Introductie en Disclaimer
In dit topic wil ik het gaan hebben over de controllers en/ of het software pakket van HomeSeer.HomeSeer is een vrij grote speler in de domotica markt in de VS en het software pakket wat ze hebben ontwikkeld hebben zo ook op dedicated controllers gezet.
Homeseer komt in de recentste versie in 2 smaken. HS3 en HS3pro de verschillen hier tussen komen later aan bod.
In dit topic hoop dat mensen met vragen over dit product te kunnen helpen en een discussie over een onderwerp kan hier natuurlijk ook
Disclaimer
Ik ben zelf maar een gewone gebruiker van het product en op geen of andere manier verbonden met HomeSeer.De controllers
Als je op zoek bent naar een stukje hardware en software in één dan kom je uit bij de Hometroller hardware.Dit zijn vrij compacte machines welke voorzien zijn van een besturingssysteem + HS3 of HS3pro.
Op de Hometroller Zee draaien al deze machines Windows XP embedded, welke in tegenstelling tot de normale XP versie nog wel steeds updates krijgt.
Hometroller Zee draait op linux en is tevens de enige controller welke standaard is voorzien van een Zwave ontvanger.
Hier onder een voorbeeld van het formaat van de HomeTroller Zee:

Voor een goed overzicht tussen de verschillende controllers verwijs ik je door naar de vergelijkingspagina van HomeSeer zelf toe. link
HS3 en HS3pro zijn ook als los software pakket te verkijgen en deze is met volledige functionaliteit te installeren onder Windows. Installatie onder linux heeft wat beperkingen tov type scripts welke je kunt draaien.
Verschil HS3 vs HS3pro
Verschil tussen de 2 zit hem voornamelijk in een aantal mee geleverde licenties voor plugins en daarnaast HStouch. De verschillen die ik hieronder aangeef zijn allemaal wat HS3pro meer heeft of kost.• $250 duurder
• HsTouch designer licentie (los $199,95)
• HsTouch unlimited upgrade (los 99,95) > betekend dat je meer dan 5 hstouch clients tegelijk kunt connecten
• licentie voor: ADIO-100 Analog/Digital Interface (los $39.95)
• licentie voor: Current Cost ENVI Energy Monitors (los $39.95)
• licentie voor: DSC alarm panelen (los $39.95)
• licentie voor: Global Cache® (infrarood zenders, los $39.95)
• licentie voor: WGL Rain8 (los $39.95)
Als je vooral veel interesse hebt in HsTouch en meer dan 5 clients verwacht te gebruiken dan is de stap naar HS3pro al gelijk gerechtvaardigd en je krijgt er gelijk nog een stel licenties erbij
Spraak besturing
Nou is spraak besturing binnen de domotica wereld niet echt een USP unique selling point maar een scene aanmaken dmv spraak is iets wat je eigenlijk nergens tegen komt. Nu is dit helaas wel op de Engelse taal ontwikkeld maar de lanquage file is wel vrij te bewerken alleen heb ik dat zelf niet kunnen testen. Video van met spraak programmeren staat in de sectie videos.Acties:
tot 30-9-2014 25% korting op alles HomeSeer software en HomeSeer plugins: HS-25PVideos
Deze webinar laat vrij veel zien wat er mogelijk is maar het is wel een video van bijna 1 uur.[YouTube: http://youtu.be/MUzNulK_zz4]
HSTouch mogelijkheden (43min):
Spraak besturing:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=p8KMfa6eac0]
Spraak programmeren:
Voor suggesties of aan/opmerking mag je de DM of dit topic zelf gebruiken
[ Voor 12% gewijzigd door The-Source op 07-12-2020 10:58 . Reden: coupon aanpassing ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal