Toon posts:

Verkoop Netflix / Spotify codes niet langer toegestaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er blijken code generators / illegale methodes te circuleren waarmee illegaal abonnementen zijn aan te maken. Om deze reden staan wij voor het moment de handel in Netflix / Spotify (en soortgelijke) codes niet langer toe.

Graag wijzen we er ook op dat verkoop van dergelijke codes gelijk staan aan een strafbaar feit, en het aankopen terwijl men redelijkerwijs had moeten weten dat het niet zuiver is gelijk staat aan heling. Daarnaast kunnen rechthebbenden schade verhalen. Tweakers zal bij dergelijke zaken, indien justitie vraagt om gegevens zoals bij wet voorgeschreven, altijd meewerken.

De normale werkwijze van Tweakers is eveneens dat bij strafbare feiten een directe en permanente uitsluiting tot verder gebruik van de diensten volgt. We beraden ons nog over het lot van degenen die tot dusverre deze codes hebben aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 20:01
Als je al met woorden als ‘code generators’ begint, dan is het al wel duidelijk dat je geen idee hebt waar je het over hebt. In geen enkel geval zijn de codes op een illegale manier verkregen! Er bestaan geen code generators voor Netflix en Spotify en de suggestie dat dit wel bestaat is incorrect.

Ik heb een groot aantal Netflix-abonnementen hier op Tweakers verkocht en geen enkele keer zijn er klachten geweest. Netflix keurt de codes goed ook bij contact met Netflix zul je te horen krijgen dat de codes legitiem zijn.

Als je met een verklaring komt dat de codes illegaal zijn, dan vind ik dat daar ook bewijs voor geleverd moet worden. Ik ben heel open hier in en met de beschuldiging dat ik een strafbaar feit begaan heb, ben ik het totaal niet mee eens. Mijn kopers en de beheerders van Tweakers.net kunnen bij mij altijd terecht voor een verklaring waar deze codes vandaan komen!

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:19
De Spotify codes die verkocht werden door UltraDogg en ik zijn 100% legaal, verkregen via een actie van Spotify zelf. Over de Netflix codes weet ik verder niks maar ik kan je vertellen dat de Spotify codes NIET illegaal verkregen zijn.

Ik ben het helemaal eens met Morfieus0, er bestaan geen generators, verder hebben UltraDogg of ik geen klachten gehad over de Spotify codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:32
Generators lijkt mij ook erg vreemd, daar ik begrepen van iemand in de business dat tegenwoordig de codes door de aanbieders (behalve op papieren vouchers) eigenlijk alleen nog maar realtime genereerd worden, juist vanwege fraude, om daardoor zaken als mogelijke generators juist buiten spel te zetten.

dit lijkt mij (wanneer er inderdaad ongeldige codes verrkocht zijn) meer op een gevalletje wat enige tijd geleden ook bij bijv. World of Warcraft even een populaire scam was. Namelijk het kopen van codes (in dat geval voor speeltijd of pets/mounts) met illegaal verkregen creditcard nummers en paypal accounts waarna deze codes na enige tijd (ik vermoed na een terugtrekking van de creditcardmaatschappij of een paypal geschil) ongeldig werden gemaakt en de eventueel aangekochte goederen/speeltijd verwijderd.

Niet dat in dit geval de handel in codes niet zou moeten worden opgeschort daar bovenstaande methode natuurlijk ook zeer ernstig is, maar ik hoop wel dat het eventueel bannen van mensen secuur gebeurd en niet enkel omdat iemand mogelijk een incorrecte/teruggetrokken code heeft verkocht, daar je bijv. in wow ook zag dat er veel "onwetenden" te goeder trouw in deze codes handelden omdat ze schijnbaar makkelijk op internet te verkrijgen waren en ze in eerste instantie ook gewoon legaal leken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
  • Laatst online: 16:19
Dennism schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:35:
Generators lijkt mij ook erg vreemd, daar ik begrepen van iemand in de business dat tegenwoordig de codes door de aanbieders (behalve op papieren vouchers) eigenlijk alleen nog maar realtime genereerd worden, juist vanwege fraude, om daardoor zaken als mogelijke generators juist buiten spel te zetten.

dit lijkt mij (wanneer er inderdaad ongeldige codes verrkocht zijn) meer op een gevalletje wat enige tijd geleden ook bij bijv. World of Warcraft even een populaire scam was. Namelijk het kopen van codes (in dat geval voor speeltijd of pets/mounts) met illegaal verkregen creditcard nummers en paypal accounts waarna deze codes na enige tijd (ik vermoed na een terugtrekking van de creditcardmaatschappij of een paypal geschil) ongeldig werden gemaakt en de eventueel aangekochte goederen/speeltijd verwijderd.

