Toon posts:

Geluid in de auto

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik heb 1000 gulden ter beschikking voor het geluid, de radio/cd speler heb ik al.. nu de boxen/basbox/versterker etc. nog!... ehhh jah suggesties..?/

dit word trouwens mijn auto..
Afbeeldingslocatie: http://www.auto-emotion.nl/CommonAsp/RetrieveImage.asp?KlantId=1&OccId=427

Verwijderd

leuk autotje alleen jammer dat het geen 5 deurs is.

Verwijderd

Topicstarter
thx een honda CRX....
jah.... ben 18, als ik uitga kunnen er eventueel nog 2 mensen achterin (niet zo heel erg comfy) maar goed...

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op zondag 10 juni 2001 22:11 schreef insoft het volgende:
leuk autotje alleen jammer dat het geen 5 deurs is.
daar heb je met 2 stoelen ook zoveel aan |:(

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:28

evol

hello world

Op zondag 10 juni 2001 22:10 schreef [STG]Negotiator het volgende:
Jongens, ik heb 1000 gulden ter beschikking voor het geluid, de radio/cd speler heb ik al.. nu de boxen/basbox/versterker etc. nog!... ehhh jah suggesties..?/

[afbeelding]
Eej, ik heb er over zitten te denken naar die auto te gaan kijken :) Ben jij al geweest, en proefrit gemaakt ofzo? Ik spaar ff door nog voor een andere, kijk wel als ik meer geld heb, maar ik vind deze ook zwaar mooi!

Move along people. Nothing to see here.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 22:12 schreef [STG]Negotiator het volgende:
thx een honda CRX....
jah.... ben 18, als ik uitga kunnen er eventueel nog 2 mensen achterin (niet zo heel erg comfy) maar goed...
dan is het zeker leuk, en als je uitgaat niet te veel drinken als je achter het stuur gaat he :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 22:10 schreef [STG]Negotiator het volgende:

word -> wordt

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 22:13 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]

daar heb je met 2 stoelen ook zoveel aan |:(
[STG]Negotiator

Geplaatst door [STG]Negotiator - zondag 10 juni 2001 22:12

--------------------------------------------------------------------------------
thx een honda CRX....

Dit zegt hij dus 2 voorin en 2 achterin is 4. Iets vriendelijker mag trouwens ook wel :(

Verwijderd

Topicstarter
ja ik drink niet als ik uitga... en ok, mijn nederlands is oook niet alles...

Verwijderd

je stoelen wil ik wel hebbe >:)

wat hebbie ervoor betaald ?

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik wil niet zeuren hoor, maar ging het niet om geluid in de auto in plaats van over aantal stoelen in auto?

Oftewel: ontopic please

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
JAh pcies.. het gaat over geluid..
[off-topic]
heeft er iemand specs van deze auto.. CRX' 89-er
[/off-topic]

Verwijderd

dacht aan voorspeakers van pioneer rond de 150 gld gewoon op radio aansluiten.

Achter een paar magnat speakers. met versterker en baskist. Die magnats heb ik dacht ik voor ongeveer 300 gekocht. Bassbox meet versterker heb ik van Lanzar was dacht ik 400 gld is perfect geluid vind ik. Knalt goed moet ik zeggen.

success ermee. Als je in R'dam in omgeving woont die lanzar heb ik bij dat auto hifi zaakje naar de erasmusbrug gehaald. En bij Correct heb je ook altijd leuke aanbiedingen.

Verwijderd

Topicstarter
Hrmm.. nog meer.

• beunhaasje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 19:21

beunhaasje

vul hier je ondertitel in

ik zou voor jbl of infinity gaan klinkt rete gaaf \, wil je alleen hard en interreseert mooi je niks ga dan voor pioneer ofzo kan veel hebben klinkt ruk, zou alleen wel een goeie kast en sub nemen ben zelf helemaal gek van jbl powers zijn niet zo duur 300 piek voor een 12" maar klinken super strak en kunnen een hoop vermogen hebben.
neem alleen wel een goeie versterker niet zo een pruts ding van de halfords ofzo :

mtx
alpine
rockford fosgate

beetje beter merk nemen achterin in de hoedenplank iets van jbl tl900's ofzo ... klinken zeer lekker (heb ze zelf ook) voorin zou ik iig een compo setje doen anders komt al het geluid van achter alleen een beetje goed setje kost al snel 3-400 piek
maar met 1000 piek kom je als je ook een subwoofer wil niet ver mee, 1000 piek is eigenlijk al te weinig voor een goeie versterker maar ik ben verwend.

laat je eens voorlichten bij een goed inbouwcentrum die hebben wel vaker in jouw type auto verschillende sets ingebouwd, hun kunnen je heel goed adviseren.

Amd Ryzen 9 9950X3D | MSI 870e tomahawk | 64gb DDR 5 | Asus tuf RTX 5080 OC edition | WD black SN8100 4tb SSD | Arctic freezer 3 pro 420 | Fractal design meshify 3XL | be quiet dark power 4 1000w | Gigabyte AORUS FO32U2P

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

hhmmm paar lekkere JBL boxjes achterin :P

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Rockford fosgate 8-)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
* Capo gaat weer even zeiken en zeuren

Als ik jouw was zou ik het geld even vast houden komende tijd omdat je niet weet of er nog achterstallig onderhoud om de hoek komt kijken etc. etc. etc.

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 22:53 schreef Capoeirist het volgende:
* Thefirstikke gaat weer even zeiken en zeuren

Als ik jouw was zou ik het geld even vast houden komende tijd omdat je niet weet of er nog achterstallig onderhoud om de hoek komt kijken etc. etc. etc.
gouden tip! :)

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Niet teveel acherin leggen want als er nog twee mensen achterin zitten dan loopt tie aan aan de achterkant (spreek uit eigen ervaring)

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Op zondag 10 juni 2001 22:53 schreef Capoeirist het volgende:
* Kez gaat weer even zeiken en zeuren

Hij zegt toch ook dat hij nog 1000 ter beschikking heeft voor het geluid?
Hij zal heus nog wel iets aparts voor onderhoud hebben liggen.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Op zondag 10 juni 2001 22:12 schreef [STG]Negotiator het volgende:
thx een honda CRX....
Daar krijg je never nooit niet 2 man achterin. vriend van mij heeft er 1 keer gezeten. Ritje naar Antwerpenm, heel z'n kop zat onder de bulten van het stoten tegen het raam aan. (Kan bij nader inzien ook aan de belgische wegen gelegen hebben :) )

• Capo
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 22:56 schreef Kezmanatic het volgende:

[..]

Hij zal heus nog wel iets aparts voor onderhoud hebben liggen.
Ja gaan we van uit.

* Capo kijkt altijd negatief/slecht naar dat soort dingen.

• Acolyte57
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op zondag 10 juni 2001 22:22 schreef [STG]Negotiator het volgende:
Hmmmmm, even wezen graven in m'n bookmarks. Op de gok dat het US '88 model ongeveer gelijk was aan het EU model in '89:

http://resource.crx.org/crx_information_specifications.html

Meer heb ik niet voor je, sorry :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Capo
  • Niet online
Tussen een usa en europees model zit veel verschil.

Je zit met verschillende emissie waarde's. Een europese MR2 mag in Usa niet eens rijden om maar een voorbeeld te noemen.

• Acolyte57
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ah. Dan is het jammer voor hem :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Mex
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Op zondag 10 juni 2001 22:22 schreef [STG]Negotiator het volgende:
ik heb trouwens het orginele dealer boekje van de CRx hier liggen....
ik zal het morgen ff opzoeken..
het ding heeft 130 pk, 2 nokkenassen, 4 schijfremmen eeeeehm en nog veel meer ;) Ik zoek morgen dat boekje wel ff op.

