Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 17:28
Op verzoek van zo ongeveer 1337 tweakers (via mail, in topics, via twitter, in dm's etc) gaat het er weer van komen: na de succesvolle round-up van Chinese smartphones in augustus vorig jaar komt er ook dit jaar weer een grote test van diverse interessante Chinese smartphones. Voor wie het zich niet kan herinneren: vorig jaar nam ik vijf Chinese smartphones onder handen en dat resulteerde in deze veel gelezen review met bijbehorende video met charmante gouden katje in beeld.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1403519848.jpeg

Let's do that again!
Wat voor verhaal wordt het?
Zo ongeveer hetzelfde als vorig jaar. Volledige test van alle telefoons, plus wat context over hoe het gaat met het kopen van China-phones in Nederland. Maximaal vijf toestellen, want anders wordt het heel lastig te regelen. Als het er vier zijn, is het ook niet erg.
Wat voor toestellen komen erin?
Dat wilde ik dus vragen aan jou :) Het moeten in elk geval toestellen zijn van Chinese makelij, die niet al te mainstream zijn (doei Huawei Ascend P7), die we niet van plan zijn apart te reviewen (hallo OnePlus One en Oppo Find 7).

Voor de rest wil ik liefst een spreiding van hardware, dus meerdere processors en skins, meerdere prijsklasses etc. Ik dacht onder meer aan de Xiaomi Hongmi (Note), Oppo Find 7a en zo meer. Maar ik weet zeker dat je er nog veel meer weet :)
Heb je al iets?
Ik hoop een iOcean X8 te kunnen lenen van een importeur, en dat leek me een uitstekende kandidaat. Maar er staat nog niets vast.

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2014/04/iOcean-X8-smartphone.jpg
Kan ik helpen?
Ja, welzeker. Als je een geschikt toestel hebt, zou ik die graag willen lenen. Ik weet nog niet precies wanneer, maar dat is vermoedelijk een periode van twee weken ergens tussen half juli en eind augustus. Ik wil natuurlijk alle telefoons tegelijk op de redactie (want, video 8) ) en dat vereist nog wat planning. Eind augustus moet het klaar zijn, want begin september barst de IFA-beurs weer los :)

Als je je toestel wilt uitlenen, kun je je toestel opsturen (wij betalen porto, don't worry :)), maar veel leuker is het dan natuurlijk om hem langs te brengen. Je krijgt dan van mij een exclusieve rondleiding en tijdens die tour kom je onder meer beroemdheden tegen als Wout Funnekotter, Olaf van Miltenburg, hoofdredacteur Wilbert de Vries, syteembeheerder Kees Hoekzema, devvers als Inspector en Crisp en uiteraard Femme *

* of je deze bt'ers (bekende tweakers) kunt ontmoeten, hangt natuurlijk af van aanwezigheid. Ik geef geen garanties ;)

Uiteraard krijg je ook uitgebreid kudos in het verhaal zelf en mijn eeuwige dankbaarheid d:)b

Als je denkt dat je een toestel kunt uitlenen, hoor ik dat graag via dm of per e-mail, arnoud@tweakers.net

Ook als je geen China-phone hebt of kunt uitlenen, hoor ik graag wat je geschikte kandidaten vindt voor deze grote test. Ik ben in elk geval heeeel blij dat ik het weer kan gaan doen, want het was een leuk verhaal en ik heb veel verzoekjes gehad om nog een keer Chinese smartphones te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zou de Xiaomi Hongmi 1s met Snapdragon 400 wel getest willen zien.
Ook de Jiayu G4C is misschien wel een aardige.

Beide zijn volgens mij budget telefoons aan de onderkant van de markt die al een aardige userbase opgebouwd hebben ondertussen.

p.s. Ik heb helaas niks om uit te kunnen lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Zeker de Xiaomi Redmi 1s inderdaad. Verder zijn er volgens mij weinig China phones op dit moment die echt 'hot' zijn. De nieuwe 'flagships' moeten nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 21:34
Ik heb net mijn Xiaomi Note ontvangen, ik kan hem wel langsbrengen/uitlenen:D(dm gestuurd).

