Toon posts:

R9 280X RMA niet geaccepteerd, wat te doen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.480 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:58
heb je zelf ook al een andere videokaart in jouw systeem gehad om te kijken of het echt niet aan jouw systeem ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

lasharor

7 december 2004

BW 7:18 "Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet."

Ik denk dat hier het probleem meer ligt in het feit dat de shop het niet eens is met het feit dat hier een defect is. Volgens de webshop heb jij gewoon een goed werkend product in handen en is je eigen hardware oorzaak van deze situatie.

Is je gebruikte hardware wel compatible met de grafische kaart? Staat deze hardware op de site van de leverancier van de grafische kaart? If so, dan zou ik even die gegevens doorgeven aan de webshop, zodat ze ook die combinatie kunnen testen. Wat ze nu doen lijkt me ook niet helemaal eerlijk. Als jij die kaart koopt omdat je denkt dat die werkt met je hardware dan moet dat dus getest worden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:29

Bolletje

Moderator Harde Waren
Omdat de discussie meer neigt naar je rechten bij een overeenkomst verplaats ik het topic van VB naar het Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je bedoelt dat je zo'n raar grijs patroon krijgt op je eerste scherm? Ja dat heb ik dus ook af en toe met mijn Asus R9 280X. Ik heb echter geen last van BSOD e.d.

Lijkt me een driver issue daar ik het bij vorige drivers nog niet heb gezien...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geprobeerd je PC te herinstalleren? Dat kan wonderen doen in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar de situatie bij RMA is wel dat natuurlijk de PC openstaat, nieuwe drivers, misschien betere hardware, betere koeling dus ik zou dan eerst bij je eigen pc kijken of alles daar goed gaat. Stresstest wil niets zeggen want het is een moment opname. En eerlijk wat een pcboer test is niet echt intensief, alleen maar oppervlakkig. Je moet echt even veel met de kaart aan de slag en dan komt die misschien wel naar boven.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Axewi schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:39:
Je hoeft 3e partij niet direct te zien als een winkel, je kan ook je kaart in de pc van een kennis stoppen om deze te testen toch?

Gezien je de losse video kaart hebt gekocht en niet een compleet systeem lijkt me dat ze alleen garantie hoeven te geven op de kaart. Ze hebben de kaart getest en volgens hun test is er niets aan de hand met de kaart daarom brengen ze onderzoek kosten in rekening.
Voor zover ik weet is dit normaal als je een enkel los onderdeel hebt ipv een volledig systeem. Garantie is op de kaart niet op de uren (tenzij de kaart defect bleek/blijkt te zijn).

Wat je misschien wel kan doen is een afspraak maken dat je de kaart gaat testen in een ander systeem en wanneer deze daar ook niet in werkt dat ze dan nogmaals kijken zonder extra kosten, maar dit hangt af van hoe gewillig die webshop is.
Probleem is een beetje dat die kaart nog daar ligt, en dat ik de 15 Euro aan onderzoekskosten nog niet overgemaakt heb. Ook heb ik eerlijk gezegd geen kennis die een PC heeft met een voeding die deze kaart aankan ( of in elk geval een voeding die geen crap is.) De rest van de PC's hier in huis hebben dat ook helaas niet ( pre-built spul.)
Flappiewappie schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:39:
[...]

"zij zouden aan mij moeten bewijzen dat dat niet zo is." dat is inderdaad in de eerste 6 maanden het geval, oftewel jij wil graag en rapport zien met hoe en wat ze getest hebben en feitelijk op papier daar bewijs van hebben. Hoe ze dat gaan doen is een tweede. Puur een mail met "we hebben het getest en het is prima" is niet toereikend in deze situatie.

Daarbij komt echter wel kijken dat het natuurlijk van alles kan zijn; rest van de koeling in het systeem, voeding, moederbord enz. enz.

Voor de rest staan ze geheel in hun recht mbt (zeer redelijke) onderzoekskosten en afhandeling.
Mooi, dan ga ik ze daar eens om vragen.
thedon46 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:42:
heb je zelf ook al een andere videokaart in jouw systeem gehad om te kijken of het echt niet aan jouw systeem ligt?
Ja, met mijn oude 8800GTS werkt alles perfect. Alles stabiel.
lasharor schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:42:
BW 7:18 "Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet."

Ik denk dat hier het probleem meer ligt in het feit dat de shop het niet eens is met het feit dat hier een defect is. Volgens de webshop heb jij gewoon een goed werkend product in handen en is je eigen hardware oorzaak van deze situatie.
Klopt, dit terwijl ik zelf dus overduidelijk ervaar dat deze kaart wel degelijk defect is.
Is je gebruikte hardware wel compatible met de grafische kaart? Staat deze hardware op de site van de leverancier van de grafische kaart? If so, dan zou ik even die gegevens doorgeven aan de webshop, zodat ze ook die combinatie kunnen testen. Wat ze nu doen lijkt me ook niet helemaal eerlijk. Als jij die kaart koopt omdat je denkt dat die werkt met je hardware dan moet dat dus getest worden .
Ga ik even opzoeken, bedankt voor de info. Maar technisch gezien moet het überhaupt toch werken vanwege de standaarden? De GPU heeft PCIE 3.0, mijn mobo 2.0. Dat is compatibel. Mijn voeding heeft 1x6 en 1x8 pins, de kaart ook. Dat is dus compatibel.
kuusj98 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:46:
Je bedoelt dat je zo'n raar grijs patroon krijgt op je eerste scherm? Ja dat heb ik dus ook af en toe met mijn Asus R9 280X. Ik heb echter geen last van BSOD e.d.

Lijkt me een driver issue daar ik het bij vorige drivers nog niet heb gezien...
Ja, of blauw, of rood, etcetera. Alleen op mijn primaire scherm. Mijn secundaire scherm trilde wel raar tijdens Furmark en gamen. Wat drivers betreft, ik zou het niet weten. Ik kreeg deze kaart, installeerde de nieuwste drivers, dan moet het gewoon werken.
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:46:
Heb je geprobeerd je PC te herinstalleren? Dat kan wonderen doen in zo'n geval.
Nee, eerlijk gezegd geen behoefte aan. Te veel gedoe voor iets wat niet mijn probleem moet zijn. Ook is zoals ik al zei de rest van mijn PC retestabiel, en werkt het met mijn 8800GTS zonder problemen.
itsalex schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:49:
Maar de situatie bij RMA is wel dat natuurlijk de PC openstaat, nieuwe drivers, misschien betere hardware, betere koeling dus ik zou dan eerst bij je eigen pc kijken of alles daar goed gaat. Stresstest wil niets zeggen want het is een moment opname. En eerlijk wat een pcboer test is niet echt intensief, alleen maar oppervlakkig. Je moet echt even veel met de kaart aan de slag en dan komt die misschien wel naar boven.
Koeling is helemaal in orde, de kaart kwam nooit boven de 78 graden, zelfs niet met Furmark. Ruim binnen de opgegeven limieten dus.
Danielson schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:50:
Loopt deze RMA toevallig via Alternate?
Nee, via een andere webshop. Mag ik die hier noemen of maak ik ze dan zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:51
Ik zou je toch eerste even eerst adviseren om bij een vriend langs te gaan om te kijken of jou kaart daar wel naar behoren werkt. Toen ik in een PC winkel werkte hadden we dit ook regelmatig. Het werkt niet, hij is kapot , ik wil een nieuwe. . . , na wat testen bij ons in de shop werkte het gewoon prima, bij hem thuis niet... uiteindelijk bleek dat zijn stopcontact het problem was, niet geaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch echt even je PC herinstalleren, je gaat van een nVidia naar een AMD kaart dan kun je dit soort problemen krijgen.

Eventueel als je echt geen herinstall wil kan je een driver clean tooltje proberen, maar ik heb daar nog nooit goede ervaringen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:08
Allereerst, moet je de kaart weer terug halen dit betekend in jou geval gewoon die €15,- betalen. De winkel werkt vast niet onder een no cure no pay regel, als jij werkt wil je toch ook je geld ontvangen?

Ten 2e welke voeding heb je in je pc merk/type en deze kan je gerust ook gebruiken als je de kaart test in de pc van iemand anders. Een voeding is bij dit soort problemen zelden de oorzaak als deze van een goede kwaliteit is.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
da_PSI schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:53:
Ik zou je toch eerste even eerst adviseren om bij een vriend langs te gaan om te kijken of jou kaart daar wel naar behoren werkt. Toen ik in een PC winkel werkte hadden we dit ook regelmatig. Het werkt niet, hij is kapot , ik wil een nieuwe. . . , na wat testen bij ons in de shop werkte het gewoon prima, bij hem thuis niet... uiteindelijk bleek dat zijn stopcontact het problem was, niet geaard...
Zoals gezegd, ik heb geen andere systemen in de buurt om dit mee te testen, of in elk geval geen systeem waar ik de voeding van vertrouw. Als ik dit ding opblaas ben ik verder van huis.
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:56:
Ik zou toch echt even je PC herinstalleren, je gaat van een nVidia naar een AMD kaart dan kun je dit soort problemen krijgen.

Eventueel als je echt geen herinstall wil kan je een driver clean tooltje proberen, maar ik heb daar nog nooit goede ervaringen mee gehad.
Toen ik deze PC bouwde heb ik gewoon een clean install gedaan, en alleen de AMD drivers geïnstalleerd. De 8800GTS is er pas in gekomen toen de AMD RMA ging.
Axewi schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:57:
Allereerst, moet je de kaart weer terug halen dit betekend in jou geval gewoon die €15,- betalen. De winkel werkt vast niet onder een no cure no pay regel, als jij werkt wil je toch ook je geld ontvangen?

Ten 2e welke voeding heb je in je pc merk/type en deze kan je gerust ook gebruiken als je de kaart test in de pc van iemand anders. Een voeding is bij deze problemen zelden de oorzaak als deze van een goede kwaliteit is.
Ik wil best betalen, maar ik denk dat een topic als dit openen eerst nog wel even handig is. Die kaart ligt daar voor nu best, en mijn PC werkt best met die oude 8800GTS. Ik heb een XFX Pro 650 watt. XFX gebruikt designs van Seasonic, dus daar zal het niet aan liggen. Ik zal eens kijken of de PSU van mijn broer de benodigde aansluitingen heeft, maar dat is meegeleverde meuk die hij bij zijn behuizing kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah dan gaat het toch lastig worden. Je zult zelf wat actie moeten ondernemen om zeker te weten dat de kaart echt defect is en niet enkel in jouw situatie problemen geeft (waarbij het nog altijd zo kan zijn dat het een defect is).

Ik kan me voorstellen dat als een webwinkel allerlei zaken heeft getest en ze niets kunnen vinden ook niet direct meer weten waar het dan aan kan liggen. Mocht je nu in de toekomst erachter komen dat het toch echt een defect is dan zullen ze wellicht die 15 euro ook wel teruggeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als de kaart volgens de webshop gewoon werkt, dan zou ik dat gewoon aannemen. Als jij niet eerst test of de kaart ergens anders wel werkt (en dus je eigen systeem hierbij uitsluit) dan is het gewoon jouw fout dat je een werkende kaart terugstuurt. De gevolgen (de €15 onderzoekskosten) zul je dan maar gewoon moeten dragen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om maar even terug te komen op de vraag in de TS, kan ik nu nog gewoon mijn hele aankoopsom terug claimen? Ik heb de factuur en dergelijke nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:02:
[...]

Zoals gezegd, ik heb geen andere systemen in de buurt om dit mee te testen, of in elk geval geen systeem waar ik de voeding van vertrouw. Als ik dit ding opblaas ben ik verder van huis.

[...]

Toen ik deze PC bouwde heb ik gewoon een clean install gedaan, en alleen de AMD drivers geïnstalleerd. De 8800GTS is er pas in gekomen toen de AMD RMA ging.

[...]

Ik wil best betalen, maar ik denk dat een topic als dit openen eerst nog wel even handig is. Die kaart ligt daar voor nu best, en mijn PC werkt best met die oude 8800GTS. Ik heb een XFX Pro 650 watt. XFX gebruikt designs van Seasonic, dus daar zal het niet aan liggen. Ik zal eens kijken of de PSU van mijn broer de benodigde aansluitingen heeft, maar dat is meegeleverde meuk die hij bij zijn behuizing kreeg.
Alsof je een GPU zomaar opblaast ineens :') WTF is dat nu weer voor iets vaags. Verder ben je erg stug in je redenering; de kaart doet het niet bij mij dus de kaart MOET kapot zijn. Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat het wellicht een hardware incompatibiliteit is? Heb je voor dat je de kaart opstuurde de kaart er ook een kee ruit en in gedaan en weer getest? Voor hetzelfde geld doet de kaart het nu weer prima als hij terug je systeem in gaat en zat hij er niet goed in bijv.

Zoals hierboven al aangegeven is; je zal iets moeten doen om de definitieve conclusie te trekken dat het probleem de GPU is en niet iets anders. Simpelweg roepen dat de verkopende shop aan het liegen is en dat je maar meteen juridische stappen wilt ondernemen is wel een extreme imo.

Kan je het bedrag terug krijgen; ligt aan de termijn en of je nog in de Wet Koop op Afstand valt (kaart is online of in de winkel aangeschaft?) Edit: jup, online gekocht en meer dan een maand terug. Dan val je buiten de boot voor retourneren. En dus zit je weer terug bij stap 1: testen of het wel echt je GPU is en niet iets anders

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 25-06-2014 11:11 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 15:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik ben niet helemaal zeker, maar volgens mij mag dat alleen als je dat binnen de 14 dagen doet. Nogmaals, ik ben niet zeker maa dacht dat het zo zat. Dat moet je even op de website van de webshop uitzoeken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:51
Nee. Want de kaart is op dit moment niet stuk (schrödingers cat).
Zij hebben hem getest, daar werkt hij goed. Aannemelijk is, dat de kaart niet stuk is.
Het beste is, om hem terug thuis te krijgen ofwel de 15 euro te betalen en verder te testen. Desnoods een Tweaker in de buurt die wel wil helpen.

Je kan pas geld terug eisen wanneer ze de kans krijgen om het probleem te verhelpen en het niet lukt. Daar gaat echter wel even tijd overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:07:
Om maar even terug te komen op de vraag in de TS, kan ik nu nog gewoon mijn hele aankoopsom terug claimen? Ik heb de factuur en dergelijke nog.
Nee. Het is te laat voor de wet koop op afstand en het product is niet defect (volgens de webshop). Mocht het product defect zijn moet je ze eerst de kans geven het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Wet koop op afstand is 2 weken, hierna kan je niet zomaar de kaart terug geven en je geld terug verwachten.
Je zou met de webshop kunnen regelen om de kaart om te ruilen voor een ander merk of type maar als ze dit al willen zul je toch moeten bijleggen gezien de kaart niet nieuw meer is.

Je woont helaas 50 min van mij vandaan dus even je kaart testen word um niet, misschien dat een andere tweaker in de buurt woont en tegen een bakje koffie/biertje je kaart wil testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:43
Advies: PC opnieuw installeren, dit kan ook op een oudere HDD of SSD of een partitie. Test dan alleen met voeding, moederbord, geheugen, videokaart en de juiste drivers.

Ik heb zo vaak gammele installaties gezien van mensen die verschillende videokaarten door elkaar op het systeem gebruikt hebben, en/of nVidia en AMD door elkaar. Ook al maak je soms je PC nog zo schoon met bepaalde tools, ik heb vaak gezien dat videokaart problemen en of FPS drops weg waren na een goede nieuwe installatie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:50
het lijkt mij dat als je dan alsnog erachter komt na het testen in een ander systeem dat de kaart kapot is je deze 15 euro altijd kan terugclaimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:46
nee, als je te lui bent om extra te testen maak je daar geen aanspraak op. Naast het feit dat de 14 dagen zijn verstreken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 25-06-2014 11:18 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Sterker nog, ik ben van een Radeon hd5770 Vapor-x naar een Radeon R9 290X Tri-x gegaan.
Skyrim zag bijvoorbeeld mijn grafische kaart niet en gaf een low.
Heb toen de knoop doorgehakt om opnieuw te installeren en het werkte toen probleemloos. Maar je geeft aan je pc opnieuw te hebben geinstalleerd met deze nieuwe kaart. Wellicht een driver probleem. Ofwel een oudere/nieuwere driver gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:09:
[...]

Alsof je een GPU zomaar opblaast ineens :')
Ik zou de eerste niet zijn waarbij dat gebeurt.
Zoals hierboven al aangegeven is; je zal iets moeten doen om de definitieve conclusie te trekken dat het probleem de GPU is en niet iets anders. Simpelweg roepen dat de verkopende shop aan het liegen is en dat je maar meteen juridische stappen wilt ondernemen is wel een extreme imo.
Waar zie jij dat ik juridische stappen wil nemen?
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:09:
[...]

Nee. Het is te laat voor de wet koop op afstand en het product is niet defect (volgens de webshop). Mocht het product defect zijn moet je ze eerst de kans geven het te fixen.
Jammer.
Jumpman schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:12:
Advies: PC opnieuw installeren, dit kan ook op een oudere HDD of SSD of een partitie. Test dan alleen met voeding, moederbord, geheugen, videokaart en de juiste drivers.

Ik heb zo vaak gammele installaties gezien van mensen die verschillende videokaarten door elkaar op het systeem gebruikt hebben, en/of nVidia en AMD door elkaar. Ook al maak je soms je PC nog zo schoon met bepaalde tools, ik heb vaak gezien dat videokaart problemen en of FPS drops weg waren na een goede nieuwe installatie.
Zoals gezegd, ik heb een clean install gedaan bij het bouwen van deze PC. Toen de kaart erin, toen de drivers geïnstalleerd. Al die tijd heeft de Nvidia er niet in gezeten en heb ik daar geen drivers voor geïnstalleerd.
nickertNL schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:16:
het lijkt mij dat als je dan alsnog erachter komt na het testen in een ander systeem dat de kaart kapot is je deze 15 euro altijd kan terugclaimen?
Dan zou ik mezelf in een positie zetten waar ik moet bewijzen dat het ding kapot is?

Feitelijk is het zo dat zij nu die kaart hebben en geen bewijs geleverd hebben dat de kaart niet kapot is, wat ze volgens de wet wel moeten. Dit is de nieuwste mail die ik kreeg:

"Wat wij hebben getest heb ik opgesomd, een onderzoeksrapport maken wij niet. Dit kost teveel tijd, als de kaart daadwerkelijk defect is leveren wij deze vanuit onze leverancier of fabrikant aan.

Wij hebben getest met:
-Furmark
-Unigen heaven
-3D Mark
-Battlefield 4 testfield.

Tevens met 2 schermen aangesloten en diverse youtube films bekeken.

Zodra er met deze diverse tests niets wordt gevonden en ook in games niets scheelt wordt een RMA afgekeurd. Het kan wel degelijk liggen aan software, drivers of andere hardware."

Vervelend voor ze dat dat te veel tijd kost, maar daar heb ik niks mee te maken. Ik heb nog geen enkel bewijs gezien dat het ding gewoon werkt, behalve hun woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bied aan om 50 euro voor onderzoek te betalen. Veel winkels vragen veel meer voor onderzoekskosten.
Daarnaast vind ik nou niet dat ze weinig testen.
Als de kaart bij jou niet te heet wordt, dan maakt het daar niet uit of ze de kast open hebben of alles open en bloot.
Wellicht zit de kaart niet lekker in het slot bij jou in de pc? Dus niet goed aangedrukt.

Drivers zoals ik al zei, heb je verschillende versies geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:26:
Bied aan om 50 euro voor onderzoek te betalen. Veel winkels vragen veel meer voor onderzoekskosten.
Daarnaast vind ik nou niet dat ze weinig testen.
Als de kaart bij jou niet te heet wordt, dan maakt het daar niet uit of ze de kast open hebben of alles open en bloot.
Wellicht zit de kaart niet lekker in het slot bij jou in de pc? Dus niet goed aangedrukt.

Drivers zoals ik al zei, heb je verschillende versies geprobeert?
Je hebt een punt ja, misschien dat dat ze motiveert om meer te testen. Ga ik over nadenken. Temperatuur zal inderdaad geen probleem zijn, tenzij er een geheugenchip slecht gekoeld word? Die zou je bij je temps niet zien dan, maar hij zou wel problemen kunnen veroorzaken. Ik heb hem verschillende keren opnieuw erin gedrukt en hij lockte ook, dus dat zou het niet moeten zijn. Ik heb als drivers CCC 14.4 en 14.3 geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:22:

Dan zou ik mezelf in een positie zetten waar ik moet bewijzen dat het ding kapot is?

Feitelijk is het zo dat zij nu die kaart hebben en geen bewijs geleverd hebben dat de kaart niet kapot is, wat ze volgens de wet wel moeten. Dit is de nieuwste mail die ik kreeg:

"Wat wij hebben getest heb ik opgesomd, een onderzoeksrapport maken wij niet. Dit kost teveel tijd, als de kaart daadwerkelijk defect is leveren wij deze vanuit onze leverancier of fabrikant aan.

Wij hebben getest met:
-Furmark
-Unigen heaven
-3D Mark

Zodra er met deze diverse tests niets wordt gevonden en ook in games niets scheelt wordt een RMA afgekeurd. Het kan wel degelijk liggen aan software, drivers of andere hardware."

Vervelend voor ze dat dat te veel tijd kost, maar daar heb ik niks mee te maken. Ik heb nog geen enkel bewijs gezien dat het ding gewoon werkt, behalve hun woorden.
Wat voor een bewijs zou je willen zien dan? moeten ze de hele gebeurtenis filmen en je een dvd opsturen met 4 uur lang benchmarks?
Even reëel zijn, zij geven aan dat de kaart bij hun werkt en dat moet je maar even geloven. Gezien de omstandigheden geloof ik best dat de kaart in orde is. Ze rekenen €15,- die mailtjes die over en weer zijn gegaan hebben hun al meer gekost dan ze terug krijgen met die €15,-!
Ik zeg betalen, en verder zoeken naar het defect wat hoogst waarschijnlijk ergens anders in je systeem zit. Mocht uiteindelijk toch de kaart defect zijn kan je alsnog weer contact opnemen en wat regelen mbt die €15,-

Vraag 2 je hebt de kaart terug gestuurd? wie heeft die kosten betaald jij of de webshop?

En verder, update de bios van je moederbord eens vaak kan dit ook problemen oplossen ivm compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat van die geheugenchip is trouwens een goeie van je.
Vraag is alleen, hoe test je zoiets.

Daarnaast zou je ook 13.11 oid nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:15

TTLCrazy

Listen to Frankie

Het probleem is dat jij oook geen bewijs levert dat de kaart niet goed werkt. Als hij bij hun wel werkt zou ik gewoon de kaart terughalen en opnieuw installeren.
Nee, eerlijk gezegd geen behoefte aan. Te veel gedoe voor iets wat niet mijn probleem moet zijn. Ook is zoals ik al zei de rest van mijn PC retestabiel, en werkt het met mijn 8800GTS zonder problemen.
Je bent 100 procent overtuigd dat de kaart defect is, maar als ik de webshop zijn antwoord bekijk hebben ze deze wel degelijk goed getest en zou ik zelf gaan twijfelen of hij wel daadwerkelijk stuk is. Een volledige herinstallatie van windows is wellicht de enige manier om je gelijk te behalen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:31:
Dat van die geheugenchip is trouwens een goeie van je.
Vraag is alleen, hoe test je zoiets.

Daarnaast zou je ook 13.11 oid nog kunnen proberen.
Tja, bijna onmogelijk te testen.
TTLCrazy schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:32:
Het probleem is dat jij oook geen bewijs levert dat de kaart niet goed werkt. Als hij bij hun wel werkt zou ik gewoon de kaart terughalen en opnieuw installeren.

[...]

Je bent 100 procent overtuigd dat de kaart defect is, maar als ik de webshop zijn antwoord bekijk hebben ze deze wel degelijk goed getest en zou ik zelf gaan twijfelen of hij wel daadwerkelijk stuk is. Een volledige herinstallatie van windows is wellicht de enige manier om je gelijk te behalen.
Het is niet veel, maar ik heb een foto waarop je een BSOD kan zien en een klein deel van mijn primaire scherm waar je de artifacts op kan zien. Ben nu bezig met uploaden.

Edit: Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ry2bme.jpg

Aan iedereen, ik heb de kaart ook niet hier liggen he. Testen word lastig dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Laatst online: 18:51
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:36:
[...]

Tja, bijna onmogelijk te testen.

[...]

Het is niet veel, maar ik heb een foto waarop je een BSOD kan zien en een klein deel van mijn primaire scherm waar je de artifacts op kan zien. Ben nu bezig met uploaden.

Aan iedereen, ik heb de kaart ook niet hier liggen he. Testen word lastig dan ;)
Waarom dan een topic openen dan? Het lijkt mij veel makkelijker om de kaart terug te vragen, de 15 euro te betalen. Morgen even testen om te zien of het werkt in jou PC, werkt het niet zet een adv. op Vraag&Aanbod of iemand in de buurt jou kan helpen.

Werkt het in zijn/haar PC ook naar behoren, dan zou je toch iets met jou PC moeten doen. Werkt het ook daar niet lekker, dan stuur je hem terug met bijv. een foto dat er artifacs zijn. Daarna kun je nog altijd "onderhandelen" over de 15 euro onderzoekskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Die ervaring heb ik trouwens niet, ben altijd prima geholpen bij Alternate, maar dat terzijde.

@TS,

je bent toch toch niet aan het over / onderklokken geweest met deze kaart? Deze BSOD heb ik ook een aantal keer op mijn kaart (HD7950) gehad, maar voornamelijk wanneer ik met beta drivers aan het testen was op te hoge clocks en/of te lage voltages e.d. Ook heeft een corrupte driver dit bij mij een keer veroorzaakt (ook in combinatie met experimenten en een crash), toen was de enige oplossing een volledige herinstallatie.

Zie ook deze help van AMD voor de te doorlopen stappen op jouw systeem:

http://support.amd.com/en...pondingerrormessages.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dennism schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:54:
Die ervaring heb ik trouwens niet, ben altijd prima geholpen bij Alternate, maar dat terzijde.

@TS,

je bent toch toch niet aan het over / onderklokken geweest met deze kaart? Deze BSOD heb ik ook een aantal keer op mijn kaart (HD7950) gehad, maar voornamelijk wanneer ik met beta drivers aan het testen was op te hoge clocks en/of te lage voltages e.d. Ook heeft een corrupte driver dit bij mij een keer veroorzaakt (ook in combinatie met experimenten en een crash), toen was de enige oplossing een volledige herinstallatie.

Zie ook deze help van AMD voor de te doorlopen stappen op jouw systeem:

http://support.amd.com/en...pondingerrormessages.aspx
Nee, ik heb hem nooit overgeclockt. Ik heb wel, toen ik na een paar dagen die crashes kreeg, op aanraden van het Internet de 2D clocks van het geheugen wat verhoogd, want dat zou crashes vanwege een te lage power state moeten verhelpen. Heeft niks uitgehaald, dus uiteindelijk maar weer terug gezet naar stock. Bedankt voor de link trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftie..
  • Laatst online: 22-10-2023
Beste, op de foto zie ik 2 verschillende schermen. Heb je ze beide via eenzelfde soort poort aangesloten? er zijn namelijk problemen met AMD kaarten als je bijvoorbeeld dvi voor één scherm gebruikt, en hdmi voor de andere. Dit heb ik zelf ook mogen ondervinden helaas. De enige oplossing die ik op het web heb kunnen vinden hiervoor is het flashen van de bios op je videokaart. Misschien dat het daarom ook in de webshop gewoon goed gegaan is aangezien ze maar 1 monitor per keer hebben aangesloten, of 2 monitoren met bijvoorbeeld beide DVI.

Als je de kaart terug hebt, zal ik proberen om tijdelijk maar 1 scherm te gebruiken, en kijken of het probleem verdwijnt. Dit is bij mij namelijk wel zo.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

gr.

Leftie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:23

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:51:
[...]

Ja, met mijn oude 8800GTS werkt alles perfect. Alles stabiel.
Doe is de nvidia drivers uninstallen als je hem terug hebt voordat je de laatste AMD drivers erop zet?

Kijk ook even naar driver cleaner een tootlje waarmee je de restanten van de drivers van nvidia/AMD weg kunt halen..

Wat betreft zwart maken. Dat ligt er aan het is nu jouw verhaal tegen dat van de shop. Kans is dat als je de gfx kaart in een ander tweakers zijn systeem doet, hij het prima doet?

Vraag eerst maar is die test resultaten van die webshop op dan en vraag in wat voor systeem ze getest hebben ;)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leftie.. schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:06:
Beste, op de foto zie ik 2 verschillende schermen. Heb je ze beide via eenzelfde soort poort aangesloten? er zijn namelijk problemen met AMD kaarten als je bijvoorbeeld dvi voor één scherm gebruikt, en hdmi voor de andere. Dit heb ik zelf ook mogen ondervinden helaas. De enige oplossing die ik op het web heb kunnen vinden hiervoor is het flashen van de bios op je videokaart. Misschien dat het daarom ook in de webshop gewoon goed gegaan is aangezien ze maar 1 monitor per keer hebben aangesloten, of 2 monitoren met bijvoorbeeld beide DVI.

Als je de kaart terug hebt, zal ik proberen om tijdelijk maar 1 scherm te gebruiken, en kijken of het probleem verdwijnt. Dit is bij mij namelijk wel zo.
Ja, ik had ze allebei via DVI aangesloten, wel had een van de twee een DVI-VGA verloopstekker ertussen zitten. Het probleem komt ook waarschijnlijk alleen maar voor met twee schermen ( dat is wat ik lees op het internet) maar ik koop geen kaart van 280 Euro om hem te gebruiken met maar een scherm.
3DDude schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:06:
[...]

Doe is de nvidia drivers uninstallen als je hem terug hebt voordat je de laatste AMD drivers erop zet?

Kijk ook even naar driver cleaner een tootlje waarmee je de restanten van de drivers van nvidia/AMD weg kunt halen..

Wat betreft zwart maken. Dat ligt er aan het is nu jouw verhaal tegen dat van de shop. Kans is dat als je de gfx kaart in een ander tweakers zijn systeem doet, hij het prima doet?

Vraag eerst maar is die test resultaten van die webshop op dan en vraag in wat voor systeem ze getest hebben ;)
Dat ga ik sowieso doen wanneer hij terug is, maar ik gebruik ook alleen de standaard WDDM drivers van Windows voor de Nvidia dus ik moet even kijken hoe ik die eraf krijg.
Het is helaas een beetje een welles-nietes verhaal nu. Maar feit is dat ik met producten die compatibel zijn en de goede drivers die geïnstalleerd zijn gewoon niet dit soort problemen mag hebben. Of dat bij de webshop nou wel of niet gebeurt, daar heb ik niet zo veel mee te maken toch? Het product doet bij mij niet wat het moet doen en waar ik voor betaald heb.

Ik had ze al gevraagd om die resultaten, maar dit was het antwoord: "Wat wij hebben getest heb ik opgesomd, een onderzoeksrapport maken wij niet. Dit kost teveel tijd, als de kaart daadwerkelijk defect is leveren wij deze vanuit onze leverancier of fabrikant aan.

Wij hebben getest met:
-Furmark
-Unigen heaven
-3D Mark

Ik zal ze eens vragen naar het testsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftie..
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:13:
[...]

