Kritiek op het spel van Nederland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
Goed, daar staan we dan.... We hebben de poule des doods overleefd met tegenstanders als Spanje en Chili waar we nooit van zouden kunnen winnen en hebben dus de knock-out fase bereikt, een prestatie die een heleboel landgenoten niet voor mogelijk hadden gehouden. Ik was zelf ook sceptisch en had verwacht dat een 2e plek het meest haalbare was waardoor we in de 8e finale gelijk Brazilie tegen zouden komen.

Maar... we zijn gewoon 1e geworden dankzij een hecht collectief en een coach die meesterlijk inspeelt op de tegenstander. En toch zijn er vervolgens mensen als Cruyff, Van Hanegem, Degryse en Dijkshoorn die zo nodig weer lopen te azijnpissen over het vertoonde spel. Ik ben echt helemaal klaar met al die kritiek van die vastgeroeste oude garde die het zo nodig mooi willen hebben. Met 10 doelpunten in 3 wedstrijden kan je alleen maar concluderen dat we bijzonder effectief zijn, maar dat gaat er bij deze figuren dus niet in.

Mij maakt het niet uit hoe we spelen, zolang het maar eindelijk eens een keer resultaat oplevert. Hoe kan het anders dat Italie en Duitsland zo veel succes hebben gehad? Dat was echt niet aan hun mooie spel te danken maar aan het teamverband en de mentaliteit om de overwinning eruit te slepen. Daarom hebben zij al meerdere wereldtitels.

Wat vinden jullie hier nou van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kritiek houdt je scherp, dat is nodig om een WK te winnen.
Net als dat ook voor het elftal nodig is, dat zij bij balbezit, zorgvuldiger met de bal omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Ja heb ook kritiek op Nederland, het moet beter, laat gewoon alle passes aankomen, dan zou je toch mogen hopen.... Maar dan nog kan ik enthousiast worden, resultaat en de manier waarop de goals gemaakt worden (blitzkrieg-manier).

Ben er zeker niet zoeen, die alles minder dan halve finale Champions League bedenkelijk vindt. Bedoel CL, die clubs hebben op alle plekken iets goed rondlopen, kan je dat van landenteams verwachten, op het bekende rijtje grote landen na dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:56

M2M

medicijnman

sorry hoor, maar als er het bruto nationaal product van een gemiddeld Afrikaans land in het veld staat, heb ik mooier voetbal gezien van landen die veel minder voetballend zijn. Zoveel gemiste passes... Geen spel in het middenveld.

Als ik een goed potje voetbal zie, dan moeten alle spelers na 90 minuten aan de zuurstoffles. Als ze op dat moment nog kunnen juichen, huilen of knuffelen, hebben ze niet alles gegeven.

[ Voor 29% gewijzigd door M2M op 26-06-2014 13:52 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Zoals ik eerder al tikte:
M'n oom is Duitser (aangetrouwd) en hij vind dat Nederland dit keer eindelijk eens goed voetbal speelt. Hij had altijd een hekel aan dat doelloos rondgetik rond de middenlijn. Het Nederlands elftal van nu is zoals de Duitsers altijd speelden toen ze prijzen wonnen.
In Italie is men fan van dit Nederland, in de VS is er ook al een artikel verschenen dat Nederland het eerste Europese land zou kunnen zijn dat op Zuid-Amerikaanse bodem wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het kan me werkelijk geen reet schelen of we mooi, slecht, grof, afwachtend, counter, aanvallend, tikkie-takkie, agressief, of wat dan ook-voetbal spelen, als we maar winnen. Van mijn part de rest van het toernooi met strafschoppen. Het resultaat is het enige dat telt :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:31
Ik snap het verhaal van TS iig volledig. Vrijwel iedere avond hoor je nu wel op de tv dat we (Oranje) nu niet speelt aan de hand van de zogenaamde Hollandse School.

Whatever dat ook mag zijn, maar volgens mij zijn wij als Nederlanders zo geroemd doordat we altijd vooraanstaand zijn in dingen en zeer innovatief zijn. Laten we dat in vredesnaam ook in het voetbal zijn en zie het huidige spel van Oranje daar als voorbeeld van.

Een adaptief elftal dat fit is en zich iedere situatie meester lijkt te kunnen maken. Is dat niet de Nieuwe Hollandse School?

(De brazilianen spelen immers ook al jaren geen samba-voetbal meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Vlassie1980 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:44:
Maar... we zijn gewoon 1e geworden dankzij een hecht collectief en een coach die meesterlijk inspeelt op de tegenstander. En toch zijn er vervolgens mensen als Cruyff, Van Hanegem, Degryse en Dijkshoorn die zo nodig weer lopen te azijnpissen over het vertoonde spel.
Zou er ook geen jaloersheid spelen? Nederland speelt beter (als in resultaat) dan ze ooit gedaan hebben, beter dat zij ooit hebben gedaan in hun tijd.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Standeman schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:10:
[...]

Zou er ook geen jaloersheid spelen? Nederland speelt beter (als in resultaat) dan ze ooit gedaan hebben, beter dat zij ooit hebben gedaan in hun tijd.
Dit dus :)

Er zal vast wel heel wat frustratie in zitten maar het is vooral betweterigheid. En dat ze het niet kunnen aanzien is toch echt hun probleem :+

Collega van mij is een Italiaan en die prijsde Nederland ook voor het vertoonde spel. Hij heeft een schurfthekel aan Barca en tiki taka voetbal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

2e helft Spanje was een voorbeeld van hoe o.a. Bayern speelt wanneer ze over een tegenstander heen walsen.

Dat is mooi, snel, spectaculair en blijkbaar ook moeilijk, want dat is daarna niet meer echt gelukt.

Ik denk dat Sneijder nog steeds bang is voor zijn plekje en daarom niet ontspannen speelt. Te gehaast. Dat heeft veel invloed, want hij is de link tussen de voor- en achterhoede.

.
Vlassie1980 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:28:
[...]

Dit dus :)

Er zal vast wel heel wat frustratie in zitten maar het is vooral betweterigheid. En dat ze het niet kunnen aanzien is toch echt hun probleem :+

Collega van mij is een Italiaan en die prijsde Nederland ook voor het vertoonde spel. Hij heeft een schurfthekel aan Barca en tiki taka voetbal :)
Er is ook nog iets tussenin....

Het Chelsea voetbal van NLD-CHI vond ik ook niet echt wat...
Maar, als het niet lukt en je kunt daar op terugvallen, prima!

[ Voor 43% gewijzigd door albino71 op 26-06-2014 14:34 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Ik erger me werkelijk kapot aan het dagelijkse gezeur bij zowel Studio Brasil als VI Oranje over de "Hollandse school". Wat heeft dat ons gebracht in al die jaren? In '88 hebben de Europese titel ook niet behaald met fantastisch mooi voetbal volgens de Hollandse school. Ik heb liever een finaleplaats met lelijk voetbal dan een halve finaleplaats met goed voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:17

Player1S

Probably out in the dark

Kan me echt geen ene ruk schelen hoe ze spelen zolang er maar inzet en beleving is. En als je met dit spel de titel pakt kunnen die paar azijnzeikers die commentaar leveren op het spel de pot op nadat ik klaar ben met feest vieren.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:55

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

rickjehh schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:38:
Ik erger me werkelijk kapot aan het dagelijkse gezeur bij zowel Studio Brasil als VI Oranje over de "Hollandse school". Wat heeft dat ons gebracht in al die jaren? In '88 hebben de Europese titel ook niet behaald met fantastisch mooi voetbal volgens de Hollandse school. Ik heb liever een finaleplaats met lelijk voetbal dan een halve finaleplaats met goed voetbal.
Eergisteren was ook weer ruzie bij VI, die Hans (vind ik persoonlijk een onuitstaanbaar figuur btw..) tegen Nico Dijkshoorn. Op een begeven moment zegt Gijp dat dit gewoon niet leuk is om naar te kijken, en ik moet hem helemaal gelijk geven, ik heb de eerste helft gewoon de TV uitgezet van ellende, ja we hebben gewonnen ja, maar hoe 8)7 .

Ik heb ook liever dat ze in de finale komen met ruk-voetbal dan halve finale en mooi voetbal, maar waarom MOET het dan ruk zijn? Waarom kan het in de tweede helft altijd wel fatsoenlijk zijn? Spanje-NL was imo zeer fijn om te kijken.

Maar dat gezeik en gezeur van die Derksen hangt me echt de kont uit, als hij het zegt klopt het ook en de rest kan hem de pot op.

Ik vind die Siert trouwens wel echt voortreffelijk om naar te kijken, hij maakt er tenminste een verhaaltje van.

Dit trouwens: http://www.nrc.nl/nieuws/...an-vi-hebben-t-niet-meer/
Klopt wel van een kant...

[ Voor 9% gewijzigd door Kuusj op 26-06-2014 14:49 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:21
kuusj98 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:47:
[...]
Eergisteren was ook weer ruzie bij VI, die Hans (vind ik persoonlijk een onuitstaanbaar figuur btw..) tegen Nico Dijkshoorn. Op een begeven moment zegt Gijp dat dit gewoon niet leuk is om naar te kijken, en ik moet hem helemaal gelijk geven, ik heb de eerste helft gewoon de TV uitgezet van ellende, ja we hebben gewonnen ja, maar hoe 8)7 .
Dat dus. Wij hebben de tv aangehad, maar zaten gewoon met de telefoon spelletjes te doen.
De eerste wedstrijd was gewoon leuk om te zien (en ik hou totaal niet van voetbal). Daarna is het alleen maar gedonder. Niet alleen NL overigens hoor. Ook de tegenstander kloot wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Ik vind dat Bolt ook niet mooi loopt. Leuk dat hij wint, maar daar zet ik de tv niet voor aan. 8)7

Overigens speelt Nederland helemaal niet lelijk. We hebben zo'n beetje de meeste goals gemaakt en vrijwel alle doelpunten waren prachtig. Balbezit is niet per definitie mooi, ik word juist moedeloos van dat eeuwige achterin rond tikken wat we in Nederland vaak zien. Nee, het is veel spectaculairder als je gelijk de aanval zoekt, ook al betekent dat dat je vaak weer snel balverlies lijdt.

Verder kan ik er wel van genieten als 5 matige verdedigers op inzet en organisatie niks weggeven. Tegenstanders die gefrustreerd door het veld lopen en achteraf steen en been klagen dat het niet lukte. Ook dat is goed voetbal, ook dat is mooi.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maar... we zijn gewoon 1e geworden dankzij een hecht collectief en een coach die meesterlijk inspeelt op de tegenstander. En toch zijn er vervolgens mensen als Cruyff, Van Hanegem, Degryse en Dijkshoorn die zo nodig weer lopen te azijnpissen over het vertoonde spel. Ik ben echt helemaal klaar met al die kritiek van die vastgeroeste oude garde die het zo nodig mooi willen hebben.

Mij maakt het niet uit hoe we spelen, zolang het maar eindelijk eens een keer resultaat oplevert. Hoe kan het anders dat Italie en Duitsland zo veel succes hebben gehad? Dat was echt niet aan hun mooie spel te danken maar aan het teamverband en de mentaliteit om de overwinning eruit te slepen. Daarom hebben zij al meerdere wereldtitels.
Ben ik de enige die onzinnig rondtikken en het onnodig "controleren" van de bal bij een counter (waardoor ook alle verdedigers van de tegenpartij al weer ruime tijd terug in hun 16 zijn), nooit mooi heeft gevonden, maar eerder een erg "Domme" manier van elitair-idealisme.

Als je ruimte hebt moet je gaan en niet gaan wachten om elke speler bewust aan een beurt te helpen met een vreemd soort van gelijkheidsbeginsel.

Eindelijk kunnen we counteren, na 40 jaar. :)F

Duitsers en Italianen zijn over het "positieve" algemeen Efficient spelende teams (even het theatrale getreiter achterwege gelaten), maw die laten de tegenstander zich rotrennen en uitputten en slaan dan kieskeurig en vooral ook in de laatste fase toe.
Dit is ook een hoofdreden dat Engeland het nooit van die twee wint, tenzij ze nou eindelijk eens zouden leren dat doelloos rondren/speel voetbal geen goed voetbal is en daarom imho ook niet mooi.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Beetje complot denken.

Zou Robben niet info hebben gehad van Guardiola hoe ze Spanje het best kunnen bestrijden? })
Guardiola wordt toch gezien als de grondlegger van het tiki taka voetbal. Dan zal hij ook wel weten waar de bug zit
.
Al die azijnzeikers die er nu zijn. :r
Cruijff is toch ook meermalen gevraagd om bondscoach te zijn. Hij heeft het nooit gedaan. Om wat voor een reden dan ook. Van Gaal flikt het gewoon tot nu toe en dat kunnen ze niet zetten.
Moet maar zien of Hiddink dit weet te evenaren. Is een heel andere trainer dan van Gaal. Weet de mensen voor een bepaalde wedstrijd op te zwepen maar het effect is meestal maar kortdurend.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:10
Je moet resultaat en de schoonheid van het spel los van elkaar zien. Dan kun je altijd nog zelf bepalen wat je belangrijker vindt. Ik ben daar behoorlijk hypocriet in, want ik vind het huidige spel van Oranje niet om aan te zien terwijl ik fan van mooi voetbal ben. Dat weerhoudt mij niet om enorm blij te zijn als Oranje wint.

Ik vind het wel veel te makkelijk om mensen die een voorkeur hebben voor mooi, verzorgd voetbal weg te zetten als azijnzeikers. Overigens zit er nog een heel verschil in afwachtend countervoetbal (wat op zichzelf mooi kan zijn) en gewoon 80 minuten lang de bal wegroeien, en via 2 momentjes een doelpunt maken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De speelstijl die Oranje hanteert maakt me geen klap uit, of dit nu het zorgvuldige opbouwspel is van de 'Hollandse school' of gewoon lekker counteren zoals nu. Of je nu links of rechtsom de wedstrijd wint doet er mij weinig toe. Als je maar wint zodat je verder komt in dit toernooi. Wel is het apart om te zien dat het Nederlandse team bij de poule wedstrijden in de eerste helft warm moet lopen, als een Oranje locomotief op gang moet komen om vervolgens in de tweede helft als een geoliede machine over Spanje, Australië en Chili heen te walsen. Dat maakt een eerste helft om niet aan te gluren zo saai, maar dat wordt gecompenseerd door een interessantere tweede helft. Voor de kijkers misschien niet zo leuk, maar wel zeer effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Ik heb teveel sleutelwedstrijden van Nederland gezien waarin we fantastisch speelden en alle onafhankelijke toeschouwers op onze hand hadden. En vaak verloren we ze. Erg fijn al die lof, maar uiteindelijk sta je dus met lege handen.

Net als in 2010 proberen we het op een andere manier. Het efltal van 2010 speelde wat mij betreft heel zuinig, weinig weggeven, weinig creeëren maar wel winnen. Dit elftal is veel spectaculairder: Ook relatief weinig weggeven, maar veel creeëren met messcherpe counters. Ik vind het prachtig om naar te kijken, ook al is het misschien wat saaier voor de onafhankelijk toeschouwer. Maar laat die onafhankelijke toeschouwer dan maar gaan kijken naar een andere ploeg die wel mooi speelt en in het mes loopt van de Nederlandse counters.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Kritiek heb je altijd, in alle sporten, in alle wedstrijden want in elke wedstrijd bij elke sport is er wel iets niet helemaal in orde.

Om maar gewoon even te gaan zeiken: Nederland heeft Stront Mazzel gehad bij zowel Chili als Australië daar hoort ook een groot deel spel bij maar soms was het om te janken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Hebben we een keer een systeem waarin onze spelers optimaal renderen, gaan we zeuren dat het niet ons smaakje is.

Ik vind het een van de meest tenenkrommende aspecten van "De Nederlander", het gezeur op het voetbal. In 2010 speelden we ook niet bepaald de sterren van de hemel en konden we elke avond op TV luisteren naar het geageer tegen het spelen met twee controleurs.

Er telt maar 1 ding: Doelpunten maken en winnen!. Volgens mij hebben we dit WK er al 10 in liggen tegen formidabele tegenstanders en doen we het ten opzichte van andere landen die aanspraak maken op de titel, vrij aardig.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

supreme tweaker schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:10:
Ik vind het een van de meest tenenkrommende aspecten van "De Nederlander"
Nee joh, dat is in elk land zo. Zolang mensen blijven kijken naar de l*lprogramma's moeten ze die vullen, en goed nieuws vult niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
gambieter schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:11:
[...]

Nee joh, dat is in elk land zo. Zolang mensen blijven kijken naar de l*lprogramma's moeten ze die vullen, en goed nieuws vult niet.
Als ik ESPN kijk, zie ik niemand zeuren over de spelopvatting van de winnaar van de SuperBowl hoor.

Het is ook niet alleen een fenomeen dat op TV voorkomt. Ook bij de koffieautomaat zijn de meningen best verdeeld en kritisch op de spelopvatting. Iedereen roept om 4-3-3.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ach, das het aard van het beestje: er moet altijd iets te zeuren zijn, tis nooit goed, be it qua weer, qua voetbal qua noem het maar :P Want je zou toch maar eens tevreden zijn met dat het resultaat er is met dit team. Nee, we willen resultaat door aantrekkelijk mooi voetbalspel wat we al jaren op het toneel brachten, maar dat bracht ons geen prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Iedereen roept om 4-3-3.
En DAT snap ik dus echt helemaal niet. Welk systeem je ook speelt, voetbal wordt mooi als het soepel loopt. Een Vlaar die de bal alleen maar over de middenlijn kan roeien, of een Martins Indi die nooit de linksbuiten vind, ballen die over 5 meter nog niet aankomen. DAT is wat voetbal lelijk maakt.

Alsof het 4-3-3 van 2010 het aanzien waard was..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
cheiron schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:18:
[...]
Alsof het 4-3-3 van 2010 het aanzien waard was..
Technisch gezien was dat 4-2-3-1. Overigens speelden we toen wel veel verder van de goal af dan nu en hadden we veel meer balbezit.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
supreme tweaker schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:19:
[...]

Technisch gezien was dat 4-2-3-1. Overigens speelden we toen wel veel verder van de goal af dan nu en hadden we veel meer balbezit.
En technisch gezien is dit ook geen 5-3-2 (Althans, volgens de coach) ;)
Mijn punt is dat een systeem geen beperkende factor voor mooi voetbal hoeft te zijn.

