, om de kans op blessures te verkleinen en uitgeruster de finale in te gaan.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Toch had ik ze graag zien doorgaan tot de 10 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10-2024
:
Het had wel mooi geweest voor Brazilië; winnen in eigen land. Het zou het land sterker gemaakt hebben, en internationaal aantrekkelijker. Eindelijk het verschil tussen arm en rijk recht gezet ...
Ben je zeker nog nooit in Brazilië geweest?
Het verschil is juist met het WK nog nooit zo pijnlijk duidelijk geworden.
Verplichte herhuisvesting voor de bouw van de voetbal stadions, razzia's, etc.
Gemiddelde burger schiet er niks mee op, behalve dat de huizenprijzen nabij het stadium omhoog zijn gegaan(meeste mensen huren, dus die gaan ook omhoog) vallen de mensen die een baan hadden tijdens het WK in een groot gat.

[ Voor 5% gewijzigd door massareal op 09-07-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-07 11:39

JT

VETAK y0

Ankona schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:36:
Ik vond Duitsland slordig spelen. Het positie spel is dik in orde en snel, maar de passes kwamen vaak net niet lekker aan en de aanvallers zijn niet in staat snel een bal te controleren. Tegen een alerte agressieve verdediging komen ze er niet met het spel van gisteren.
Als we in de finale komen (denk dat we een goede kans maken), Duitsland speelt zo en wij pakken die slechte passes en dekken af in de 16m dan maken we zeker een goede kans.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Enigste wat je kunt vertellen over deze wedstrijd is hoe zwak Brazilië heeft gevoetbald.

De trainer heeft in elk opzicht gefaald,
Silva achtte ik een een matige speler en vond het vreemd om hem als aanvoerder te zien, maar gezien het materiaal dat hij om zich had verdient hij meer krediet,
van Neymar had ik constant het gevoel dat hij aandacht trok door overal te verschijnen op het veld, maar met de kennis van nu vermoed ik dat het harder nodig was dan gedacht.

Caesar, Marcelo en Luiz zijn zo hard door de mand gevallen dat het zelfs bij mij pijn deed.

Caesar had totaal geen invloed op de achterhoede. Marcelo en Luiz die redelijk ervaring hebben om op hoog niveau te spelen die hadden moeten begrijpen dat ze de achterkant dicht hadden moeten houden.

Je kunt waarschijnlijk een boek schrijven over waar het allemaal niet goed ging,
maar het betekent niet dat het bij Duitsland uitstekend liep. Brazilië liep er op een gegeven moment als een kip zonder kop bij waarbij overal ruimte te vinden was. De kans dat dat weer gebeurd is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
massareal schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:58:
[...]

Gemiddelde burger schiet er niks mee op, behalve dat de huizenprijzen nabij het stadium omhoog zijn gegaan(meeste mensen huren, dus die gaan ook omhoog) vallen de mensen die een baan hadden tijdens het WK in een groot gat.
enige die profiteert is idd Sep Blatter en consorten

die stadions hebben ze na zondag ook weinig tot niks meer aan, las ergens dat de WK stadions in Z-Afrika alleen met groot verlies open te houden zijn

je moet zo'n toernooi imho alleen houden in een land waar de benodigde infra al aanwezig is zodat megalomane investeringen niet noodzakelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Het grootste stadion kost volgens mij 200 miljoen en de infra er omheen 750 miljoen :') Goed bezig met zoveel armoede in het land voor een evenement dat nooit meer zal opleveren dan het kost :X

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
[...]

En dat allemaal zodat de WK titel in eigen land behaald kon worden. Walgelijk inderdaad. Wellicht dat de huizenprijzen nu dalen naast het stadion waar Brazillie met 7-1 ten onder ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 00:21

Dennahz

Life feels like hell should.

:? Maakt toch niet uit verder. Onze jongens gaan vanavond voor ons knallen, da's alles dat telt!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 24-07 15:48
[...]

[...]