[ Voor 5% gewijzigd door weebeast op 23-06-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42
Cubot X6 bevalt mij prima als een octa core telefoon voor minder dan 150 euro.
Ik kan hem alleen niet uitlenen. Omdat ik geen vervangend toestel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Top!
Mooi dat er naar het verzoek van precies 1337 Tweakers gehoor wordt gegeven ;)

Ik zou het volgende willen adviseren:
- nieuwe mediatek generatie, de octacores.
En dan geen no-name rebrand clone als een Star of iets dergelijks(inclusief spyware :+ ), maar een Xiaomi, iOcean, Zopo, Jiayu of iets dergelijks.

- Xiaomi Mi3; hele goede telefoon en sterke prijsvechter nu de prijs gedaald is naar iets boven de 200 euro.
Met z'n Snapdragon 800 en Miui 1 van het beste voorbeeld van de reden om een telefoon uit China te importeren.

- Xiaomi Redmi 1S.
Weer een Xiaomi, een budgetknaller, voor voor een nog lagere prijs dan de Mi3. Voor 120 euro een quad Snapdragon 400, dual sim, Miui, etc.
De Xiaomi's zijn een klasse apart IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wellicht leuk om een echt goedkoop toestel mee te nemen? Iets als http://www.pandawill.com/...-3g-otg-white-p89927.html of andere met soortgelijke specs (MTK6589). Voor deze prijs zou je ze zelfs aan kunnen schaffen (en daarna weg te geven?).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46
Graag de oneplus one. Wordt aangeprezen als toptoestel, maar door slechte bereikbaarheid weinig over bekend. Èrg benieuwd naar jullie resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Geschikte kandidaten vind ik:

- Doogee DG800
- Jiayu G2F
- Xiaomi Hongmi 1S
- Xiaomi Redmi Note
- Doogee DG550
- Xiaomi Mi3
- Oppo Find 7(a)
- Oneplus One

Of kijk even hier :+
Mooiste zou zijn zoveel mogelijk verschillende type (SoC,schermgroote etc.) smartphones. Persoonlijk zou ik ook alleen 'echte merken' meenemen zoals: Jiayu,Zopo,Oppo,Meizu,Newman,Xiaomi,Huawei,Lenovo,Iocean,Thl, TCL, Doogee, ZTE etc.

[ Voor 6% gewijzigd door benbaba op 23-06-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Graag de oneplus one. Wordt aangeprezen als toptoestel, maar door slechte bereikbaarheid weinig over bekend. Èrg benieuwd naar jullie resultaten
De OPO doen we in een aparte review, net als de Find 7 van Oppo :)
Wellicht leuk om een echt goedkoop toestel mee te nemen? Iets als http://www.pandawill.com/...-3g-otg-white-p89927.html of andere met soortgelijke specs (MTK6589). Voor deze prijs zou je ze zelfs aan kunnen schaffen (en daarna weg te geven?).
Leuke suggestie, vind ik de moeite waard idd!
Mooi dat er naar het verzoek van precies 1337 Tweakers gehoor wordt gegeven
Had ze niet exact geteld hoor :P Maar het waren heel veel verzoekjes om dit nog een keer te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
Ik denk dat de interessante merken allemaal wel genoemd zijn. Misschien alleen Umi nog?

Ik ben namelijk wel benieuwd hoe een Umi X3 en een Xiaomi Note zich verhouden tot bijvoorbeeld een Galaxy Note 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djofr
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik ontvang van de week de jiayu g5s volgens mij is dat een mooi ding om te reviewen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 05:25
Idd belangrijk om hele goedkope, bijv doogee valencia of jiayu g2f

Minder goedkope, maar een goede kandidaad xiaomi hongmi 1s

Nog minder goedkoop maar onder 200 zou je een mtk octacore met full hd kunnen pakken.

Tegen duur aan xiaomi mi3

En als topper moet er eigenlijk een oneplus one komen!

Maar zie zo'n zooitje maar eens bij elkaar te krijgen succes in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik zou wel graag eens testen willen zien van smartphones die het "lang" uit zouden moeten houden. Dus niet smartphones die bij gemiddeld gebruik aan het einde van de dag om de lader smeken, maar smartphones die het wat langer uithouden.

Overigens doel ik dan niet specifiek op Chinese smartphones.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Raven schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:40:
Ik zou wel graag eens testen willen zien van smartphones die het "lang" uit zouden moeten houden. Dus niet smartphones die bij gemiddeld gebruik aan het einde van de dag om de lader smeken, maar smartphones die het wat langer uithouden.

Overigens doel ik dan niet specifiek op Chinese smartphones.
In het kader van dit topic spreek je dan over de THL T4400 met 5 inch 720p scherm en huge 4400mah(!) batterij en de Lenovo S860 met 5 inch 720p en 4000mah batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het aantal mAh van een batterij zegt helaas niets heb ik tijdens zoektochten gemerkt. Er zijn telefoons met een kleinere accu die langer meegaan dan telefoons met een grotere accu. Er zijn nogal wat factoren die invloed hebben, wat het zoeken niet makkelijk maakt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:58

duderuud

Sliden is koel

De Meizu MX3?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon2b
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 12:44
Ik wil graag een test van de Doogee Valencia DG800 zien (aangezien ik deze besteld heb en hij is ondertussen onderweg via SingaporePost). Mocht deze tijdig binnenkomen, dan mag Tweakers deze gebruiken voor de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 20:00
-

[ Voor 100% gewijzigd door Applepiez op 26-06-2014 15:33 . Reden: EDIT: Gebrek aan leestechniek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Applepiez schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:23:
Wat veel mensen hier zeggen:
Oppo find 7(A)
OnePlus One
Krijgen een aparte review zoals al aangegeven werd. Moet T.net wel en invite weten te krijgen voor laatstgenoemde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:22
Ik zou graag de
Doogee dg550
Doogee dg800
Huawei Honor 3c willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:31:
[...]

In het kader van dit topic spreek je dan over de THL T4400 met 5 inch 720p scherm en huge 4400mah(!) batterij en de Lenovo S860 met 5 inch 720p en 4000mah batterij.
Nou die S820 die naast me ligt mag ook wel bij het rijtje van ik heb een hele lange adem. Waar me Samsung S4 mini het na 1,5 dag al het leven liet qua batterij, doe ik rustig 3/4 dagen met deze batterij. Ook nog dual sim, ook nog 13 mp camera en ga zo maar door. Echt blij met dit toestel. Simpel, snel en makkelijk en werkt als een trein.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-08 11:59
Ik zou super graag reviews zien van de octocores van mediatek

Umi X3
Xiaomi Redmi Note
Jiayu G4S

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Doogee DG350 is wel een interessant toestel met zijn MT6582 chipset, 720p scherm en 1gb ram. Ik had er eentje maar die is allang van eigenaar gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mij lijkt de Elephone p10C erg interessant om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* spam

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 26-06-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:39
Doogee DG800
Jiayu G4S
THL 5000
Elephone P2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIAagentB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik zou graag een review willen zien van de Xiaomi Redmi Note 1,7 Ghz en van de Iocean x7s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De huawei honor 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huawei honor 6 oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
2 keer dezelfde reactie maar dan mét smiley verhoogt de kans niet hoor :+
Die honor 6 is pas toch net aangekondigd, en vooralsnog China-only?! Dan is het voor een tweaker niet interessant om m te importeren, want daar is tweakers deels afhankelijk van, en voor Tweakers zelf is het ook niet interessant om m te reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Wat ik een beetje miste bij het verhaal van vorig jaar is of er een krachtige GPS in zit.
- Hoe lang duurt het locken op de satellieten
- Werkt de EPO download goed?
- Heb je binnenshuis ook goede GPS ontvangst?

Ik weet wel dat de H9008 in ieder geval een zeer goede GPS heeft, maar de Ulefone P6+ dan weer een hele brakke (geen signaal binnen).

En check ook even of de Chinese telefoon spyware bevat (bijv. een aangepaste Google Play) met Kasperky :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43

rapture

Zelfs daar netwerken?

Blijft de review jaarlijks in de zomer door te gaan? Of kan het halfjaarlijks worden?

Nu telefoons verzamelen, reviewen, eind juli publiceren en volgens geruchten kan in augustus de eerste Mediatek MT6595 smartphone uit de lucht vallen om al de rest (eindelijk verlost van A7-cores en beperkt tot 3G) obsolete te maken. Dan kan je opnieuw beginnen met het reviewen, tenzij als er al een eindejaars-review gepland is.

MT6595 belooft Cortex A15 categorie performance te geven zonder de bijhorende verbruik en productiekosten. De 600 euro smartphones krijgen plots alternatieven tussen 150 en 250 dollar. En eindelijk 4G in goedkope Chinese smartphones.

Op vlak van testen wil ik vooral praktische zaken zien:
  • Betrouwbaarheid, snelheid van GPS
  • Reële accu-duur
  • Compatibiliteit met Nederlandse, Belgische,... 3G, 4G netwerken
  • Antenne-kwaliteit, er kan tot 20 dB verschil in ontvangst tussen een prutantenne en een goede antenne gemeten worden.
  • Gesprekskwaliteit.
  • Als het kan, kritisch naar de printplaten kijken om te zien of het elektrotechnisch (niet de eerste keer dat iemand door een Chinese adapter neergezapt werd) door de beugel kan of niet. Thermische check zou ook handig zijn om te zien dat het niet snel aan het gaar bakken is (is tegenwoordig ingeburgerd voor grafische kaarten reviews wegens doorfikkende mosfets uit het verleden).

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 27-06-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:07
Wat dacht je van een HDC Galaxy Note 3?
Verwacht 'm een dezer dagen...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Mijn lijstje waaruit ik zelf nog twijfel:

<5"
* Xiaomi Mi2-s (bescheiden formaat maar wel 720p scherm en snapdragon cpu, niet heel goedkoop)
* Jiayu G3C/G4C/G4S/G5S (kleine verschillen, de s variant heeft octacore, de c quadcore, alles mediatek)
* Xiaomi Hongmi 1s (budgettopper met snapdragon cpu)
* Doogee DG350 (aka: UMI X1Pro, extreem goedkoop tegen goede specs 720p scherm, wel groot)

5"
* Jiayu S2 (zeer smalle bezel)
* Iocean X7S (interessante prijs, sd card slot, meeste 5" hebben dat niet)
* Xiaomi Mi3 (snapdragon cpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 13:55
Lenovo k910 (snapdragon chipset) hoort in datzelfde lijstje thuis.
MIsschien is het interessant die met zijn mediatek alternatief op te nemen, de lenovo s960.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ballebek schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:21:
Wat dacht je van een HDC Galaxy Note 3?
Verwacht 'm een dezer dagen...
Het beleid op het forum over hoe je er aan komt is al vrij strict m.b.t clones, dan lijkt het mee wat rigoureus van Tweakers om er 1 te gaan reviewen.
Gaat dus niet gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Doogee DG800 en Jiayu G4S. Ik heb overigens een DG800 in de aanbieding om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Value for money = must tests!!!
- Jiayu G4S
- Xiaomi Hongmi 1s

In het wat hogere segment:
- Xiaomi Mi3 (zeker na de prijsverlagingen!)
- Meizu MX3

En in aansluiting op Rapture graag aandacht voor:
- Betrouwbaarheid en snelheid van GPS
- Accu-duur
- Welke netwerken?
- Antenne-kwaliteit
- En last but not least: gesprekskwaliteit.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een Lenovo, ik heb zelf een A820 maar er zijn misschien nieuwere types te krijgen nu. Kan zich mijns inziens zeker meten met Samsung wat kwaliteit betreft (wat ik niet kan zeggen van de Star die ik hiervoor had die talloze gebreken kreeg) en het is voor een Chinees prijsje.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

vingibson schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:20:
. Ik heb overigens een DG800 in de aanbieding om te testen.
Daar hoor ik graag meer over.! ;)
(hoeveel megapixel heeft de camera ECHT effectief, back panel, inderdaad maar 2 point multitouch?)

En in het kader van race naar beneden, graag een review van een echt goedkope telefoon (MT6572W, 512MB ram of minder ) < 90 $ (voor import), als backup telefoon, of om af te raden?

[ Voor 22% gewijzigd door leuk_he op 30-06-2014 00:49 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 22:02
Ik ben met name geïnteresseerd in de verschillende octa core kandidaten:
Doogee DG550, DG800, Cubot X6, etc. Maar inderdaad, een vergelijking tussen gelijkgeprijsde toestellen van de bekendere chinese merken lijkt me sowieso erg interessant.

