Hoi!
Ik ben momenteel een nieuw systeem aan het samenstellen (zie dit topic). Ik heb ondertussen al m'n onderdelen uitgezocht, enkel de graka blijft nog een (klein) vraagteken.
Redenen:
Bovendien vraagt de EVGA een extra 6-pins power aansluiting, en laat net de zuinigheid en het niet nodig zijn van de extra power aansluiting één van de redenen zijn waarom ik de 750 TI interessant vind.
EVGA heeft ook een non-OC versie, maar die komt dan weer met een schijnbaar flut-koelertje dat relatief veel herrie maakt en de kaart minder goed koelt.
PNY en Galaxy ken ik dan weer niet en onbekend maakt onbemind...
In mijn ogen onbegrijpelijk dat de A-merken hun kaarten niet uitrusten met DP
De vraag is dan wat te doen: een goede A-merk kaart kopen, en mocht ik ooit een ultra-hd monitor kopen een nieuwe graka aanschaffen, of een niet-A-merk kaart kopen met DP ondersteuning?
Bedankt voor jullie input!
Ik ben momenteel een nieuw systeem aan het samenstellen (zie dit topic). Ik heb ondertussen al m'n onderdelen uitgezocht, enkel de graka blijft nog een (klein) vraagteken.
Nvidia GTX 750 TI
Ik ben zeer gecharmeerd door de GTX 750 TI.Redenen:
- Het lage energieverbruik (beste performance / Watt).
- Kostprijs: < € 150.
- Linux support van de proprietary Nvidia drivers.
Maar...
Ik heb momenteel een HD monitor (die ik niet onmiddellijk wil vervangen). Ik verwacht in de toekomst wel een hogere resolutie monitor aan te schaffen. Afhankelijk van de marktevolutie mogelijks een ultra-hd monitor (alleszins een resolutie tussen HD en ultra-hd). Laat net hier het schoentje wringen bij de meeste graka's, want ultra-hd op 60 Hz wordt enkel ondersteund door- HDMI 2.0
- DisplayPort
Help!
De kaarten met DP worden gefabriceerd door Galaxy, PNY, EVGA en Zotac. Zelf ben ik niet bekend met deze merken, maar ik heb in verschillende reviews o.a. gelezen dat bv. de Zotac en de EVGA (OC versie) significant warmer worden dan bv de Gigabyte of de MSI variant. Voorbeeld hier.Bovendien vraagt de EVGA een extra 6-pins power aansluiting, en laat net de zuinigheid en het niet nodig zijn van de extra power aansluiting één van de redenen zijn waarom ik de 750 TI interessant vind.
EVGA heeft ook een non-OC versie, maar die komt dan weer met een schijnbaar flut-koelertje dat relatief veel herrie maakt en de kaart minder goed koelt.
PNY en Galaxy ken ik dan weer niet en onbekend maakt onbemind...
In mijn ogen onbegrijpelijk dat de A-merken hun kaarten niet uitrusten met DP
De vraag is dan wat te doen: een goede A-merk kaart kopen, en mocht ik ooit een ultra-hd monitor kopen een nieuwe graka aanschaffen, of een niet-A-merk kaart kopen met DP ondersteuning?
Bedankt voor jullie input!
Experience the mountains!