Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
CavaH schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:40:
...
Nu las ik in de review van emmerx dat het goed zou zijn als de BIOS versie 96CN23WW (v1.09) is.
...

Wat adviseren jullie?
Ik zal de review updaten, nu blijkt dat Lenovo nog steeds de brakke Realtek (en wellicht ook de nog slechtere Qualcomm Atheros) blijkt te leveren in Europa.

Mijn advies ken je: omruilen dat ding.
Met je huidige eigen router gaat het kennelijk goed. Maar wifi is ook voor buiten ...

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
emmerx schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:35:
Niemand die ons kan/wil helpen door een FOTO te maken van de
werkende Intel 7260AC in zijn Yoga 2 13 met BIOS v1.09 ???

Gaat om kaartje met Windows Hardware ID:
PCI\VEN_8086&DEV_08B1&SUBSYS_C1708086&REV_6B

Zie ook:
http://forums.lenovo.com/t5/Idea-Windows-based-Tablets-and/Intel-7260-AC-card-in-Yoga-2-13-pictures-details/

[afbeelding]
Ik wil opzich wel ff kijken. Wat willen we precies weten?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
warhamstr schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:43:
[...]

Ik wil opzich wel ff kijken. Wat willen we precies weten?
We wilden graag weten:
  • BIOS versie
  • Lenovo P/N nummer op de sticker (waarschijnlijk 20200617)
  • Lenovo FRU nummer
  • Hardware ID in Windows Device Manager / Apparaatbeheer
En natuurlijk of de 7260 versie goed werkt:
  • welke driver versie gebruik je
  • welke routers heb je getest en geven (geen) problemen bij streaming en veel data
  • welke energie-instellingen gebruik je
Helemaal fijn voor achterblijvende Yoga gebruikers is een foto met alle teksten leesbaar op het kaartje.

Ik ben zelf inmiddels helaas een stapje verder en ben helemaal klaar met Lenovo en de Yoga...

Als ik mijn geld aanstaande vrijdag niet terug krijg komt er een leuk stuntje (zoals ik inmiddels aan de Lenovo medewerkers heb medegedeeld) en een viral filmpje gebaseerd op hun Let's dance commercial:

Hi Mark,

Thanks for your reply and all your efforts to ask ‘some’ help in Europe.
Let’s see what they come up with before tomorrow .….

We are only one evening producing and it’s already a lot of fun; we are enjoying the process and most would like to continue no matter what Lenovo Service might come up with.
But we will not be cheating: we only going to spend the exact time on the movie as was wasted by our efforts to get the Yoga working …

Our yoga teacher Ellen MacPhorsen (all names are changed for privacy reasons) will attend at our lottery next Friday, exercising topless during the last hour before the announcement of the winner!
Local television said they will join. If they will use the coverage I will send you the link to the broadcast, if not you have to wait for viral 2 …

Some screen shots of the story board based on the great movie Let’s dance.
Of course the Y3 will be replaced by the Y2, the Yoga’s fans will make a constant noise and Ellen trousers will be mustard green instead of yellow.

Overall thickness will be a discussion if the boobs will count or not.
Tablet mode will be fun as Ellen falls asleep after taking her pill.
Tent mode will be great, as we focus on the pants of a guy watching Ellen perform topless.
Touch screen Ellens boobies will not be allowed.
Communication part will be very silent, as Ellen will have lost her mouth and the incompatible brands/types of routers are shown.

Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/YogaViral_Scene0023.jpg
YogaViral_Scene0023.jpg

Try to imagine how customers should feel before they would spend time on this.

And don’t forget I’m not a Lenovo employee.
I do keep my promises!

Enjoy,
Mischa

banned user

[ Voor 4% gewijzigd door emmerx op 18-04-2017 16:59 ]

• CavaH
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-06-2022
Ik heb mijn Yoga 2 teruggebracht en heb nu een andere, waar wel het Intel kaartje in zit. Ik heb het vermoeden dat de Yoga 2 13 - 00880 (de versie die ik nu heb, met i5 en SSD) misschien standaard met de Intelchip komt en de Lenovo YOGA2-13-00447 (i3 versie) niet. Vermoeden op basis van wat ik tegen kwam in dit topic. Maar misschien zit er ik ernaast. Nu in ieder geval heel erg tevreden. Ik merk wel dat deze wat meer ventilatorgeluid produceert dan de i3.

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:37
Sandyman538 schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:36:
Ik heb in de winkel waar ik hem kocht eerst gekeken welke wifi kaart erin zat (die andere dus). Maar dat is een afweging.

