Toon posts:

Irritante reclame banner bij forum Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.872 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-03 14:30
Ik heb regelmatig dat als ik naar het forum ga en daarna 'Myreact' aanklik, dat ik dan per ongeluk op de reclame banner banner klik omdat die niet meteen in beeld is maar een seconde of zo later waarna de links waaronder 'Myreact' valt ineens omlaag schuiven en ik dus op de banner klik.

Dit is erg hinderlijk en geeft voor de adverteerder alleen maar valse hits, omdat ik toch meteen weer het nieuw geopende reclamevenster afsluit.

[Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 29-06-2014 18:41]

Crypto.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:44
Same here. Ik wilde er ook net een topic voor openen omdat ik nu al voor de 3e keer vandaag op de transavia site zit zonder dat ik daar heen wilde.

[removed]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is dit niet hetzelfde probleem als [Feat] Plek reserveren voor banner , alleen met een andere advertentie?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redwing
Raven schreef op zondag 29 juni 2014 @ 18:50:
Is dit niet hetzelfde probleem als [Feat] Plek reserveren voor banner , alleen met een andere advertentie?
Yup, alleen vind ik dit een bug en niet iets dat als feature toegevoegd moet worden.

[removed]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-03 14:30
Raven schreef op zondag 29 juni 2014 @ 18:50:
In ieder geval ben ik dus niet de enige die me er aan stoort. Dit is hetzelfde als ik wel een met nu.nl heb; Zit je net een artikel te lezen, springt de tekst ineens een stuk omlaag.

Het antwoord van Hero of Time in het genoemde topic vind ik kort door de bocht om maar een bannervrije Tweakers abbo te kopen.

Ik denk juist dat het heel ongewenst is dat adverteerders een soort van valse hits krijgen door dit soort hinderlijkheden.

Crypto.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan 't kort door de bocht vinden, maar je hebt maar 2 keuzes wat dat betreft: bannervrij kopen of even wachten op de adverteerder. Het is niet anders. Je zou nog kunnen proberen door het met custom CSS te verplaatsen of ruimte reserveren, maar ads worden niet altijd weergegeven, dus dan loop je weer het risico dat het beeld alsnog verspringt, ipv op je gereserveerde ruimte wordt weergegeven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:42
Met CSS werkte niet, want dat wordt automatisch geblokkeerd d.m.v. /* en */.
Extra (verspilde) ruimte op het scherm is minder erg dan 4x per dag ongewenst op een advertentie te klikken.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar had je "display: none;" gebruikt, of verplaatst? Ik zou 't kunnen testen, maar nu geen zin om banners weer in te schakelen. :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:42
Ik had allerlei mogelijkheden geprobeerd. De grootte aangepast, de position en margins gebruiken en zelfs de divs die er omheen zitten aan proberen te passen, maar niets helpt.
Het lijkt dat er hard op de name of class wordt gecontroleerd, en dan helpt geen enkele aanpassing helaas....

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Swerfer schreef op zondag 29 juni 2014 @ 19:57:
[...]

In ieder geval ben ik dus niet de enige die me er aan stoort. Dit is hetzelfde als ik wel een met nu.nl heb; Zit je net een artikel te lezen, springt de tekst ineens een stuk omlaag.

Het antwoord van Hero of Time in het genoemde topic vind ik kort door de bocht om maar een bannervrije Tweakers abbo te kopen.

Ik denk juist dat het heel ongewenst is dat adverteerders een soort van valse hits krijgen door dit soort hinderlijkheden.
Je kan altijd standaard Flash uitzetten, dat scheelt meteen in het geheugengebruik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Angular, Cordova & Swift

Raven schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:59:
[...]
Je kan altijd standaard Flash uitzetten, dat scheelt meteen in het geheugengebruik.
Dat druist wel in tegen de algemene voorwaarden, specifiek 4.2: "In het bijzonder zal het Lid... geen gebruik maken van adblockers of op andere wijze reclame-uitingen weren, anders dan de optie die Tweakers.net het Lid biedt indien hij een betaald abonnement heeft afgesloten."

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• redwing
Hero of Time schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:10:
Je kan 't kort door de bocht vinden, maar je hebt maar 2 keuzes wat dat betreft: bannervrij kopen of even wachten op de adverteerder. Het is niet anders.
Was het dan niet slimmer geweest om gewoon gelijk te posten dat jullie met de adverteerder bezig zijn met een oplossing ? Dat is een stuk korter door de bocht dan melden dat je maar een abo moet nemen :)

Custom CSS om dit aan te passen lukt trouwens inderdaad niet.