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
leuk_he schreef op zondag 29 juni 2014 @ 18:15:
[...]

Daar hoor ik graag meer over.! ;)
(hoeveel megapixel heeft de camera ECHT effectief, back panel, inderdaad maar 2 point multitouch?)
camera maakt goede foto's. Voor dus 8 MP en achter 13MP. Back panel werkt voornamelijk hinderlijk. Je raakt hem steeds per ongeluk aan, dus die heb ik uitgeschakeld. En de 2 point multitouch is helaas ook een feit. Als je snel probeert te typen maak je daardoor veel typo's.

En de accuduur is dramatisch. Had meer verwacht van de DG800 ondanks de lage prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door vingibson op 29-06-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
rapture schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:46:
(...)

• Betrouwbaarheid, snelheid van GPS
  • Reële accu-duur
  • Compatibiliteit met Nederlandse, Belgische,... 3G, 4G netwerken
  • Antenne-kwaliteit, er kan tot 20 dB verschil in ontvangst tussen een prutantenne en een goede antenne gemeten worden.
  • Gesprekskwaliteit.
  • Als het kan, kritisch naar de printplaten kijken om te zien of het elektrotechnisch (niet de eerste keer dat iemand door een Chinese adapter neergezapt werd) door de beugel kan of niet. Thermische check zou ook handig zijn om te zien dat het niet snel aan het gaar bakken is (is tegenwoordig ingeburgerd voor grafische kaarten reviews wegens doorfikkende mosfets uit het verleden).
Helemaal mee eens! Deze punten zou moeten terugkomen. Een geimporteerde Chinese smartphone mist toch een stuk veiligheid en compatibiliteits-check t.o.v. apparaten die in EU of VS (FCC) verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als ze weer telefoons lenen van Tweakers denk ik niet dat het gewenst is om kritisch naar printplaten te kijken ;) Het is inderdaad wel een belangrijk issue, de Star die ik had zat heel slecht in elkaar en er gingen verschillende dingen kapot en de adapter is ook een soort van ontploft :p De Lenovo die ik nu heb zit wel zeer goed in elkaar.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Dank voor de input iedereen. Ik heb volgens mij de line-up compleet. Ik ben erg afhankelijk van mensen die iets willen uitlenen, maar het lijkt erop alsof dit het gaat worden (onder voorbehoud etc):

- Xiaomi Hongmi Note
- iOcean X8
- Doogee Valencia
- Innos D10F (met 6000mAh-accudinges)

Over de suggesties voor de review:

- we gaan ze niet openschroeven. Als een toetel eigendom is van de fabrikant, durven we dat wel, maar met toestellen van lezers ga ik echt geen risico's nemen.
Nu telefoons verzamelen, reviewen, eind juli publiceren en volgens geruchten kan in augustus de eerste Mediatek MT6595 smartphone uit de lucht vallen om al de rest (eindelijk verlost van A7-cores en beperkt tot 3G) obsolete te maken. Dan kan je opnieuw beginnen met het reviewen, tenzij als er al een eindejaars-review gepland is.
We hebben hier geen vaste planning voor :)
Betrouwbaarheid, snelheid van GPS
Reële accu-duur
Compatibiliteit met Nederlandse, Belgische,... 3G, 4G netwerken
Antenne-kwaliteit, er kan tot 20 dB verschil in ontvangst tussen een prutantenne en een goede antenne gemeten worden.
Gesprekskwaliteit.
Bij Chinese telefoons test ik gps altijd ehmmm... extra aandachtig. Accuduur testen we als elke andere smartphone, net als bereik en netwerkondersteuning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:59
Accudinges :)

Ik neem aan dat er ook wel vergeleken gaat worden met "Westerse" telefoons? Want die kennen mensen, als dan blijkt dat Chinezen hetzelfde beter of goedkoper doen kan dat een eye-opener zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vivo xplay 3s misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ronald8 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:24:
Accudinges :)