Zelf ben ik nog opzoek naar een mooie hoes. Heeft iemand al iets moois gevonden voor een 13" yoga?
Dit is een prima hoes : http://www.bax-shop.nl/la...sleeve-13-3-inch-graphite

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre_nr1 op 13-11-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
CavaH schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:46:
Ik heb mijn Yoga 2 teruggebracht en heb nu een andere, waar wel het Intel kaartje in zit. Ik heb het vermoeden dat de Yoga 2 13 - 00880 (de versie die ik nu heb, met i5 en SSD) misschien standaard met de Intelchip komt en de Lenovo YOGA2-13-00447 (i3 versie) niet.
Vermoeden op basis van wat ik tegen kwam in dit topic. Maar misschien zit er ik ernaast.
Zou je ook antwoord willen geven op de vragen die ik stelde in de post boven die van jou?

We wilden graag weten:
  • BIOS versie
  • Lenovo FRU nummer
  • welke routers heb je getest en geven (geen) problemen bij streaming en veel data
Het zou veel Yoga 2 13 eigenaren kunnen helpen bij het vinden van een geschikte 7260AC kaart ..

[ Voor 24% gewijzigd door emmerx op 14-11-2014 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Na maanden aanklooien met de wifi (6 verschillende adapters ..) heb ik mijn Yoga 2 13 gisteren mogen opsturen en krijg ik keurig mijn geld terug van Lenovo Nederland.

Omdat de Yoga2pro nu gedumpt wordt (de 3Pro komt er aan) ben ik weer gevallen voor het concept:
Ik heb een Yoga2Pro gekocht (versie 59419078 model 20266 niet de 00633) bij de aardige meneer van de BCC, nadat ik die een uur had mogen proberen.

De grootste verschillen (2 13 vs 2Pro):
Prijs 799,- vs 1099,-
De oude Y2Pro wordt gedumpt nu de nieuwe Y3Pro er is, de prijzen zullen ongetwijfeld nog verder dalen.

CPU i3 4010U 1,7 GHz vs i5 4210U 1.7 GHz
Ik dacht aan de i3 voldoende te hebben, maar de i5 met zijn 2,6 GHz turbo stand blijkt veel sneller voor mijn taken zoals audiobewerking, 3D modelling, Photoshop en Premiere.

Wifi RTL8723BE vs 7260N
Na alle ellende met de Realtek kaart, de Atheros 965x én een later ingebouwde 7260N in mijn Y213 verwachte ik niet al te veel van dezelfde 7260N single band in de Pro. Des te vreemder is dat de standaard 7260N met dezelfde drivers nu wel prima werkt op alle verschillende routers
Ik heb nog geen drop out gehad!
Er zit dus echt iets fout in de Yoga 2 13 en de problemen lagen niet aan mijn randapparatuur: routers, access points, Bluetooth muis en audio.
Binnenkort ga ik de Intel 7260AC dual band plaatsen die ik nog heb liggen. Kijken of die wel in de Y2Pro white list staat?

Display 1920*1080 vs 3200*1800
Hoewel ik eerde geen goed gevoel had bij het 3200 scherm vanwege de slechte schaalbaarheid in Windows8.1, het extra energiegebruik en de de geelverkleuring heb ik nu eens wat langer met het scherm gespeeld.
Onder Win8 is de halve resolutie 1600*900 met het 13"scherm prima bruikbaar i.c.m. mijn externe 1920*1200 24" monitor erboven: geen rare venster of muissprongen bij werken over beide schermen.
Mobiel gebruik ik de volledige resolutie, maar schaalt nog niet alles even goed. Nog even wachten op Win10 ...
Energiegebruik is met de nieuwe drivers (3960) enorm verbeterd, GPU is ook nog eens veel sneller geworden voor 3D applicaties.
Met het nieuwe BIOS (38) en Energy Manager is de geelverkleuring vrijwel weg.

Storage 500GB HDD vs SSD 256GB
De slome 5400 rpm HDD van de Y213 heeft als bijzonderheid dat hij 5mm dik is en een zeer aparte SFF-connector gebruikt. Ook was het ding erg traag, zeker als je een SSD ge-/verwend bent.
De vervanger was een Crucial M500 240GB met m.2 aansluiting die de Yoga 213 een stuk prettiger maakte, maar nog steeds niet heel responsive.
De standaard Samsung 256GB SSD in de Y2P is ondanks de mSATA interface merkwaardig genoeg veel sneller. Helaas blijft het bij één enkele storage aansluiting voor de Y2P.

Stiller
Ondanks regelmatig schoonmaken van de ventilator begon de fan steeds vaker luidruchtig aanwezig te zijn. Zelfs als CPU nauwelijks belast werd. Ik hoopte dat 2 langzaam draaiende fans niet zoveel herrie zouden geven. Tot nu heb ik ze nog niet gehoord. Dus of zijn ze erg stil, of grijpen ze veel later in.
Of ze zijn stuk ...

Ergonomie
De dikke voorkant met het opstaande randje maakte het typen voor mij erg vervelend.
De Y2P is net wat dunner, de polssteun voelt fijner en het toetsenbord geeft net iets meer feedback.

Power button
Ik had vaak dat de laptop startte of afsloot als ik het droeg in 'portrait' of in mijn tas, omdat de knop precies in het midden zit en je daar dus je hand hebt bij het dragen.
Oplossing was toen het disablen van de knop; de knop op deze plek is nu veel fijner.