[removed]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

redwing schreef op maandag 30 juni 2014 @ 07:54:
[...]

Was het dan niet slimmer geweest om gewoon gelijk te posten dat jullie met de adverteerder bezig zijn met een oplossing ?
Ik denk dat bedoeld wordt: even wachten tot de ad er staat ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Dirk
  • Laatst online: 23:53

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
enigmafan schreef op maandag 30 juni 2014 @ 06:45:
[...]

Dat druist wel in tegen de algemene voorwaarden, specifiek 4.2: "In het bijzonder zal het Lid... geen gebruik maken van adblockers of op andere wijze reclame-uitingen weren, anders dan de optie die Tweakers.net het Lid biedt indien hij een betaald abonnement heeft afgesloten."
Flash is optionele software en hoef je dus niet te installeren. Als jij geen flash hebt biedt de adverteerder als het goed is gewoon een gif of andersoortig plaatje als alternatief aan. De advertentie komt dus gewoon door in een andere vorm. Of het veel sneller is waag ik te betwijfelen, adverteerders kennende zijn dat soort plaatjes vaak alsnog achterlijk groot.

[Voor 3% gewijzigd door Dirk op 30-06-2014 08:12]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• redwing
RobIII schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:02:
[...]

Ik denk dat bedoeld wordt: even wachten tot de ad er staat ;)
Ok, maar dan vind ik het alsnog een bug die gefixed zou moeten worden :+ Verspringende pagina's vind ik zeker bij tweakers.net niet horen.

[removed]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

redwing schreef op maandag 30 juni 2014 @ 07:54:
Was het dan niet slimmer geweest om gewoon gelijk te posten dat jullie met de adverteerder bezig zijn met een oplossing ?
offtopic:
Wij forum moderators hebben niets te zeggen over / kunnen niets aanpassen aan iets als de wijze waarop ads worden getoond, we hebben ook geen contact met adverteerders. Wat dat betreft zijn onze reacties niet veel anders dan die van bezoekers.

Ik heb Flash (en JVM) inderdaad uitgeschakeld. Is nog veiliger ook.

--

Geen idee of het nog steeds geldt, maar eerder is het zo uitgelegd:
crisp schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:48:
[...]

Het probleem is dat wij niet weten of er wel een advertentie geserveerd gaat worden of niet. Ruimte reserveren is dus weinig zinloos want in het geval er geen ad wordt geserveerd heb je als we ruimte zouden reserveren alsnog een 'verspringing' maar nu om die gereserveerde ruimte weer 'terug te geven'...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:10
Bij mij ziet het er zo uit... kan volgens mij niet de bedoeling zijn.

http://tweakers.net/ext/f/rgYyLoFpFiGsEVqSIaNYIuKI/thumb.png

Myreact wordt dan wel niet bedenkt... maar dit is minstens zo vervelend.

• redwing
MicGlou schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:48:

[afbeelding]

Banner transavia
Zelfde hier. Dat verspringen is me trouwens voorheen nog nooit opgevallen. Alleen nu met die transavia banner dus wel.
offtopic:
Wij forum moderators hebben niets te zeggen over / kunnen niets aanpassen aan iets als de wijze waarop ads worden getoond, we hebben ook geen contact met adverteerders. Wat dat betreft zijn onze reacties niet veel anders dan die van bezoekers.
offtopic:
Ik neem aan dat jullie wel degenen zijn die dit weer aan de luitjes die er wel over gaan kunnen doorgeven ? Of moet deze bug simpelweg ergens anders worden aangemeld ?

[Voor 26% gewijzigd door redwing op 30-06-2014 09:20]

[removed]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

crisp

Devver

Pixelated

MicGlou schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:48:

[afbeelding]

Dat is gewoon een fout van de banner zelf, dat mag je hier melden ;)

Intentionally left blank

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:10
crisp schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:58:
[...]

Dat is gewoon een fout van de banner zelf, dat mag je hier melden ;)
Gedaan... :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

redwing schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:18:
[...]

