Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 20:35
Hallo,

Ik ben in het bezit van een HTC sensation XE smartphone die nu helaas na goed anderhalf jaar wat kuren begint te vertonen en ik zit dus te overwegen om nu alvast een nieuwe generatie smartphone aan te schaffen.

Mijn abonnement loopt af in november maar ik denk dat ik voor een sim only abonnement ga van 15 euro omdat ik nu op 43 euro per maand zit.

Nu wil ik graag advies welke telefoon jullie aanraden qua prijs/kwaliteit verhouding, ik wil namelijk weer 2 jaar vooruit kunnen en het gaat mij met name om stabiliteit van de telefoon, de HTC sensation is hardware matig prima alleen software technisch wat minder. Mocht er op korte termijn een nog interessant toestel uitkomen wil ik hier eventueel wel op wachten.

Telefoons die mij wel interessant lijken tot nu toe zijn:

Sony Xperia Z 1 compact
HTC one M7 of M8
HTC one Mini
Huawei P7

Graag hoor ik van jullie advies of ervaringen met de toestellen

• jerrot
Even afgaande op wat ik lees op internet, denk ik dat de Sony z1 compact stabieler is qua software, en qua specs ook krachtiger dan een one m7 die nu op hetzelfde prijsniveau zit. Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de Sony telefoons ?

Wat ik wil kunnen met de telefoon is vlot internetten, spelletjes kunnen spelen en de accu moet het ook een poos uithouden. Heel af en toe luister ik wat muziek of maak ik n foto maar dat is ondergeschikt belang. Tevens moet toestel ook goede bouw kwaliteit hebben. Toestel moet weer 2 jaar goed mee kunnen.

Budget is maximaal 450 euro

[ Voor 41% gewijzigd door jerrot op 23-06-2014 22:30 ]

Verwijderd

Waarom probeer je geen custom rom als de software voor jou niet stabiel genoeg is? Daarmee heb je voor zover ik weet in elk geval de mogelijkheid om daar verbeteringen in te vinden. Verder weet ik niet of de Sensation de laatste Android versie draait maar als dat zo is dan ga je er met een One niet op vooruit qua stabiliteit lijkt me. Overigens weet ik niet precies wat je met stabiliteit bedoelt. Mijn persoonlijke ervaring is dat er andere OS-en zijn die stabieler (sneller, minder bugs, minder foutmeldingen) zijn dan Android. Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen.

Daarnaast is je topic niet compleet. Geef aan wat je budget is en wat je met je smartphone wilt doen en wat belangrijk is voor je. Verder is er op het gebied van ervaringen en advies al meer dan voldoende te lezen qua reviews dus ik zou je adviseren daar mee te starten en vervolgens vragen te stellen over informatie waar je over twijfelt.

• jerrot
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:22:
Waarom probeer je geen custom rom als de software voor jou niet stabiel genoeg is? Daarmee heb je voor zover ik weet in elk geval de mogelijkheid om daar verbeteringen in te vinden. Verder weet ik niet of de Sensation de laatste Android versie draait maar als dat zo is dan ga je er met een One niet op vooruit qua stabiliteit lijkt me. Overigens weet ik niet precies wat je met stabiliteit bedoelt. Mijn persoonlijke ervaring is dat er andere OS-en zijn die stabieler (sneller, minder bugs, minder foutmeldingen) zijn dan Android. Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen.

Daarnaast is je topic niet compleet. Geef aan wat je budget is en wat je met je smartphone wilt doen en wat belangrijk is voor je. Verder is er op het gebied van ervaringen en advies al meer dan voldoende te lezen qua reviews dus ik zou je adviseren daar mee te starten en vervolgens vragen te stellen over informatie waar je over twijfelt.
Je hebt gelijk xenergy, ik heb het even wat aangevuld en budget aangegeven.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Moet het persé een android zijn? Mijn ervaring met Android is dat je heel wat uit de kast moet halen wilt het echt lekker lopen.

People as things, that’s where it starts.

• jerrot
VasZaitsev schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:34:
Moet het persé een android zijn? Mijn ervaring met Android is dat je heel wat uit de kast moet halen wilt het echt lekker lopen.
Ja ik wil wel bij android blijven of zou heel misschien bij n mooie aanbieding nog n iphone overwegen maar denk niet dat k happy wordt van die overstap

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Advies bij kiezen nieuwe smartphone

Meer dan één topic openen stellen we niet op prijs.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.