Elke keer als ik naar het forum ga en ik wil op een tabblad klikken, maar net op dat moment verspringt de site en klik ik per ongeluk op de advertentie. Dit gebeurt me regelmatig, is hier iets aan te doen? Of moet ik maar gewoon wennen hier aan? Ik kan me herinneren dat het een week geleden nog niet zo was.
Je klikt te snel of je internet is te langzaam 
Er zijn de laatste tijd inderdaad weer wat vaker banners op het forum te vinden. Omdat we van tevoren niet weten of er een banner geladen wordt, en we het laden van de banners in verband met performance pas na het tonen van de content doen krijg je dus inderdaad een 'verspringing' van de content. Het alternatief zou zijn een lege plek reserveren die mogelijk niet gevuld wordt, of het renderen van de pagina op die plek laten stoppen totdat er wel of geen banner is geladen waardoor het laden van de gehele pagina seconden langer kan duren...

Er zijn de laatste tijd inderdaad weer wat vaker banners op het forum te vinden. Omdat we van tevoren niet weten of er een banner geladen wordt, en we het laden van de banners in verband met performance pas na het tonen van de content doen krijg je dus inderdaad een 'verspringing' van de content. Het alternatief zou zijn een lege plek reserveren die mogelijk niet gevuld wordt, of het renderen van de pagina op die plek laten stoppen totdat er wel of geen banner is geladen waardoor het laden van de gehele pagina seconden langer kan duren...
Intentionally left blank
Is dat alternatief iets wat t.net zou moeten implementeren? Ik klik denk ik idd te snel, de internetsnelheid kan het probleem niet zijn 

Het probleem is dat de 'alternatieven' imo erger zijn dan het huidige gedrag...
Intentionally left blank
Ah ok duidelijk. Dan moet ik er maar aan wennen 

Met een abonnement heb je geen advertenties meer op Tweakers. Misschien is dat wat?
Is het ook mogelijk om standaard die ruimte voor de banner m.b.v. custom-css te reserveren en/of altijd een banner te tonen? Vandaag heb ik namelijk al 6x per ongeluk op zo'n banner geklikt, alleen omdat mijn computer wat onregelmatig traag is. (Ik lees vaak op het forum als mijn computer ondertussen rekenwerk aan het uitvoeren is, en vandaar de verklaring dat mijn computer regelmatig traag is.) De internetverbinding is niet het probleem, maar ik klik vaak op het bovenste (nieuwe) topic wat in de lijst staat. 

Speel ook Airplane Manager en Repeat
kan het niet zo snel vinden, maar ze 'reserveren' de ruimte standaard niet omdat er niet op elke pagina advertenties heeftOnbekend schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:01:
Is het ook mogelijk om standaard die ruimte voor de banner m.b.v. custom-css te reserveren en/of altijd een banner te tonen? Vandaag heb ik namelijk al 6x per ongeluk op zo'n banner geklikt, alleen omdat mijn computer wat onregelmatig traag is. (Ik lees vaak op het forum als mijn computer ondertussen rekenwerk aan het uitvoeren is, en vandaar de verklaring dat mijn computer regelmatig traag is.) De internetverbinding is niet het probleem, maar ik klik vaak op het bovenste (nieuwe) topic wat in de lijst staat.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
crisp in "advertentie net boven de forum tabbladen"Onbekend schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:01:
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Zelfde probleem...vanaf hier door verwezen: Valse Adsense clicks door nieuwe website ontwerp
Wordt wel erg lakoniek op gereageerd. Dit valt immers onder https://support.google.co...uraging_accidental_clicks
Bij een kleinere site is enkele rapporten over een dergelijk probleem voldoende reden om het Adsense account permanent uit te schakelen (via)
Voor tweakers zelf is het ook niet prettig want iemand die 1miliseconde later de reclame url sluit zal de earnings per click negatief beïnvloeden.
Ben best wel verbaasd dat dit probleem blijkbaar al in juni bekend was. Dat ik, en dus ook anderen, melding maken van accidental clicks lijkt me voldoende reden om dit prioriteit 1 te maken. Of niet?
Wordt wel erg lakoniek op gereageerd. Dit valt immers onder https://support.google.co...uraging_accidental_clicks
Bij een kleinere site is enkele rapporten over een dergelijk probleem voldoende reden om het Adsense account permanent uit te schakelen (via)
Voor tweakers zelf is het ook niet prettig want iemand die 1miliseconde later de reclame url sluit zal de earnings per click negatief beïnvloeden.
Ben best wel verbaasd dat dit probleem blijkbaar al in juni bekend was. Dat ik, en dus ook anderen, melding maken van accidental clicks lijkt me voldoende reden om dit prioriteit 1 te maken. Of niet?
[Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 20-11-2014 22:31]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Enig idee wat er nog meer allemaal gebeurt in/aan/bij/om/met T.net? Ik denk dat je 'n béétje de zaken in perspectief moet houdensdk1985 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:25:
prioriteit 1 te maken

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.
Over mij
Zonder Adsense geen tweakers. Of mis ik een geldstroom ? 