USB3 & micro-HDMI rechts vs links
Lijkt een klein verschil, maar ik had veel last van de uitstekende USB kabel van de portreplicator.
Werkt ineens veel fijner...

Deze versie is met het prijsverschil van iets meer dan 300,- dus echt een aanrader geworden.
En ik blijf de RJ-45 en DisplayPort aansluitingen missen ...

[ Voor 15% gewijzigd door emmerx op 14-11-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CavaH
emmerx schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:04:
[...]

Zou je ook antwoord willen geven op de vragen die ik stelde in de post boven die van jou?

We wilden graag weten:
  • BIOS versie
  • Lenovo FRU nummer
Het zou veel Yoga 2 13 eigenaren kunnen helpen bij het vinden van een geschikte 7260AC kaart ..
Ik heb het even uitgezocht. Hieronder resultaten
  • BIOS versie:
  • 96CN23WW (V1.09)
  • ? niet kunnen vinden. Zie foto.
  • Lenovo FRU nummer
  • ?
  • Hardware ID in Windows Device Manager / Apparaatbeheer :
  • ID PCI\VEN_8086&DEV_08B1&SUBSYS_C1708086&REV_6B\E82AEAFFFF67F3A900
Heb de laptop opengemaakt en een foto gemaakt van de wifichip. Miss dat jij de P/N en FRU wel herkent.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2634540/LYoga213%20Wifichip.jpg
  • welke driver versie gebruik je:
  • 17.0.0.34
  • Geen idee. Thuis simpele 10 euro router. Op eduroam (Univ Utrecht) nu geen problemen, waar ik die eerder wel had.
  • Van de wifichip? Van de laptop iig verschillende
Heb hem nog maar een paar dagen, maar heb nog geen wifiproblemen ondervonden. Met de realtek had ik geregeld wegvallen van het signaal en met de eduroam kon ik niet eens verbinden.

[ Voor 1% gewijzigd door CavaH op 14-11-2014 17:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
CavaH schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:47:
[...]
Ik heb het even uitgezocht. Hieronder resultaten
  • BIOS versie:
  • 96CN23WW (V1.09)
  • Hardware ID in Windows Device Manager / Apparaatbeheer :
  • ID PCI\VEN_8086&DEV_08B1&SUBSYS_C1708086&REV_6B\E82AEAFFFF67F3A900
  • welke driver versie gebruik je:
  • 17.0.0.34
Dank!

Fijn te horen dat je met deze kaart geen problemen meer hebt.
Ondanks dat je oudere drivers gebruikt; Lenovo heeft inmiddel v17.0.3 vrijgegeven (support site voor de Yoga2Pro).

Omdat er geen Lenovo PN of FRU op staat gaat het lastig worden uit te vinden welke versie van de 7260AC dit is.
ik heb al eerder een kaartje gehad waarbij al onderstaande typenummers overeenkwamen, alleen het Windows hardware ID niet: SUBSYS_C070 ipv C170
Dat kaartje doet het wel in de Y2Pro, maar niet in de Yoga 2 13 ...

FCC ID: PD97260NG
ID: 1000M-7260NG
TA: G99521-003
CMIIT ID: 2013AJ0751

Ik ga Lenovo vragen hier meer info over te geven ...

[ Voor 14% gewijzigd door emmerx op 15-11-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CavaH
Ah thanks. Zal even kijken naar de nieuwe drivers.

Ik heb nu problemen met het geluid. Als ik een microHDMI in mijn yoga en in een tv plug, wil hij het geluid niet naar de tv verzenden (beeld werkt wel gewoon). Bij Playback devices geeft windows aan dat HDMI niet ingeplugged is (zie plaatje). Volgens mij had ik dit probleem overigens niet met de Yoga i3 die ik eerder had. Het ligt dus niet aan de kabel of aan de tv, maar aan de drivers denk ik. Die heb ik al opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet. Iemand andere ideeen? Ik heb de Realtekdriver versie 6.0.1.7161. Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2634540/HDAudio.PNG

Overigens overweeg ik om de hele laptop opnieuw te installeren, maar dan met een image zonder de drivers van lenovo standaard geinstalleerd en zonder de recovery partitie van Lenovo. Iemand hier ervaring mee? Levert dat problemen op?

[ Voor 7% gewijzigd door CavaH op 15-11-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
CavaH schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:47:
Ah thanks. Zal even kijken naar de nieuwe drivers.

Ik heb nu problemen met het geluid. Als ik een microHDMI in mijn yoga en in een tv plug, wil hij het geluid niet naar de tv verzenden (beeld werkt wel gewoon). Bij Playback devices geeft windows aan dat HDMI niet ingeplugged is (zie plaatje). Volgens mij had ik dit probleem overigens niet met de Yoga i3 die ik eerder had. Het ligt dus niet aan de kabel of aan de tv, maar aan de drivers denk ik. Die heb ik al opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet. Iemand andere ideeen? Ik heb de Realtekdriver versie 6.0.1.7161.
Je plaatje geeft aan dat de HDMI audiodriver wel aanwezig, maar niet actief is.

