Hallo tweakers,
Al een paar uur loop ik het internet af te zoeken naar een verlossend antwoord, maar helaas ontbreekt de basiskennis hardware mij om de juiste keus te maken. Wat ik wil is volgens mij vrij simpel te realiseren en misschien ben ik er al, maar ik zoek nog even bevestiging.
Zoals de topictitel vermeldt ben ik in het bezit van een HP Elitebook 8560w en wil ik hier een SSD schijf in zetten om de opstarttijd van Windows en software (adobe suite, solidworks etc.) te verkorten.
Het volgende staat op de boodschappenlijst:
- Crucial MX100 256GB
- HDD Caddy
- DVD-drive casing
Dan nu de vragen waar ik nog mee zit:
[UTwente] Laptops 2010/2011
[UTwente] Notebook Project 2011 - 2012
Hoop dat iemand me verder kan helpen.
Alvast bedankt voor de tijd en moeite.
Al een paar uur loop ik het internet af te zoeken naar een verlossend antwoord, maar helaas ontbreekt de basiskennis hardware mij om de juiste keus te maken. Wat ik wil is volgens mij vrij simpel te realiseren en misschien ben ik er al, maar ik zoek nog even bevestiging.
Zoals de topictitel vermeldt ben ik in het bezit van een HP Elitebook 8560w en wil ik hier een SSD schijf in zetten om de opstarttijd van Windows en software (adobe suite, solidworks etc.) te verkorten.
Het volgende staat op de boodschappenlijst:
- Crucial MX100 256GB
- HDD Caddy
- DVD-drive casing
Dan nu de vragen waar ik nog mee zit:
- Als ik me niet vergis is dan het beste om de SSD op de plek van de originele HDD te plaatsen en de huidige HDD (in de caddy) op de plek van de optische drive (ivm SATA aansluiting die in de optical drive wat ouder/trager is).
- Heb ik een bracket/connector/adapter oid. nodig om de SSD op de plaats van de huidige HDD te installeren of kan ik deze gewoon eenvoudig vervangen? Beiden zijn als ik me niet vergis 2,5"
Dat wordt me in dit filmpje namelijk niet helemaal duidelijk... - Vervolgens: het installeren van windows: Dit is denk ik het makkelijkste te doen door een clone van de huidige systeempartitie op de ssd te zetten of dmv een usb stick. Correct?
- De huidige dvd-drive past volgens mij zonder problemen in de externe DVD-drive casing. Die dingen zijn volgens mij redelijk universeel.
- Andere suggesties voor passende/goedkopere caddy's met snelle levertijd (binnen een week) of alternatieven voor de SSD zijn natuurlijk ook welkom. De crucial leek me nu echter de beste optie (prijs/kwaliteit) en goedkopere leveranciers zitten in China (levertijd 9-21 werkdagen).
[UTwente] Laptops 2010/2011
[UTwente] Notebook Project 2011 - 2012
Hoop dat iemand me verder kan helpen.
Alvast bedankt voor de tijd en moeite.