Toon posts:

R9 280X RMA niet geaccepteerd, wat te doen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.480 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:31:
Ik lees alleen maar: Ik heb geen zin, ik hoef toch geen moeite te doen, het zou toch gewoon moeten werken?

NEE! Jij bouwt een PC, jij moet ervoor zorgen dat het allemaal gaat werken. Daarvoor moet je moeite doen en daarin moet je zin in hebben. Als je dat allemaal teveel moeite voor je is dan moet je gewoon iemand betalen om dat voor je te doen.

Het slaat echt helemaal nergens op om te verwachten dat altijd alles maar zomaar werkt en je nooit moeite hoeft te doen om iets werkend te krijgen. Dat is niet alleen zo bij computers maar bij zoveel dingen, zo werkt het nu eenmaal met techniek.
Ik heb alles gedaan wat er nodig was om het ding aan de praat te krijgen, ik heb al het vooronderzoek gedaan wat er redelijkerwijs van mij verwacht kan worden, en toch werkt het ding niet. Dan ligt het probleem niet bij mij, maar aan het simpele feit dat het ding kapot is en dat mag de webshop dus lekker oplossen.
garriej schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:32:
[...]

Was niet volledig aan jou gericht, deels, maar volgens mij ben je meer lui als dat je er totaal geen verstand van heb.

Het probleem dat je dus nu krijgt is dat de kaart(ik blijf er even vanuit gaan dat de webwinkel getest heeft) niet bij jou systeem werkt, maar er verder niks mis is met het product dat jij heb gekocht.

Ik had een SSD gekocht, bij de mycom, en die bleek ook kapot. Ik beetje getest(want het kan zomaar aan mijn systeem liggen, a fijn uurtje verder. Terug naar de winkel gegaan, vertelt wat ik heb gedaan en tot de conclusie ben gekomen dat hij defect is en kreeg direct een nieuwe mee, ik had niet anders verwacht; hij was namelijk gewoon kapot. Jij heb die zekerheid nu niet; het weten dat het product kapot is.
Ik ben niet lui, zoals ik hierboven ook al schreef: ik heb alles gedaan wat nodig is om het te laten werken, en nog zelfs meer dan dat ook. Als het dan niet werkt, dan is dat niet mijn fout en derhalve niet mijn probleem.

"Het probleem dat je dus nu krijgt is dat de kaart(ik blijf er even vanuit gaan dat de webwinkel getest heeft) niet bij jou systeem werkt, maar er verder niks mis is met het product dat jij heb gekocht."

Die aanname doe jij, maar dat klopt niet. Ik geloof nog steeds dat het ding gewoon kapot is- en ik ben degene die het ding in handen gehad heeft, niet jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noujah je hebt de kaart niet in een ander systeem geprobeerd, je hebt niet geprobeerd om je PC te herinstalleren (of bijvoorbeeld een Linux Live distro?), je hebt niet geprobeerd de hardware te wijzigen om het werkend te krijgen (of ik heb daar overheen gelezen). Heb je geprobeerd om de kaart in een ander PCI-E slot te steken?

Er zijn nog genoeg zaken die je redelijkerwijs kunt proberen om het werkend te krijgen. Heel hard roepen dat het aan de kaart ligt maakt het nog niet zo dat het inderdaad aan de kaart ligt.

PEBKAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:39:
Die aanname doe jij, maar dat klopt niet. Ik geloof nog steeds dat het ding gewoon kapot is- en ik ben degene die het ding in handen gehad heeft, niet jij.
Klopt, zover ik het zie is het jou woord tegen die van de webwinkel, ik vind dat de webwinkel redelijk netjes zegt hoe en met wat ze getest hebben. Hieruit trek ik de conclusie(aannamen) dat het aan jou systeem ligt en niet aan de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Ik geloof nog steeds dat het ding gewoon kapot is- en ik ben degene die het ding in handen gehad heeft, niet jij.
Je moet het wel geloven, want weten (met grote waarschijnlijkheid vermoeden) doe je het niet verwacht ik, aangezien je niet hebt uitgesloten dat de dingen die op de kaart aangesloten zijn defect zijn.

Wat je kan doen is een kaart die volgens jouw verwachtingen werkt vragen aan de winkel. Als ze die niet kunnen of willen leveren kan je ontbinden. Eventueel moet je dan tussendoor nog even naar de rechter uiteraard om alles af te ronden, met een kansje dat je bot vangt als het onverhoopt toch niet aan de kaart zou mogen liggen.

Toegevoegd op verzoek van poster:
http://juris.bundesgerich...&nr=42731&pos=107&anz=298

Het betreft wel geen jurisprudentie uit Nederlandstalig gebied, maar het leek me wel een aardige toevoeging omdat het lang niet altijd (maar soms wel) redelijk is om onderzoekskosten te vragen als een product toch niet defect is.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 25-06-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan ligt het probleem niet bij mij, maar aan het simpele feit dat het ding kapot is en dat mag de webshop dus lekker oplossen.
Een dergelijke starre houding maakt elke discussie bij voorbaat onmogelijk, en maakt dit een zinloos topic. Een topic in SF is bedoeld om input te vragen en discussies te hebben, niet om te proberen ondersteuning voor het eigen gelijk te krijgen (en dat dan te willen gebruiken in de discussie met de shop.

Ik ga dit topic dichtdoen. De TS mag een nieuw topic openen maar dan dient de insteek wel anders te zijn, en niet een "ik ga niet testen, zij moeten het maar bewijzen".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.