MyCom levert laptop van aanbieding niet *opgelost*

Pagina: 1
Acties:
  • 5.465 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert-Castricu
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10-2014
Mycom bood op de nationale website een Apple 13" MacbookPro, die gebruik maakt van 256GB PCIe-based Flash en is uitgerust met 8GB werkgeheugen voor 1349 Euro aan.
Ik vond het een mooie prijs. Dat de prijs op de nationale MyCom site stond, was voor mij een reden te meer voor de geloofwaardigheid van de aanbieding.
Op 9 mei bevestigde me een verkoper in de Castricumse MyCom-winkel deze specificatie.
De volgende dag bleek dat de bij de wikel binnengekomen laptop wel 8GB, maar 128 GB i.p.v. 256GB SSD bevatte. De telefonische reactie van de support aan de verkoper was: Voor 1349 Euro kunnen we niet leveren.
In totaal heb ik daarna drie Emails naar Mycom gestuurd.
De nationale website is wel snel aangepast, maar ik heb nooit een reactie van MyCom.nl gehad.
Op 9 juni een klacht aangemaakt bij www.klacht.nl Prompt reageerde Mycom met de mededeling dat ze de klacht in behandeling hebben genomen. Dat is nu twee weken geleden en de klacht is nog steeds "in behandeling"...

Ben ik onredelijk ben als ik Mycom vraag de Apple 13" MacBook te leveren volgens specificatie en de aangegeven prijs?
Sinds 10 mei heeft MyCom niet gereageerd reageren op drie mails en een klacht.
Wat vind jij? Is het onredelijk om antwoord te verwachten?

Ik ben heel benieuwd naar jouw/jullie reactie.

Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zou hier geen tijd meer instoppen,
pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" (najaar 2013) 2,4GHz 8GB 256GB

hij kost nu ongeveer hetzelfde, dus gewoon ergens anders bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer hetzelfde? Dat is 150,- verschil met droge ogen toch niet te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:14:
Ongeveer hetzelfde? Dat is 150,- verschil met droge ogen toch niet te noemen.
Hij is bij TrendyComputers 1395 - dat scheelt tientjes t.o.v. de MyCom prijs die je noemde van 1349...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampenz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-02-2024
Het is zeker niet onredelijk om een antwoord te verwachten. Echter ben ik bang dat je er dan meer energie in moet steken. De webshop zal (mits uitzondering met kleine letters onderaan de website of in de algemene voorwaarden) wettelijk verplicht zijn je de laptop voor de aangegeven prijs te leveren. Ik kan me dan ook voorstellen dat je je "genaaid" voelt als je nu de laptop niet krijgt voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:52

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geen antwoord is idd vrij lomp.
Maar er zijn al tig van dit soort topics(webshop levert niet voor genoemde prijs). Maar het resultaat daarvan is doorgaans dat tenzij je de kosten en moeite voor een gang naar de rechter wilt maken, je het niet krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 25-06-2014 09:41 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 08:59
Niet om de betreffende shop in een kwaad daglicht te stellen, maar meer om mijn ervaring te delen:

Zonder gang naar de rechter krijg je sowieso geen antwoord van de Mycom m.b.t. service en garantie..
Ik zou hier dus ook verder geen tijd insteken en een andere shop zoeken, antwoord krijg je toch niet (en ja, dat is schandalig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-10 10:57
Staan de antwoorden niet in je spam box? Klinkt stom maar heb zelf ook een keer pissig aan de telefoon gehangen waarop bleek dat de mail in de spam terecht was gekomen.

Maar voor de rest eens met hierboven heeft zeer weinig zin om te gaan vechten. Shop review schrijven en lekker laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

lasharor

7 december 2004

Er staat nergens in je verhaal dat je daadwerkelijk een koopovereenkomst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat is inderdaad een zwak punt in het verhaal, maar een heel sterk punt is dat de aanbiedingsprijs geloofwaardig was. Dat schept voor Mycom in principe wel leververplichtingen (als die koopovereenkomst er is, dus als je hem besteld en eventueel aanbetaald hebt).

Vergelijk de prijs in de supermarkt: als de prijs in de kassa afwijkt van de prijs op het schap, heb je het recht om de prijs op het schap te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 19:07
Als je even rechtsbijstand belt. Moet het zo opgelost zijn. Mits je wel bewijs heb dat je die laptop besteld had. Heb het begin dit jaar ook bij norrod gehad. Waar ik overigens heel goed geholpen ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit geval sta je gewoon in je recht en kun je het afdwingen, echter gaat daar wel veel moeite en tijd inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10 00:27
Het beste dat je kan krijgen zonder juridische stappen is een kortingsbon. Had zelf een behuizing besteld en niet leverd gekregen en pas na 2 maanden mijn geld terug gekregen. Dat gaven ze nadat ik ze de volgende mededeling stuurde.
"Beste (...),

Ik heb vernomen dat mijn behiuzing naar ruim 7 weken nog niet geleverd is terwijl ik wel betaald heb. *betaalbewijs*. Ik zou graag willen dat jullie dit probleem spoedig oplossen of ik ga juridische stappen ondernemen.