Kijk eens ff hiero

http://www.crxclubholland.nl/crxboek/ED9_8889.htm

http://www.crxclubholland.nl/crxboek/ED9_8992.htm

Verwijderd

even sporten met mijn golf gti
even kijken welke sneller is

Verwijderd

in mijn golf zit

sony explod serie

sony cd speler cdx8200
sony explod versterker 4x80 of 2x200 watt
dubbel woofers 450 watt niet van explod maar de serie er voor (blouwe in plaats van rood)
en verder pioneer rommel
versterker kost 400@500 piek maar dan heb je ook wat mosfet voeding mosfet einttrappen
dus ook op hoge vermogen erg zuiver

Verwijderd

Loose the car... 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 23:43 schreef zware_jongen het volgende:
Loose the car... 8-)
Niet mooi?

Verwijderd

Hey, ik heb dezelfde auto gehad!
Superauto om lekker mee in de bochten te gooien! Ook bij het stoplicht is ie veelal niet te verslaan :P

Nu even over je stereo-installatie: mijn ervaring is dat je achterin de auto weinig ruimte hebt voor boxen. Je hebt alleen de twee plastic inbouwruimtes. Ik had in eerste instantie boven op een MDF malletje gemaakt en ingebouwd. Echter je kan maar maximaal 13cm speakertjes kwijt. Als je je radio (incl. versterker(s)) dan redelijk aanzet krijg je al snel vervorming. De klankkast die wordt gevormd door het plastic is nou niet helemaal je van het...
Ik heb deze vervolgens er maar weer uitgehaald en een hoedenplank van MDF op maat gemaakt met een free-air subwoofer. Mooie zwarte bekleding erop en de achterkant is helemaal toppie!

Aan de voorzijde had ik alleen een composetje van JBL gemonteerd. De midrange speaker (13cm) weer op een MDF plaatje gemaakt en vervolgens op de juiste plaats op het metaal geschoefd (voor een beter geluid). De deurkasten kan je eventueel nog opvullen met geluiddempend materiaal. Let wel bij het inbouwen dat je ruiten nog normaal naar beneden kunnen!!!
De tweater heb ik gewoon los op het frontje van je midrange speaker gezet.

In een kleine auto als de CRX is het mijn ervaring dat je voorin dus alleen een composetje (of coaxiaal) nodig hebt en achter in de bass speaker(s). Je zit toch vaak alleen in de auto dus waarom zou je achterin de hoge en midtonen moeten laten afspelen.

Ik adviseer je ook om een actief crossover filter in te bouwen, waarmee je alle kanalen apart kunt inregelen qua (k)hz'en. Aangezien ik de auto verkocht heb i.v.m. een leaseauto heb ik nog wel e.e.a. liggen qua versterkers en crossover. Ook de hoedenplank (incl. subwoofer) heb ik nog. Mocht je nog meer info hebben, just ask me :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op zondag 10 juni 2001 23:25 schreef suijkerbuijk het volgende:
in mijn golf zit

sony explod serie

sony cd speler cdx8200
sony explod versterker 4x80 of 2x200 watt
dubbel woofers 450 watt niet van explod maar de serie er voor (blouwe in plaats van rood)
en verder pioneer rommel
versterker kost 400@500 piek maar dan heb je ook wat mosfet voeding mosfet einttrappen
dus ook op hoge vermogen erg zuiver
so?
ik heb vanmorgen pannekoeken met spek gegeten :P

maaruh die crx is best wel net bakkie, wat moet dat kosten?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Thefirstikke
  • Niet online
In de astra waar ik in rond cross heb ik een pioneer DEH-3100r zitten (vanaf komende week eindelijk werkend! check dit topic voor meer info) verder gewoon de speakers die er standaard in zaten. 6 in totaal. ik wil er alleen nog een leuke sub + versterkertje in, voor niet al te veel geld. Kwaliteit vind ik veel belangrijker dan kwantiteit, iemand suggesties? :)

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een totaal ander type auto(Ibiza type 2000) maar ik heb erin:

voor 4 standaard speakers(2 in de deur, 2 tweeters)

Achterin heb ik
- JBL Decade 2x65 watt versterker (en dat is echt 65watt, wat meer dan genoeg is)
- houten(mdf toch?) hoedeplank
- Met daarin 2 JBL C920'ers
- 2 Powerfilters(horen bij die speakers, zijn 3weg namenlijk)

Klinkt fantastisch! Alleen zit ik erover te denken om nog een subwoofer achterin te leggen, omdat de bass uit groot-ovaal speakers niet al te diep is...

Heb ik gelijk een vraagje trouwens: ik heb dus een 2weg versterker, kun je de subwoofer hier gebrugged(1 draad op linkerspeaker plus, 1 draad op rechterspeaker min) aansluiten ? Werkt dit een beetje ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• Grrrrrene
  • Niet online
ff verplaatst naar AV...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:26
Ik zou zeker geen sony nemen, veel te veel gezeik op het moment. Zeker met die xplod handel. (radio's die cdr's slecht of niet pakken, versterkers die afslaan als ze vermogen moeten gaan leveren en noem maar op)

Magnat is een goed budget merk om een redelijke versterker en woofer van te nemen. Pioneer is op het moment ook goed bezig, zeker kwa versterkers.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001 10:58 schreef dominator het volgende:
Ik zou zeker geen sony nemen, veel te veel gezeik op het moment. Zeker met die xplod handel. (radio's die cdr's slecht of niet pakken, versterkers die afslaan als ze vermogen moeten gaan leveren en noem maar op)

Magnat is een goed budget merk om een redelijke versterker en woofer van te nemen. Pioneer is op het moment ook goed bezig, zeker kwa versterkers.
Ik dacht dat Sony met de XPlod het juist wel aardig deed.. niet dus.

BTW heeft iemand nog een idee voor mijn vraag een paar posts eerder in deze thread ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

USA model is geen DOHC model zoals die in Europa, dubbelnoks blok hebben ze niet in de USA. (ik weet zeeeeer veel van CRXen, heb je weleens problemen gehad met starten als de motor net warm is?)
Ik heb MBquart 16cm compo voorin en een JL audio sub in de kofferbak :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 23:24 schreef rob van den broek het volgende:
USA model is geen DOHC model zoals die in Europa, dubbelnoks blok hebben ze niet in de USA. (ik weet zeeeeer veel van CRXen, heb je weleens problemen gehad met starten als de motor net warm is?)
Ik heb MBquart 16cm compo voorin en een JL audio sub in de kofferbak :)
Jij veel verstand van crx-en wil je ff contact met me opnemen.. misschien via icq: 14401916 of via msn: negotiator_stg@hotmail.com

alvast bedankt

• HENNEP
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Ik heb een Sony Xplod installatie :

1 Sony XM754HX 4x190 watt versterker
1 Sony XLS1230 450 watt woofer
2 JBL oval 3-weg 250 watt (allerbeste)

Als je het geluid hier uit hoort tril je echt helemaal weg!

Ik ben van plan om dezelfde versterkers en woofers nogmaals aanteschaffen en dan 2 woofers + 2 versterkers + 2JBL's achterin.

1 versterker moet die 2 woofers aansturen en die andere versterker moet de achter speakers en voor speakers aansturen.

Ik heb nu een panasonic autoradio met 10cd wisselaar maar dat wordt vervangen door een mooi MP3 setje van Xplod.

check http://www.xplodsony.com/home/ voor die stuff van hun.

Grt Hennep ;)

• PWA
  • Niet online

PWA

In jouw bakkie is moeilijk een mooi geluid in te krijgen dit in verband met de mooie vorm (geloof me: ik vind hem moooi!! :9~ ) van de daklijn. Een golf bv. is lekker hoekig en hoog en daarom heb je er zo een goede accoustic in zitten. Ik zou gewoon met de auto langs meerdere proffesionele bedrijven gaan en daar om advies vragen, voordat je wat gaat kopen. Pioneer autoradio's hebben een hele goede prijs/kwaliteits verhouding en zien er ook mooi uit!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52
Echt een mooie auto! En zeker voor dat geld!
Ik had hem 2 weken geleden zien staan op internet en ik wilde hem wel kopen maar heb mijn rijbewijs nog niet :( .