Ja, ik had ze allebei via DVI aangesloten, wel had een van de twee een DVI-VGA verloopstekker ertussen zitten. Het probleem komt ook waarschijnlijk alleen maar voor met twee schermen ( dat is wat ik lees op het internet) maar ik koop geen kaart van 280 Euro om hem te gebruiken met maar een scherm.
Ja dat begrijp ik, ik zit met hetzelfde probleem ;) is het trouwens wel een reference kaart? dan is het als het goed is op te lossen met een bios flash op je kaart.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:13:
Het product doet bij mij niet wat het moet doen en waar ik voor betaald heb.
Klinkt misschien hard maar als uit hun tests blijkt dat het product gewoon werkt, is het niet hun probleem. Ik ga ervan uit dat ze ook daadwerkelijk getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leftie.. schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:17:
[...]

Ja dat begrijp ik, ik zit met hetzelfde probleem ;) is het trouwens wel een reference kaart? dan is het als het goed is op te lossen met een bios flash op je kaart.

Succes in ieder geval!
Volgens mij gebruikt XFX het reference design ja. BIOS flashen zal ik eens proberen wanneer het ding terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zo stukje bij beetje aan informatie uit jouw verhaal haal trek ik tot nu toe de conclusie dat het probleem bij jou ligt. Als jij nog niet eens de oude drivers hebt verwijderd dan twijfel ik eraan of je überhaupt genoeg kennis in huis hebt.

Er is voor hun geen reden om te liegen. Zij krijgen dagelijks dit soort grappen binnen van mensen die denken dat hun hardware stuk is terwijl het veelal aan de rest van de hard- en software ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:19:
Wat ik zo stukje bij beetje aan informatie uit jouw verhaal haal trek ik tot nu toe de conclusie dat het probleem bij jou ligt. Als jij nog niet eens de oude drivers hebt verwijderd dan twijfel ik eraan of je überhaupt genoeg kennis in huis hebt.

Er is voor hun geen reden om te liegen. Zij krijgen dagelijks dit soort grappen binnen van mensen die denken dat hun hardware stuk is terwijl het veelal aan de rest van de hard- en software ligt.
Dan heb je dus verkeerd gelezen. Zoals ik al drie keer gezegd heb, ik heb eerst de PC gebouwd, daarna de kaart erin gedaan, toen CCC geïnstalleerd. Toen de 8800GTS erin gedaan, en Windows zelf zijn standaard drivers laten installeren. Dat conflicteerde niet, en werkte perfect samen. Niet in SLI of CFX uiteraard, de 8800GTS dient puur om twee extra schermen aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Haal de nieuwste driver op, haal driversweeper over je systeem heen, kaart omwisselen, daarna driver installeren en dan testen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18
Ik weet dat je hebt aangegeven dat testen in een ander systeem lastig word. Maar je zal toch wat meer actie moeten ondernemen anders raak je in een padstelling waar jij uiteindelijk aan het kortste eind trekt.

De verkoper heeft al aangegeven dat de kaart bij hen wel werkt en dat zij de kaart niet zullen omruilen. Daar ben jij het mee oneens maar dat lost jou probleem echter niet op.

Jij zal moeten bewijzen* dat de kaart echt stuk is en dat kan door de kaart te testen in een ander systeem.
Je kan wel in discussie gaan met de shop maar daar ga je niets mee winnen. Je zal met iets concreters moeten komen

* bewijslast ligt uiteraard bij de verkoper. Maar die heeft het "bewijs" al geleverd. Nu ben jij aan zet.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:22:
Haal de nieuwste driver op, haal driversweeper over je systeem heen, kaart omwisselen, daarna driver installeren en dan testen.
Doe ik zodra het ding terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftie..
Ow en trouwens CCC kan ook BSOD's veroorzaken dus installeer de drivers zonder CCC, en kijk of het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zou niet zo snel een Amd kaart naast een nvidia kaart in een systeem laten draaien.

Testen zou ik echt alleen doen met een single gpu

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ChojinZ schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:22:
Ik weet dat je hebt aangegeven dat testen in een ander systeem lastig word. Maar je zal toch wat meer actie moeten ondernemen anders raak je in een padstelling waar jij uiteindelijk aan het kortste eind trekt.

De verkoper heeft al aangegeven dat de kaart bij hen wel werkt en dat zij de kaart niet zullen omruilen. Daar ben jij het mee oneens maar dat lost jou probleem echter niet op.

Jij zal moeten bewijzen* dat de kaart echt stuk is en dat kan door de kaart te testen in een ander systeem.
Je kan wel in discussie gaan met de shop maar daar ga je niets mee winnen. Je zal met iets concreters moeten komen

* bewijslast ligt uiteraard bij de verkoper. Maar die heeft het "bewijs" al geleverd. Nu ben jij aan zet.
Je hebt gelijk dat ik er niets aan gedaan heb tot nu toe, maar dat kan ook pas als die kaart terug is, en die ligt nog bij de webshop. Sowieso, de webshop heeft gewoon geen enkel bewijs geleverd, al moet ik toegeven dat dat lastig word als ik daar niet ben. Ze lijken inderdaad zorgvuldig te zijn, maar hoe kan dit dan in vredesnaam? De voeding kan een zwaar overgeclockte FX 8320 aan zonder problemen, daar kan feitelijk niets mis mee zijn. Het mobo is een pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD3 , toch echt een goed mobo van een gerespecteerd merk. Het is niet instabiel, en ik heb er verder geen enkel probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:21:
[...]

Dan heb je dus verkeerd gelezen. Zoals ik al drie keer gezegd heb, ik heb eerst de PC gebouwd, daarna de kaart erin gedaan, toen CCC geïnstalleerd. Toen de 8800GTS erin gedaan, en Windows zelf zijn standaard drivers laten installeren. Dat conflicteerde niet, en werkte perfect samen. Niet in SLI of CFX uiteraard, de 8800GTS dient puur om twee extra schermen aan te sturen.
Of ik het nu verkeerd gelezen heb of niet. Je had dat ding lekker zelf moeten testen met zo min mogelijk hardware. Zeker niet die Nvidia kaart erbij proppen en dan kijken wat er gebeurt. Het is een kwestie van uitsluiten. Zo test een winkel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Mensen, LEES nou is. Hij heeft ene nieuw systeem gekocht(los waarschijnlijk) daar heeft hij een schone windows op geïnstalleerd en de juiste drivers (CCC). Toen hij erachter kwam dan zijn kaart niet naar behoren werkte op zijn systeem heeft hij zijn oude kaart onder het stof vandaan gehaald om daar mee te testen.(uiteraard heeft hij ze er niet tegelijk in gehad, of ben ik nu naïeve?)

[ Voor 10% gewijzigd door garriej op 25-06-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:26:
[...]

Je hebt gelijk dat ik er niets aan gedaan heb tot nu toe, maar dat kan ook pas als die kaart terug is, en die ligt nog bij de webshop. Sowieso, de webshop heeft gewoon geen enkel bewijs geleverd, al moet ik toegeven dat dat lastig word als ik daar niet ben. Ze lijken inderdaad zorgvuldig te zijn, maar hoe kan dit dan in vredesnaam? De voeding kan een zwaar overgeclockte FX 8320 aan zonder problemen, daar kan feitelijk niets mis mee zijn. Het mobo is een pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD3 , toch echt een goed mobo van een gerespecteerd merk. Het is niet instabiel, en ik heb er verder geen enkel probleem mee.
Waarom is het niet te accepteren voor je dat er nu eenmaal hardware compatibiliteits problemen kunnen voorkomen, ookal neem je allemaal A Producten? en wederom; wellicht had je de eerste keer de kaart er niet goed inzitten, is het toch een probleem met de huidige drivers etc.etc. Je hebt te weinig gedaan met testen voordat je het RMA stuurde. Achteraf gaan zitten zagen dat de shop dan maar moet aantonen wat zij wel gedaan hebben is de omgekeerde wereld.
garriej schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:27:
Mensen, LEES nou is. Hij heeft ene nieuw systeem gekocht(los waarschijnlijk) daar heeft hij een schone windows op geïnstalleerd en de juiste drivers (CCC). Toen hij erachter kwam dan zijn kaart niet naar behoren werkte op zijn systeem heeft hij zijn oude kaart onder het stof vandaan gehaald om daar mee te testen.(uiteraard heeft hij ze er niet tegelijk in gehad, of ben ik nu naïeve?)
Ik denk dat iedereen het wel leest, maar we blijven haken op het punt dat er niet afdoende getest is. De kaart zal eerst terug moeten naar de TS en dan zal er meer getest moeten worden. Dan kan je pas gaan kijken of je een 'gevecht' aankan om je geld terug te krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 25-06-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst niet, ik heb de AMD er een tijd ingehad zonder de Nvidia ernaast. Toen waren de problemen er al. Daarna heb ik de Nvidia ernaast gezet ( de standaard drivers van Windows gebruikt) om vier schermen aan te kunnen sturen.
Notna schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:29:
[...]

Waarom is het niet te accepteren voor je dat er nu eenmaal hardware compatibiliteits problemen kunnen voorkomen, ookal neem je allemaal A Producten? en wederom; wellicht had je de eerste keer de kaart er niet goed inzitten, is het toch een probleem met de huidige drivers etc.etc. Je hebt te weinig gedaan met testen voordat je het RMA stuurde. Achteraf gaan zitten zagen dat de shop dan maar moet aantonen wat zij wel gedaan hebben is de omgekeerde wereld.
Kom op zeg, een systeem als wat ik heb is al zo vaak gebouwd. Zal voor de volledigheid maar even het lijstje erbij zetten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 122,50€ 122,50
1Gigabyte GA-990FXA-UD3€ 103,50€ 103,50
1XFX R9 280X Black Edition€ 269,-€ 269,-
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 64,89€ 64,89
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,85€ 30,85
1Verbatim DVD-RW 4.7GB Matt Silver 4x (Jewelcase 5-pak)€ 3,94€ 3,94
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,95€ 27,95
1Cooler Master Silent Fan 120 SI1, 120mm€ 4,14€ 4,14
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,04€ 58,04
1XFX Pro 650W XXX Edition€ 86,53€ 86,53
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 58,-€ 58,-
1Konig CMP-CARDRW43€ 6,50€ 6,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 835,84

Waarom zou dit in vredesnaam niet werken? Als er echt een probleem was met de R9 280X en dit mobo dan zou iemand dat al lang opgemerkt hebben.

En nee, dit is niet de omgekeerde wereld. Ik koop een product dat volgens de specificaties moet werken met mijn systeem, het ding werkt niet, dus ik wil een nieuwe/ geld terug, punt. Niks raars aan.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat jij het volgens TS ook niet goed hebt zegt genoeg over de duidelijkheid van het verhaal. Dan is het niet vreemd dat er wellicht onjuiste conclusies worden getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Hij heeft ze dus wel naast elkaar gehad, dat is geen slim plan, ik sta vanaf nu aan de kant van de shop door TS zijn onkunde. Kaart terug halen en beter testen, het ligt denk ik aan jou(systeem, hardware, software w/e) en dan maar is kijken of de kaart echt defect is.

