[Game PC] ~800 euro

Pagina: 1
Acties:

• Psy8cho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08-2025
Na druk studeren heb ik weer besloten de game wereld in te duiken. Het is voor mij even geleden dus mijn kennis is nog niet up to date, maar heb al wat research gedaan. Ik heb op dit moment, wat ik kan verkopen:
-MSI P45 NEO2-FR 1
-Intel Core 2 Quad Q6600 2.40 GHz, 1066 MHz, 8 MB
-Sapphire Radeon HD 4850 512 MB
-Antec Earthwatts EA-650EC 650 Watt
-Kingston KVR800D2N6K2/4G 4096 MB, PC6400, 800 MHz
-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
-Thermaltake SopranoRS 101 VG7000BWS Zwart

Dit wil ik of verkopen of als het goedkoper is om onderdelen her te gebruiken zoals de voeding dan doe ik dat.

Heb al een Samsung 840 series 250GB SSD, maar wil graag nog 1TB HDD erbij (eventueel extern als het goedkoper is om mijn oude systeem niet te verkopen, dan kan ik die 500GB nog gebruiken).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Next gen games als Crysis 3, Destiny, The division, Metro. Beetje future proof. Het liefste Ultra quality en goede fps, maar weet niet of dat mogelijk is met het budget?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 800 euro, maar ik weet niet of dit een redelijk budget is voor de eisen? Kan eventueel nog bijgesteld worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al Samsung 840 series 250GB SSD, Philips 230c monitor + 2e monitor(niet noemenswaardig), 2.1 speakers, Logitech toetsenbord.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Moederbord
-1 (of 2?) goede grafische kaarten
-CPU: i5 vs i7? AMD?
-Minimaal 8GB RAM (2x4GB is sneller dacht ik?)
-1TB HDD
-nieuwe voeding als oude niet voldoende is/verkoop niet waard is
-behuizing

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd een voorkeur gehad voor intel processors en AMD video kaarten, maar ik sta voor alles open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te gekke koeler geluiden en energie vriendelijk is mooi meegenomen.

Ga je overklokken?
Nooit echt gedaan, behalve een keer een video kaart. Als er een handige functie voor op zit, dan misschien.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze informatie :)

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Ik weet niet zeker of dat een goede voeding is helaas, daar zal iemand even mee moeten helpen.

allas ik ben wel even de PW ingedoken om voor +/- 800 euro rond te kijken waar we na toe kunnen. Dus riemen vast we gaan door het lijstje.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 179,90€ 179,90
1MSI H97 GUARD-PRO€ 83,75€ 83,75
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 349,-€ 349,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,04€ 46,04
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,85€ 30,85
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 801,44

We hebben in deze build zitten een nieuwe hasswell refresh i5 iets beter geclockt dan zijn oudere broer en voor gamen meer dan voldoende. Hyperthreading is immers nog niet (veel) gebruikt bij games. Verder een leuk moederbordje met voldoende features. Ook ondersteund dit moederbord M.2 SSDs deze SSDs zijn kleiner en als ik mij niet vergis gaat het over PCI wat hogere snelheden mogelijk zou maken.

Als harde schijf gaan we voor een vertrouwde Barracuda veel aanbevolen door tweakers heb hem zelf ook. Vlot en GB/knaken is goed. Geen SSD want die heb je reeds al.

Als videokaart een 290 deze is wel iets luidruchtiger dan de Gygabite heb ik mij laten vertellen.Dus die zou er ook nog in kunnen.

Als laatste zitten we bij de voeding, dit is eentje van seasonic en is een betrouwbare. Het is wel een bronze als je naar een gold voeding wilt of mocht je voorkeur hebben voor een ander merk zou je eventueel naar het [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen topic kunnen kijken en bij voedingen staat welke je goed kunt nemen en welke je liever uit de weg gaat.

De Case is place holder, kan altijd nog worden aangepast. bijvoorbeeld de: pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black mocht je dit doen kom je wel iets boven je budget van 800 uit.

Je zou de pc zoals hij er nu staat kunnen verkopen met de HDD die je erbij hebt. Ik zou de straatwaarde niet weten' maar ik ben zeker dat dat in V&A verglijkbare systemen zijn

Mocht je in de toekomst Kruisvuur willen gebruiken zal je wel een sterkere voeding uitkiezen. Maar als je over 3 jaar de GPU vervangt zijn we bij nieuwe kaarten aanbeland en wie weet hoe goed deze tegenover top of the line nu gaan.

Overclocken zou ik persoonlijk (niet meer) doen dit omdat CPU meestal niet de bottleneck zijn.

Succes!

• jorisvdelsen
  • Laatst online: 18-01 20:25
Splitinfinitive schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:12:
Ik weet niet zeker of dat een goede voeding is helaas, daar zal iemand even mee moeten helpen.

allas ik ben wel even de PW ingedoken om voor +/- 800 euro rond te kijken waar we na toe kunnen. Dus riemen vast we gaan door het lijstje.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 179,90€ 179,90
1MSI H97 GUARD-PRO€ 83,75€ 83,75
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 349,-€ 349,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,04€ 46,04
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,85€ 30,85
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 801,44

We hebben in deze build zitten een nieuwe hasswell refresh i5 iets beter geclockt dan zijn oudere broer en voor gamen meer dan voldoende. Hyperthreading is immers nog niet (veel) gebruikt bij games. Verder een leuk moederbordje met voldoende features. Ook ondersteund dit moederbord M.2 SSDs deze SSDs zijn kleiner en als ik mij niet vergis gaat het over PCI wat hogere snelheden mogelijk zou maken.

