Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
Mede-auteur:
  • LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

LeGato23

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DfHtAszuJYtXEJEHPj6is2Dm/full.jpg

Introductie en Disclaimer

In dit topic wil ik het gaan hebben over de controllers en/ of het software pakket van HomeSeer.
HomeSeer is een vrij grote speler in de domotica markt in de VS en het software pakket wat ze hebben ontwikkeld hebben zo ook op dedicated controllers gezet.
Homeseer komt in de recentste versie in 2 smaken. HS3 en HS3pro de verschillen hier tussen komen later aan bod.

In dit topic hoop dat mensen met vragen over dit product te kunnen helpen en een discussie over een onderwerp kan hier natuurlijk ook ;)

Disclaimer
Ik ben zelf maar een gewone gebruiker van het product en op geen of andere manier verbonden met HomeSeer.

De controllers

Als je op zoek bent naar een stukje hardware en software in één dan kom je uit bij de Hometroller hardware.
Dit zijn vrij compacte machines welke voorzien zijn van een besturingssysteem + HS3 of HS3pro.
Op de Hometroller Zee draaien al deze machines Windows XP embedded, welke in tegenstelling tot de normale XP versie nog wel steeds updates krijgt.
Hometroller Zee draait op linux en is tevens de enige controller welke standaard is voorzien van een Zwave ontvanger.
Hier onder een voorbeeld van het formaat van de HomeTroller Zee:
hometrollerZee

Voor een goed overzicht tussen de verschillende controllers verwijs ik je door naar de vergelijkingspagina van HomeSeer zelf toe. link

HS3 en HS3pro zijn ook als los software pakket te verkijgen en deze is met volledige functionaliteit te installeren onder Windows. Installatie onder linux heeft wat beperkingen tov type scripts welke je kunt draaien.

Verschil HS3 vs HS3pro

Verschil tussen de 2 zit hem voornamelijk in een aantal mee geleverde licenties voor plugins en daarnaast HStouch. De verschillen die ik hieronder aangeef zijn allemaal wat HS3pro meer heeft of kost.
• $250 duurder
• HsTouch designer licentie (los $199,95)
• HsTouch unlimited upgrade (los 99,95) > betekend dat je meer dan 5 hstouch clients tegelijk kunt connecten
• licentie voor: ADIO-100 Analog/Digital Interface (los $39.95)
• licentie voor: Current Cost ENVI Energy Monitors (los $39.95)
• licentie voor: DSC alarm panelen (los $39.95)
• licentie voor: Global Cache® (infrarood zenders, los $39.95)
• licentie voor: WGL Rain8 (los $39.95)

Als je vooral veel interesse hebt in HsTouch en meer dan 5 clients verwacht te gebruiken dan is de stap naar HS3pro al gelijk gerechtvaardigd en je krijgt er gelijk nog een stel licenties erbij ;)

Spraak besturing

Nou is spraak besturing binnen de domotica wereld niet echt een USP unique selling point maar een scene aanmaken dmv spraak is iets wat je eigenlijk nergens tegen komt. Nu is dit helaas wel op de Engelse taal ontwikkeld maar de lanquage file is wel vrij te bewerken alleen heb ik dat zelf niet kunnen testen. Video van met spraak programmeren staat in de sectie videos.

Acties:

tot 30-9-2014 25% korting op alles HomeSeer software en HomeSeer plugins: HS-25P

Videos

Deze webinar laat vrij veel zien wat er mogelijk is maar het is wel een video van bijna 1 uur.
[YouTube: http://youtu.be/MUzNulK_zz4]

HSTouch mogelijkheden (43min):

Spraak besturing:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=p8KMfa6eac0]

Spraak programmeren:

Voor suggesties of aan/opmerking mag je de DM of dit topic zelf gebruiken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door The-Source op 07-12-2020 10:58 . Reden: coupon aanpassing ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Gereserveerd voor toekomstige wijzigingen.
Om een kleine indruk te geven wat er zoal mogelijk is met de events(scenes) binnen HomeSeer heb ik hieronder een voorbeeldje gegeven.
events1

Wat je hier gelijk in terug ziet komen is dat je de status van een apparaat zelf een naam kan geven. Of het nou geactiveerd/ tripped of iets in de geest is heb ik ze dus ingeschakeld/ uitgeschakeld genoemd. Dit maakt het aanmaken van events een stuk duidelijker zoals je hier onder kunt zien.

device overview

[ Voor 165% gewijzigd door The-Source op 04-07-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

TWKterry

Master Mariner

Rond amerikaanse feestdagen is er meestal 50% korting op diverse producten.

Forums met veel informatie (ook nederlandstalig) op http://www.domoticaforum.eu/.
Op dit forum worden ook regelmatig nog Homeseer2 licenties aangeboden waardoor upgraden tijdens een kortingsactie nog voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Tot en met 5 mei is er weer een actie.
50% korting op alle software van HomeSeer.
Dus de normale en pro versie, HStouch designer ( krijg je bij pro erbij) en alle plugins van HomeSeer.
Codes morgen via edit in deze post.
edit:

HomeSeer software: BMR-50P
HStouch Designer (als losse aanschaf) of losse plugins: BM-50P

[ Voor 19% gewijzigd door The-Source op 01-05-2015 18:44 . Reden: kortingcodes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
The-Source, wat is voor jou eigenlijk de reden geweest om te kiezen voor HomeSeer?