Uhhh... dit toernooi heeft voor de zoveelste keer laten zien dat de beste niet altijd wint en dat een (verkeerde) beslissing van een scheidsrechter veel meer invloed kan hebben. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
[...]
Erger nog, nu moet men in Brazillie, en dan met name in en om Rio, in twee jaar een Olympische Spelen uit de grond stampen. Het IOC maakte zich al enorme zorgen - er is een gigantische achterstand op het schema, veel erger dan met het WK - en dat zal de laatste weken niet verbeterd zijn. Je hand overspelen heet dat, zou me niets verbazen als de IOC achter de schermen aan het nadenken is (of al gedaan heeft) over een plan B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-07 21:42
Ff snel door het topic gescant, maar volgens mij was deze nog niet gepost:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vi5a6jfh.jpg
Dat is een hele berg geld zeg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

rik86 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:44:
Stompzinnige spelwijze van Brazilië, namelijk vol op de aanval, in combinatie met de druk/zenuwen bij Brazilië en een goed efficiënt spelend Duitsland zorgt voor deze uitslag.

Als je zag hoe opgefokt/gestresst die Brazilianen waren aan het begin is het helemaal niet zo'n rare uitslag eigenlijk.
Scolari is inderdaad verantwoordelijk voor die zelfmoordtacktiek. Moet je vooral doen tegen een land als Duitsland met dat middenveld met die lopers.

Duitsland heeft het tikki takka voetbal van Spanje aangevuld met hun legendarische loopvermogen.

Scolari had zich niet te goed moeten voelen om de wedstrijd van Nederland tegen Spanje te bestuderen. Dan had hij geweten dat je niet zo opportunistisch moet gaan spelen tegen een tegenstander als Duitsland, Spanje etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 24-07 15:48
Matthias94 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:47:
[afbeelding]
Tja... geluk is met de domme....

:+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[afbeelding]
Dan ben je even blij denk ik zo. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:51
[afbeelding]
Bovenin staat bij History Type “Unsettled Bets” terwijl er bij result wel WON staat. Kan dus niet, want dan is 'ie gesettled. Jammer, maar helaas!

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Railgunner schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:26:
[...]

Bovenin staat bij History Type “Unsettled Bets” terwijl er bij result wel WON staat. Kan dus niet, want dan is 'ie gesettled. Jammer, maar helaas!
Scherp! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Railgunner schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:26:
[...]

Goed gezien, scherp oog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-07 18:31
En ik neem aan dat je de uitslag moet voorspellen (in dit geval 1-7) en dat 7-1 Germany niet zal tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-07 20:52
prOnorama2 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 02:06:
[...]

Komt wel goed hoor, mocht Van Gaal zegevieren:

Generatie '74 :"Maar wij speelden mooier voetbal"

Van Gaal: "Maar jullie hebben mooi niet gewonnen"

OK wishful thinking :)

Nederland moet gewoon "even" winnen dan zijn we van dat eeuwige '74/'78 gemekker af, zal tijd worden.
klopt, alhoewel ik 74/78 gemekker geen gemekker vind, ben nml. trots op die 2 finales.
Stapje voor stapje, alleen zo leer je lopen. En je moet kunnen lopen voordat je kan rennen.

Mocht Duitsland de titel halen met dit spel dan heb ik daar vrede mee, maar enthousiast.... dat niet. Maar wie wel dan van ons en ons spel, behalve dat de wereld het ons meer zou gunnen (denk ik)..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:59

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Iblies schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:03:
Enigste wat je kunt vertellen over deze wedstrijd is hoe zwak Brazilië heeft gevoetbald.

De trainer heeft in elk opzicht gefaald,
Silva achtte ik een een matige speler en vond het vreemd om hem als aanvoerder te zien, maar gezien het materiaal dat hij om zich had verdient hij meer krediet,
van Neymar had ik constant het gevoel dat hij aandacht trok door overal te verschijnen op het veld, maar met de kennis van nu vermoed ik dat het harder nodig was dan gedacht.

Caesar, Marcelo en Luiz zijn zo hard door de mand gevallen dat het zelfs bij mij pijn deed.