Groet (...)"

Ik had nog een boel informatie (persoonlijk) in de email staan maar dat post ik hier niet. Het kwam er op neer dat ze mij totaal niet hielpen totdat ik kwam drijgen met juridische stappen en een screen van mijn review stuurde. Toen kreeg ik niet meer de normale klanten service maar een "active care" medewerker van hun bij de mails. Hij bood mij een kortingscode aan van 25 euro. Deze werkte niet. Toen heb ik een mail gestuurd dat de code niet werkte kreeg ik nog een niet werkende code. Daarna weer een mail gestuurd dat ik een werkende code wou krijgen en toen kreeg ik wel een werkende code. Het is absoluut niet de moeite waard! (Tenzij je advocaat bent en een rechtzaak tegen ze aan wilt spannen o.i.d.). Juridisch sta je in je recht maar om dat recht te krijgen moet je er erg veel moeite in steken.

Dit zou ik doen.
-koop het bij de andere winkel als zij niet kunnen leveren
-*knip* geen transactie = geen review
-mycom bij je kennissen afraden

Mycom heeft trouwens mij ook flink genaait toen ik ze vroeg om een processor in een ander moederbord te testen gezegd dat ze geen ander mobo met het desbetreffende socket hadden en nog steeds moest ik 30 euro betalen.

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 25-06-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je hebt hem niet besteld en dus ook geen recht. Als er een prijsfout was, je besteld had en daarna problemen had was er nog wel iets te verzinnen, maar je hebt nu gewoon niks besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 07:39
Volgens mij staat er in de richtlijnen voor consumenten dat bij een prijsfout die enigszins geloofwaardig is, ze je het artikel alsnog moeten verkopen voor de aangegeven prijs.

Maar aangezien jij zelf niks besteld hebt en geen verkoopovereenkomst aan bent gegaan is MyCom je niks verplicht. Als je hem had besteld (voordat de wijziging op de website werd doorgevoerd) had je recht van spreken.

Ander voorbeeld: ik heb ooit bij de BCC een iPod gekocht die voor 100 euro goedkoper was omdat er een 4e generatie iPod prijskaart hing bij een 5e generatie iPod. Hij moest mij de iPod wel verkopen voor die prijs vanwege de prijsfout.
Maar als ik, zoals in jou geval, had gevraagd of dit klopte en als antwoord zou krijgen "ja dat klopt", en vervolgens de volgende dag de winkel weer binnenloop en het prijskaartje is veranderd is dat mijn probleem en niet dat van de BCC. Had ik maar meteen de iPod moeten kopen.

Er zit niks anders op dan een andere shop zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
rrikkert schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:50:
Volgens mij staat er in de richtlijnen voor consumenten dat bij een prijsfout die enigszins geloofwaardig is, ze je het artikel alsnog moeten verkopen voor de aangegeven prijs.
Ja, dat is art. 3:35 BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Jij bedoelt dit artikeltje?

Artikel 35

Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil.

Pff.. 8)7 Ik moet terug naar school, Nederlands voor gevordende volgen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
Een antwoord zal de Mycom je moeten geven, maar of ze de laptop voor dat bedrag aan je _moeten_ leveren betwijfel ik. Je hebt geen koopovereenkomst gesloten, je hebt (voor zover je in je post schrijft) geen bewijs dat de laptop daadwerkelijk zo laag geprijsd was etc. Dat maakt je positie niet echt sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goovy75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-08 20:15
@Misha

Maar kun je wel zeggen of het aannemelijk is?
Een consument dient niet zomaar een klacht in.

Als je iets koop moeten ze het leveren tenzij het een fout is. Ook al kan het mooi in de regels staan of voorwaarden maar wetten gaan voor regels. Als er een wet is en hij kan het aannemelijk bewijzen staat hij wat mij betreft sterk in zijn schoenen. Anders zou ik zeggen laptop inleveren en geld terug en beroepen op dat ze niet hebben geleverd waar hij naar gevraagd heeft.

Kan toch niet zijn dat een webwinkel iets online zet je koopt het en dan gelijk weer weg haald en dat jij het alsnog moet bewijzen.