Dat moet dus zitten in de verbinding met de TV: TV-ingang, HDMI-kabel, converter microHDMI - HDMI of de microHDMI-uitgang van je Y2P.
Sommige TV's hebben HDMI ingangen zonder audio; probeer eens een andere ingang.
Als je andere kabels hebt, probeer die ook eens.
Anders een nieuwere driver voor het HDMI audio apparaat zoeken; die van mij is v 6.3.9600.16384 van 2013-08-22

De Realtek driver heeft hier overigens niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CavaH
Ah bedankt. Het was uiteindelijk de driver die het programma "Intel HD Graphics" installeert die het probleem veroorzaakte. Dus de Intel VGA driver op de Lenovo support site. Nu herkent hij de TV en speelt hij netjes geluid af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Kijk dan meteen voor de meeste recente videodrivers bij Intel.
De 3960 was echt een grote verbetering voor mijn yoga 2 13, vooral voor 3D applicaties.

https://downloadcenter.in...px?DwnldID=24348&lang=eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:37
emmerx schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:11:
Kijk dan meteen voor de meeste recente videodrivers bij Intel.
De 3960 was echt een grote verbetering voor mijn yoga 2 13, vooral voor 3D applicaties.

https://downloadcenter.in...px?DwnldID=24348&lang=eng
Thanks! Mijn Yoga 2 Pro is er heel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:52
Er is trouwens een nieuwe bios update beschikbaar, v 1.15. Heeft iemand die al geprobeerd in combinatie met een niet werkend Intel kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@emmerx

Bedankt voor al je informatie in deze topic die precies een jaar geleden startte. Echt klasse!
Ik kocht in augustus 2014 deze Lenovo yoga 2 13 en heb er al veel plezier, vooral op reis van gehad.

Geen probleem met de WiFi kaart, die werkt altijd overal probleemloos. (Realtek 2202014083 onder bios v1.11) Thuis werk ik met een USB3 naar 1Gb bedraad netwerk voor de zwaardere updates en back up voorziening.

Wat inderdaad wel stoort is de trage HDD van 500Gb. Die ga ik morgen vervangen door een Samsung SSD van 500Gb van rond de €200.

Ook heb ik Windows 8.1 geupdate naar de pro versie. Ik had nog een licentie key. Daarmee zijn alle 5 PC/Laptop/Ultrabook op pro niveau. Helemaal klaar voor de Windows 10 upgrade en zonder gedwongen update bemoeienis van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:43
Ik heb tijdens de MediaMarkt BTW actie ook de Yoga 2 Pro gekocht. Kon het niet weerstaan voor die 750,-
Nu heb ik echter al langer aanhoudende problemene met de WiFi*. en de speakers*

Wanneer ik Lenovo dan mail over deze klachten inclusief de links naar de userboards krijg ik enkel als reactie dat ik mijn laptop moet formatteren zodat deze weer op fabrieksinstellingen komen te staan. Hoe kunnen ze dit in godsnaam afdwingen? Er is geen sprake van corruptie o.i.d. het gaat om de WiFi en speakers!

Het was een ware klus om alle troep van Lenovo er vanaf te krijgen (incl. Superfish) + irritante instellingen zoals adaptive screen etc. aan te passen en betere software/drivers erop te zetten. Daar heeft toch niemand zin in om elke keer maar weer te moeten doen wanneer er sprake is van een kleine mankement. Ze maken het in feite onaantrekkelijk om een beroep te doen op de reparatieservice en dat lijkt opzettelijk.

Geachte heer/mevrouw,

Wij kunnen u alleen een reparatie bieden waarbij na binnenkomst meteen een herstel naar fabrieksinstellingen wordt gedaan, mocht de klant dit nog niet zelf gedaan.
Als blijkt dat hierdoor het probleem is opgelost. Zal u hiervoor een prijsopgave kriigen conform de garantievoorwaarden.

Graag horen we of u gebruik wil maken van deze reparatieservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Kees Klaassen schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:14:
Wanneer ik Lenovo dan mail over deze klachten inclusief de links naar de userboards krijg ik enkel als reactie dat ik mijn laptop moet formatteren zodat deze weer op fabrieksinstellingen komen te staan. Hoe kunnen ze dit in godsnaam afdwingen? Er is geen sprake van corruptie o.i.d. het gaat om de WiFi en speakers!

Het was een ware klus om alle troep van Lenovo er vanaf te krijgen (incl. Superfish) + irritante instellingen zoals adaptive screen etc. aan te passen en betere software/drivers erop te zetten. Daar heeft toch niemand zin in om elke keer maar weer te moeten doen wanneer er sprake is van een kleine mankement. Ze maken het in feite onaantrekkelijk om een beroep te doen op de reparatieservice en dat lijkt opzettelijk.
Lenovo staat helaas niet bekend om hun klantvriendelijke reparatieproces.
En wifi bij de Yoga 2 13 blijft een drama, bij de Yoga2Pro is het met de Intel 7260N kaart helaas ook niet optimaal.
Lees het hele topic eens om tot een goede combinatie van Wifi kaart (7260AC) en bijbehorende drivers te komen. en dat zonder de Bluetooth werking te saboteren ...