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Inmiddels zijn er zoveel topics over dit onderwerp, maar waarom wordt de advertenties niet net onder de tabbladen getoond in plaats van er boven zoals nu?
Speel ook Airplane Manager en Repeat
Dat is inderdaad een makkelijke oplossing.
.
Dit is verder wel opvallend. Op een normale Adsense account kan dat niet voor zo ver ik weet. Ben benieuwd vanaf wat voor omzet je dat unlocked"Ik blokkeer banners want ik klik er toch niet op"
Banners leveren ons alleen geld op als ze worden vertoond. Het maakt dus niet uit of er wel of niet op wordt geklikt. Hoewel er verschillende manieren zijn voor fabrikanten om campagne te voeren (alleen per klik betalen, per verkocht item betalen, een vast bedrag betalen, et cetera), vertoont Tweakers feitelijk alleen maar banners die verkocht zijn op basis van het cpm-model. Dit betekent dat adverteerders een prijs per duizend (cost per mille) impressies betalen en dat Tweakers die vertoningen in een bepaalde tijdsperiode moet realiseren. Hoe meer mensen advertenties blokkeren, hoe minder van die vertoningen wij kunnen verkopen, hoe minder geld wij kunnen verdienen.

[Voor 91% gewijzigd door sdk1985 op 20-11-2014 22:43]
Mwah niet echt, Tweakers plaatst niet express die Banner daar zodat mensen er per ongeluk op klikken.sdk1985 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:25:
Dan verplaatst je alleen maar het probleem.Onbekend schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:35:
Inmiddels zijn er zoveel topics over dit onderwerp, maar waarom wordt de advertenties niet net onder de tabbladen getoond in plaats van er boven zoals nu?
Eh nee hoor, ik heb een adsense account met een heel kleine website en ik krijg ook betaald voor views.sdk1985 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:40:
Dat is inderdaad een makkelijke oplossing.
[...]
Dit is verder wel opvallend. Op een normale Adsense account kan dat niet voor zo ver ik weet. Ben benieuwd vanaf wat voor omzet je dat unlocked.

[Voor 24% gewijzigd door _David_ op 20-11-2014 22:49]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Het "probleem" is dat de Forum pagina vaak een soort landing page is waar je zsp weer vandaan wil. Bijvoorbeeld Forum>mijn topics. Dus zodra de knop/pagina is geladen ga je er op clicken. Sterker nog, VOOR de pagina is geladen zit mijn muis al op de goede plek (te hoog Tweakotine?
).
Als Tweakers de banner onder de knoppen weergeeft dan kan het eigenlijk niet fout gaan. Immers het eerstvolgende is een niet aan clickbare <h1>. Het eerste clickbare element zit minstens 400 pixels lager. Met de 'normale' banner kan je dan in ieder geval niet per ongeluk op de banner clicken. Verder zul je in dat geval eerder even moeten zoeken, waardoor ondertussen de banner is geladen. Ik denk niet dat er veel mensen dagelijks direct naar het mededelingen forum gaan
.

Als Tweakers de banner onder de knoppen weergeeft dan kan het eigenlijk niet fout gaan. Immers het eerstvolgende is een niet aan clickbare <h1>. Het eerste clickbare element zit minstens 400 pixels lager. Met de 'normale' banner kan je dan in ieder geval niet per ongeluk op de banner clicken. Verder zul je in dat geval eerder even moeten zoeken, waardoor ondertussen de banner is geladen. Ik denk niet dat er veel mensen dagelijks direct naar het mededelingen forum gaan

[Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 20-11-2014 22:58]
Ik wil geen oude topic omhoog halen, maar de irritatie is sinds gisteren wederom groot rondom deze banner. Hij is een tijdje weggeweest dus mijn klikroutine is weer terug gevallen naar hoe het was. Maar nu staat er weer een banner en ik blijf herhaaldelijk per ongeluk op dat ding klikken, terwijl ik op het knopje 'mijn topics' wil klikken.
Moest 't ff kwijt
Moest 't ff kwijt

[Voor 5% gewijzigd door tiguan op 02-12-2014 11:00]
Dus toch blijkbaar belangrijk (nee ik vergeet niets inderdaad

Update, 10:53: De Persgroep, het moederbedrijf van Tweakers, heeft gereageerd op de bevindingen van de Consumentenbond. "De websites van de Persgroep zijn voor een groot deel afhankelijk van advertentie-inkomsten. De Persgroep gebruikt onder meer cookies om gebruikers van haar websites de meest relevante artikelen en advertenties te tonen. Om gebruik te kunnen maken van de websites van de Persgroep dienen gebruikers daarom toestemming te geven middels de cookiemuur voor het plaatsen van cookies.
[Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 07-06-2018 14:59]
Laat oude koeien gewoon de oude koeien die ze zijn zeg...
Daarbij staat er: "voor een groot deel" en niet "exclusief"
Daarbij staat er: "voor een groot deel" en niet "exclusief"
[Voor 35% gewijzigd door RobIII op 07-06-2018 15:03]
Over mij
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.