Denk dat Mycom toch wel een sterke naam heeft en erg service gericht. Laat hun dit dan ook waarmaken.

Is Mycom niet aangesloten bij een organisatie waar je een klacht kan indienen als ze niet reageren?
Dan kan je het daar ook proberen. Geen een webwinkel wil slechte reviews toch?

[ Voor 11% gewijzigd door goovy75 op 26-06-2014 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De TS zal eerst moeten aangeven of er een koopovereenkomst was, of dat hij alleen informatie had gevraagd en de volgende dag wilde gaan kopen. Indien het laatste, dan zal er weinig te claimen zijn.

Zolang de TS niet de moeite neemt om hier te reageren zal hier niet veel uitkomen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 10:44

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Vergeet de 3e jaar garantie niet hea. Dat kan die 150 euro niet tegen op als er iets defect raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert-Castricu schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:25:
Mycom bood op de nationale website een Apple 13" MacbookPro, die gebruik maakt van 256GB PCIe-based Flash en is uitgerust met 8GB werkgeheugen voor 1349 Euro aan.
Ik vond het een mooie prijs. Dat de prijs op de nationale MyCom site stond, was voor mij een reden te meer voor de geloofwaardigheid van de aanbieding.
Op 9 mei bevestigde me een verkoper in de Castricumse MyCom-winkel deze specificatie.
De volgende dag bleek dat de bij de wikel binnengekomen laptop wel 8GB, maar 128 GB i.p.v. 256GB SSD bevatte. De telefonische reactie van de support aan de verkoper was: Voor 1349 Euro kunnen we niet leveren.
In totaal heb ik daarna drie Emails naar Mycom gestuurd.
De nationale website is wel snel aangepast, maar ik heb nooit een reactie van MyCom.nl gehad.
Op 9 juni een klacht aangemaakt bij www.klacht.nl Prompt reageerde Mycom met de mededeling dat ze de klacht in behandeling hebben genomen. Dat is nu twee weken geleden en de klacht is nog steeds "in behandeling"...

Ben ik onredelijk ben als ik Mycom vraag de Apple 13" MacBook te leveren volgens specificatie en de aangegeven prijs?
Sinds 10 mei heeft MyCom niet gereageerd reageren op drie mails en een klacht.
Wat vind jij? Is het onredelijk om antwoord te verwachten?

Ik ben heel benieuwd naar jouw/jullie reactie.

Albert
Beste Albert,

Jammer om te lezen dat het allemaal niet zo is gelopen als wenselijk zou zijn, waarvoor onze welgemeende excuses.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om met onze winkel in Castricum contact op te nemen?
Wij willen namelijk samen met jou kijken naar een passende oplossing voor deze vervelende ervaring.
Deze willen wij namelijk graag ombuigen naar een zeer goede en enorm prettige ervaring.

Tel: 0251-673 999 ( optie 2 )

Uiteraard hopen wij dat dit spoedig tot een oplossing leidt, waarmee wij allen content zullen zijn.

Mocht je nog vragen hebben, dan kan je uiteraard ook even contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Wendy
Team Active Care - MyCom
activecare@basgroup.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert-Castricu
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10-2014
Naar aanleiding van bovenstaande oproep van Wendy, Team Active Care - MyCom van activecare@basgroup.nl ben ik naar de MyCom winkel geweest en ben tevreden over het aanbod: levering conform de MyCom internetaanbieding (en daar typ ik nu op!). Ik hoop dat MyCom en haar klanten baat hebben bij mijn inspanningen.

Reden om een nieuwe MacBook Pro te willen bestellen was, dat de oude kuren begon te vertonen.
Helaas voor mij: Vlak voor Mandy's oproep verscheen, crashte de harde schijf van de oude MacBook:
Ondanks een poging van de winkel de data van de HD te recoveren, ben ik al mijn bestanden sinds augustus 2012 kwijt! Voor mij is het dus wel erg jammer dat het twee maanden heeft geduurd voor er gereageerd is en een oplossing kon komen.

Ik heb het aanbod van MyCom Castricum aangenomen, maar ben (bijna) 2 jaar data kwijt! :) :-(

Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Voor het uitgespaarde geld gelijk een externe disk kopen. Kun je mooi een backup van je data maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mooi dat het opgelost is, maar je klacht over je data is heel erg onterecht en 100% je eigen schuld. Het niet hebben van een backup is puur en alleen jezelf te verwijten, en het doen alsof de tijdspanne om tot een oplossing te komen daar enige invloed op heeft, is jezelf onterecht in een slachtofferrol plaatsen.

Voor de toekomst: Thematopic: Backups en de eigen verantwoordelijkheid nemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.