Anders is er ook veel goede info te vinden op forum.lenovo.com
Helaas ook niet heel gebruikersvriendelijk qua vindbaarheid vanwege de enorme hoeveelheid non-info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een Yoga 2 13. Best een leuk ding, maar met name de 4GB RAM maakt hem voor mij af en toe wat traag. Ik lees op meerdere plekken dat het RAM zit vast gesoldeerd dus dat een update niet mogelijk is, maar ik heb ook gelezen dat het wel mogelijk is. Kan 1 van de yoga bezitters mij uit de brand helpen en aangeven of het nu wel of niet kan. En zo ja, kan ik dat zelf bijplaatsen of moet er dan wat gesoldeerd gaan worden (wat ik niet zelf ga doen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:43:
Sinds kort heb ik een Yoga 2 13. Best een leuk ding, maar met name de 4GB RAM maakt hem voor mij af en toe wat traag. Ik lees op meerdere plekken dat het RAM zit vast gesoldeerd dus dat een update niet mogelijk is, maar ik heb ook gelezen dat het wel mogelijk is. Kan 1 van de yoga bezitters mij uit de brand helpen en aangeven of het nu wel of niet kan. En zo ja, kan ik dat zelf bijplaatsen of moet er dan wat gesoldeerd gaan worden (wat ik niet zelf ga doen :) )
Volgens deze video is het vrij makkelijk. Onder het toetsenbord zit een gewoon SO-DIMM slot

edit: nvm, dat gaat over een Yoga 13, niet een Yoga 2 13. Ik vond het al raar dat het toetsenbord los te klikken was, zo ziet het er op die van mij niet uit :X

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 08-07-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:43:
Ik lees op meerdere plekken dat het RAM zit vast gesoldeerd dus dat een update niet mogelijk is, maar ik heb ook gelezen dat het wel mogelijk is.
Geheugen zit gesoldeerd bij een Yoga 2 13, dus upgraden is helaas onmogelijk (Yoga 13 1e versie had een DIMM slot). Tenzij je natuurlijk een soldeerstraat hebt ...
Wel kun je later een nieuw moederbord kopen met 8 GB, en bv een i5 of i7 ...

[ Voor 7% gewijzigd door emmerx op 08-07-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
emmerx schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:25:
[...]

Lenovo staat helaas niet bekend om hun klantvriendelijke reparatieproces.
En wifi bij de Yoga 2 13 blijft een drama, bij de Yoga2Pro is het met de Intel 7260N kaart helaas ook niet optimaal.
Lees het hele topic eens om tot een goede combinatie van Wifi kaart (7260AC) en bijbehorende drivers te komen. en dat zonder de Bluetooth werking te saboteren ...

Anders is er ook veel goede info te vinden op forum.lenovo.com
Helaas ook niet heel gebruikersvriendelijk qua vindbaarheid vanwege de enorme hoeveelheid non-info...
Ook hier bijna alle lenovo fora's doorgelezen en inmiddels zelf een 7260AC kaart gekocht van Intel.
Helaas niet supported tijdens het opstarten.
Wordt er echt gestoord van!

Dan maar een wifi usb dongle kopen.

Heb jij nog tips emmerx ?
Is in nederland die lenovo AC variant te koop? en zijn je problemen dan wel 100% opgelost?
En verwacht je dat er een bios update komt zonder die whitelist?

betreft de yoga 2 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
De Intel 7260AC is stabiel i.c.m. bepaalde versies van de wifi drivers; dus niet zomaar de nieuwste versie installeren, maar even kijken op het Lenovo forum.
Voor de Yoga 2 13 is er specifieke 20200617 versie nodig i.v.m. de BIOS white list.
http://www.ebay.nl/itm/OE...97437?hash=item2a55157a9d

Maar Intel wifi voor de Yoga's blijft altijd problemen geven; helaas ook bij mijn Yoga2pro.

Bluetooth i.c.m. wifi geeft weer nieuwe problemen: als ik mijn Bt muis gebruik valt de wifi verbinding vaak weg. Helaas ook op 5 GHz ?

Als ik geen Bt gebruik werkt het nu feilloos. Dus er is hoop.

[ Voor 43% gewijzigd door emmerx op 28-07-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
emmerx schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:52:
De Intel 7260AC is stabiel i.c.m. bepaalde versies van de wifi drivers; dus niet zomaar de nieuwste versie installeren, maar even kijken op het Lenovo forum.
Voor de Yoga 2 13 is er specifieke 20200617 versie nodig i.v.m. de BIOS white list.
http://www.ebay.nl/itm/OE...97437?hash=item2a55157a9d

Maar Intel wifi voor de Yoga's blijft altijd problemen geven; helaas ook bij mijn Yoga2pro.