Ik neem aan dat jullie wel degenen zijn die dit weer aan de luitjes die er wel over gaan kunnen doorgeven ? Of moet deze bug simpelweg ergens anders worden aangemeld ?
Als er iets is met individuele banners dan kun je dat het beste melden in Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door zoals crisp al zegt. De vrijwiliige crew heeft weinig tot geen direct contact met de mensen die het kunnen fixen dus als wij het door moeten geven dan zouden we dat in datzelfde topic moeten doen, kun je het beter zelf doen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:44
Lijkt wel of er een wijziging is geweest dat de banner paar milliseconden later komt. Ik had er tot voorkort nooit last van. Vandaag al 4 keer op de banner geklikt :X

Alstublieft Tweakers :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hhoekstra schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:19:
Lijkt wel of er een wijziging is geweest dat de banner paar milliseconden later komt. Ik had er tot voorkort nooit last van. Vandaag al 4 keer op de banner geklikt :X
Dat zal ongetwijfeld van de bannerboer afhankelijk zijn. Hoe langzamer die is, hoe meer tijd er tussen het laden van de site en het laden van de banner zal zitten.
Alstublieft Tweakers :-)
Ik ga er niet over maar ik verwacht niet dat het héél lief vragen iets gaat veranderen aan wat crisp in "Ontzettend storende ads." zei. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:27
Hmm, ik krijg tegenwoordig elke request een banner te zien, iig in het forum overzicht.

Eerst stoorde ik me er niet zo aan, maar de laatste tijd wel. Klik continu op de banners in plaats van 'My React'

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Barryvdh schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:28:
Hmm, ik krijg tegenwoordig elke request een banner te zien, iig in het forum overzicht.

Eerst stoorde ik me er niet zo aan, maar de laatste tijd wel. Klik continu op de banners in plaats van 'My React'
Heb je een voorbeeld in de vorm van een screenshot oid? Ik zie nauwelijks banners op het forum...

Intentionally left blank

• Barryvdh
crisp schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:47:
[...]

Heb je een voorbeeld in de vorm van een screenshot oid? Ik zie nauwelijks banners op het forum...
Hmm, ik kreeg er de afgelopen paar dagen continu banners, ook met elke refresh. Maar nu net 50x zitten refreshen en ik denk dat ik nu (tijdelijk?) door mijn views heen ben, want nu krijg ik er niet zoveel meer. Voorbeeldjes.

En daarnaast kreeg ik er nog van KPN en Jasno, maar nu lijkt het even gestopt te zijn.

Kan zijn dat dat specifiek door mijn surfgedrag is (gebruik namelijk wel New Relic en PHPStorm en website van Jasno bekeken, die andere zouden van blogs ofzo kunnen zijn).

Maar afgelopen dagen kreeg ik dus direct op http://gathering.tweakers.net/ bijna altijd banners.

Edit: Voor de duidelijkheid, als ik nu refresh krijg ik niks meer, ook niet van bovenstaande banners. Dus dan zal ik wel persoonlijk getarget zijn voor bepaalde adverteerders, of er is een max per bezoeker.
Edit2: Nu beginnen er weer wat terug te komen.

[Voor 12% gewijzigd door Barryvdh op 13-10-2014 13:07]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt er inderdaad op dat je door een bepaalde partij behoorlijk wordt ge-retarget (heb ik ook gehad met New Relic)...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb het ook even in het algemene 'twijfelachtige reclames'-topic gezet: crisp in "Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door"

Intentionally left blank

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik heb dus ook al tig keer op de fisher banner geklikt :(

@crisp, ok thanks

[Voor 7% gewijzigd door Humma Kavula op 13-10-2014 13:32]

Wear Sunscreen!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@Heatonme: dat kan je ook het beste even in Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door melden ;)

Intentionally left blank

• Barryvdh
Het probleem is opgelost door een abbonement af te sluiten ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Barryvdh schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:44:
Het probleem is opgelost door een abbonement af te sluiten ;)
:D

Intentionally left blank

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:33
Barryvdh schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:28:

Heb hetzelfde sinds kort, vandaag al zeker 3 tot 4 keer op een banner geklikt in plaats van "My React" omdat de banner een paar tienden van seconde later er opeens bij komt en daardoor alles een stukje naar beneden verschuift

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Blik1984 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:01:
[...]

Heb hetzelfde sinds kort, vandaag al zeker 3 tot 4 keer op een banner geklikt in plaats van "My React" omdat de banner een paar tienden van seconde later er opeens bij komt en daardoor alles een stukje naar beneden verschuift
Dat soort zaken kan je tegenwoordig melden in Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door ;)

Ik sluit dit topic om verdere nutteloze kicks te voorkomen :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Algemeen topic voor rare of twijfelachtige banners (op het forum of elders op Tweakers): Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee