Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 20:35
Hallo,

Ik ben in het bezit van een HTC sensation XE smartphone die nu helaas na goed anderhalf jaar wat kuren begint te vertonen en ik zit dus te overwegen om nu alvast een nieuwe generatie smartphone aan te schaffen.

Mijn abonnement loopt af in november maar ik denk dat ik voor een sim only abonnement ga van 15 euro omdat ik nu op 43 euro per maand zit.

Nu wil ik graag advies welke telefoon jullie aanraden qua prijs/kwaliteit verhouding, ik wil namelijk weer 2 jaar vooruit kunnen en het gaat mij met name om stabiliteit van de telefoon, de HTC sensation is hardware matig prima alleen software technisch wat minder. Mocht er op korte termijn een nog interessant toestel uitkomen wil ik hier eventueel wel op wachten.

Telefoons die mij wel interessant lijken tot nu toe zijn:

Sony Xperia Z 1 compact
HTC one M7 of M8
HTC one Mini
Huawei P7

Graag hoor ik van jullie advies of ervaringen met de toestellen

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:04

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik geef dit topic even een schopje richting MAA omdat het een aankoopvraag betreft :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Waarvoor gebruik je je telefoon? En wat vind je belangrijk?

Als stabiliteit ook de voorkeur geniet, moet je optie dan perce android zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door 3x3 op 23-06-2014 23:36 ]

| live and give like no one else |

• jerrot
Hoofdzakelijk voor internetten,spelletjes spelen en soms muziek luisteren en af en toe fotootje.

Ik zoek eigenlijk telefoon die alleskunner is met beste prijs kwaliteit verhouding. Budget is maximaal 450 euro

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

In het segment onder de 450
- heeft de blackberry Z30 by far de snelste brower.
- hebben android telefoons met de Snapdragon 801/800 de meeste grafische kracht.
-heeft de blackberry Z30, het beste speaker en bel geluid, gevolgd door de htc one 7,
-zijn de nexus5, en sony Z relatief goedkoop voor de soc die erin zit.

| live and give like no one else |

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:57
Je zou ook nog de HTC One Mini 2 kunnen overwegen, maar van wat ik heb gelezen, kan je qua hardware er dan net zo goed voor kiezen om de M7 aan te schaffen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:37

MsG

Forumzwerver

Wat wellicht ook een idee is, gezien je HTC Sensation hardwarematig nog in orde is, maar softwarematig minder is, is hem voorzien van een custom rom. Je telefoon is dan vaak weer als nieuw en vaak nog sneller dan hij fabrieks-af was. Ik heb zelf ook een HTC Sensation op die manier en hij is veelal sneller dan andere telefoons om me heen.

Zie dit topic: [HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's

En hier een ervaring van iemand die het recent gedaan heeft: vinom in "[HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's"

[ Voor 14% gewijzigd door MsG op 24-06-2014 08:01 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
3x3 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:48:
In het segment onder de 450
- heeft de blackberry Z30 by far de snelste brower.
-heeft de blackberry Z30, het beste speaker en bel geluid, gevolgd door de htc one 7,
Mja, dan heb je ook wel zo ongeveer de pluspunten van de Z30 te pakken. Plus dat de snelheid van de browser niet het enige is wat belangrijk is aan een browser. Zo mist die browser bijvoorbeeld de mogelijkheid om bookmarks en tabbladen te syncen en ook het gemis van text reflow is jammer. Daarnaast was mijn ervaring dat de browser nogal onstabiel was en vaak crashte, maar dat was dan wel voor de laatste update dus dat zou ondertussen beter kunnen zijn (mag hopen van wel). En dan laten we de ondersteuning voor Android applicaties omwille van een gebrekkig app ecosysteem nog maar even buiten beschouwing.

De HTC One Mini is qua specs wat gedateerd, in dat geval zou ik eerder voor de Nexus 5 gaan die niet heel veel duurder is maar overal een stuk beter. De HTC One Mini 2 is op dit moment te duur, voor dat geld zijn de One M7 en de Sony Z1 compact een betere koop. Sowieso is de Z1 compact een erg mooi toestel, een compact formaat gecombineerd met high-end hardware en prestaties. De camera van de Z1 is overall beter, de Z1 compact maakt overdag betere foto's waar de One M7 het toch wat af laat weten. Bij omstandigheden met minder licht is de Z1 wisselvalliger en doet de One M7 het beter maar blinkt de door lage resolutie nog steeds niet uit qua scherpte en detail.

Je zou nog een kijkje over de grens kunnen nemen en een toestel importeren, zie bijvoorbeeld Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2. Nadeel is dan weer wel dat de garantieafhandeling problematischer kan zijn en lang(er) duurt.

Een andere ROM op je toestel flashen kan ook best een optie zijn en kost je hooguit wat tijd (en garantie voor zover dat nog van toepassing is). Echter weet ik niet of je met een nieuwe ROM en je huidige toestel nog twee jaar vooruit kan, denk dat je voor bepaalde spellen op den duur toch iets te kort gaat komen maar dat hangt echt af van het soort spellen dat je speelt. Voordeel is dan wel weer dat je later alsnog een nieuw toestel kunt kopen als je toch iets beters wilt.

• jerrot
Jorick schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:37:
[...]

Mja, dan heb je ook wel zo ongeveer de pluspunten van de Z30 te pakken. Plus dat de snelheid van de browser niet het enige is wat belangrijk is aan een browser. Zo mist die browser bijvoorbeeld de mogelijkheid om bookmarks en tabbladen te syncen en ook het gemis van text reflow is jammer. Daarnaast was mijn ervaring dat de browser nogal onstabiel was en vaak crashte, maar dat was dan wel voor de laatste update dus dat zou ondertussen beter kunnen zijn (mag hopen van wel). En dan laten we de ondersteuning voor Android applicaties omwille van een gebrekkig app ecosysteem nog maar even buiten beschouwing.

De HTC One Mini is qua specs wat gedateerd, in dat geval zou ik eerder voor de Nexus 5 gaan die niet heel veel duurder is maar overal een stuk beter. De HTC One Mini 2 is op dit moment te duur, voor dat geld zijn de One M7 en de Sony Z1 compact een betere koop. Sowieso is de Z1 compact een erg mooi toestel, een compact formaat gecombineerd met high-end hardware en prestaties. De camera van de Z1 is overall beter, de Z1 compact maakt overdag betere foto's waar de One M7 het toch wat af laat weten. Bij omstandigheden met minder licht is de Z1 wisselvalliger en doet de One M7 het beter maar blinkt de door lage resolutie nog steeds niet uit qua scherpte en detail.

Je zou nog een kijkje over de grens kunnen nemen en een toestel importeren, zie bijvoorbeeld Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2. Nadeel is dan weer wel dat de garantieafhandeling problematischer kan zijn en lang(er) duurt.

Een andere ROM op je toestel flashen kan ook best een optie zijn en kost je hooguit wat tijd (en garantie voor zover dat nog van toepassing is). Echter weet ik niet of je met een nieuwe ROM en je huidige toestel nog twee jaar vooruit kan, denk dat je voor bepaalde spellen op den duur toch iets te kort gaat komen maar dat hangt echt af van het soort spellen dat je speelt. Voordeel is dan wel weer dat je later alsnog een nieuw toestel kunt kopen als je toch iets beters wilt.
Kijk dat is goede info, ik denk dat ik zelf ook het meeste ga neigen naar de Z1 compact, aangezien die qua processor ook net wat sterker is dan de M7 natuurlijk. Wat betreft een nieuwe ROM flashen ben ik voorzichtig ook want ik heb mijn toestel helaas nog in een toestellease systeem van KPN :( :( ben alleen benieuwd of er nog een verdere prijs verlaging gaat komen voor de Z1 compact omdat de Z 2 er inmiddels is natuurlijk.

Het voordeel wat de M7 wel heeft in mijn ogen is design/bouwkwaliteit....
Pagina: 1