Bluetooth i.c.m. wifi geeft weer nieuwe problemen: als ik mijn Bt muis gebruik valt de wifi verbinding vaak weg. Helaas ook op 5 GHz ?

Als ik geen Bt gebruik werkt het nu feilloos. Dus er is hoop.
Thanks! dan ga ik maar voor een usb wifi adapter
toch bizar dat dit nodig is op een nieuw apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Windows 10 nu erop en heb geen probleem meer met de wifi onboard! Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 09:55
Sinds gisteren heb ik de Lenovo Yoga 2 13 (model 20344) in bezit. Gekocht bij Paradigit voor 799.

Ik schrok wel van de berichten hier over de Realtek wifi kaart. Maar hij werkt hier vooralsnog prima.

Ik heb een schone Windows 10 installatie gedaan en de actuele drivers van de Lenovo website geïnstalleerd. Ik stoor mij wel aan de ventilator die bij het minste of gerichte aanspringt. Weet iemand hoe dit wellicht is op te lossen? In energiebeheer heb ik het koelbeleid al op passief (zowel accu als netstroom) gezet, maar dit doet weinig. Ook heb de Bios geupdate evenals de chipset drivers maar dit lost het ook niet op.

Ook valt het mij op dat de fabrieksdatum februari 2013 (!) is. Ik verwacht een nieuw systeem te kopen maar is dit gewoon een lap die al 2 jaar oud is? Bij de pricewatch staat dat dit een model sinds april 2015 verkrijgbaar is?

Ik hoor het graag :)

[ Voor 14% gewijzigd door MrIV op 16-08-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
MrIV schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:45:
Ik stoor mij wel aan de ventilator die bij het minste of gerichte aanspringt. Weet iemand hoe dit wellicht is op te lossen? In energiebeheer heb ik het koelbeleid al op passief (zowel accu als netstroom) gezet, maar dit doet weinig. Ook heb de Bios geupdate evenals de chipset drivers maar dit lost het ook niet op.
Op het Lenovo forum (forums.lenovo.com) was een gebruiker actief die een utility had geschreven om de fan speed in te kunnen stellen.
Google op "fan speed yoga 2 13"
Helaas kan ik zelf niet meer op dat forum: ik heb een ban (IP-adres) gekregen vanwege mijn kritiek op Lenovo.
Overigens heeft die softwareontwikkelaar dezelfde ban, dus ik weet niet hoe vindbaar zijn software nog is....

Ik begrijp dat Realtek nieuwe Win10 drivers heeft ontwikkeld die veel stabieler zijn. Geen Wifi stress dus meer.

De Yoga 2 13 wordt al heel lang gemaakt, maar vanwege de Wifi problemen liep de verkoop van bepaalde modellen slecht, ook door de concurrentie van de toen snel goedkoper wordende Yoga2Pro.
De BestBuy versie met de speciale Intel 7260AC wifi kaart verkocht wel heel goed.
Maar met de specs van jouw Yoga (4210U, 8GB, 256GB SSD en 1920x1080) zit je toch prima de komende jaren?

[ Voor 23% gewijzigd door emmerx op 17-08-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
Daar heb je ook gelijk in. Ik verbaasde mij er alleen over.

De fan lijkt nu uit zijn eigen wat minder actief te zijn. Ook vind ik het touchpad niet altijd even alert reageren. Mijn vriendin (van wie de laptop is) merkt er niks van. Zal wel aan mij liggen dan :)

Wel had ik even de Lenovo Energy Manager geïnstalleerd. Alleen merkte dat hij wat trager werd met opstarten. Is dit programma hier van invloed op? Ik heb het maar snel weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
Vandaag nog contact gehad met Lenovo. Blijkt de fabricagedatum op mijn laptop een drukfout te betreffen. 2013 had 2015 moeten zijn. Ook slordig van die chinezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
MrIV schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:35:
Vandaag nog contact gehad met Lenovo. Blijkt de fabricagedatum op mijn laptop een drukfout te betreffen. 2013 had 2015 moeten zijn. Ook slordig van die chinezen :)
Dat leek me een marketing trucje van een telefoniste met een Pinocchio neus.
Fabricagedatum foutief vermelden, right ....

Maar omdat de 4210U pas vanaf 2014 Q2 geleverd is zou het moeten.
Of het is zo'n Lenovo refurbished serie: mainboard upgrades.

Maar geen zorgen: prima ding voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
Het zou goed kunnen hoor. De shipping datum staat namelijk op 25 februari 2015. Dan zou de fabricagedatum van 13 februari 2015 (ipv 2013) dus wel logisch zijn.

Maar refurbished zou tweedehands betekeken? De laptop zag er gloednieuw uit.