Nog 3 weken als het goed is :), en dan hoop ik weer zoiets te vinden.

P.S. Heb je al in die auto gereden?

Jasper

Verwijderd

[b]Op zondag 10 juni 2001 23:06
Je zit met verschillende emissie waarde's. Een europese MR2 mag in Usa niet eens rijden om maar een voorbeeld te noemen.
`

Ehhh...
Het is net andersom.
De Amerikaanse emissie normen en de andere veiligheidsnormen (vering etc) zijn lager dan die in Europa.

EiSl

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Niet echt veel Hi-fi puristen hier geloof ik op een na dan... Zeker CRX eeeh..

• stylezzz
[switch to audio-purist mode]

Sony X-plod rulz!!!

[/switch to audio-purist mode]

Just joking people....:)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 12:42 schreef EiSl het volgende:

[..]

`

Ehhh...
Het is net andersom.
De Amerikaanse emissie normen en de andere veiligheidsnormen (vering etc) zijn lager dan die in Europa.

EiSl
Vergeet dat maar, voor in Californie zijn ze extreem, daar rijden ze al sinds 1984 met een katalysator en als je m eronder uitsloopt zoals hier veel gebeurt krijg je een boete van 3000 dollar.
Ik heb 2 jaar lang op een amerikaans crx messageboard gepost en daar is het echt niet zo leuk qua emissie enzo. Aan de andere kant mag je daar wel nitrokitjes gebruiken :9

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 12:18 schreef gerritblaat het volgende:
In jouw bakkie is moeilijk een mooi geluid in te krijgen dit in verband met de mooie vorm (geloof me: ik vind hem moooi!! :9~ ) van de daklijn. Een golf bv. is lekker hoekig en hoog en daarom heb je er zo een goede accoustic in zitten. Ik zou gewoon met de auto langs meerdere proffesionele bedrijven gaan en daar om advies vragen, voordat je wat gaat kopen. Pioneer autoradio's hebben een hele goede prijs/kwaliteits verhouding en zien er ook mooi uit!
Golfjes zijn idd auto's met goede akoestiek. In een CRX moet je ff wat meer tweaken. Ik heb mijn Quart woofertjes in de deur en de tweeters in de kickpanels(vlakbij mijn voeten en gericht op een punt in het midden van het dak vlak achter de voorstoelen). JL audio SUB in gesloten box in de kofferbak en verder geen achterspeakers. Klinkt wel aardig, stage is "op" het dashboard :)

Verwijderd

Een Honda CRX uit 1989? Die moet je onderhand gratis hebben gekregen waardoor een investering van 1000 piek in audio de waarde met 200% moet doen laten stijgen. (Shit, 4 werkwoorden achter elkaar).

Ff zonder flauwekul. Een CRX is een leuk autootje om te zien, maar te duur, te snel en niet meer courant. Ik zou doorsparen voor een stevige betrouwbare auto.

Ik hoop toch niet dat je met je raampjes open, met je stereo vol open, je boombox aan over door de stad gaat rijden :r

Succes met je aankopen.

/me is een 406HDI rijder. :9

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 15:27 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Een Honda CRX uit 1989? Die moet je onderhand gratis hebben gekregen waardoor een investering van 1000 piek in audio de waarde met 200% moet doen laten stijgen. (Shit, 4 werkwoorden achter elkaar).

Ff zonder flauwekul. Een CRX is een leuk autootje om te zien, maar te duur, te snel en niet meer courant. Ik zou doorsparen voor een stevige betrouwbare auto.

Ik hoop toch niet dat je met je raampjes open, met je stereo vol open, je boombox aan over door de stad gaat rijden :r

Succes met je aankopen.