Caesar had totaal geen invloed op de achterhoede. Marcelo en Luiz die redelijk ervaring hebben om op hoog niveau te spelen die hadden moeten begrijpen dat ze de achterkant dicht hadden moeten houden.

Je kunt waarschijnlijk een boek schrijven over waar het allemaal niet goed ging,
maar het betekent niet dat het bij Duitsland uitstekend liep. Brazilië liep er op een gegeven moment als een kip zonder kop bij waarbij overal ruimte te vinden was. De kans dat dat weer gebeurd is minimaal.
Ik heb alleen de eerste helft gezien. Geloofde het wel als je met de rust met 5-0 in gaat. Had wel een stille hoop dat het misschien wel 5-4 zou worden.

Wat erg ontluisterend was de 1-0 van Duitsland. Er staan 5 verdedigers echt gewoon te slapen. Op een kluitje. het hele apatische verdeigen van Bra was te triest voor woorden.
Er was een aanval dat Duistland Brazilie echt weg tikte langs de rechterkant en zo bij de 16 meter kwam. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.
Op een gegeven moment dacht ik dit riekt naar matchfixing zo statisch verdedigde Brazilie.
Nee die zijn door het ijs gezakt en niet zo een klein beetje ook.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sepp14 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:03:
[...]
Wat erg ontluisterend was de 1-0 van Duitsland. Er staan 5 verdedigers echt gewoon te slapen. Op een kluitje. het hele apatische verdeigen van Bra was te triest voor woorden.
Inderdaad, viel mij ook op. Met Thiago Silva erbij was die waarschijnlijk niet gevallen (die zette de mannetjes altijd juist neer). Maar goed, dat zullen we nooit weten. Met Neymar erbij waren de kansen van Brazilië er misschien ook wel ingegaan, en dan, en dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ach ja, we kunnen er lang of kort over zijn; Duitsland heeft terecht gewonnen van Brazilië. Duitsland speelde goed en maakte gretig gebruik van de ontluisterend slecht spelende Brazilianen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 28-07 23:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Toch worden de kwaliteiten van Silva imho wel enorm onderkend hier en in de media. Iedereen heeft het over Neymar, maar die gaat er niet voor zorgen dat de verdediging goed werkt. Silva is een van de beste verdedigers ter wereld, en bovendien aanvoerder. Het feit dat hij er niet stond is de doodsteek geweest - ik wil zelfs zo ver gaan dat die 4 goals in 6 minuten tijd puur zijn te wijten aan zijn gemis.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Jep, en hebben de Brazilianen meteen opgezadeld met een levensgroot trauma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

.oisyn schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:10:
Toch worden de kwaliteiten van Silva imho wel enorm onderkend hier en in de media. Iedereen heeft het over Neymar, maar die gaat er niet voor zorgen dat de verdediging goed werkt. Silva is een van de beste verdedigers ter wereld, en bovendien aanvoerder. Het feit dat hij er niet stond is de doodsteek geweest - ik wil zelfs zo ver gaan dat die 4 goals in 6 minuten tijd puur zijn te wijten aan zijn gemis.
Op de keeper na wordt alles dat niet scoort onderbelicht.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik doel specifiek op wat er ten grondslag lag aan de nederlaag van afgelopen wedstrijd. Iedereen lult maar over Neymar. Sure, dat had vast ietwat vertrouwen gewekt in het team, maar de verdediging was nog steeds een gatenkaas geweest.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Helemaal mee eens. Duitsland was best goed, maar het was vooral de extreem slechte en ongeorganiseerde verdediging van Brazillie die de bijzondere uitslag veroorzaakte en dat kwam door het ontbreken van Silva - die werd uiteindelijk veel meer gemist dan Neymar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:15:
Ik doel specifiek op wat er ten grondslag lag aan de nederlaag van afgelopen wedstrijd. Iedereen lult maar over Neymar. Sure, dat had vast ietwat vertrouwen gewekt in het team, maar de verdediging was nog steeds een gatenkaas geweest.
Mwah, dan onderschat je toch hoe belangrijk Silva is voor het team. Hij is een echte leider achterin. David Luiz was dat duidelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is toch precies wat ik zeg :? :)
.oisyn in "Duitsers aan de samba [Halve Finale] Brazilie - Duitsland"