En iemand die roept dat we meer balbezit moeten hebben moet eens gaan kijken naar de wedstrijden van Ajax van afgelopen seizoen(en). Zolang je niet de kwaliteit hebt om iets met dat balbezit te doen schiet je er niets mee op, buiten dat je tegenstander iets minder tijd heeft om te scoren.

[ Voor 37% gewijzigd door cheiron op 26-06-2014 15:23 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ook zoiets over het zeuren om meer balbezit, meer balbezit garandeert nog niet dat die bal in het doel van de tegenstander ligt. Ben het wel eens, dat het slordige passen geven, zachtjes naar Cilessen terugspelen e.d. het voetbal lelijk maakt op het moment. Maar niet omdat we te weinig balbezit hebben, 4-3-3 spelen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
cheiron schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:21:
[...]

En technisch gezien is dit ook geen 5-3-2 (Althans, volgens de coach) ;)
Mijn punt is dat een systeem geen beperkende factor voor mooi voetbal hoeft te zijn.
Klopt, het is 3-4-1-2, of zoals Van Gaal het noemt: 1-3-4-3

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Joosie200 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:17:
Ach, das het aard van het beestje: er moet altijd iets te zeuren zijn, tis nooit goed, be it qua weer, qua voetbal qua noem het maar :P Want je zou toch maar eens tevreden zijn met dat het resultaat er is met dit team. Nee, we willen resultaat door aantrekkelijk mooi voetbalspel wat we al jaren op het toneel brachten, maar dat bracht ons geen prijzen.
Kijk naar het gros van de finales van WK/EK, waren dat nu allemaal superwedstrijden? Who cares op welke manier spelen je wint, als je maar wint. Gillen en juichen bij een doelpunt doen we toch wel, of we nu 10-0-0 spelen of 0-0-10.

En als ze winnen, is iedereen happy en Van Gaal een god met zijn tactiek.

En als ze verliezen, komt iedereen met het 'zie je wel!'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:23:
[...]

Kijk naar het gros van de finales van WK/EK, waren dat nu allemaal superwedstrijden? Who cares op welke manier spelen je wint, als je maar wint. Gillen en juichen bij een doelpunt doen we toch wel, of we nu 10-0-0 spelen of 0-0-10.

En als ze winnen, is iedereen happy en Van Gaal een god met zijn tactiek.

En als ze verliezen, komt iedereen met het 'zie je wel!'.
Is dat geen catch-22, damned if you don't, damned if you do? :P Hoort gewoon bij de meeste Nederlanders, waarom anders praten we telkens met elkaar erover en verzucht de bondscoach dat er nog 16 miljoen andere bondscoaches bestaan.. gewoon omdat we het denken beter te weten want de beste stuurlui staan aan wal en gewoon ergens over moeten zeuren.

En ergens geniet ik meer van die doelpunten als de Flying Dutchman en Robben dit WK dan dat ik juich omdat ze nou zo perfect het opbouwende spel hebben geperfectioneerd en het doelpunt slechts een intikkertje is voor Kuyt of Huntelaar. Tis een genot om Robben en Van Persie in topvorm bezig te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 22:49

Hironshy

Orooo!!!

Prima als men mooi voetbal wil zien maar niet als je al 3 keer in de finale staat en toch nooit kampioen bent geworden. Wordt tijd voor een wereldbeker.

Met het materiaal wat Louis heeft kan je gewoon niet mooi spelen EN winnen. Leuk dat je goed voetbal wil zien maar die jongens op het veld worden dan weer teleurgesteld met het niet halen van de knockout fase na al het harde werk/training.

Zuid-Amerika is bijzonder sterk dit keer op home turf. En door de hoge temp/vochtigheid kan Ned het niet permitteren extra energie te besteden aan leuk voetbal. Daarom moeten ze zo efficient mogelijk spelen en fit blijven voor de 2e helft waardoor ze altijd winnen na de rust. Dat kan alleen met countervoetbal.

Ned speelt zoals de oude Italie. (meester in verdedigen en countervoetbal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Kritiek van Cruijff.. ach ja. Als die lispelende aap nou eens zelf het lef heeft om in de dugout plaats te nemen mag hij commentaar leveren. Ik ben die kerel spuugzat. Het is nooit goed, hij weet het altijd beter, maar is te bang. Jaar na jaar is hem de plek van bondscoach aangeboden, altijd laat hij het afweten. Dan durft hij gewoon niet.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Eerste wedstrijd 6 goals, tweede wedstrijd 5 goals, derde wedstrijd alsnog twee goals terwijl er niets te verliezen was...

Wat is het punt?