/me is een 406HDI rijder. :9
leuk zo'n 406, als de betrouwbaarheid maar wat beter was, Franse auto's zijn comfortabel maar missen nog steeds de japanse betrouwbaarheid en hebben een belachelijk hoge afschrijving (zijn binnen no-time geen drol meer waard)

• stylezzz
Lekker offtopic! Ga ergens anders andermans auto zitten afkraken, en ga lekker in je lease 406 zitten trekken......:)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 15:44 schreef dominator het volgende:
Lekker offtopic! Ga ergens anders andermans auto zitten afkraken, en ga lekker in je lease 406 zitten trekken......:)
Sorry, maar een CRX uit 1989 is niet echt meer een auto die je moet gaan kopen. Veel te duur, meestal kapot gereden en veel problemen. Ik probeer iets duidelijk te maken maar dat zal je waarschijnlijk ontgaan zijn. En wat heeft mijn leasebak met trekken te maken? Volwassen reactie kereltje!

Of je moet bedoelen dat mijn turbodieseltje wel lekker trekt ja! (240 Nm bij 1900rpm is idd niet nix) :9

• Beyond
  • Laatst online: 22:39

Beyond

Dussssss.......

Op zondag 10 juni 2001 22:14 schreef rick_h het volgende:

[..]

word -> wordt
Zeikerd :?

Al het goeie.......

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 16:04 schreef Beyond het volgende:

[..]

Zeikerd :?
Ben ik niet met je eens. Als je niet de moeite kunt nemen om een posting in normaal nederlands op te zetten is er iets fundamenteels mis met je communicatieniveau. (Tenzij je natuurlijk dislectisch bent). Kijk, als je serieus genomen wil worden is communicatie een van de meest belangrijke bronnen. Dit is belangrijker dan technische kennis!

Eens kijken wat hier nou weer voor reacties op komen. :?

• Beyond
  • Laatst online: 22:39

Beyond

Dussssss.......

Op dinsdag 12 juni 2001 16:08 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Als je niet de moeite kunt nemen om een posting in normaal nederlands op te zetten is er iets fundamenteels mis met je communicatieniveau. (Tenzij je natuurlijk dislectisch bent). Kijk, als je serieus genomen wil worden is communicatie een van de meest belangrijke bronnen. Dit is belangrijker dan technische kennis!

Eens kijken wat hier nou weer voor reacties op komen. :?
Wat maakt dat nu uit ? Het gaat er toch om of iemand het begrijpt. Of het nu dt of d is.. Zo'n klein foutje. :?

//begin zeikmode
een --> èèn

Iets fundamenteels mis met je communicatieniveau ???
//end zeikmode

Al het goeie.......

• stylezzz
Op dinsdag 12 juni 2001 15:58 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Sorry, maar een CRX uit 1989 is niet echt meer een auto die je moet gaan kopen. Veel te duur, meestal kapot gereden en veel problemen. Ik probeer iets duidelijk te maken maar dat zal je waarschijnlijk ontgaan zijn. En wat heeft mijn leasebak met trekken te maken? Volwassen reactie kereltje!

Of je moet bedoelen dat mijn turbodieseltje wel lekker trekt ja! (240 Nm bij 1900rpm is idd niet nix) :9
Tsjah, niet iedereen heeft het geluk natuurlijk om in zo'n 406 te mogen rijden. Ik vind het echter geen reden om een CRX tot op het bot te gaan zitten afkraken. Het is waar dat er rotte exemplaren tussen zitten, maar dat kan je bij elke auto hebben. Een CRX is uiteraard wel veel duurder kwa reparaties als een kadett 1.2i ofzo! Maar daar krijg je wel een gigantische berg rijplezier voor terug.

Taal is naar mijn mening een communicatie middel en geen wapen om andere mensen mee te kakken te zetten. Ga maar ergens anders lopen patsen met je 406.