Ik ageer tegen het feit dat bijna iedereen de nederlaag wijt aan het gemis van Neymar, terwijl het juist Silva was die de ruggengraat van Brazilië vormde. Met Neymar erin hadden ze alsnog verloren. Dan was het wellicht 2-6 geweest oid. Met Silva erin hadden ze een veel betere kans gehad - dan waren die 5 eerste goals niet zo gevallen en had je een compleet ander wedstrijdverloop gezien. Wellicht hadden ze alsnog verloren tegen de beter spelende Duitsers, maar voor hetzelfde geld hadden ze een goaltje meer gemaakt.

[ Voor 123% gewijzigd door .oisyn op 09-07-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 08:37
In principe lijkt het me dat een coach die weet dat Silva mist achterin, de andere jongens voorbereidt op hoe ze moeten spelen e.d.. Echter heeft deze coach ervoor gekozen om vol de aanval op te zoeken... Niet echt slim lijkt me. Ik wil Silva niet onderschatten, maar ook niet (zoals imho boven) overschatten. In dit geval leg ik de 'schuld' grotendeels bij het gebruikte systeem, en dus de coach.

Er was natuurlijk de totale paniekstemming na 1.5 doelpunt tegen, dat hielp niet echt bij het verder spelen. Waarschijnlijk een gevolg van een totaal verkeerd ingelichte/getrainde spelersgroep, ze hadden het domweg niet verwacht! Wellicht dat toen Silva de organisatie neer had kunnen zetten en dan hopen op de 1-2 om weer aansluiting te hebben. Echter, Luiz is ook in zijn geheel geen slechte speler en (naar zeggen van de Brazilie spelers) ook een goed leider, maar hij ging net als de rest van z'n voetballende maatjes in de paniekstemming mee. Er is niets of niemand die met zekerheid kan zeggen dat Silva niet net zo goed volop in paniek was geraakt. Het blijft natuurlijk een beetje koffiedik kijken met dit soort dingen.

Hoe dan ook, ik hou het t.a.v. gisteren op falen van de coach. Een volkomen verkeerd systeem en het (waarschijnlijk) volledig verkeerd voorbereiden op de tegenstander kun je hem zwaar aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Exocet schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:19:
Waarom elke keer het gezeur over een trauma. ALS Nederland de finale haalt en verliest van een beter duitsland hou ik er in ieder geval geen trauma aan over.
Inderdaad. Denk dat het met een 'en weer zijn we 2e' -gevoel wel mee zal vallen als Duitsland gewoon superieur met 3-0 wint ofzo. Ik vind het alleen bijzonder traumatiserend als je weet dat je had moeten/kunnen winnen. Het missertje van Robben bijv.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

ik wil zelfs zo ver gaan dat die 4 goals in 6 minuten tijd puur zijn te wijten aan zijn gemis.
Kortom, dit verlies komt grotendeels neer op deze compleet onnodige en absurde actie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RnWA8Gd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://giant.gfycat.com/IdolizedCoolCats.gif

Zijn daar eigenlijk beelden van vanuit een andere hoek die laten zien waar Silva nou eigenlijk vandaan komt rennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
ik wil zelfs zo ver gaan dat die 4 goals in 6 minuten tijd puur zijn te wijten aan zijn gemis.
Meh dat ben ik niet met je eens. Het was geen elftal op het veld en alleen met een elftal wordt je kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je maakt daar nogal een sprong van 4 goals die niet vallen naar kampioen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Feit is dat het allemaal speculatie blijft. Het is wat het is.

