Telfort Alles-in-1 Glasvezel + Gigaset N300A IP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 10:34
Sinds afgelopen week heb ik Telfort Alles-in-1 Glasvezel. Ik vind de beltarieven van Telfort nogal aan de prijs. Vandaar dat ik aan het kijken ben naar VoIP via een andere (goedkopere) provider.

Ik wilde daarvoor een Gigaset N300A IP aanschaffen en deze zo configureren dat de binnenkomende gesprekken binnenkomen via mijn bestaande vaste telefoonnummer bij Telfort en dat de uitgaande gesprekken via goedkope VoIP provider gaan.

Wie heeft ervaringen met Telfort Glasvezel i.s.m. een Gigaset N300A IP?
Is dit simpel werkend te krijgen?
Heb ik hiervoor de VoIP instellingen van Telfort nodig? Zo ja, geeft Telfort die vrij?
Blokkeert Telfort VoIP accounts van andere aanbieders?

Ik kan mijn bestaande telefoonnummer bij Telfort naar een andere VoIP aanbieder porteren maar dat is eigenlijk de laatste optie die ik wil kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:21
Dat wordt lastig. Dan zal je de SIP instellingen van Telfort in je Gigaset moeten zetten. En die krijg je niet. Mijn advies zou zijn om gewoon je telefoonnummer geheel te porteren naar die VOIP aanbieder. Telefonie hoef je dan bij Telfort niet eens op te zeggen (dan blijft het een 3-in-1 met bijbehorende kortingen), maar je gebruikt het gewoon nooit meer.

Ik heb hetzelfde gedaan en dat werkte prima.

Telfort blokkeert uiteraard geen VOIP accounts van anderen maar je kan ze niet in het modem zetten. Dus dan ben je aangewezen op een VOIP toestel of op een ATA. En dan draai je gewoon over de internetpoort en niet over de telefoniepoort.

NB: Dit gaat over Telfort glas dus hoort eigenlijk thuis in het Telfort glasvezel topic Liever geen aparte topic voor openen.

Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 29-06-2014 22:07 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
Hoogstwaarschijnlijk heeft jouw Gigaset, net als de mijne, een vaste lijnaansluiting waar je een verbinding kunt maken met de phone-uitgang van je modem. Hier werkt dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
@Bremmart
Ik heb nog geen Gigaset maar wilde die gaan aanschaffen. Hoe bedoel je hier werkt dat goed?
Kun jij via de vastelijn aansluiting in de Gigaset de binnenkomende gesprekken via je bestaande vaste telefoonnummer bij Telfort (of een andere provider) laten lopen en de uitgaande gesprekken via een goedkope VoIP provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
@henkme
Ja dus.... Maar zoals gezegd is het raadzaam te checken of de Gigaset N300A IP ook die vaste telefooningang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:21
Dat is voor Telfort via ADSL. Het glasvezel produkt is een compleet ander platform en daar werken die gegevens niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
@Newjersey @Barre73
Die SIP gegevens had ik ook al gezien. Was er al bang voor dat die van de ADSL waren.

Heeft iemand een Gigaset N300A IP en is die voorzien van een vaste telefooningang?
Ik lees dat Bremmart e.e.a. (binnenkomende gesprekken via het bestaande vaste telefoonnummer en de uitgaande gesprekken via een goedkope VoIP provider) werkend heeft. Zijn er meer forumleden die dit zo ingesteld hebben en werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
henkme schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:40:
@Newjersey @Barre73
Die SIP gegevens had ik ook al gezien. Was er al bang voor dat die van de ADSL waren.

Heeft iemand een Gigaset N300A IP en is die voorzien van een vaste telefooningang?
Je mag wel iets meer moeite doen zeg, dit is GoT en geen kleuterforum.
De Gigaset N300A IP is een eenvoudig te configureren hybride DECT IP-basisstation voor zowel het vaste telefoonnet als internettelefonie (VoIP).
http://www.gigaset.com/nl_NL/shop/gigaset-n300a-ip.html

[ Voor 16% gewijzigd door Wolly op 30-06-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
Wolly schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:43:
[...]

Je mag wel iets meer moeite doen zeg, dit is GoT en geen kleuterforum.

[...]

http://www.gigaset.com/nl_NL/shop/gigaset-n300a-ip.html
Om te beginnen bedankt voor je " vriendelijke" professionele reactie! 😕
Ik had van iemand die het zo goed weet een duidelijk antwoord op mijn vragen verwacht en niet een linkje naar een website. Je denkt toch niet dat ik die niet al gevonden en doorgelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
henkme schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:09:
[...]

Om te beginnen bedankt voor je " vriendelijke" professionele reactie! 😕
Ik had van iemand die het zo goed weet een duidelijk antwoord op mijn vragen verwacht en niet een linkje naar een website. Je denkt toch niet dat ik die niet al gevonden en doorgelezen had.
Je vraagt of er een PSTN aansluiting op zit, dan is hiermee je vraag toch beantwoord? Op Tweakers verwachten we dat je zelf even op zijn minst de basale dingen opzoekt en leest.
Probeer het eerst zelf op te lossen.
Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
Wolly schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 07:56:
[...]
Je vraagt of er een PSTN aansluiting op zit, dan is hiermee je vraag toch beantwoord? Op Tweakers verwachten we dat je zelf even op zijn minst de basale dingen opzoekt en leest.
[...]
Lezen is ook een kunst. Zie de vragen aan het begin. Daar heb ik nog steeds geen antwoord op.
Met alleen wijsneuzen zoals jij op dit forum die zitten te zeiken maar geen antwoord hebben op vragen kom je geen stap verder.

