Hallo Tweakers
Na lange tijd sparen heb ik eindelijk genoeg geld aan de kant kunnen zetten voor een deftige gaming pc (ong 1500 EUR) en ben naar tweakers.net gekomen om uiteraard advies te vragen aan jullie wat een goede setup zou zijn voor die prijs.
Even kort iets over mezelf: Ik ben een leek als het komt op computers en nee, dit is geen excuus ofzo om er gemakkelijk uit te zijn en jullie al het werk laten doen. Ik wil ook aantonen dat ik moeite gedaan heb en heb iets bij mekaar geknutseld (Heb hier en daar reviews gelezen en BBG's gelezen in de laatste week). Van voeding en moederbord heb ik echter geen flauw idee wat goed is ...Daar graag advies bij
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Games spelen zoals Battlefield 4, Crysis 3, Metro Last Light, WoW (lol
) Skyrim (hevig gemod, o.a. 2K textures mod) en de upcoming The Witcher 3. Dit allemaal op ultra settings op res. van 1920x1080 (boven 60 fps!)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 EUR max met assemblage en verzendingskosten! (100 EUR is voor windows 8.1)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja, dit zijn:
Samsung Syncmaster P2370HD (is denk ik nog altijd goede monitor om te gamen?)
Logitech G500s
Creative Inspire p380 (3.1 speakers) (Al redelijk oud maar nog altijd heel content van)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua moederbord en voeding dus geen enkel idee
RAM : 8 GB, welke is aan te raden?
+
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluid vindt ik wel redelijk belangrijk. Als ik op voice chat zit kan iedereen mijn vents goed horen draaien (mijn huidige pc hoor je zelfs goed in de kamer hiernaast). Dus dit wil ik zeker geen 2de keer mee maken met een nieuwe pc!
Ik zou ook mijn huidig mechanisch toetsenbord willen vervangen door een nieuwe (met backlight ook). Ik heb al een tijdje een Razer Lycosa en die begint te verslijten zoals op deze video.
Over nog iets heel anders: Het is de eerste keer dat ik pc componenten bestel via het net, hoe zit in elkaar voor assemblage? Kan iemand me dit uitleggen? Bestellen jullie elk comp. op de goedkoopste website of van dezelfde? Assembleren ze dit dan voor je? Zo ja, installeren zij zelf ook het besturingsysteem en alle drivers?
Dank voor alle hulp!
Na lange tijd sparen heb ik eindelijk genoeg geld aan de kant kunnen zetten voor een deftige gaming pc (ong 1500 EUR) en ben naar tweakers.net gekomen om uiteraard advies te vragen aan jullie wat een goede setup zou zijn voor die prijs.
Even kort iets over mezelf: Ik ben een leek als het komt op computers en nee, dit is geen excuus ofzo om er gemakkelijk uit te zijn en jullie al het werk laten doen. Ik wil ook aantonen dat ik moeite gedaan heb en heb iets bij mekaar geknutseld (Heb hier en daar reviews gelezen en BBG's gelezen in de laatste week). Van voeding en moederbord heb ik echter geen flauw idee wat goed is ...Daar graag advies bij
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Games spelen zoals Battlefield 4, Crysis 3, Metro Last Light, WoW (lol
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 EUR max met assemblage en verzendingskosten! (100 EUR is voor windows 8.1)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja, dit zijn:
Samsung Syncmaster P2370HD (is denk ik nog altijd goede monitor om te gamen?)
Logitech G500s
Creative Inspire p380 (3.1 speakers) (Al redelijk oud maar nog altijd heel content van)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 164,89 | € 164,89 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,04 | € 69,04 |
| 1 | Corsair Carbide 500R White | € 96,94 | € 96,94 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,62 | € 26,62 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 2 | Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost | € 180,00 | € 360,00 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 87,95 | € 87,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 818,44 | |
Qua moederbord en voeding dus geen enkel idee
RAM : 8 GB, welke is aan te raden?
+
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,45 | € 81,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 81,45 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluid vindt ik wel redelijk belangrijk. Als ik op voice chat zit kan iedereen mijn vents goed horen draaien (mijn huidige pc hoor je zelfs goed in de kamer hiernaast). Dus dit wil ik zeker geen 2de keer mee maken met een nieuwe pc!
Ik zou ook mijn huidig mechanisch toetsenbord willen vervangen door een nieuwe (met backlight ook). Ik heb al een tijdje een Razer Lycosa en die begint te verslijten zoals op deze video.
Over nog iets heel anders: Het is de eerste keer dat ik pc componenten bestel via het net, hoe zit in elkaar voor assemblage? Kan iemand me dit uitleggen? Bestellen jullie elk comp. op de goedkoopste website of van dezelfde? Assembleren ze dit dan voor je? Zo ja, installeren zij zelf ook het besturingsysteem en alle drivers?
Dank voor alle hulp!