Als harde schijf gaan we voor een vertrouwde Barracuda veel aanbevolen door tweakers heb hem zelf ook. Vlot en GB/knaken is goed. Geen SSD want die heb je reeds al.

Als videokaart een 290 deze is wel iets luidruchtiger dan de Gygabite heb ik mij laten vertellen.Dus die zou er ook nog in kunnen.

Als laatste zitten we bij de voeding, dit is eentje van seasonic en is een betrouwbare. Het is wel een bronze als je naar een gold voeding wilt of mocht je voorkeur hebben voor een ander merk zou je eventueel naar het [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen topic kunnen kijken en bij voedingen staat welke je goed kunt nemen en welke je liever uit de weg gaat.

De Case is place holder, kan altijd nog worden aangepast. bijvoorbeeld de: pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black mocht je dit doen kom je wel iets boven je budget van 800 uit.

Je zou de pc zoals hij er nu staat kunnen verkopen met de HDD die je erbij hebt. Ik zou de straatwaarde niet weten' maar ik ben zeker dat dat in V&A verglijkbare systemen zijn

Mocht je in de toekomst Kruisvuur willen gebruiken zal je wel een sterkere voeding uitkiezen. Maar als je over 3 jaar de GPU vervangt zijn we bij nieuwe kaarten aanbeland en wie weet hoe goed deze tegenover top of the line nu gaan.

Overclocken zou ik persoonlijk (niet meer) doen dit omdat CPU meestal niet de bottleneck zijn.

Succes!
Psst, processorkoeler... Pak een 212 ofzo, leuk koelertje. Maar dan kom je wel boven je budget uit...

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Psy8cho
Bedankt voor de snelle reactie! :)

Ik heb de setup bekeken en het ziet er goed uit. Ik dacht dat er niet genoeg ruimte was voor die dure video kaart, maar zo te zien wel. En ik denk ook dat ik hiermee hele mooi fps ga krijgen ;) Moet het toch nog even vragen, deze CPU wordt geen bottleneck voor de nieuwste games? Dus video kaart blijft de bottleneck?

De kast ga ik waarschijnlijk nog veranderen, maar zoals je al zei 'het is een place holder'.

Bij nader inzien wil ik ook nog een nieuwe game muis, heb nu een R.A.T 5 maar deze ligt niet fijn in de hand. Tips voor rond de 50 euro?

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Psy8cho schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:21:
Bedankt voor de snelle reactie! :)

Ik heb de setup bekeken en het ziet er goed uit. Ik dacht dat er niet genoeg ruimte was voor die dure video kaart, maar zo te zien wel. En ik denk ook dat ik hiermee hele mooi fps ga krijgen ;) Moet het toch nog even vragen, deze CPU wordt geen bottleneck voor de nieuwste games? Dus video kaart blijft de bottleneck?

De kast ga ik waarschijnlijk nog veranderen, maar zoals je al zei 'het is een place holder'.

Bij nader inzien wil ik ook nog een nieuwe game muis, heb nu een R.A.T 5 maar deze ligt niet fijn in de hand. Tips voor rond de 50 euro?
op het moment loopt die i5 nog zeker niet vol er zijn nog steeds mensen die met een i5 2500 werken en dat gaat volgens mij ook nog steeds goed. Dus ik denk dat je wel tussen de 4-6 jaar met deze CPU kan doen (hangt er natuurlijk vanaf mijn glazen bol is nogal troebel :P)

Allas als advies voor muis...

gebruik ik nu een speedlink Prime, koste mij bij de saturn 40 euro. Heeft 7 knoppen en je kan dpi toewijzen aan profielen en DPI kan on te go worden aangepast.

Muiswiel heeft 3 knoppen naar links/rechts en indrukken.

Verder op de kant van de duim (voor rechtshandigen) zitten 2 knoppen. Alleen om een van deze fijn te gebruiken moet je wel of een lange duim of grote handen hebben.

hier's de link naar de fabrikant. http://www.speedlink.com/...cat=4111&pid=31241&paus=1 Ikzelf ben er tevreden over maar ik kom wel van een standaard office muisje af met volgens mij 300dpi ofzo.

Dus dat was al een hele verbetering. Maar je zou beter even langs mediamarkt/saturn kunnen lopen en de muis voelen. De G500 van logitech is volgens mij ook een goede muis. Er zullen vast en zeker reviews voor muizen zijn in de PW

• Psy8cho
Ik heb even naar de muizen gekeken, en de Logitech G500s ziet er wel goed uit. Nog andere opties?

Kwa moederborden, wat zijn mijn andere opties?

En kan iemand verifiëren of de voeding goed genoeg is en/of ik eventueel mijn oude voeding kan gebruiken? Of andere opties?

[ Voor 3% gewijzigd door Psy8cho op 30-06-2014 10:52 ]

• Psy8cho
Ik lees op andere threads dat vaak de Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost wordt aangeraden ipv een R9 280 om vervolgens een beetje te tweaken naar een R9 280X.

In mijn geval zou dat ook 180 euro schelen. Wat denken jullie? Is het verschil in performance tussen de R9 290 en 7950 de 180 euro waard? Hoeveel performance verschil zit er eigenlijk erin?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Tussen een getweakte 7950 en een 290 zit imo wel vrij veel verschil. Daar betaal je ook voor. Als je die 7950 optimaal overgeklokt krijgt (en dus eigenlijk een 280X hebt), heb je nog steeds een flink verschil met een 290. Daarnaast heeft de 290 al weer 4GB VRAM aan boord ten opzichte van de 3GB van de 7950/280X.
Pagina: 1