@crisis, het is inderdaad vaag.

[ Voor 6% gewijzigd door garriej op 25-06-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
garriej schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:38:
Hij heeft ze dus wel naast elkaar gehad, dat is geen slim plan, ik sta vanaf nu aan de kant van de shop door TS zijn onkunde. Kaart terug halen en beter testen, het ligt denk ik aan jou(systeem, hardware, software w/e) en dan maar is kijken of de kaart echt defect is.
Lees nu eens. Dit is wat ik zei: "Eerst niet, ik heb de AMD er een tijd ingehad zonder de Nvidia ernaast. Toen waren de problemen er al. Daarna heb ik de Nvidia ernaast gezet ( de standaard drivers van Windows gebruikt) om vier schermen aan te kunnen sturen."

Er staat letterlijk dat de problemen er ook al waren toen alleen de AMD erin zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:31:
[...]

Eerst niet, ik heb de AMD er een tijd ingehad zonder de Nvidia ernaast. Toen waren de problemen er al. Daarna heb ik de Nvidia ernaast gezet ( de standaard drivers van Windows gebruikt) om vier schermen aan te kunnen sturen.

[...]

Kom op zeg, een systeem als wat ik heb is al zo vaak gebouwd. Zal voor de volledigheid maar even het lijstje erbij zetten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 122,50€ 122,50
1Gigabyte GA-990FXA-UD3€ 103,50€ 103,50
1XFX R9 280X Black Edition€ 269,-€ 269,-
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 64,89€ 64,89
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,85€ 30,85
1Verbatim DVD-RW 4.7GB Matt Silver 4x (Jewelcase 5-pak)€ 3,94€ 3,94
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,95€ 27,95
1Cooler Master Silent Fan 120 SI1, 120mm€ 4,14€ 4,14
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,04€ 58,04
1XFX Pro 650W XXX Edition€ 86,53€ 86,53
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 58,-€ 58,-
1Konig CMP-CARDRW43€ 6,50€ 6,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 835,84

Waarom zou dit in vredesnaam niet werken? Als er echt een probleem was met de R9 280X en dit mobo dan zou iemand dat al lang opgemerkt hebben.

En nee, dit is niet de omgekeerde wereld. Ik koop een product dat volgens de specificaties moet werken met mijn systeem, het ding werkt niet, dus ik wil een nieuwe/ geld terug, punt. Niks raars aan.
En daarom kom je niet verder met dit hele topic. Je bent star en vast op je eigen mening die je heel graag bevestigd ziet worden door ons. Helaas pindakaas :P

Jij zegt dat het niet werkt (na een maand?) en het bedrijf dat het test zegt van wel. Dan komt het erop neer dat de bewijsvoering weer bij jou ligt (testen dus)

En waarom zou het niet werken? Het is hardware, it happens, get over it. Dat je door je eigen tijdslijn nu in de penarie zit, is niet het probleem van de webshop of wel? Je had dit alles na een week al kunnen doen itt 4 weken
begintmeta schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:43:
...
Waarom is het niet te accepteren voor je dat er nu eenmaal hardware compatibiliteits problemen kunnen voorkomen, ookal neem je allemaal A Producten?...

Als producten volgens specificaties met elkaar moeten werken en dat doen ze niet, is iets niet helemaal in de haak met een of meer van die producten, IMHO is het dan al snel niet volgens wat je zou mogen verwachten, dus non-conformiteit. Of het dan de kaart en/of het moederbord en/of de voeding is...
Dat snap ik wel :) Maar het gaat juist om het punt dat we niet weten of het echt de GPU is of dat het iets anders is ism met (wellicht een defect op) de GPU. We weten het gewoon niet omdat er te weinig getest is. De originele vraag was; kan ik mijn geld terug krijgen? Nee dat kan niet omdat A. de WKOA al verlopen is kwa termijn en B er niet duidelijk is dat de kaart echt defect is. Daarnaast heeft de webshop 0 kans gehad er iets aan te doen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 25-06-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
Waarom is het niet te accepteren voor je dat er nu eenmaal hardware compatibiliteits problemen kunnen voorkomen, ookal neem je allemaal A Producten?...

Als producten volgens specificaties met elkaar moeten werken en dat doen ze niet, is iets niet helemaal in de haak met een of meer van die producten, IMHO is het dan al snel niet volgens wat je zou mogen verwachten, dus non-conformiteit. Of het dan de kaart en/of het moederbord en/of de voeding is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:26:
[...]

Ze lijken inderdaad zorgvuldig te zijn, maar hoe kan dit dan in vredesnaam?
Tja... het zijn en blijven computers.... Soms ontstaan er onverklaarbare problemen.

Ik heb 3 jaar geleden een high end Asus mobo gehad wat niet wilde samenwerken met een high end Asus videokaart.

Wat ik ook deed, het systeem starte niet op. Stopte ik een andere videokaart erin, dan werkte het systeem. Stopte ik de videokaart in een ander systeem, dan werkte de videokaart ook perfect. Maar die combi samen werkte gewoon niet. Nooit een oplossing voor kunnen vinden. En je zou toch denken: Asus + Asus, dat kan niet mis gaan. Nou, wel dus...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:39:
[...]

Lees nu eens. Dit is wat ik zei: "Eerst niet, ik heb de AMD er een tijd ingehad zonder de Nvidia ernaast. Toen waren de problemen er al. Daarna heb ik de Nvidia ernaast gezet ( de standaard drivers van Windows gebruikt) om vier schermen aan te kunnen sturen."

Er staat letterlijk dat de problemen er ook al waren toen alleen de AMD erin zat.
Ja dat mag er dan wel staan, dat maakt het plan niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:55
je geheugen staat niet op de qvl van Gigabyte, misschien een long shot, maar kan me zomaar indenken dat dit nu opeens voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:43:
[...]

En daarom kom je niet verder met dit hele topic. Je bent star en vast op je eigen mening die je heel graag bevestigd ziet worden door ons. Helaas pindakaas :P

Jij zegt dat het niet werkt (na een maand?) en het bedrijf dat het test zegt van wel. Dan komt het erop neer dat de bewijsvoering weer bij jou ligt (testen dus)

En waarom zou het niet werken? Het is hardware, it happens, get over it. Dat je door je eigen tijdslijn nu in de penarie zit, is niet het probleem van de webshop of wel? Je had dit alles na een week al kunnen doen itt 4 weken
Je mag de leraar spelen als je je daar beter door voelt, maar ik waardeer het niet echt. Feit is dat ik recht heb op een product dat goed werkt wanneer het volgens de specificaties zou moeten werken.
...

Dat vind ik dus ook.
ChojinZ schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:43:
[...]

Tja... het zijn en blijven computers.... Soms ontstaan er onverklaarbare problemen.

Ik heb 3 jaar geleden een high end Asus mobo gehad wat niet wilde samenwerken met een high end Asus videokaart.

Wat ik ook deed, het systeem starte niet op. Stopte ik een andere videokaart erin, dan werkte het systeem. Stopte ik de videokaart in een ander systeem, dan werkte de videokaart ook perfect. Maar die combi samen werkte gewoon niet. Nooit een oplossing voor kunnen vinden. En je zou toch denken: Asus + Asus, dat kan niet mis gaan. Nou, wel dus...
En ook jij hebt een punt, PC's hebben gewoon rare fouten. Maar ik had dit onmogelijk aan kunnen zien komen- volgens alle bekende specs had dit gewoon moeten werken.
garriej schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:45:
[...]

Ja dat mag er dan wel staan, dat maakt het plan niet beter.
Dat maakt wel dat het dus niet ligt aan het feit dat ik er een paar dagen twee GPU's in had zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 12-10 22:21
afgezien dat het er voor mij op lijkt dat dit toch echt een werkende kaart lijkt te zijn kun je de volgende stappen overwegen:

1: je maakt €15,- over en krijgt je kaart terug die je dan zelf zult moeten testen (in een andere pc/andere windows/linux omgeving)

2: Je pakt je eigen pc in, zet hem in jouw (een) auto en rijdt naar de betreffende locatie waar deze webshop zijn RMA afdeling heeft. En gaat daar jouw configuratie testen met jouw kaart. Grote kans dat er dan een andere oorzaak en oplossing gevonden wordt. Mocht daar jouw kaart duidelijk defect blijken zullen ze je heus de €15,- kwijtschelden. Mocht de oorzaak echter wel bij de andere onderdelen van jouw pc liggen kun je gerust een hogere factuur verwachten.

3. Je doet niets, laat de webshop nogmaals weten dat jouw kaart defect is. De webshop zal herhalen dat de kaart werkend is. Jij betaalt de €15,- niet. Na een aantal maanden zul je een mail ontvangen dat ze de kaart zullen behandellen als hun eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nachtnet schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:47:
afgezien dat het er voor mij op lijkt dat dit toch echt een werkende kaart lijkt te zijn kun je de volgende stappen overwegen:

1: je maakt €15,- over en krijgt je kaart terug die je dan zelf zult moeten testen (in een andere pc/andere windows/linux omgeving)

2: Je pakt je eigen pc in, zet hem in jouw (een) auto en rijdt naar de betreffende locatie waar deze webshop zijn RMA afdeling heeft. En gaat daar jouw configuratie testen met jouw kaart. Grote kans dat er dan een andere oorzaak en oplossing gevonden wordt. Mocht daar jouw kaart duidelijk defect blijken zullen ze je heus de €15,- kwijtschelden. Mocht de oorzaak echter wel bij de andere onderdelen van jouw pc liggen kun je gerust een hogere factuur verwachten.

3. Je doet niets, laat de webshop nogmaals weten dat jouw kaart defect is. De webshop zal herhalen dat de kaart werkend is. Jij betaalt de €15,- niet. Na een aantal maanden zul je een mail ontvangen dat ze de kaart zullen behandellen als hun eigendom.
Hier lijkt het wel op neer te komen ja. 1 is de beste optie, 2 heb ik geen zin in ( ik ga toch verdomd geen extra moeite doen voor iets wat al lang had moeten werken,) 3 is uiteraard ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:46:
[...]

Je mag de leraar spelen als je je daar beter door voelt, maar ik waardeer het niet echt. Feit is dat ik recht heb op een product dat goed werkt wanneer het volgens de specificaties zou moeten werken.

[...]

Dat vind ik dus ook.

[...]

En ook jij hebt een punt, PC's hebben gewoon rare fouten. Maar ik had dit onmogelijk aan kunnen zien komen- volgens alle bekende specs had dit gewoon moeten werken.

[...]