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-07 13:51
Zoals ik gisteren hoorde: 'als die eerste 7 goals niet gevallen waren, was het een heel andere wedstrijd geworden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
don_jorg schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:16:
Zoals ik gisteren hoorde: 'als die eerste 7 goals niet gevallen waren, was het een heel andere wedstrijd geworden'.
Inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
.oisyn schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:12:
[afbeelding]

Zijn daar eigenlijk beelden van vanuit een andere hoek die laten zien waar Silva nou eigenlijk vandaan komt rennen?
En hoe je het ook bekijkt, het ziet er knullig uit, maar ik zie er geen enkele overtreding in. Die bal was vrij er wordt handig opgepikt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij is de bal pas vrij als de keeper het schot heeft genomen. Als hij hem op de grond laat stuiteren is de bal ook nog niet vrij. Neemt niet weg dat ook de keeper hier nalatig was - als Silva net iets later was geweest en het schot had geblokkeerd dan was het gewoon een legitieme actie.

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 09-07-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Die keeper gooit de bal gewoon in de baan waar Silva loopt. Als hij dan ziet dat hij geen trap meer tegen de bal kan geven gaat ie maar liggen.

Geen idee of er meer geregeld is over wanneer een bal vrij is. Volgens mij mag je hem niet uit zijn handen slaan maar houdt het daarbij wel een beetje op. (lijkt mij tenminste logisch, waar ligt anders de grens?)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De scheidsrechter kent onder meer ook een indirecte vrije schop aan de tegenpartij toe, als naar zijn oordeel een speler op een gevaarlijke wijze speelt (te hoog trappen of te laag koppen), en als een speler voorkomt dat de doelman de bal uit zijn handen in het spel kan brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:16
Voor het eerst dat ik die beelden zie. Maar begrijp ik goed dat Silva hier een kaart krijgt en daardoor de wedstrijd miste?

Ja dus.

Ik vind dat hij er op zich niet heel hard tegen aan loopt. De keeper maakt hier gewoon een onwijs knullige fout. Daarnaast staat hij niet in zijn beschermde gebied. Ik denk dat ze alsnog verloren zouden hebben maar welicht slechts met 5-1 ofzo.

[ Voor 51% gewijzigd door yrew op 09-07-2014 15:29 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Mwoh, Silva loopt gewoon met opzet tegen de keeper aan, wmb gewoon terecht geel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

yrew schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:28:
Voor het eerst dat ik die beelden zie. Maar begrijp ik goed dat Silva hier een kaart krijgt en daardoor de wedstrijd miste?
Klopt, dit was BRA-COL en Silva krijgt hier zijn tweede gele kaart op het WK (eerste in de match) en is daarom geschorst voor de wedstrijd tegen Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:51
Ach ja, Brazilië heeft eerder ook mazzel gehad met de scheids, zoals in de 1e wedstrijd, waarin Neymar rood had kunnen krijgen en Brazilië een onterechte penalty kreeg. Als dat anders was gelopen, was Brazilië wellicht 2e in de poule geworden en in de 1/8e finale door Nederland uitgeschakeld :p.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[afbeelding]

Tijdens de match was er een herhaling van achter het doel gefilmd, daar zie je dat hij duidelijk een forse beweging naar links maakt en precies voor de doelman landt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou ik heb dus net de wedstrijdbeelden op nos.nl zitten kijken (http://nos.nl/wk2014/weds...61_brazilie-colombia.html, 2e helft, vanaf 20:20 in de video), maar daar zie ik het niet echt. Je ziet wel op 21:00 beelden van achter, maar wat jij zegt zie ik niet echt terug in de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:48

Garyu

WW

gambieter schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:28:
Mwoh, Silva loopt gewoon met opzet tegen de keeper aan, wmb gewoon terecht geel.
Nee hoor.

Overtreding? Ja. Geel? Nee. Tenminste, volgens het scheidsrechtershandboekje.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

.oisyn schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:46:
Nou ik heb dus net de wedstrijdbeelden op nos.nl zitten kijken (http://nos.nl/wk2014/weds...61_brazilie-colombia.html, 2e helft, vanaf 20:20 in de video), maar daar zie ik het niet echt. Je ziet wel op 21:00 beelden van achter, maar wat jij zegt zie ik niet echt terug in de beelden.
Nee dat was ook uit een andere hoek, van hoger en van links van het doel.