Verwijderd

Heren,
Laten we er geen beter/slechter spelletje van maken.
Over taal- en communicatie praten is leuk maar de 1 is daar beter in dan de ander en sommigen kunnen daar ook niets aan doen. Ik denk dat sommigen ook best wel gekwetst zullen zijn door dat eindeloze "verbeteren" omdat dat hun zwakke plek is.
Laten we ook stoppen met afkraken van auto's, de 1 krijgt een mooie bak van zijn/haar werk en de ander is blij met zijn 2e handsje van zoveel jaar oud.
Let's go ontopic en de topicstarter helpen met zijn keuze van audio in zijn CRX :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 16:27 schreef dominator het volgende:

[..]

Tsjah, niet iedereen heeft het geluk natuurlijk om in zo'n 406 te mogen rijden. Ik vind het echter geen reden om een CRX tot op het bot te gaan zitten afkraken. Het is waar dat er rotte exemplaren tussen zitten, maar dat kan je bij elke auto hebben. Een CRX is uiteraard wel veel duurder kwa reparaties als een kadett 1.2i ofzo! Maar daar krijg je wel een gigantische berg rijplezier voor terug.

Taal is naar mijn mening een communicatie middel en geen wapen om andere mensen mee te kakken te zetten. Ga maar ergens anders lopen patsen met je 406.
Jij snapt het dus echt niet. Ik zit niemands auto af te kraken. Ik weet alleen dat die CRX-jes veel te duur verkocht worden en veel kapot gaan. En als ze kapot gaan zijn de rapen gaar, dan kun je nog eens diep in de buidel tasten. En dat kan niet de bedoeling zijn van een nieuwe auto. Idd, de auto ziet er netjes uit, maar blijf toch eens reeel. Mocht je die CRX toch willen kopen dan hoop ik oprecht dat je er weinig problemen en veel plezier van zal hebben.

harrie out.

Verwijderd

kap dan met reageren, hou de eer aan jezelf en get back ontopic.

• paulvdmee
  • Niet online
ik heb een tijd geleden ook zoiets uitgegeven aan boxen. Dat was aan de volgende speakers
in de deuren (4x)
Kleine 13 cm jbl speakers (502)
In de hoedenplank 2 ovaaltjes van JBL (963)

en een versterker van Kenwood, de 848, maar die is nu niet meer te krijgen, de nieuwe wel de 849.

Een sub heb ik er nog niet by, maar die komt nog wel, dus das een paar 100 gulden.

Totaal zat ik voor de speakers en versterker en inbouwen (ben zelf niet zo'n autoklusser, maar hou wel van een leuk geluidje in de auto) op 1300 gulden.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op zondag 10 juni 2001 23:50 schreef INTELligence het volgende:
In een kleine auto als de CRX is het mijn ervaring dat je voorin dus alleen een composetje (of coaxiaal) nodig hebt en achter in de bass speaker(s). Je zit toch vaak alleen in de auto dus waarom zou je achterin de hoge en midtonen moeten laten afspelen.
Dit is DE reactie waar je op moet letten...

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 18:43 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Dit is DE reactie waar je op moet letten...
Juist, da's pas goeie shit :P !

Nog ff een tip erbij, als je bedrading voor je versterker(s) gaat trekken zorg erdan voor dat je e.e.a. gelijk afzekert na de accu en eventueel ook voor je versterker. Hiermee voorkom je overbelasting en mogelijke kortsluiting in je gehele electrische systeem van je auto. Zeker het af met een goede zekering, bij voorkeur een vergulde.
Zorg er ook voor dat je de signaalkabel en de voedingskabel apart trekt. Bijvoorbeeld de voeding rechts in de auto (daar waar de accu zit van de CRX ED9), en de signaalkabels aan de linkerkant. Hiermee voorkom je hinderlijke storing (brommen/fluiten) in je radio.

Nog eentje dan, gebruik voor de voeding van de versterker(s) een goede dikke kabel. Anders heb je kans dat de kabel te heet wordt en het vermogen neemt dan af. Dit kan je eenvoudig meten door de spanning bij de accu en de spanning op je versterker te meten. Hier mag niet veel verschil tussen zitten. Zo ja, dan heb je last van stroomlekkage, waardoor je amp niet op vol vermogen kan werken.

