Op verzoek van zo ongeveer 1337 tweakers (via mail, in topics, via twitter, in dm's etc) gaat het er weer van komen: na de succesvolle round-up van Chinese smartphones in augustus vorig jaar komt er ook dit jaar weer een grote test van diverse interessante Chinese smartphones. Voor wie het zich niet kan herinneren: vorig jaar nam ik vijf Chinese smartphones onder handen en dat resulteerde in deze veel gelezen review met bijbehorende video met charmante gouden katje in beeld.

Het moeten in elk geval toestellen zijn van Chinese makelij, die niet al te mainstream zijn (doei Huawei Ascend P7), die we niet van plan zijn apart te reviewen (hallo OnePlus One en Oppo Find 7).
Voor de rest wil ik liefst een spreiding van hardware, dus meerdere processors en skins, meerdere prijsklasses etc. Ik dacht onder meer aan de Xiaomi Hongmi (Note), Oppo Find 7a en zo meer. Maar ik weet zeker dat je er nog veel meer weet

) en dat vereist nog wat planning. Eind augustus moet het klaar zijn, want begin september barst de IFA-beurs weer los 
Als je je toestel wilt uitlenen, kun je je toestel opsturen (wij betalen porto, don't worry
), maar veel leuker is het dan natuurlijk om hem langs te brengen. Je krijgt dan van mij een exclusieve rondleiding en tijdens die tour kom je onder meer beroemdheden tegen als Wout Funnekotter, Olaf van Miltenburg, hoofdredacteur Wilbert de Vries, syteembeheerder Kees Hoekzema, devvers als Inspector en Crisp en uiteraard Femme *
* of je deze bt'ers (bekende tweakers) kunt ontmoeten, hangt natuurlijk af van aanwezigheid. Ik geef geen garanties
Uiteraard krijg je ook uitgebreid kudos in het verhaal zelf en mijn eeuwige dankbaarheid
Als je denkt dat je een toestel kunt uitlenen, hoor ik dat graag via dm of per e-mail, arnoud@tweakers.net
Ook als je geen China-phone hebt of kunt uitlenen, hoor ik graag wat je geschikte kandidaten vindt voor deze grote test. Ik ben in elk geval heeeel blij dat ik het weer kan gaan doen, want het was een leuk verhaal en ik heb veel verzoekjes gehad om nog een keer Chinese smartphones te testen

Let's do that again!
Wat voor verhaal wordt het?
Zo ongeveer hetzelfde als vorig jaar. Volledige test van alle telefoons, plus wat context over hoe het gaat met het kopen van China-phones in Nederland. Maximaal vijf toestellen, want anders wordt het heel lastig te regelen. Als het er vier zijn, is het ook niet erg.Wat voor toestellen komen erin?
Dat wilde ik dus vragen aan jouVoor de rest wil ik liefst een spreiding van hardware, dus meerdere processors en skins, meerdere prijsklasses etc. Ik dacht onder meer aan de Xiaomi Hongmi (Note), Oppo Find 7a en zo meer. Maar ik weet zeker dat je er nog veel meer weet
Heb je al iets?
Ik hoop een iOcean X8 te kunnen lenen van een importeur, en dat leek me een uitstekende kandidaat. Maar er staat nog niets vast.
Kan ik helpen?
Ja, welzeker. Als je een geschikt toestel hebt, zou ik die graag willen lenen. Ik weet nog niet precies wanneer, maar dat is vermoedelijk een periode van twee weken ergens tussen half juli en eind augustus. Ik wil natuurlijk alle telefoons tegelijk op de redactie (want, videoAls je je toestel wilt uitlenen, kun je je toestel opsturen (wij betalen porto, don't worry
* of je deze bt'ers (bekende tweakers) kunt ontmoeten, hangt natuurlijk af van aanwezigheid. Ik geef geen garanties
Uiteraard krijg je ook uitgebreid kudos in het verhaal zelf en mijn eeuwige dankbaarheid
Als je denkt dat je een toestel kunt uitlenen, hoor ik dat graag via dm of per e-mail, arnoud@tweakers.net
Ook als je geen China-phone hebt of kunt uitlenen, hoor ik graag wat je geschikte kandidaten vindt voor deze grote test. Ik ben in elk geval heeeel blij dat ik het weer kan gaan doen, want het was een leuk verhaal en ik heb veel verzoekjes gehad om nog een keer Chinese smartphones te testen