Spotgoedkoop Netflix abonnement, hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.996 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Via Marktplaats wordt een erg goedkoop netflix abonnement aangeboden, 1,50 euro. Geen geld.
Op GoT is al gesproken over dergelijke codes. Maar een helder antwoord op mijn vragen heb ik nog niet.

Ik heb aan de verkoper van Marktplaats wat meer informatie gevraagd, maar uiteraard wordt er geen informatie gegeven. Alleen de opmerking: "Als het niet meer werkt krijgt u een nieuwe code, levenslang".
Ook wordt hier aangegeven dat dit 100% legaal is, iets wat ik moeilijk kan rijmen.

"Iets wat te mooi lijkt om waar te zijn is dat meestal ook"

Kan iemand wat licht in de duisternis brengen? Is dit inderdaad legaal en hoe kan dit zo goedkoop (bijna voor niets) aangeboden worden?

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 29-06-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:04
Misschien speciale 'medewerker' codes of codes voor bepaalde bedrijven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:37

Onbekend

...

BeyondThunder schreef op zondag 29 juni 2014 @ 09:52:
Via Marktplaats wordt een erg goedkoop netflix "Als het niet meer werkt krijgt u een nieuwe code, levenslang"
Dit lijkt mij duidelijk.
Er worden illegale codes gebruikt, en als Netflix de betreffende code blokkeert krijg je weer een nieuwe.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:47
Je kan je beter afvragen waarom een code zou stoppen met werken. Gezien deze dachte kan je er a 100% vanuit gaan dat wat hun aanbieden niet legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:14
In de advertentie wordt met geen woord gerept over 'codes', oftewel je krijgt een account van ze. Vaak zijn dit accounts met gestolen creditcard informatie of gehackte accounts. De kans is dus heel groot dat Netflix het account afsluit. En als je dan aanklopt bij de verkoper krijg je geen gehoor.

Wees verstandig en betaal zelf maandelijks, of probeer een code te bemachtigen die je vaak bij TV's etc krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:03

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Niet doen. Vaak gaat het hier om codes die met gestolen creditcardgegevens zijn aangekocht. Netflix is zeer actief met het opsporen en blokkeren van deze codes.

Wél betrouwbaar zijn de codes die je gratis bij bijv. een TV krijgt (al weet ik niet of deze doorgegeven mogen worden aan derden, maar dat zit 'm in de voorwaarden van de TV fabrikant, niet van Netflix), alleen een verkoper die tientallen of meer van deze codes in bezit heeft is ook lastig te vertrouwen, tenzij hij tientallen TV's heeft gekocht.

Wat je ook vaak ziet zijn gedeelde accounts met daarop een abonement. Echter krijgen meerdere 'klanten' hetzelfde account, waardoor je foutmeldingen krijgt wanneer je wilt kijken als er al op 2 schermen gekeken wordt.

Kortom, zeer onbetrouwbaar, behalve als iemand één code aanbiedt die hij/zij bij z'n televisie (of een ander apparaat) heeft gekregen.

Edit: Aanvulling uit het andere topic. Codes die beginnen met een 3 zijn promocodes. Codes die beginnen met een G zijn aangekochte cadeaubonnen (Gift). Ga er van uit dat deze codes voor degene die ze aanbiedt net zoveel hebben gekost als dat ze voor jou zouden kosten. Dus waarom zouden ze ze goedkoper aanbieden? Deze zijn vaak dus aangekocht met gestolen creditcard informatie.

Helaas weet je pas met wat voor code je te maken hebt wanneer je deze hebt aangekocht.

[ Voor 21% gewijzigd door Belindo op 29-06-2014 10:27 . Reden: Aanvulling ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die verkoper zou ik al helemaal niet vertrouwen.

AL 4 JAAR ACTIEF OP MARKTPLAATS EN VELE TEVREDEN KLANTEN!

En dan zie je rechtsboven staan dat de verkoper maar 1 maand actief is. 8)7

Als het te mooi is om waar te zijn is het ook gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Okay helder. Gestolen CC accounts lijkt een plausibele verklaring.
Het gaat mij ook niet om het geld hoor, ik vind de prijsstelling van Netflix prima voor de content die je ervoor krijgt. Ik vraag/vroeg me af waarom iemand met naam en toenaam (http://www.mrsoftware.nl/) / Whois dit publiekelijk op marktplaats verkoopt.

Helaas zat bij mijn spinternieuwe F8000 geen netflix code.

Edit, ben ik nou gek of is de advertentie net verwijderd ;-) Duidelijk is dat het niet op prijs wordt gesteld dat hier publiekelijk vragen over worden gesteld. Dit zaakje stinkt!

[ Voor 18% gewijzigd door BeyondThunder op 29-06-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:03

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Misschien zelf een Tweaker ook? De advertentie is nu weg.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Belindo schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:20:
Niet doen. Vaak gaat het hier om codes die met gestolen creditcardgegevens zijn aangekocht. Netflix is zeer actief met het opsporen en blokkeren van deze codes.
En IMHO belangrijker: ga *%# creditcard-dieven geen geld geven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belindo schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:40:
Misschien zelf een Tweaker ook? De advertentie is nu weg.
Inderdaad opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:45
of marktplaats heeft de advertentie gewoon verwijderd omdat het overduidelijk illegaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
of een of andere idioot die zijn gastaccount verkoopt voor die prijs.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Goedkoop = duurkoop, er zijn hier al zat Tweakers geweest waarvan de code (voor 1 jaar) maar 1 of 2 maanden werkte.
Daarnaast begrijp ik eerlijk gezegd ook niet waarom sommigen persé een nóg goedkoper abonnement willen, het IS al zo goedkoop imho. Vergeet ook niet dat dit soort geintjes een negatieve invloed hebben op de kwaliteit en producties op Netflix.

Ikzelf betaal graag voor deze dienst, ook omdat ik weet dat je er voor dit toch al lage bedrag, een hoop voor terug krijgt, Netflix hierdoor mooie licenties kan lospeuteren en daarnaast ook hun eigen produkties hiermee kunnen bekostigen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:01
misschien redelijk oftopic.. maar als de persoon hier achter de naam mr.software gebruikt..
Deze naam komt me nog zeer bekend voor uit de nieuwsgroepen tijd.. een persoon die vele aangepaste software uploade (geh@ckt e.d.) en dus zou deze persoon/naam zo 1,2,3 niet vertrouwen in deze context.
De software die hij uploade destijds was verder goed hoor, maar het lijkt mij inderdaad ook zoals hierboven al genoemd dat het waarschijnlijk illegaal is

Just my 2cents

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:32:
Die verkoper zou ik al helemaal niet vertrouwen.

AL 4 JAAR ACTIEF OP MARKTPLAATS EN VELE TEVREDEN KLANTEN!

En dan zie je rechtsboven staan dat de verkoper maar 1 maand actief is. 8)7

Als het te mooi is om waar te zijn is het ook gewoon zo.
Dan heeft die gebruiker diverse accounts door de jaren heen gebruikt. :) Wat imo ook weer genoeg zegt over de verkopende partij.
BeyondThunder schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:35:
Helaas zat bij mijn spinternieuwe F8000 geen netflix code.
Die krijg je ook alleen bij bepaalde winkels míts de actie er is.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 29-06-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, je kunt op je klompen aanvoelen dat dit niet legaal is. Er naar linken is al helemaal niet de bedoeling. Nu horen abonnementen e.d. in het Shopping Forum (schopje), maar aangezien de legaliteit op zijn best twijfelachtig is, hang ik er ook gelijk een slotje aan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.