Trouwens is de Braziliaanse voetbalbond bij de Fifa in beroep gegaan tegen de gele kaart en dit beroep is afgewezen.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 09-07-2014 15:57 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Garyu schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:49:
Nee hoor.

Overtreding? Ja. Geel? Nee. Tenminste, volgens het scheidsrechtershandboekje.
Unsporting behaviour is een cautionable offence. Dit mag je wel onder spelbederf scharen.
fsfikke schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:49:
Trouwens is de Braziliaanse voetbalbond bij de Fifa in beroep gegaan tegen de gele kaart en dit beroep is afgewezen.
Omdat er geen rechtsgrond was voor het beroep, niet omdat de kaart onterecht zou zijn, dus dat is daarmee niet noodzakelijk aangetoond :)

[ Voor 38% gewijzigd door kenneth op 09-07-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
[afbeelding]

Download de NOS app voor Android of iOS ;) Beelden van in totaal 11 camera's van deze actie.Vooral op de beelden van ver boven het goal zie je goed hoe hij een grote stap schuin naar voren neemt, net voor de keeper de bal weg wilt schoppen.

OT: Dit topic ging toch over de halve finale :P

[ Voor 20% gewijzigd door thefal op 09-07-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

thefal schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:52:
[...]

Download de NOS app voor Android of iOS ;)
Ik heb geen Android of iOS ;). Kut NOS. Maak gewoon een W8 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:00

Martinspire

Awesomeness

Wat mij vooral opviel is dat er na de 2-0, 3-0 of 4-0 totaal niets veranderde bij Brazilië. Mandekking bleef slecht, geen wissels erin, geen andere opstelling, helemaal niks.

Dat is volgens mij ook de reden geweest dat het van kwaad naar erger ging. Helemaal aan zichzelf te danken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:59

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ze hadden alles al gegeven in de bus op weg naar het stadion. Met hun zingen en instrumenten.
Gewoonweg ontluisterend slecht verdedigt, niks voor elkaar over hebben. Geen overtuiging.
Dan mag je bidden wat je wilt uiteindelijk moet je het zelf doen.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:16

Niku

Alagaesii

*Insert Oranje bril.

Ik verkeer in de stellige overtuiging dat Duitsland te vroeg gepiekt heeft. Nederland gaat vanavond van Argentinië winnen en Duitsland wordt in de finale ook verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wel lullig van die Duitsers, die 7-1. Nu zal iedereen zich dat herinneren van dit WK en niet de 5-1 tegen Spanje :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:34:
Wel lullig van die Duitsers, die 7-1. Nu zal iedereen zich dat herinneren van dit WK en niet de 5-1 tegen Spanje :+
We gaan die Duitsers gewoon met 8-0 verslaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:28:
Wat mij vooral opviel is dat er na de 2-0, 3-0 of 4-0 totaal niets veranderde bij Brazilië. Mandekking bleef slecht, geen wissels erin, geen andere opstelling, helemaal niks.

Dat is volgens mij ook de reden geweest dat het van kwaad naar erger ging. Helemaal aan zichzelf te danken.
Heb je de wedstrijd gezien? Heb je de tijdstippen gezien?

Je gaat toch niet bij een 2-0 in een paniek-move metéén iemand wisselen? 't Ging zo bizar snel, de daaropvolgende doelpunten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Osiris schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:38:
[...]

Heb je de wedstrijd gezien? Heb je de tijdstippen gezien?

Je gaat toch niet bij een 2-0 in een paniek-move metéén iemand wisselen? 't Ging zo bizar snel, de daaropvolgende doelpunten..
Wisselen misschien niet direct (al zou ik het bij 3-0 wel degelijk doen), maar tactische aanpassingen of andere maatregelen kunnen prima. De knop moest om en dat gebeurde niet.

Kijk anders even de posities van de spelers van Duitsland ivm die van Brazilië bij de doelpunten. Dat kun je echt wel aanpakken tijdens de wedstrijd hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:48:
[...]