[ Voor 3% gewijzigd door MrIV op 26-08-2015 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is de wifi op een recente yoga 2 I3 (3 maanden oud) nog steeds een probleem met de standaard ingebouwde kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tja ik weet niet of het beter is geworden met Windows 10, maar ik heb nog steeds wel disconnects op gekke momenten, en af en toe hele lage snelheden via WiFi. Ik heb de i5, maar wel de Realtek WiFi kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

recente worden nog steeds met realtek uitgeleverd dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Je kan dus nog steeds pech hebben.
Sterk afhankelijk van de Realtek driver versie en merk/type/firmware router waarmee de Yoga connectie maakt. En helaas heb je dat laatste niet altijd zelf in de hand...

Probleem met de Realtek is wel eenvoudig op te lossen, als je zelf je behuizing durft open te maken:

# Intel 7260 N
Lenovo PN 20200409
Single band 2,4 GHz en kost op eBay ongeveer € 15,-

# Intel 7260 AC
Lenovo PN 20200617
Dual band 2,4 & 5 GHz en snelle AC, kost wel rond de € 60,-

[ Voor 43% gewijzigd door emmerx op 03-09-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
Zoals eerder gemeld heeft mijn vriendin sinds een aantal weken de Yoga 2 13 met de Realtek kaart. Met een schone installatie van Windows 10 draait hij als een zonnetje en haal ik gewoon de maximale internetsnelheid van mijn abonnement. Nog geen enkele disconnect gehad met internet. Zowel thuis als op school niet. Ofwel onder Windows 10 werkt in ieder geval alles prima :)

[ Voor 12% gewijzigd door MrIV op 08-09-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelChocomel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb voor school het model met de i5-4210U gekocht. Deze heeft helaas geen SSD. Nu wil ik er zelf een gaan toevoegen. Na wat online research ben ik er achter gekomen dat er een M.2 slot vrij hoort te zijn (zal het binnenkort zelf ook even checken, heb de juiste schroevendraaier niet in huis) echter schijnt dat sommige SSD's door de BIOS geblokkeerd worden. De meesten zeggen dat de Crucial M550 goed werkt, maar deze wordt niet meer verkocht. Weet iemand welke SSD's verder zouden werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

In de mijne zit een LITEONIT LGT-256M6G, dus die moet in ieder geval werken. Dat is degene die standaard meegeleverd was in het 256 Gb SSD model met i5 4210u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelChocomel
Die is zo te zien niet gewoon los verkrijgbaar.

• ColonelChocomel
Heb wat verder online gekeken. De Samsung 850 EVO en de Adata Premier Pro SP900 zouden moeten werken. Welke van deze zouden jullie aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
ColonelChocomel schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:32:
Heb wat verder online gekeken. De Samsung 850 EVO en de Adata Premier Pro SP900 zouden moeten werken. Welke van deze zouden jullie aanbevelen?
No brainer: 850 EVO.
http://ssd.userbenchmark....a-SP900-256GB/2385vsm3534

Zorg wel dat je de SSD test binnen de retour termijn ....

[ Voor 12% gewijzigd door emmerx op 20-09-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Eens met emmerx. Ik heb zelf al ongeveer twee jaar een Adata (budget) SSD in mijn PC die het goed doet, maar op het werk hebben we 15 Adata M.2 SSD's in Intel NUC's gezet, waarvan er 12 gecrasht zijn (en vervangen door Samsung 850's). Als de prijzen dus een beetje bij elkaar in de buurt liggen zou ik zeker voor de Samsung gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelChocomel
Had de Adata besteld omdat die een tientje goedkoper was en het prestatieverschil mij niet veel uitmaakt. Achteraf wel geschrokken van het verhaal van gwystyl. Valt nu helaas niks meer aan te doen. Hij komt vandaag binnen. Nog een laatste vraag dan: als het goed is wordt een nieuwe Windows installatie automatisch geactiveerd. Maar ik heb geupgrade van Windows 8.1 naar Windows 10. Kan ik gelijk Windows 10 installeren of eerst 8.1 en dan weer upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:24

Sandyman538

SandstorM [148839]

ColonelChocomel schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:31:
Had de Adata besteld omdat die een tientje goedkoper was en het prestatieverschil mij niet veel uitmaakt. Achteraf wel geschrokken van het verhaal van gwystyl. Valt nu helaas niks meer aan te doen.
Je kunt hem natuurlijk ook gewoon terug sturen en die andere bestellen...