Hollandse school cq balbezit. Daar doe je niets mee als je alsnog verliest. Waar je ook realistisch in moet zijn is dat veel spelers technisch niet bepaald van het hoogste niveau zijn. As je Vlaar mee laat opbouwen en meer naar voren laat spelen,
dan hoef je echt niet te berekenen dat wanneer deze speler als Messi, Neymar, (Suarez niet meer), tegenover zich heeft dat je altijd achter de feiten aan gaat lopen. De winst moet hij halen als hij de situatie in kan schatten en dat kan alleen als de bal voor hem is, als hij ergens achterna moet rennen dan heeft die al verloren.
Nigel de Jong is ook een speler die je niet te ver naar voren moet laten spelen, die loopt altijd tegen een kaart aan omdat hij zijn vergissing graag corrigeert.

Welke speler moet dan opbouwen die de overstap in het middenveld snel kan maken? Die heb je niet. Sneijder heeft die capaciteiten niet, van der Vaart die ook niet bepaald van het hoogste niveau is wat dat betreft is er niet bij.
Iedereen die een menig heeft, maar spelers die in het verleden een cruciale rol hebben gespeeld, die herinnert niemand zich meer. Persie, Robben, Kluivert, Bergkamp, van Basten, die herinneren we nog wel, de rest van de 22 spelers verdwijnen snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 22:50

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben vorige week 3 dagen in Brazilië geweest en heb met vele supporters gesproken van andere landen (Ecuador, Argentinië, Australië, Brazilië). Stuk voor stuk roemen ze onze speelstijl. Ze zijn groot fan van Oranje. Met name de Brazilianen zijn er ondersteboven van. Op het moment dat Brazilië uit wordt geschakeld, hebben we hele Braziliaanse land achter ons staan. Resultaat telt, zeker voor een landje met slechts 17 miljoen inwoners. Ons vergelijken met Spanje, Duitsland, Italië etc. is gewoon niet eerlijk. Wij moeten vissen uit een veel kleinere poel!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 28-09 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iblies schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:48:
Welke speler moet dan opbouwen die de overstap in het middenveld snel kan maken? Die heb je niet. Sneijder heeft die capaciteiten niet, van der Vaart die ook niet bepaald van het hoogste niveau is wat dat betreft is er niet bij.
Iedereen die een menig heeft, maar spelers die in het verleden een cruciale rol hebben gespeeld, die herinnert niemand zich meer. Persie, Robben, Kluivert, Bergkamp, van Basten, die herinneren we nog wel, de rest van de 22 spelers verdwijnen snel.
'Zij die het verschil maakten'. Keepers, splitsen of cruciale overtredingen, dat waren verschillen, de rest was gewoon het gemiddelde van een potje voetbal.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Als ik nog een keer gezeur over de Hollandse school hoor dan gaan er doden vallen. :P

Ik word zo ziek van alle zeikers die bij de NOS lopen te klagen over hoe lelijk het is. Het is prachtig voetbal. Niet de eeuwige opbouw en dan eens scoren. Nee de counters van Robben of de perfecte balaanname en doelpunten van van Perzië zijn prachtig. Het middenveld doet gewoon zijn best, de verdediging is tot dusver ver boven de verwachtingen en ze worden beter met de wedstrijd.

Dan zijn andere landen na hun uitschakeling voor ons zijn en menig land dat denk ik heel angstig aan het worden is van Oranje. Als we ooit eens het WK winnen dan kan het best wel eens nu zijn. We hebben:

-Een wereldcoach, maakt niet uit of je voor of tegen van Gaal bent hij is goed.
-Twee spitsen/aanvallers waar menig team van zou dromen.
-Een hele lading aan backup aanvallers.
-Vrij sterk middenveld.
-Verdedigers die hun uiterste best doen en Vlaar die echt goed bezig is.
-En we blijven toch redelijk nuchter en kijken wedstrijd voor wedstrijd.

Als alle zeikers nou gewoon eens hun kop zouden houden, kijken naar de wedstrijden en dan kijken waar het schip strand dan zou dat heel fijn zijn. Als we dan de finale van Duitsland winnen met Merkel in het stadion dan is dat helemaal prachtig. :*)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