Dat maakt wel dat het dus niet ligt aan het feit dat ik er een paar dagen twee GPU's in had zitten.
Ik hoef de leraar niet te spelen maar wil je doen inzien dat je gewoon star aan het kijken bent. Het product werkt volgens de specs van de kaart maar wellicht niet ism de rest van je systeem. Dan is de kaart toch in orde? Als je X bedrag voor iets neerlegt mag je verwachten dat het werkt. Alleen weten we nu nog niet of het aan het prodcut werkt of dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden is. Aan optie 1 kan de webshop wat doen als het niet werkt, aan optie 2 heeft de webshop weinig van doen.

Iig krijg je nu nog niet je geld terug totdat dit gedaan is. En dat was de vraag, toch? In ieder geval zie je nu wel in dat, ondanks het op papier prima moet werken, je toch risico loopt dat dit niet altijd het geval is.

[ Voor 29% gewijzigd door Notna op 25-06-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:49:
[...]

Ik hoef de leraar niet te spelen maar wil je doen inzien dat je gewoon star aan het kijken bent. Het product werkt volgens de specs van de kaart maar wellicht niet ism de rest van je systeem. Dan is de kaart toch in orde?
De kaart zelf misschien wel ( wat ik ten zeerste betwijfel) maar de informatie die erbij geleverd is dus niet. Jij vind dus dat ik hier op Tweakers een topic had moeten openen, op zoek had moeten gaan naar iemand met exact hetzelfde systeem, om vervolgens uit te vinden dat het niet kan? Dat is bullshit en dat snap jij ook. Als het ding volgens de specificaties ergens mee werkt moet het dat gewoon doen. En zelfs al zou het dat dan niet doen, zeg er dan op zijn minst bij: "dit product werkt niet met componenten x, x en x." En dit zou allemaal alleen maar van toepassing zijn als het ding niet defect zou zijn- en ik denk dat hij wel defect is.

Edit: de webshop is er tot nu toe in gefaald om aan te geven met welke hardware ze nu precies getest hebben, behalve de twee schermen. Eerst dat maar eens afwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:46:
Je praat zelf over compatibiliteit ect. en dan stop je vervolgens 2 verschillende kaarten in je systeem. Het feit dat de problemen daarvoor er ook al waren, laten we even varen.

Waarom zou je 2 kaarten(nvidia en ati) in 1 systeem stoppen en niet om en om testen, je bent immers aan het testen. Dat doe je over het algemeen met zo min mogelijk hardware om dingen uit te kunnen sluiten.

Maar je staart je blind op de enige situatie die JIJ heb gezien en deugt geen tegenspraak, want hij is kapot. Het feit dat hij in jou systeem niet naar behoren werkt betekend nog niet dat de kaart ook daadwerkelijk defect is. Daarom testen, testen en meer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Laatst online: 18:30
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:52:
[...]

De kaart zelf misschien wel ( wat ik ten zeerste betwijfel) maar de informatie die erbij geleverd is dus niet. Jij vind dus dat ik hier op Tweakers een topic had moeten openen, op zoek had moeten gaan naar iemand met exact hetzelfde systeem, om vervolgens uit te vinden dat het niet kan? Dat is bullshit en dat snap jij ook. Als het ding volgens de specificaties ergens mee werkt moet het dat gewoon doen. En zelfs al zou het dat dan niet doen, zeg er dan op zijn minst bij: "dit product werkt niet met componenten x, x en x." En dit zou allemaal alleen maar van toepassing zijn als het ding niet defect zou zijn- en ik denk dat hij wel defect is.
Heb je alle onderdelen bij de zelfde webshop bestelt trouwens? Dit soort dingen zijn toch wel een nadeel van zelfbouw pc's. Zeker als alle onderdelen bij een andere webshop vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
...

Er zal uiteraard wel uitgezocht moeten worden welk onderdeel niet conform is. De webshop lijkt m.i. aan te tonen (met de voorhanden info in het topic) dat de kaart in ieder geval conform lijkt in hun test systeem. Misschien heeft TS wel een ander hardware onderdeel in zijn PC zit dat het probleem veroorzaakt en dus niet conform is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Een fabrikant kan nooit, maar dan ook echt nooit alle verschillende componenten en combo's testen waarin hun product wellicht gebruikt wordt. Daarnaast is het nog afhankelijk van verschillende drivers en driver versies onderling.
Als het probleem bekend is en het softwarematig gefixt kan worden, dan zal een fabrikant dit uiteindelijk ook doen.

Het lijstje met geheugen wat wel of niet werkt bij de fabrikant is natuurlijk ook incompleet. Als je geheugen er niet bij staat, betekend dat niet dat het niet werkt.
Ze hebben het alleen niet getest. Dit geldt voor alles wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 25-06-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:55
Het kant toch prima zijn dat de kaart perfect werkt, maar dat een van je andere systeemonderdelen het probleem is?

Dat je moederbord prima samenwerkt met een andere videokaart hoeft niet eens 100% zeker te beteken dat je moederbord 100% perfect is, alleen met de andere videokaart samen levert het geen problemen op.

Volgens Gigabyte zou je geheugen ook niet samen moeten werken met je moederbord. Misschien leverde dit in het verleden inderdaad geen problemen op, maar nu opeens wel, omdat je configuratie gewijzigd is.

Ergo, misschien was het probleem er al, en is de videokaart het probleem niet, maar zorgt het er alleen voor dat het probleem aan het licht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:52:
[...]

Edit: de webshop is er tot nu toe in gefaald om aan te geven met welke hardware ze nu precies getest hebben, behalve de twee schermen. Eerst dat maar eens afwachten.
Ik snap de frustratie wel die je hebt maar dat is geen reden woorden om mij woorden in de mond te leggen ;) Ik geef nergens aan dat je iemand moet zoekenmet een test systeem hier op Tweakers. Wat ik persoonlijk zelf wel zou denken is dat jij je 'due dilligence' doet alvorens je een RMA stuurt. Dat betekend dus testen in een ander systeem, standaard troubleshooting steps ondernemen (die ook bij Tweakers besproken wordt) enz. enz. Dat heb je niet gedaan en sta je nu dus met de gebakken peren.

Anyhoe; ik val nu ook in herhaling. Lang verhaal kort:

1. Kaart terug
2. Testen testen testen
3. Duidelijk aantonen dat het echt de kaart is en niet de kaart ism een ander component in je systeem

Zodra je dat weet kan je vervolg stappen nemen. Wellicht dat je ook nog coulance van de webshop kan krijgen met het omruilen van de kaart voor een ander model die wel werkt (met jouw systeem).

en wederom; dat is niet om 'de leraar uit te hangen' maar omdat ik je graag verder help. Ik zit voor mijn beroep in de support waar ik ook graag mensen help (ja echt :P ) Dan moet ik dus wel proberen je de andere kant van het verhaal te kunnen doen inzien :)

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 25-06-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
garriej schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:55:
[...]

Je praat zelf over compatibiliteit ect. en dan stop je vervolgens 2 verschillende kaarten in je systeem. Het feit dat de problemen daarvoor er ook al waren, laten we even varen.

Waarom zou je 2 kaarten(nvidia en ati) in 1 systeem stoppen en niet om en om testen, je bent immers aan het testen. Dat doe je over het algemeen met zo min mogelijk hardware om dingen uit te kunnen sluiten.

Maar je staart je blind op de enige situatie die JIJ heb gezien en deugt geen tegenspraak, want hij is kapot. Het feit dat hij in jou systeem niet naar behoren werkt betekend nog niet dat de kaart ook daadwerkelijk defect is. Daarom testen, testen en meer testen.
Waarom zou je dat feit willen laten varen? Het geeft aan dat de problemen bij de AMD zitten, en dat de Nvidia geen enkel probleem toevoegt aan die van de AMD.
martijn.s schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:55:
[...]

Heb je alle onderdelen bij de zelfde webshop bestelt trouwens? Dit soort dingen zijn toch wel een nadeel van zelfbouw pc's. Zeker als alle onderdelen bij een andere webshop vandaan komen.
Nee, bij drie verschillende.
Arunia schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:55:
Een fabrikant kan nooit, maar dan ook echt nooit alle verschillende componenten en combo's testen waarin hun product wellicht gebruikt wordt. Daarnaast is het nog afhankelijk van verschillende drivers en driver versies onderling.
Als het probleem bekend is en het softwarematig gefixt kan worden, dan zal een fabrikant dit uiteindelijk ook doen.
Uiteraard.
trippelb schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:56:
Het kant toch prima zijn dat de kaart perfect werkt, maar dat een van je andere systeemonderdelen het probleem is?

Dat je moederbord prima samenwerkt met een andere videokaart hoeft niet eens 100% zeker te beteken dat je moederbord 100% perfect is, alleen met de andere videokaart samen levert het geen problemen op.

Volgens Gigabyte zou je geheugen ook niet samen moeten werken met je moederbord. Misschien leverde dit in het verleden inderdaad geen problemen op, maar nu opeens wel, omdat je configuratie gewijzigd is.

Ergo, misschien was het probleem er al, en is de videokaart het probleem niet, maar zorgt het er alleen voor dat het probleem aan het licht komt.
Waarom werkt het dan nu wel perfect? Sinds die kaart eruit is heb ik geen enkel probleem gehad. Natuurlijk, een van de onderdelen zou het probleem kunnen zijn. Maar ik kan toch onmogelijk alles gaan controleren of het wel met elkaar werkt? Jij zegt dat het RAM niet zou moeten werken met het mobo. Maar, het mobo heeft DDR3, en de CPU kan de snelheid van 1600MHz die het RAM heeft aan.

Is dat niet waarom standaarden uitgevonden zijn? Zodat we niet alle mogelijke combinaties hoefden te testen?
Notna schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:59:
[...]

Ik snap de frustratie wel die je hebt maar dat is geen reden woorden om mij woorden in de mond te leggen ;) Ik geef nergens aan dat je iemand moet zoekenmet een test systeem hier op Tweakers. Wat ik persoonlijk zelf wel zou denken is dat jij je 'due dilligence' doet alvorens je een RMA stuurt. Dat betekend dus testen in een ander systeem, standaard troubleshooting steps ondernemen (die ook bij Tweakers besproken wordt) enz. enz. Dat heb je niet gedaan en sta je nu dus met de gebakken peren.

Anyhoe; ik val nu ook in herhaling. Lang verhaal kort:

1. Kaart terug
2. Testen testen testen
3. Duidelijk aantonen dat het echt de kaart is en niet de kaart ism een ander component in je systeem

Zodra je dat weet kan je vervolg stappen nemen. Wellicht dat je ook nog coulance van de webshop kan krijgen met het omruilen van de kaart voor een ander model die wel werkt.
Nu begin je logisch te worden, hier snap ik je.
Waah schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:00:
zelf ook meegemaakt dat geheugen in mijn PC perfect werkte, in de PC van een vriend niet. Dat betekend niet dat hij het geheugen mag terugsturen.