Verwijderd

Nee, niet weer zo een boombox creeren. Alleen midden en hoog voor is niet genoeg. Ik heb zelf al heel wat in een auto gezet. Ik zou nooit meer een subwoofer in een auto doen omdat het gewoon niet klinkt. Ik kies dan altijd voor midden en hoog voorin. Dan stop ik achterin 6 boxen, ook midden en hoog, maar vooral 2 lekkere dikke woofers. Versterkertje van Caliber/Phoenix gold erin.. Hoppa stampen maar..

Heb je wel wat ruimte voor nodig, ik heb nog nooit een crx gezien van binnen, maar het lijkt me een vrij klein autootje. Misschien kan er alleen een subwoofer achterin. Tja dan moet dat maar..

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 19:10 schreef Aspi het volgende:
Nee, niet weer zo een boombox creeren. Alleen midden en hoog voor is niet genoeg. Ik heb zelf al heel wat in een auto gezet. Ik zou nooit meer een subwoofer in een auto doen omdat het gewoon niet klinkt. Ik kies dan altijd voor midden en hoog voorin. Dan stop ik achterin 6 boxen, ook midden en hoog, maar vooral 2 lekkere dikke woofers. Versterkertje van Caliber/Phoenix gold erin.. Hoppa stampen maar..

Heb je wel wat ruimte voor nodig, ik heb nog nooit een crx gezien van binnen, maar het lijkt me een vrij klein autootje. Misschien kan er alleen een subwoofer achterin. Tja dan moet dat maar..
Mijn voorkeur gaat ook niet uit naar een boombox, maar als voorin alleen mid en hoge tonen hebt mis je een heleboel frequenties aan de onderkant. Bij mij diende de sub alleen voor deze tonen en als ik zin had kon ik ook lekker boomen. Gewoon ff de frequenties aanpassen op je crossover en de versterkergain wat opvoeren :9 .

Verwijderd

Koop dynaudio speakers!!! zit je meteen goed!! en sony eind versterkers...

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 19:10 schreef Aspi het volgende:

Een goed berekende baskist die goed gefilterd is "boomt" niet en is niet als losse speaker hoorbaar.
Mid- en hoog achterin? Dan heb je geen soundstage. Wat ik daarmee bedoel?
Als je bij een concert zit staat de artiest voor je en zo hoort het in je auto ook te zijn, als je je ogen dicht hebt moet je het podium op je dashboard kunnen " zien" en de muziek ook zodanig horen. Van achteren mag je hooguit wat reflecties horen alsof je in een zaal bent dus als je achterspeakers neemt zijn dit begrensde midranges die ook een gelimiteerd freq. bereik hebben. De subwoofer mag niet hoorbaar achterin aanwezig zijn maar moeten de voorspeakers aanvullen, zeg maar alsof de subbas ook van voren komt en onderdeel van de soundstage is.
Dit is ook het criterium op een wedstrijd voor car-hifi

• superjoost
  • Laatst online: 00:28
beetje ouwe dingen vind ik het.. (kun je niet beter een VW corrado kopen ?
niet zo heel veel duurder.. en veel stoerder & sneller !

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 19:39 schreef superjoost het volgende:
beetje ouwe dingen vind ik het.. (kun je niet beter een VW corrado kopen ?
niet zo heel veel duurder.. en veel stoerder & sneller !
....en nog meer afgetrapt en dan moet je zeker die G-lader bakken niet kopen, is vragen om ellende.
Kortom stop eens met dat geflame :( over merken/typen, we hebben het over audio hier.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Kijk, de Hi-fi verhalen komen wel naar voren. Ooit dit effect bereikt in een Golf III, ondanks brakke deurakoustiek van deze bakken. Het laag is all around you, het slaglaag van de frontspeakers "trekt" het sublaag van achteren naar voren, meesterlijk!
Pagina: 1