horizon1978 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:54:
M'n oom is Duitser (aangetrouwd) en hij vind dat Nederland dit keer eindelijk eens goed voetbal speelt. Hij had altijd een hekel aan dat doelloos rondgetik rond de middenlijn. Het Nederlands elftal van nu is zoals de Duitsers altijd speelden toen ze prijzen wonnen.
Dit dus... Nou is mijn oom geen aangetrouwde Duitser, maar dit probeer ik nu ook al een poosje aan m'n collegae uit te leggen... Boeiend dat 'we' over 20 jaar niet herinnerd worden als dat team dat met totaalvoetbal, wereldveranderend voetbal en 132% balbezit wereldkampioen werden op het WK2014 actief waren, wat mij betreft wordt er op dit team teruggekeken als het team dat eindelijk eens realistisch voetbal in Nederland introduceerde. En laten we eerlijk zijn: Als je dan toch 'lelijk' voetbal speelt (alsof het voetbal onder van Marwijk zo mooi en oogstrelend was om te zien), dan kun je net zo goed 'mooi' lelijk voetbal spelen door een beetje tempo in de wedstrijd te houden, mooie snelle aanvallen op te zetten, vaak te scoren en vooral veel te winnen :) . Als het aan mij ligt, dan gaan er veel meer Nederlandse clubs (zoals ene F. de Boer 'vreest') dit voorbeeld volgen. Misschien komt er dan eindelijk ook nog eens een opvolger voor Feyenoord in Europa :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
De belangrijkste winst is volgens mij de mentaliteitsverandering bij een groot deel van zowel de supporters, de media, de staf en de spelers.... ik hoop dat we dit toernooi heel ver komen...
daarnaast hoop ik dat dit toernooi de opmaat wordt voor toernooien met een combinatie van winnaarsmentaliteit die nu getoond wordt met spelkwaliteit van de toernooien waar we er met mooi voetbal kansloos uitvlogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Als Nederland eruit komt MET een counter is het opeens wel super spannend voor de kijker. Laten we hopen dat het controle voetbal ook weer een beetje naar boven komt en de passes een stuk nauwkeuriger worden. Als het beter lukt om te controleren en verdelen vanaf het middenveld dan gaat Sneijder normaal ook opeens veel beter kunnen spelen.

We zullen het zien tegen Mexico. Alles kan ... voor mij maakt het allemaal niet veel uit zolang we maar winnen al is met strafschoppen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 27-06-2014 01:14 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Iedereen roept om:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LUTRzYY.jpg

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 20:01

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Kain_niaK schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 01:13:
Als Nederland eruit komt MET een counter is het opeens wel super spannend voor de kijker. Laten we hopen dat het controle voetbal ook weer een beetje naar boven komt en de passes een stuk nauwkeuriger worden.
Paradoxaal genoeg wordt het juist weer gevaarlijker voor ons als de passes aan komen en we gaan controleren. Dan gaat de tegenstander juist weer counteren en onze verdediging blijft natuurlijk matig ondanks de inzet. Ik heb liever dat tegenstanders tikkie takkie op onze helft spelen en wij met 8 man als een collectief kunnen verdedigen dan dat onze passes ineens goed gaan op eentje na waardoor een Messi ineens messcherp door onze 3 man verdediging heen countert en scoort.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
En dat gouden sterretje boven het logo van de KNVB op elk Oranje shirt tot het eind der tijden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:55:
[...]

En dat gouden sterretje boven het logo van de KNVB op elk Oranje shirt tot het eind der tijden.
Wordt het eerste en laatste Oranjeshirt dat ik koop.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32
Hoe dan ook, ik vind dat je mag verwachten van deze selectie dat ze niet iedere bal kansloos naar voren rossen. Daar zit 'm een groot deel van de kritiek, speel die bal eens naar elkaar. Die bal van Kongolo op de Jong voor de 2-0 tegen Mexico :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
ephymerous schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:24:
Hoe dan ook, ik vind dat je mag verwachten van deze selectie dat ze niet iedere bal kansloos naar voren rossen. Daar zit 'm een groot deel van de kritiek, speel die bal eens naar elkaar. Die bal van Kongolo op de Jong voor de 2-0 tegen Mexico :X
Nou en? Gaat toch goed :P
Paar seconden later lag ie in het netje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Ik vind al die kritiek ook erg overdreven, de enige terechte kritiek naar mijn mening is dat het in balbezit inderdaad nauwkeuriger en in het begin van de counter-opbouw creatiever moet (omdat onze spelers dat gewoon moeten kunnen). De tactiek zelf is niet meer dan logisch, heb erg veel vertrouwen in de kunde van van Gaal op dat punt.

Ook ziet dit Nederland er toch een stuk beter uit dan bijvoorbeeld Chelsea afgelopen seizoen. De bus word niet zo overdreven geparkeerd, we komen met betere aanvallen eruit en delen ook minder overtredingen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 17:23

Moofnor

King of my castle

Feihcretsam schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:53:
Ook ziet dit Nederland er toch een stuk beter uit dan bijvoorbeeld Chelsea afgelopen seizoen. De bus word niet zo overdreven geparkeerd, we komen met betere aanvallen eruit en delen ook minder overtredingen uit.
Niet dus

Dat is in mijn ogen ook de enige terechte kritiek op oranje, ze spelen gewoon hard voetbal. Nou vond ik dat vorig wk ook al het geval, maar het lijkt nog erger te zijn geworden.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ja, de statistieken vallen wel op, maar in het veld valt het niet zo op. In 2010 was de finale natuurlijk berucht en die staat in het geheugen gegrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

horizon1978 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:21:
... staat in het geheugen gegrift.
Of het is verdrongen. Ik kwam er dit jaar pas (weer?) achter dat er een Nederlandse speler rood heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Moofnor schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:01:
[...]