Het geheugen werkt namelijk prima. Probleem is de combinatie met moederbord. Zoals al vaker gemeld: ze kunnen niet alle combinaties hardware testen. Mijn geval was "simpele" combi geheugen + moederbord. Maar er zijn ook gevallen waarbij 3 bepaalde componenten samen wel werken, maar met een 4e erbij opeens niet.

Dus gewoon testen in een ander systeem, zo kaal mogelijk (dus moederbord, processor, 1 reepje ram en 1 videokaart)

zo kan jij kijken waar het probleem is. De webshop verkoopt een videokaart. jij bent zelf verantwoordelijk dat het systeem compatibel is. Anders kan jij de nieuwste intel processor op een oud AMD bordje drukken en dan klagen dat het niet goed samenwerkt.
En dit is dus, zoals ik al zei, waar we standaarden voor hebben. Een FX 8320 past op een AM3+ socket, want dat is de standaard waar hij aan voldoet.
Ypho schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:02:
Je vraagt of je niet je geld terug kan krijgen. In principe heb je hier maar 14 dagen voor, dus ben je te laat, tenzij de winkel meer dan die termijn hanteert. Maar.....

- Je kunt altijd de winkel vragen of je hem mag omruilen voor een andere kaart (want hij werkt nog)
- Voorheen was er de regel dat als niet duidelijk werd gewezen op de WKoA, je 30 dagen te tijd had om iets terug te sturen
Ik zal ze eens vragen of ik hem toevallig om kan ruilen voor een kaart van dezelfde waarde. Want als hij toch werkt, dan moet dat geen probleem zijn... toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:12
zelf ook meegemaakt dat geheugen in mijn PC perfect werkte, in de PC van een vriend niet. Dat betekend niet dat hij het geheugen mag terugsturen.
Geheugen was exact gelijk! DDR3, 1600 mhz zelfs de timings zijn gelijk. enige verschil: merk.
Toch problemen. PC's zijn nu eenmaal geavanceerde dingen. en soms zijn er haast onverklaarbare problemen tussen componenten. het is zeldzaam maar het komt wel voor....

Het geheugen werkt namelijk prima. Probleem is de combinatie met moederbord. Zoals al vaker gemeld: ze kunnen niet alle combinaties hardware testen. Mijn geval was "simpele" combi geheugen + moederbord. Maar er zijn ook gevallen waarbij 3 bepaalde componenten samen wel werken, maar met een 4e erbij opeens niet.

Dus gewoon testen in een ander systeem, zo kaal mogelijk (dus moederbord, processor, 1 reepje ram en 1 videokaart)

zo kan jij kijken waar het probleem is. De webshop verkoopt een videokaart. jij bent zelf verantwoordelijk dat het systeem compatibel is. Anders kan jij de nieuwste intel processor op een oud AMD bordje drukken en dan klagen dat het niet goed samenwerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 25-06-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:58

Ypho

Allround Nerd

Je vraagt of je niet je geld terug kan krijgen. In principe heb je hier maar 14 dagen voor, dus ben je te laat, tenzij de winkel meer dan die termijn hanteert. Maar.....

- Je kunt altijd de winkel vragen of je hem mag omruilen voor een andere kaart (want hij werkt nog)
- Voorheen was er de regel dat als niet duidelijk werd gewezen op de WKoA, je 30 dagen te tijd had om iets terug te sturen

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
Ik denk trouwens dat TS in de toekomst beter een volledig systeem kan kopen. Dan weet je dat alles van te voren getest is, en zou een probleem als dit nooit tot discussies mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dennism schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:05:
Ik denk trouwens dat TS in de toekomst beter een volledig systeem kan kopen. Dan weet je dat alles van te voren getest is, en zou een probleem als dit nooit tot discussies mogen komen.
Dan was ik stukken meer kwijt geweest, had ik waarschijnlijk een slechte voeding gehad en geen adequate koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:59:
[...]

1 Waarom zou je dat feit willen laten varen? Het geeft aan dat de problemen bij de AMD zitten, en dat de Nvidia geen enkel probleem toevoegt aan die van de AMD.

-----------------

2 Waarom werkt het dan nu wel perfect? Sinds die kaart eruit is heb ik geen enkel probleem gehad. Natuurlijk, een van de onderdelen zou het probleem kunnen zijn. Maar ik kan toch onmogelijk alles gaan controleren of het wel met elkaar werkt? Jij zegt dat het RAM niet zou moeten werken met het mobo. Maar, het mobo heeft DDR3, en de CPU kan de snelheid van 1600MHz die het RAM heeft aan.

Is dat niet waarom standaarden uitgevonden zijn? Zodat we niet alle mogelijke combinaties hoefden te testen?
1. Puur voor de discussie. Omdat het gewoon niet slim is om te doen, je kunt bijvoorbeeld heel je windows kapot maken. Chipsets op je moederbord kunnen het ook nog wel raar vinden.

2. Omdat je niet de zelfde kaart in heb, je heb ANDERE hardware. Mensen geven aan dat de combinatie van jou vid + overige hardware misschien niet werkt. Wat doet het er dan toe dat de combinatie ANDERE vid + overige hardware wel werkt?
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:06:
[...]

Dan was ik stukken meer kwijt geweest, had ik waarschijnlijk een slechte voeding gehad en geen adequate koeling.
Ja, want er zijn geen winkels die heb allemaal in elkaar zetten voor je. en aanzienlijk meer geld vind ik 40-60 euro op zo een grote aankoop nou ook weer niet.

[ Voor 13% gewijzigd door garriej op 25-06-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
garriej schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:06:
[...]

1. Puur voor de discussie. Omdat het gewoon niet slim is om te doen, je kunt bijvoorbeeld heel je windows kapot maken. Chipsets op je moederbord kunnen het ook nog wel raar vinden.

2. Omdat je niet de zelfde kaart in heb, je heb ANDERE hardware. Mensen geven aan dat de combinatie van jou vid + overige hardware misschien niet werkt. Wat doet het er dan toe dat de combinatie ANDERE vid + overige hardware wel werkt?
1:Het chipset doet er toch niks mee? PCIE communiceert direct met de CPU, voor zover ik weet?

2: Die kaart moet niks uitmaken. Het kan inderdaad de combinatie van hardware zijn, maar goed, we gaan het zien, zodra het de webshop blieft om te antwoorden op de gestuurde mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:09:
[...]

1:Het chipset doet er toch niks mee? PCIE communiceert direct met de CPU, voor zover ik weet?

2: Die kaart moet niks uitmaken. Het kan inderdaad de combinatie van hardware zijn, maar goed, we gaan het zien, zodra het de webshop blieft om te antwoorden op de gestuurde mail.
1. gaat over de northbridge op je mobo. Al is dat tegenwoordig wel minder en minder, ik noemde maar een voorbeeld. Weet natuurlijk niet hoe dat met jou mobo zit.
2. We wachten af, maar ik zou toch kijken, als je niks anders kunt regelen dat je de kaart goed gaat testen, open desnoods een nieuw topic als je daar hulp bij nodig heb.

[ Voor 8% gewijzigd door garriej op 25-06-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dennism schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:55:
[...]

Er zal uiteraard wel uitgezocht moeten worden welk onderdeel niet conform is. De webshop lijkt m.i. aan te tonen (met de voorhanden info in het topic) dat de kaart in ieder geval conform lijkt in hun test systeem. Misschien heeft TS wel een ander hardware onderdeel in zijn PC zit dat het probleem veroorzaakt en dus niet conform is.
Daarom doe je er ook goed aan altijd voor de koop een opmerking te maken over met welke onderdelen je de kaart wilt gaan combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reactie van de webshop:

"Het 1e systeem is een AM3 Asrock moederbord met FX4300 CPU en 4GB Skill geheugen met een SSD (128GB)
Het 2e systeem draait op een FM2 Asus moederbord. Deze heeft een a8 processor en 4GB G.Skill geheugen (iets ander type dan andere systeem) en ‘’normale’’ 320GB HDD. "

Ik zie er weinig verkeerds aan. Geld overmaken dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Lijkt er inderdaad op dat hun wel daadwerkelijk werk uitgevoerd hebben. Voor die 15 euro is dat niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Overigens vind ik het wel heel slecht dat ze geen rapport sturen. Ik snap dat dat voor een webshop veel tijd kost. Maar als klant zijnde moet je de webshop geloven op de blauwe ogen.

Vraag als shop zijnde desnoods wat meer onderzoeks kosten zodat je wel een rapport kan draaien zonder verlies te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ChojinZ schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:27:
Overigens vind ik het wel heel slecht dat ze geen rapport sturen. Ik snap dat dat voor een webshop veel tijd kost. Maar als klant zijnde moet je de webshop geloven op de blauwe ogen.

Vraag als shop zijnde desnoods wat meer onderzoeks kosten zodat je wel een rapport kan draaien zonder verlies te maken.
Wat voor een verschil maakt het dat ze het in de mail zetten wat ze gedaan hebben of afdrukken op een stuk papier en dat opsturen?
Of verwacht je een complete diagnose?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:57
Kenzi schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:42:
[...]

Wat voor een verschil maakt het dat ze het in de mail zetten wat ze gedaan hebben of afdrukken op een stuk papier en dat opsturen?
Of verwacht je een complete diagnose?
Een diagnose rapport lijkt mij dat dit in een soort verslag is inderdaad op papier het liefst in een mapje per klant en het liefst nog met afbeeldingen - foto-s en screenshot´s en bestelhistory etc erbij.

Is dat zo gek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Mektheb schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:00:
[...]

Een diagnose rapport lijkt mij dat dit in een soort verslag is inderdaad op papier het liefst in een mapje per klant en het liefst nog met afbeeldingen - foto-s en screenshot´s en bestelhistory etc erbij.

Is dat zo gek ?
Jij wilt dat webwinkels faillissement aan moeten vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
garriej schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:04:
[...]

Een beetje service is niet te veel gevraagd, toch? Anders kan elke random webshop gaan roepen "er is niks mis mee" en hun meuk weer terug sturen.

En ja, dan kost het ze maar wat. Risico van het vak.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
garriej schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:04:
[...]

Beetje fatsoenlijke TD doet dit standaard al met hun ERP systeem.

Sorry maar er is echt niets moeilijks aan documenteren van wat je doet wanneer je doet en hoelang en daarbij een paar x een screenshot te maken.
Maar goed daarom hoop ik ook alle shop's die het niet doen een langzame dood sterven :).

Want er zijn er genoeg die hun zaakjes wel in orde hebben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:05:
[...]

Een beetje service is niet te veel gevraagd, toch? Anders kan elke random webshop gaan roepen "er is niks mis mee" en hun meuk weer terug sturen.