Wisselen misschien niet direct (al zou ik het bij 3-0 wel degelijk doen), maar tactische aanpassingen of andere maatregelen kunnen prima. De knop moest om en dat gebeurde niet.

Kijk anders even de posities van de spelers van Duitsland ivm die van Brazilië bij de doelpunten. Dat kun je echt wel aanpakken tijdens de wedstrijd hoor!
Ik ga d'r vanuit dat Scolari ook heus wel 't een en ander vanaf de zijlijn heeft lopen schreeuwen? Dat z'n team 't vervolgens niet oppakt, tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Meer dan genoeg reden om nu met 8-0 te winnen van Messi en gevolg. :*)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Martinspire schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:48:
[...]

Je hebt nou eenmaal geen timeout bij voetbal. Het is knap lastig een heel team te coachen vanaf de zijlijn, zeker als er tactisch anders gespeeld moest worden, daar heb je gewoon even een moment voor nodig. Een mooi voorbeeld was Mex-Ned, waarbij Kuijt van plek wisselde en Mex daar even geen antwoord op had. De eerstvolgende gelegenheid was bij de drinkpauze, maar toen ging Ned wéér anders spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:+
Deze .gif vat de wedstrijd samen oOo : http://i.imgur.com/eZ3AWcV.gif

[ Voor 43% gewijzigd door SmokingCrop op 09-07-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Het kan nog, het kan nog vanavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dan liever zondag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die kwam gisteren al voorbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Osiris schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:58:
[...]

Ik ga d'r vanuit dat Scolari ook heus wel 't een en ander vanaf de zijlijn heeft lopen schreeuwen? Dat z'n team 't vervolgens niet oppakt, tja..
Een wissel kan de snelheid er even uithalen en de personen even individueel aanspreken.

Aan de andere kant vielen de doelpunten zo snel, als coach kun op dat moment weinig doen, het grove werk moet al voor de wedstrijd inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-07 20:52
Zat net de ARD te kijken, vroegen ze 1 vrouw en 2 man wie ze wensen voor de finale. Die vrouw wilde Argentinie, ok ze hield niet van die burenruzies.

Die 2 andere wilden Nederland, want ze hadden nog een rekening openstaan? Huh, zij hebben ons 74 en 1990 gekost, wij hun slecht een Ek-titel in 88. Nee wat was het, ze zitten er nog steeds mee dat Rijkaard naar Völler spoog. Tjonge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Sjah schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:26:
Zat net de ARD te kijken, vroegen ze 1 vrouw en 2 man wie ze wensen voor de finale. Die vrouw wilde Argentinie, ok ze hield niet van die burenruzies.

Die 2 andere wilden Nederland, want ze hadden nog een rekening openstaan? Huh, zij hebben ons 74 en 1990 gekost, wij hun slecht een Ek-titel in 88. Nee wat was het, ze zitten er nog steeds mee dat Rijkaard naar Völler spoog. Tjonge...
Hmpf. :P

Kansloß.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

.oisyn schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:16:
[...]

Je hebt nou eenmaal geen timeout bij voetbal. Het is knap lastig een heel team te coachen vanaf de zijlijn, zeker als er tactisch anders gespeeld moest worden, daar heb je gewoon even een moment voor nodig. Een mooi voorbeeld was Mex-Ned, waarbij Kuijt van plek wisselde en Mex daar even geen antwoord op had. De eerstvolgende gelegenheid was bij de drinkpauze, maar toen ging Ned wéér anders spelen.
Na een goal kijken ze heus wel naar de zijlijn en je kunt 2 man naar je toeroepen die het doorgeven aan de rest. Desnoods de aanvoerder even bij je roepen.

Ik snap overigens nog steeds niet waarom ze niet met gebaren werken (een beetje zoals bij Honkbal maar dan minder overdreven) om tactieken te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Verder in de troost- en echte finale topics

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor de voetbalwedstrijd, niet voor het bespreken van rellen. Als men de rellen serieus wil bespreken, dan kan men zich in <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1597191>dit topic</a> vervoegen.