Ik neem aan dat er ook wel vergeleken gaat worden met "Westerse" telefoons? Want die kennen mensen, als dan blijkt dat Chinezen hetzelfde beter of goedkoper doen kan dat een eye-opener zijn.
En dan niet (alleen) de vergelijking met de Samsungs van 500+ euro, maar voor wat je er voor deze prijs in NL kunt kopen, en of het dan het importeren waard is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
volgens geruchten kan in augustus de eerste Mediatek MT6595 smartphone uit de lucht vallen om al de rest (eindelijk verlost van A7-cores en beperkt tot 3G) obsolete te maken
Is dat niet enkel TD-LTE? Ben je vet mee buiten Azië. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zou het niet wat zijn om het aantal uit te breiden en in categorieën onder te verdelen? Want met die lijst kan je alleen de Redmi Note tegenover de X8 zetten en de overige toestellen hebben geen opponent. Dan denk ik ook bijvoorbeeld aan een DG800 Valencia vs Redmi 1s of Jiayu G2F/G4C. Het is niet echt een shootout als de te reviewen toestellen zo uiteenlopend zijn van pure basic budget, naar midrange naar premium niveau. Ik begrijp dat zoiets nog lastiger bol te werken is qua reviewtijd + aantal toestellen, maar dat maakt zo'n shootout pas een echte shootout.

En zoals vorig jaar ben ik vanzelfsprekend wederom bereid om toestellen uit te lenen hiervoor. Heb een Redmi 1s bij PostNL liggen, klaar om bezorgd te worden. En wie weet een Dagger DG550 onder weg die wellicht nog op tijd kan arriveren.

[ Voor 18% gewijzigd door Joosie200 op 03-07-2014 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutie7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-07-2023
sorry maar de Inew V3 moet zowiezo in jullie lijst staan hoor :)

Altijd op zoek naar iets leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:15

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

De lijst wordt samengesteld uit wat ze kunnen krijgen. Hoor ik je zeggen dat die in de lijst moet omdat jij hem wil opsturen?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:57
jiayu g4s, denk als de gps het goed doet een zeer interessante phone voor heel veel mensen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daeley
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-08 14:17
arnoudwokke schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:26:
- Xiaomi Hongmi Note
- iOcean X8
- Doogee Valencia
- Innos D10F (met 6000mAh-accudinges)
Hmm, zonde als het daarbij zou blijven... Ik heb zelf een iOcean X7S (met beta KitKat ROM) en m'n vrouw een zopo980+, die passen misschien ook wel in het rijtje. Wordt alleen moeilijk om ze een paar weken te missen, moet ik toch nog even bekijken.

We hebben hier ook nog een (super-budget) Mpai s720 liggen. Die mag je zeker reviewen, al was het maar in de hoop dat niemand dezelfde fout maakt 8)7 achja, bleek dat 70 euro toch net iets te laag gemikt was...

[ Voor 5% gewijzigd door Daeley op 04-07-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Daeley schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:11:
We hebben hier ook nog een (super-budget) Mpai s720 liggen. Die mag je zeker reviewen, al was het maar in de hoop dat niemand dezelfde fout maakt 8)7 achja, bleek dat 70 euro toch net iets te laag gemikt was...
Lijkt me zeker nuttig om die in het rijtje te zetten. Om duidelijk te maken wat je wel en niet krijgt in de super-budget catagorie. Als arnoud daar zijn tijd aan wil besteden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zie dat er al een Xiaomi (Hongmi) Redmi Note vermeld is. Ik heb net eentje besteld wegens het sneuvelen van mijn huidige smartphone en een jaartje later kan ik rustig een MT6595 smartphone uitkiezen.
Enai schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:17:
Is dat niet enkel TD-LTE? Ben je vet mee buiten Azië. ;w
Rel. 9, Cat. 4 LTE (FDD & TDD), DC-HSPA+, TD-SCDMA, EDGE
De chip opzich ondersteunt alles. WCDMA staat daar niet vermeld, dat zal niet anders dan zijn voorgangers zijn. Het is uiteindelijk wat de fabrikant/merk implementeert in een bepaalde versie van een telefoon (bv Mainland China versies kunnen andere specs (bv accu capaciteit, frequentiebanden, dual/single SIM,...) hebben dan Hong Kong of Taiwan versie.).

