Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik heb ooit gehoord op tv dat als je de aarde squeeezed tot een radius van 3cm, dat deze dan implodeerd tot een zwart gat. maja zal wel zon rare flippo geweest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op woensdag 13 juni 2001 23:16 schreef Terror het volgende:

[..]

Geen idee, maar weet wel dat er heel veel "lege ruimte" tussen atomen en muleculen zit. Dus dichter op elkaar kan zowiezo.

Ter vergelijking. Stel een molecuul heeft de grootte van een voetbal stadion. De kern ligt op de middenstip, dan zitten de eletronen ergens achter het doel. De ruimte er tussen is leeg.
je zegt het niet helemaal goed het is: dat als de kern een mug is dat de radius van het atoom dan een voetbalveld is dus de doorsnee van 2 voetbalvelden! dus dat compressen van de aarde tot een biljartbal zou dan nog niet mogelijk zijn want dan zou het verschil nog groter moeten zijn. maarja wie weet wat er gebeurd als je voorbij die grens gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:47
Op donderdag 14 juni 2001 15:23 schreef Spice het volgende:
giga gaaf onderwerp.
Gisteren de allerlaatste Voyager gekeken EndGamePart II. Komt voyager bij een transwarpconduit. Is een Borg bouwwerk waar allerlei kustmatige wormholes zijn geconstrueerd om overal in heelal te komen. De techniek/ideeen die ze bij startrek gebruiken zijn ook altijd redelijk plausibel vind ik
Klopt. In Star Trek wordt veel gebruik gemaakt van hedendaagse theorieën. Denk aan wormholes, warp-technologie, antimaterie en natuurlijk het tijdreizen.

Vooral de afleveringen waarin er met de tijd geklooid wordt vind ik altijd erg leuk om naar te kijken. Ze weten het soms knap ingewikkeld te maken. Maar als je er zelf over gaat nadenken kan het inderdaad ook nooit kloppen.

Ik herinner me een aflevering van The Next Generation, waarin de Enterprise in een tijdcyclus terecht komt. Die aflevering begint met een partijtje poker, en even later wordt de Enterprise vernietigd. In de volgende scène zie je de crew weer vrolijk precies hetzelfde partijtje poker spelen. Alles herhaalt zich op deze manier een paar keer opnieuw, totdat ze erachter komen dat ze 'dat partijtje poker' al eens eerder hebben meegemaakt. Dan gaan ze een manier zoeken om een signaal uit te zenden vlak voor de explosie van de Enterprise, en in de volgende cyclus pikken ze dat signaal (dat ze dus zelf verzonden hebben) weer op.

Zou zoiets mogelijk zijn? Vanuit de toekomst een bericht naar het verleden sturen?

En dan zijn er natuurlijk ook nog films waarin iemand naar de toekomst of naar het verleden reist, en daar zichzelf tegenkomt. Ik vind het altijd erg interessant om over dit soort onderwerpen na te denken / te lezen.

---

Ik heb ook al eens iets gehoord - hoe het precies zit weet ik niet - dat de tijd niet overal op aarde even snel gaat. Het schijnt aangetoond te zijn met atoomklokken, dat als je de ene klok op de grond zet, en een andere klok 100 meter hoger, dat ze niet even snel lopen.
Hoe verklaar je zoiets?! :?

Dit onderwerp roeleert :)
Ik denk zelf dat wat je ziet gebeuren in films en series zoals Star Trek in de toekomst allemaal mogelijk zal zijn. Jammer genoeg zullen wij er niet meer zijn om het mee te maken :(

Trouwens, heeft iemand misschien tips voor boeken die hierover gaan? Boeken over tijd, tijdreizen, andere dimensies etc. En dan heb ik het dus over boeken die voor de gemiddelde leek te begrijpen zijn :)

* Maniakje verontschuldigt zich voor deze ietswat ongeordend-opgezette post :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

natuurlijk kun je jezelf wel tegen komen in het verleden. maar op het moment dat je naar het verleden gaat weet je al dat je jezelf tegen gaat komen want dat heb je al meegemaakt.
je kunt dit zien als een soort kip en het ei. of te wel een cirkel zonder begin en einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zaterdag 13 oktober 2001 23:11 schreef fingiecrookie het volgende:
natuurlijk kun je jezelf wel tegen komen in het verleden. maar op het moment dat je naar het verleden gaat weet je al dat je jezelf tegen gaat komen want dat heb je al meegemaakt.
je kunt dit zien als een soort kip en het ei. of te wel een cirkel zonder begin en einde
paradox dus :)

over startrek, het scheint dat daar 200 wetenschappers mee bezig zijn ofzo om al die verhalen en complotten te bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
dit is helemaal geen cirkel zonder begin en einde!!!

God schiep de dieren, niet de eieren!

hehe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:01

A_K

Bedrijfsaccount NKON
als je versneld met 1 g ben je (ongeveer) een jaar bezig voordat je zo snel gaat als het licht...........

[url=http://sk.nkon.nl]

Pagina: 1 2 Laatste