Niet dus

Dat is in mijn ogen ook de enige terechte kritiek op oranje, ze spelen gewoon hard voetbal. Nou vond ik dat vorig wk ook al het geval, maar het lijkt nog erger te zijn geworden.
Dat is gewoon onderdeel van het spelletje dat Nederland speelt en ik vind dat helemaal niet erg. Ja, er worden veel overtredingen gemaakt maar heb je Alexis Sanchez afgelopen maandag gezien? Die is vakkundig door Blind uit de wedstrijd gespeeld omdat hij er telkens heel kort op zat en een aantal overtredingen maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13

two

rickjehh schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:30:
[...]

Dat is gewoon onderdeel van het spelletje dat Nederland speelt en ik vind dat helemaal niet erg. Ja, er worden veel overtredingen gemaakt maar heb je Alexis Sanchez afgelopen maandag gezien? Die is vakkundig door Blind uit de wedstrijd gespeeld omdat hij er telkens heel kort op zat en een aantal overtredingen maakte.
Dit is zeer effectief want op deze manier haal je de tegenstander elke keer uit z'n spel. We herinneren allemaal wel de eerste helft van Nederland - Brazilië.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Goed, daar staan we dan.... We hebben de poule des doods overleefd met tegenstanders als Spanje en Chili waar we nooit van zouden kunnen winnen en hebben dus de knock-out fase bereikt, een prestatie die een heleboel landgenoten niet voor mogelijk hadden gehouden. Ik was zelf ook sceptisch en had verwacht dat een 2e plek het meest haalbare was waardoor we in de 8e finale gelijk Brazilie tegen zouden komen.

Maar... we zijn gewoon 1e geworden dankzij een hecht collectief en een coach die meesterlijk inspeelt op de tegenstander. En toch zijn er vervolgens mensen als Cruyff, Van Hanegem, Degryse en Dijkshoorn die zo nodig weer lopen te azijnpissen over het vertoonde spel. Ik ben echt helemaal klaar met al die kritiek van die vastgeroeste oude garde die het zo nodig mooi willen hebben. Met 10 doelpunten in 3 wedstrijden kan je alleen maar concluderen dat we bijzonder effectief zijn, maar dat gaat er bij deze figuren dus niet in.

Wat vinden jullie hier nou van?
Ik ben 't volledig met je eens. En zeg nou eerlijk, die wedstrijd tegen Spanje vond ik wonderlijk mooi.

Wat me ook opvalt is dat Robben 'er' eindelijk weer eens staat, eventjes niet de man van glas, maar de man van doorzetten en doorpakken! :)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19

defiant

Moderator General Chat
Ik erger me aan hoe Jan Mulder bij wedstrijd van Nederland bij onze zuiderburen op de buis en vanavond weer in studio brasil tekeer gaat, nu erger ik me gewoonlijk al aan die kerel, maar dit keer helemaal.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Moofnor schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:01:
[...]

Niet dus

Die statistieken hebben weinig toegevoegde waarde.

NL heeft de meeste doelpunten gescoord. NL heeft drie wedstrijden gewonnen. Dat zegt helemaal niets.

Wat je wel kunt zeggen is dat bepaalde landen tijdens het WK beter zijn gaan spelen en aan het groeien zijn. Gezien de potentie bij bepaalde landen is die ruimte nog aanwezig. Maar dat zegt nog steeds heel weinig.

Bepaalde landen liggen er al uit, bepaalde landen spelen boven hun kunnen, anderen missen bij vlagen de teamspirit.
It's alle in the game en morgen wordt Mexico niet de uitdaging, maar het weer. +30C, hoge vochtigheid, je speelt relatief vroeg waarbij in de middag de temperatuur nog zal gaan stijgen. De rushes die Robben maakt, Blind die regelmatig opkomt, Persie die vaak afstanden aflegt, vergeet het.
Het zal geen memorabele wedstrijd voor de kijker worden en de zelfbenoemde analisten kunnen door de stront zakken.

Het wordt er een waarbij zal worden geloerd op die ene kans en gezien de omstandigheden zeker niet gek. Als iemand 50 meter op volle snelheid gaat rennen in de hitte, of die komt niet meer terug verdedigen of die komt wel terug en gaat fouten maken. En dan niet alleen naar de tegenstander toe maar je loopt het risico dat je constant naar elkaar gaat schreeuwen als er een keer iets verkeerd gaat. Beide niet wenselijk dus rustig je moment afwachten en kijken of de tegenstander een fout maakt.
Pagina: 1