TV DTS Passtrough

Pagina: 1
Acties:

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2025

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een redelijke oude TV (Een Samsung LE32B650T2P) en ik wil eigenlijk testen of deze DTP pass-through kan doen. Nu heb ik geen receiver om te kijken wat voor signaal er uit de TV komt. Nu heb ik bedacht dat mijn audiokaartje een SPDIF in ingang heeft, maar ik weet niet of hier iets mee te doen valt.

Nu is mijn vraag aan jullie: Weet iemand een manier om te checken wat voor audio signaal er uit de TV komt (Via optisch)? :) Ik heb al wat rond gegoogeld, maar de meeste mensen gebruiken een receiver om het te checken.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Als je geen receiver hebt, waarom wil je het dan per sé weten? Je schiet er vrij weinig mee op dan ;) maar de meeste TV's doen geen DTS passthrough, maar alleen DD5.1. Volgens mij is dat bij Samsung niet anders.

iRacing Profiel

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Er hangt een Logitech Z906 aan. Maar ik twijfel al of die TV uberhaupt 5.1 passtrough doet :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Meeste tv's doen volgens mij slechts 2.0. Met DD5.1 kun je op zich al redelijk blij zijn.

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:48
Oudere TVs zullen idd weinig pass through doen nieuwere met ARC van Samsung doen wel DTS en DD.

Instagram

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Hmm... dat is balen :( Misschien dan toch maar is gaan kijken naar een receiver :) Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:46
De Z906 kan toch gewoon DTS decoderen met de optische input?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:11
ShittyOldMan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:35:
De Z906 kan toch gewoon DTS decoderen met de optische input?
Ja, maar de Samsung tv zend geen DTS multichannel door via optisch.
Pagina: 1