Geheugenbandbreedte dat met 3x vooruit gaat, is wel nodig voor de schermen met veel pixels. Elke pixel in een frame wordt gewoon naar het geheugen weggeschreven (framebuffer), dan is de cpu en gpu nog niet begonnen met het rekenen. Het is alsof je de prop uit de uitlaat van een brommer haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haito
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-05 22:35
Ik heb de xiaomi redmi note gekocht ipv de note3 en vooral de accuduur is verbluffend ten opzichte van mijn voorgaande s4. S'morgens 7:00 met wifi de gehele dag in gebruik tot s'avonds 19:00u
Wat ook zeer aan te bevelen is het front glas protectie plastic. Geen standaard folie, maar een dikke plastic plaat die enorme bescherming bied.
Hiernaast een silicone beschermhoes voor de achterzijde en voila het toestel blijft netjes.
Mocht je trouwens fan zijn van gamen dan zuigt dit toch behoorlijk de grote accu leeg. 07:00 tot 14:00u als je flink aan het gamen bent. Ik ben tot nu toe enorm tevreden over dit flinke toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 05:25
Ik kan een asus zenfone 5 uitlenen!

2.0 dualcore van intel
En van niet echt onbekent merk maar niet in nederland verkrijgbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 12:12
Ik zou graag telefoons zien met de volgende specs:

-- 5" scherm of groter
-- Android 4.4
-- Dual Sim
-- 4G: LTE 800 (B20)

Maar ben ook al blij met toestellen die hieraan voldoen.
Ik kan er geen een vinden... :( :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Ben erg benieuwd naar de review van de Xiaomi Note. Mijn vriendin is er tot nu toe erg tevreden mee. Vooral de mogelijkheid om je thema's te customizen bevalt haar goed. Met wat knutselen heeft ze er een heuse Totoro telefoon van gemaakt :+

Daarnaast bevallen de batterij duur en het scherm, ondanks de 720p, haar goed. Enige minpuntje voorlopig is dat het wel een beetje een clunky toestel is in vergelijking met bijvoorbeeld een Note 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 12:05
Ik heb nog wel een een Xiaomi Hongmi/Redmi. Niet de 1s dus deze heeft de Mediatek processor. Alleen mijn flitser is stuk en bij de schermranden kan het beeld een beetje flikkeren :+ . Jullie mogen hem wat mij betreft lenen maar ik heb dan wel een leentelefoon nodig om de vakantie door te komen want ik ga over twee weekjes weg..
Ik hoor het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Dank iedereen voor het aanbieden en meedenken :)

Inmiddels leg ik de laatste hand aan het verhaal en het verschijnt komende donderdag volgens planning. Het is geen shootout van gelijkwaardige telefoons geworden (dat kon ook niet met zulke verschillende modellen), maar meer een inkijkje in de markt voor Chinese telefoons voor mensen die dat niet zo aandachtig volgen als jullie (hoewel het verhaal voor iedereen interessant is), dus inclusief korte vergelijking met gelijkwaardige modellen die wel mainstream zijn. Ik hoop dat iedereen het leuk gaat vinden :)

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1405681807.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Top! Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
The oneplus one
Xiaomi mi3
Xiaomi mi3s (als die nog uitkomt)
Xiaomi mi4
Zte nubia 7
Zte nubia 7 max

Edit: ik zie net dat ik een beetje laat ben ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Rixos op 20-07-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even ontstuckied :)

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 21-07-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

Ben benieuwd! Misschien een idee om over een tijdje ook een aantal chinese tablets te testen? Ben wel benieuwd naar jullie bevindingen van een Mipad of Pipo t.o.v een een ipad of galaxy tab.

http://specs.tweak.to/10443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:59
esox-oc schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:55:
Ben benieuwd! Misschien een idee om over een tijdje ook een aantal chinese tablets te testen? Ben wel benieuwd naar jullie bevindingen van een Mipad of Pipo t.o.v een een ipad of galaxy tab.
Dan moeten er wel mensen zijn die ze kunnen en willen uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surdo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 13:09
Telefoons van THL zou ik graag getest zien, met name:

THL T100s
THL 5000

met name de laatste is interessant om de accu van 5000mah
Pagina: 1