Niet dat in dit geval de handel in codes niet zou moeten worden opgeschort daar bovenstaande methode natuurlijk ook zeer ernstig is, maar ik hoop wel dat het eventueel bannen van mensen secuur gebeurd en niet enkel omdat iemand mogelijk een incorrecte/teruggetrokken code heeft verkocht, daar je bijv. in wow ook zag dat er veel "onwetenden" te goeder trouw in deze codes handelden omdat ze schijnbaar makkelijk op internet te verkrijgen waren en ze in eerste instantie ook gewoon legaal leken.
Ik kan je met 100% zeggen dat de spotify codes niet verkregen zijn door gestolen creditcards of PayPal accounts. Van de netflix weet ik verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We krijgen diverse signalen dat er op niet zuivere manier aan codes gekomen wordt. Het gooien op kennis van zaken over codegenerators of hoe het anders gedaan wordt doet daar niets aan af.

Hoog van de toren blazen is leuk, maar op zijn minst worden de regels over handel overtreden, want dit soort volumes gaat in geen velden of wegen over 'overtollige dingen'. Ook de belastingdienst zal dergelijk volume op de aangifte verwachten.
Dat dit soort dingen niet meer wordt toegestaan staat dan ook niet ter discussie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:57
Dat hoog van de toren blazen valt allezins mee als ik de reacties lees. In de OP lees ik wel een veroordeling tot een strafbaar feit. Lijkt me een goede stap inderdaad ook wat bewijs te overleggen. Ikzelf heb ook via tweakers een code gekocht voor netflix in de veronderstelling dat dit legitiem is.

Je beschuldigd diverse tweakers dat zij een strafbaar feit gepleegd zouden hebben. Graag zou ik ook vernemen waar de genoemde signalen vandaan komen/ de beschuldiging mee onderbouwd kan worden. Verkoop niet toestaan is een ding, maar de verkoper die een legitieme verklaring voor het verkrijgen van de codes heeft, zou zijn zegje moeten kunnen doen. En niet bij voorbaat schuldig gevonden moeten worden.

Of de verkoper het wel of niet opgeeft aan de belasting, is info die je niet zou kunnen hebben imoo

[ Voor 170% gewijzigd door mobby1971 op 29-01-2014 21:49 . Reden: algemene omschrijving. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 01:43
Tweakers wil gewoon niet met dit soort dingen geassocieerd worden, daarnaast stoor ik me er ook mateloos aan dat gratis verkregen codes hier in bulk voor 40 euro per abonnement de deur uitgaan. Ga dan lekker naar Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De mail die in eerste instantie is geschreven is wellicht wat ruim toegepast hier inderdaad; die is doorgekopieerd naar de andere gevallen zonder nuancering. Bannen is uitsluitend gebeurd daar waar veelvuldig codes niet werkend bleken.

Of het iets voor de belasting zou zijn is niet relevant voor het al dan niet legaal zijn, maar is waar wij aan denken op het moment dat we beslissen of we iets nog wel als particuliere handel kunnen zien - daar waar V&A voor bedoeld is. Commerciële handel is nooit welkom geweest in V&A.
Bij de handel in deze codes is de schaal en zijn de winstdoelen duidelijk. Daarmee is ook de bron van de codes niet zozeer interessant voor de vraag of we deze handel verder zouden willen toelaten of niet.

Als iemand een keer een code over zou hebben, dan zou niemand daar een probleem mee hebben als die hier aangeboden wordt. Maar daar was in geen velden of wegen meer sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Misschien moet je eerst even dit topic lezen voordat je hier precies vraagt om hetgeen dat dit topic expliciet verbiedt. :/

[ Voor 73% gewijzigd door NMe op 19-02-2014 16:58 ]

Pagina: 1