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tja het kan zijn dat dat model in combinatie met de NUC's gewoon niet fijn samenwerkte, maar het is vrij onhandig om mee te maken :X. Op een gegeven moment hebben we van Intel een zooi coolpads gekregen die vanaf de behuizing op de SSD drukten om beter warmte te geleiden en we hebben de fans wat intensiever afgesteld zodat het geheel minder warm zo worden. Blijkbaar stond dat model NUC ook bekend om zijn warmteontwikkeling, en had dat model ADATA er nogal veel last van. De Samsungs hebben het tot nu toe allemaal overleefd (wel met die pads dus), maar ook mijn computer thuis met een ADATA schijfje doet het nog. Ik heb er alleen een beetje een wrang gevoel aan overgehouden, dus ik zou voor de zekerheid eerder een Samsung of Intel bestellen dan een nieuwe ADATA. Ik hoop dat jij er geen last van hebt ondanks de kleine behuizing en daardoor matige koeling.

wbt Windows: ik dacht dat je de key uit Windows 10 uit kon lezen, en die dan gebruiken om hem kaal te installeren op de nieuwe schijf. Check [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen hoe je dat moet doen.
Een andere optie is om een rechtstreekse kloon te maken van je huidige HDD en te kijken waar het schip strand. Bij mijn PC ging dat goed toen ik van HDD naar SSD ging en nog een keer toen ik van de ene SSD naar een grotere ging. Ik heb nu alleen wel een Windows installatie van meer dan 7 jaar oud met bijbehorende meuk en eventueel achtergebleven zooi van Vista :X. Ik ben alleen te lui om uit te zoeken welke programma's ik op welke manier moet backuppen om ze gemakkelijk weer aan het werk te krijgen onder Windows 10 na een verse installatie.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 21-09-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelChocomel
Heb alles inmiddels geïnstalleerd. Heb direct een clean install van Windows 10 gedaan. Bij product key invoeren steeds overgeslagen en na de installatie was het al geactiveerd. De laptop is nu ook een stuk sneller, Windows start snel op en Netbeans laden gaat ook snel (dit duurde eerst 1-2 minuten). Ik ben helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb onder Windows 10 nog steeds last van zeer brakke Wi-Fi. Ik heb een USB Wi-Fi dongle gekocht (Asus USB AC-51), maar dat vind ik niet handig en is ook vaak nog traag. Ik heb het vermoeden dat de interne kaart nog steeds tegenwerkt.

Ik ben dus nog een keer door de Yoga 2 13 topics op het Lenovo support forum doorgegaan en kwam uiteindelijk op deze post uit. Die verwijst naar Medion. Als je op de Medion support site zoekt naar de P/N 20200617 word je doorverwezen naar WLAN module MSN: 35020612. Die is niet rechtstreeks te bestellen, maar je kan wel een aanvraag doen.

Ik heb net een aanvraag gedaan; ik zal hier laten weten hoe lang het allemaal duurt en of die kaart dan wel goed werkt.

Edit: na enkele weken kreeg ik een berichtje dat dat item "op dit moment" niet bestelbaar was. Over een tijdje nog maar eens proberen :X

Edit 2: na een tijdje nog maar eens een poging gedaan de kaart te bestellen, en deze keer kwam hij wel binnen..... Ik heb hem net geïnstalleerd, en hij werkt gelukkig! Speedtest ging van 8 Mbps met de oude kaart naar 48+ Mbps met de nieuwe (internet is 50 Mbps, dus misschien kan hij nog sneller) _/-\o_

Plaatje: oude is links nog geïnstalleerd, nieuwe ligt er rechts naast
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EdpHftZbHAHjva8HTmgqLjQP/medium.jpg
Installeren heb ik gedaan adhv deze video. Die is eigenlijk voor de Yoga 2 pro, maar het principe is hetzelfde. Op mijn nieuwe kaart stonden geen "main" en "aux", dus heb ik de zwarte draad aan "2" vastgemaakt en de witte aan "1". Dat leek qua positie het best te passen en het werkt :).

[ Voor 32% gewijzigd door gwystyl op 11-04-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Klopt het dat deze laptops geen AHCI functionaliteit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Byte_Me schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:10:
Klopt het dat deze laptops geen AHCI functionaliteit hebben?
Als ik HWinfo gebruik, zie ik dat de SSD als (S)ATA/ATAPI Drive wordt weergegeven, maar bij apparaatbeheer kijk bij de IDE ATA/ATAPI-controllers, geeft hij aan dat er een "Intel(R) 8 Series Chipset Family SATA AHCI Controller" in zit.

Ik weet niet goed of dat een algemene term is bij die chipset of dat het betekent dat hij echt AHCI ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
gwystyl schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:18:
[...]

Als ik HWinfo gebruik, zie ik dat de SSD als (S)ATA/ATAPI Drive wordt weergegeven, maar bij apparaatbeheer kijk bij de IDE ATA/ATAPI-controllers, geeft hij aan dat er een "Intel(R) 8 Series Chipset Family SATA AHCI Controller" in zit.

Ik weet niet goed of dat een algemene term is bij die chipset of dat het betekent dat hij echt AHCI ondersteunt.
Bedankt! Het bleek te komen doordat samsung magician (zo'n SSD beheer programma) geen signed driver had, waardoor hij aangaf dat er geen AHCI ondersteuning was. Maar het is er inderdaad gewoon...

Mochten er nog mensen zijn die zitten te klooien met onekey recovery, ik ben inmiddels expert in het werkend krijgen hiervan.
Pagina: 1 2 Laatste