Voor de duidelijkheid. Mijn (nog niet beantwoorde) vragen waren:
Ik wilde daarvoor een Gigaset N300A IP aanschaffen en deze zo configureren dat de binnenkomende gesprekken binnenkomen via mijn bestaande vaste telefoonnummer bij Telfort en dat de uitgaande gesprekken via goedkope VoIP provider gaan.

Wie heeft ervaringen met Telfort Glasvezel i.s.m. een Gigaset N300A IP?
Is dit simpel werkend te krijgen?
Heb ik hiervoor de VoIP instellingen van Telfort nodig? (Volgens Barre73 wel en die krijg je niet)

Het advies van Barre73 is om m'n telefoonnummer geheel te porteren naar een andere VOIP aanbieder. Zoals ik al schreef is dat eigenlijk de laatste optie die ik wil kiezen.

Ik blijf dus benieuwd van andere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:38

OKA

Heb Telfort Glasvezel icm Gigaset N300A IP.

SIP gegevens krijg je niet van Telfort (bij glasvezel), en porteren naar andere provider is niet gunstig. Je krijgt geen korting als je telefoon van Telfort opzegt/niet gebruikt en een andere voip provider vraagt abonnementskosten voor de lijn.

De telefoonlijn van Telfort heb ik in de analoge lijn ingang van de gigaset.
Daarnaast een aantal voip providers ingesteld. Met simpele dial-rules ingesteld welke lijn voor welke nummers gebruikt moet worden (0800 en 112 via Telfort, de rest via freevoipdeal). Ook in de instellingen-pagina van Telfort enkele nummers geblokkeerd, zodat mocht het een keer verkeerd gaan met de lijnkeuze, je niet opeens (hoge) kosten hebt.

Hele combinatie werkt tot dusver prima.

Edit: je kunt bij de meeste betamax-cloon-voip-providers ook je uitgaande nummer (caller id) instellen. Zo kun je ervoor zorgen dat het nummer van Telfort zichtbaar is bij degene die je belt ipv een vreemd nummer. Het nummer wordt wel geverifieerd door de voip-provider, dus je moet dan wel een werkende telefoonlijn op dat nummer hebben die je ook kan opnemen.

[ Voor 19% gewijzigd door OKA op 01-07-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
henkme schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:35:
[...]

Lezen is ook een kunst. Zie de vragen aan het begin. Daar heb ik nog steeds geen antwoord op.
Met alleen wijsneuzen zoals jij op dit forum die zitten te zeiken maar geen antwoord hebben op vragen kom je geen stap verder.
Met mensen die duidelijk teveel moeite hebben om zelf enig opzoekwerk te doen komt dit forum niet verder. Ik heb je gewezen op het feit dat er een PSTN aansluiting op zit (daar kwam je vraag immers uit voort), daar sluit je dus je Telfort telefoon kabeltje op aan.

Welke provider je vervolgens kiest voor uitgaande gesprekken is aan jou. Dit staat allemaal heel duidelijk beschreven in de handleiding. Kan je aangeven wat nog onduidelijk voor je is, dan kunnen wij dat proberen te beantwoorden?

Heb je uberhaupt gezocht op N300a? Ik krijg op dit moment 136 topics terug :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
@OKA
Heel erg bedankt. Dat is wat ik wilde weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
Vandaag de Gigaset N300A IP ontvangen en geïnstalleerd. Ik heb gekozen voor een VoIP-Out abonnement van CheapConnect. Ze rekenen geen kosten voor het gebruik van de dienst en je betaalt alleen de gemaakte gesprekskosten (geen starttarief en afrekenen per seconden).

De installatie was simpel. De binnenkomende gesprekken lopen nu via Telfort (bestaande vaste lijn) en de uitgaande via CheapConnect. De verbinding is voor zover ik tot nu toe heb kunnen horen van goede kwaliteit.
Een aanrader als je goedkoper wilt bellen. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

Dat was ook één van de de oplossingen die ik voor ogen had. Maar dan had ik de Gigaset C530IP (volgens mij is dat dezelfde basis, maar dan zonder antwoordapparaat) op het oog. Goed om te lezen dat CLI iig goed werkt.

Maar ik heb nog wel een vraag: waarom bij Cheapconnect niet voor de prepaid VoIP met nummerportatie kiezen? Dat scheelt toch weer de maandelijkse kosten voor telefonie bij Telfort. 2-in-1 is toch weer goedkoper dan 3-in-1, bij VDSL dan, ik weet niet of dat voor glas ook geldt.

Ik zit op dit moment op een wat duurder/ouder plan bij Telfort (5 Euro-en-nog-wat per maand) waarbij ik bij vaste gesprekken alleen het starttarief betaal, maar zelfs dat begint aardig aan te tikken (pun intended).

prompt $p $g

Pagina: 1