Mwah, ze moeten het niet bij iedereen gaan doen, als de kaart defect blijkt hoeven ze natuurlijk geen rapport te maken. Daarnaast geloof ik in het goed van de mens en verwacht ook dat de consumenten die losse onderdelen kopen verstand hebben van hardware/software en zelf goed kunnen testen of de kaart daadwerkelijk defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
garriej schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:10:
[...]

Mwah, ze moeten het niet bij iedereen gaan doen, als de kaart defect blijkt hoeven ze natuurlijk geen rapport te maken. Daarnaast geloof ik in het goed van de mens en verwacht ook dat de consumenten die losse onderdelen kopen verstand hebben van hardware/software en zelf goed kunnen testen of de kaart daadwerkelijk defect is.
Dat is ervaring, soms zie je het sneller dan de andere keer.

En juist zou ik een rapport maken als die defect is, zo kan de inkoper weer klagen bij leverancier en maak je hem ze werk ook makkelijker = makkelijker RMA sturen = Sneller nieuwe / refund = sneller klant een nieuwe sturen wat weer gelijk speelt dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 25-06-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:05:
[...]

Dat ligt er maar aan, de online computer onderdelen markt staat erom bekend dat de marges zeer laag zijn, waardoor bijna automatisch de service op een laag pijl komt te liggen omdat er gewoon geen marge is om echt goed service te verlenen bij de allergoedkoopsten. Wil je dus goede service houd hier rekening mee en ga niet voor het spreekwoordelijke dubbeltje op de eerste rang zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Dennism schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:18:
[...]

Dat ligt er maar aan, de online computer onderdelen markt staat erom bekend dat de marges zeer laag zijn, waardoor bijna automatisch de service op een laag pijl komt te liggen omdat er gewoon geen marge is om echt goed service te verlenen bij de allergoedkoopsten. Wil je dus goede service houd hier rekening mee en ga niet voor het spreekwoordelijke dubbeltje op de eerste rang zitten.
Ik heb eregister een laptop (e540) bij Aces Direct gekocht, zo goed als de laagste prijs.
Gisterochtend kwam ie al binnen, helaas was 3,5mm jack defect (extreme ruis), ff gebeld diezelfde middag een nieuw exemplaar op de post gedaan die ik vanochtend in ontvangst heb mogen nemen. Morgen wordt de defecte bij me opgehaald. Moraal Top service en laagste is zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dennism schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:18:
[...]

Inderdaad marges zijn laag, maar met een goede inkoop gaan prijzen behoorlijk naar beneden en dan is het niet 5% marge meer maar 30% als dozen schuifer.
Maar goed het is per winkel anders, maar een klein beetje service incombinatie met je ERP systeem is toch wel standaard lijkt me.

Goede inkoop > all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
garriej schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:10:
[...]

Juist dan wil je toch wel een rapport hebben? En als "en verwacht ook dat de consumenten die losse onderdelen kopen verstand hebben van hardware/software en zelf goed kunnen testen of de kaart daadwerkelijk defect is" voor mij bedoeld is, ik weet heel goed hoe ik moet testen. Ik heb alleen geen zin om allerlei dingen out-of-the-box te moeten testen. Wanneer ik 270 Euro betaal voor een GPU verwacht ik dat het gewoon werkt, als de specificaties kloppen en op elkaar aansluiten. Werkt dat niet? Dan lost de verkoper het maar lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees alleen maar: Ik heb geen zin, ik hoef toch geen moeite te doen, het zou toch gewoon moeten werken?

NEE! Jij bouwt een PC, jij moet ervoor zorgen dat het allemaal gaat werken. Daarvoor moet je moeite doen en daarin moet je zin in hebben. Als je dat allemaal teveel moeite voor je is dan moet je gewoon iemand betalen om dat voor je te doen.

Het slaat echt helemaal nergens op om te verwachten dat altijd alles maar zomaar werkt en je nooit moeite hoeft te doen om iets werkend te krijgen. Dat is niet alleen zo bij computers maar bij zoveel dingen, zo werkt het nu eenmaal met techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:24:
[...]

Juist dan wil je toch wel een rapport hebben? En als "en verwacht ook dat de consumenten die losse onderdelen kopen verstand hebben van hardware/software en zelf goed kunnen testen of de kaart daadwerkelijk defect is" voor mij bedoeld is, ik weet heel goed hoe ik moet testen. Ik heb alleen geen zin om allerlei dingen out-of-the-box te moeten testen. Wanneer ik 270 Euro betaal voor een GPU verwacht ik dat het gewoon werkt, als de specificaties kloppen en op elkaar aansluiten. Werkt dat niet? Dan lost de verkoper het maar lekker op.
Was niet volledig aan jou gericht, deels, maar volgens mij ben je meer lui als dat je er totaal geen verstand van heb.

Het probleem dat je dus nu krijgt is dat de kaart(ik blijf er even vanuit gaan dat de webwinkel getest heeft) niet bij jou systeem werkt, maar er verder niks mis is met het product dat jij heb gekocht.

Ik had een SSD gekocht, bij de mycom, en die bleek ook kapot. Ik beetje getest(want het kan zomaar aan mijn systeem liggen, a fijn uurtje verder. Terug naar de winkel gegaan, vertelt wat ik heb gedaan en tot de conclusie ben gekomen dat hij defect is en kreeg direct een nieuwe mee, ik had niet anders verwacht; hij was namelijk gewoon kapot. Jij heb die zekerheid nu niet; het weten dat het product kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:31:
Ik lees alleen maar: Ik heb geen zin, ik hoef toch geen moeite te doen, het zou toch gewoon moeten werken?

NEE! Jij bouwt een PC, jij moet ervoor zorgen dat het allemaal gaat werken. Daarvoor moet je moeite doen en daarin moet je zin in hebben. Als je dat allemaal teveel moeite voor je is dan moet je gewoon iemand betalen om dat voor je te doen.

Het slaat echt helemaal nergens op om te verwachten dat altijd alles maar zomaar werkt en je nooit moeite hoeft te doen om iets werkend te krijgen. Dat is niet alleen zo bij computers maar bij zoveel dingen, zo werkt het nu eenmaal met techniek.
Ik heb alles gedaan wat er nodig was om het ding aan de praat te krijgen, ik heb al het vooronderzoek gedaan wat er redelijkerwijs van mij verwacht kan worden, en toch werkt het ding niet. Dan ligt het probleem niet bij mij, maar aan het simpele feit dat het ding kapot is en dat mag de webshop dus lekker oplossen.
garriej schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:32:
[...]

Was niet volledig aan jou gericht, deels, maar volgens mij ben je meer lui als dat je er totaal geen verstand van heb.

Het probleem dat je dus nu krijgt is dat de kaart(ik blijf er even vanuit gaan dat de webwinkel getest heeft) niet bij jou systeem werkt, maar er verder niks mis is met het product dat jij heb gekocht.

Ik had een SSD gekocht, bij de mycom, en die bleek ook kapot. Ik beetje getest(want het kan zomaar aan mijn systeem liggen, a fijn uurtje verder. Terug naar de winkel gegaan, vertelt wat ik heb gedaan en tot de conclusie ben gekomen dat hij defect is en kreeg direct een nieuwe mee, ik had niet anders verwacht; hij was namelijk gewoon kapot. Jij heb die zekerheid nu niet; het weten dat het product kapot is.
Ik ben niet lui, zoals ik hierboven ook al schreef: ik heb alles gedaan wat nodig is om het te laten werken, en nog zelfs meer dan dat ook. Als het dan niet werkt, dan is dat niet mijn fout en derhalve niet mijn probleem.

"Het probleem dat je dus nu krijgt is dat de kaart(ik blijf er even vanuit gaan dat de webwinkel getest heeft) niet bij jou systeem werkt, maar er verder niks mis is met het product dat jij heb gekocht."

Die aanname doe jij, maar dat klopt niet. Ik geloof nog steeds dat het ding gewoon kapot is- en ik ben degene die het ding in handen gehad heeft, niet jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noujah je hebt de kaart niet in een ander systeem geprobeerd, je hebt niet geprobeerd om je PC te herinstalleren (of bijvoorbeeld een Linux Live distro?), je hebt niet geprobeerd de hardware te wijzigen om het werkend te krijgen (of ik heb daar overheen gelezen). Heb je geprobeerd om de kaart in een ander PCI-E slot te steken?

Er zijn nog genoeg zaken die je redelijkerwijs kunt proberen om het werkend te krijgen. Heel hard roepen dat het aan de kaart ligt maakt het nog niet zo dat het inderdaad aan de kaart ligt.

PEBKAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:39:
Die aanname doe jij, maar dat klopt niet. Ik geloof nog steeds dat het ding gewoon kapot is- en ik ben degene die het ding in handen gehad heeft, niet jij.
Klopt, zover ik het zie is het jou woord tegen die van de webwinkel, ik vind dat de webwinkel redelijk netjes zegt hoe en met wat ze getest hebben. Hieruit trek ik de conclusie(aannamen) dat het aan jou systeem ligt en niet aan de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Ik geloof nog steeds dat het ding gewoon kapot is- en ik ben degene die het ding in handen gehad heeft, niet jij.
Je moet het wel geloven, want weten (met grote waarschijnlijkheid vermoeden) doe je het niet verwacht ik, aangezien je niet hebt uitgesloten dat de dingen die op de kaart aangesloten zijn defect zijn.

Wat je kan doen is een kaart die volgens jouw verwachtingen werkt vragen aan de winkel. Als ze die niet kunnen of willen leveren kan je ontbinden. Eventueel moet je dan tussendoor nog even naar de rechter uiteraard om alles af te ronden, met een kansje dat je bot vangt als het onverhoopt toch niet aan de kaart zou mogen liggen.

Toegevoegd op verzoek van poster:
http://juris.bundesgerich...&nr=42731&pos=107&anz=298

Het betreft wel geen jurisprudentie uit Nederlandstalig gebied, maar het leek me wel een aardige toevoeging omdat het lang niet altijd (maar soms wel) redelijk is om onderzoekskosten te vragen als een product toch niet defect is.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 25-06-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan ligt het probleem niet bij mij, maar aan het simpele feit dat het ding kapot is en dat mag de webshop dus lekker oplossen.
Een dergelijke starre houding maakt elke discussie bij voorbaat onmogelijk, en maakt dit een zinloos topic. Een topic in SF is bedoeld om input te vragen en discussies te hebben, niet om te proberen ondersteuning voor het eigen gelijk te krijgen (en dat dan te willen gebruiken in de discussie met de shop.

Ik ga dit topic dichtdoen. De TS mag een nieuw topic openen maar dan dient de insteek wel anders te zijn, en niet een "ik ga niet testen, zij moeten het maar bewijzen".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.