Volgens mij zijn er op domoticaforum.eu ook veel (merendeel?) gebruikers die HomeSeer gebruiken, maar wat is nou bijv. het voordeel t.o.v. Domoticz (mocht je daar ervaring mee hebben?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Voor mij was doorslaggevend HStouch en dan vooral ivm de designer tool. Geen gekloot met zelf HTML maken en bijhorende scripts om te verversen etc. Nee ge
woon gelijk maken en als app werkend.
Heb geen ervaring met Domotics

[ Voor 8% gewijzigd door The-Source op 06-05-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blerry
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-05 14:46
Jammer dat er weinig reacties zijn m.b.t. homeseer.
Heb zelf diverse opensource varianten getest (domoticz,domotiga) maar stabiliteit vind ik één van de belangrijkste zaken. Maandje getest met HS3-pi en vanuit daar recentelijk hs3 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Denk dat het komt dat Nederlanders liever niet betalen :p als er een volwaardig gratis alternatief was geweest had ik dat ook geprobeerd maar mijn wensen pakket was nogal specifiek en HomeSeer vulde dat helemaal aan.
Enige keer dat ik stabiliteit problemen heb gehad bleek uiteindelijk door een driver te komen die met het kinect testen geïnstalleerd is geweest. Herinstallatie van Windows was uit eindelijk de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Vanochtend even HomeSeer in een Ubuntu VM geinstalleerd om er eens naar te kijken. Toch wel een tegenvaller dat de trial maar 7 dagen is. Hoe kun je in 7 dagen nou in vredesnaam een dergelijk complex domoticapakket testen :| meestal is een trialversie een maand.

Wou voor de fun even m'n RFXCOM koppelen, blijkt dat die plugin $40 kost. Als ik dan zie dat de plugin is ontwikkeld door de persoon achter de RFXCOM dan schiet mij dat een beetje in het verkeerde keelgat. De RFXCOM was al niet goedkoop (109 euro) en als ik hem met HomeSeer wil gebruiken mag ik nog eens 40 dollar aftikken terwijl hij onder Domoticz bijv. gratis te gebruiken.

Op die manier gaat het hard en loopt een beetje domoticasetup met HomeSeer al aardig in de papieren en dan heb je alleen nog maar de software...

Om nog wel even een positief puntje te noemen over HomeSeer: ik had het wel snel aan de praat met deze instructies (alleen stap 2 gevolgd en daarbij chromium weggelaten omdat ik Ubuntu Server gebruikte ipv Ubuntu met GUI).

Ik hou het voorlopig maar bij m'n Zipabox en als ik wel weer alles in eigen beheer wil hebben ga ik wel weer terug naar Domoticz.

[ Voor 55% gewijzigd door ThinkPad op 18-03-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:41:
Vanochtend even HomeSeer in een Ubuntu VM geinstalleerd om er eens naar te kijken. Toch wel een tegenvaller dat de trial maar 7 dagen is. Hoe kun je in 7 dagen nou in vredesnaam een dergelijk complex domoticapakket testen :| meestal is een trialversie een maand.

Wou voor de fun even m'n RFXCOM koppelen, blijkt dat die plugin $40 kost. Op die manier gaat het hard...
Heb je wel eens gespeeld met OpenHAB? Qua stabiliteit en feature-set imho nog steeds een stuk beter dan Domoticz en ook wel in staat om te concurreren met betaalde alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Sander schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:44:
[...]

Heb je wel eens gespeeld met OpenHAB? Qua stabiliteit en feature-set imho nog steeds een stuk beter dan Domoticz en ook wel in staat om te concurreren met betaalde alternatieven.
Ik heb 0 kennis van Java en als ik zie dat ze in dat topic er al aardig wat moeite mee hebben...
Verder wil ik niet eerst een hele binding hoeven te schrijven, maar gewoon net als bij Domoticz de RFXCOM configureren en dan devices inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:46:
[...]

Ik heb 0 kennis van Java en als ik zie dat ze in dat topic er al aardig wat moeite mee hebben...
Verder wil ik niet eerst een hele binding hoeven te schrijven, maar gewoon net als bij Domoticz de RFXCOM configureren en dan devices inleren.
Ik heb nog geen java hoeven schrijven (en ook geen zin in, dat doe ik al vaak genoeg op m'n werk), maar met name gewoon bindings in een mapje zetten en daarna configureren. De config is wel in files en dus even wennen aan de syntax en niet volledig uitgewerkt zoals bij Domoticz met een UI, maar in mijn ogen biedt OpenHab wel echt goede ondersteuning en flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
ThinkPadd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:41:

Wou voor de fun even m'n RFXCOM koppelen, blijkt dat die plugin $40 kost. Als ik dan zie dat de plugin is ontwikkeld door de persoon achter de RFXCOM dan schiet mij dat een beetje in het verkeerde keelgat. De RFXCOM was al niet goedkoop (109 euro) en als ik hem met HomeSeer wil gebruiken mag ik nog eens 40 dollar aftikken terwijl hij onder Domoticz bijv. gratis te gebruiken.
Als ik op de homeseer site kijk zou de trial toch echt 30 dagen moeten zijn:
All HomeSeer software comes with a 30-day trial and 30-day money back satisfaction guarantee.
Enige wat ik kan zeggen over de betaalde plugins is dat deze wel echt goed werken. En support vanuit de ontwikkelaar daarvan is ook altijd goed te noemen.
Maar ben wel met je eens dat het prijzig is. Maar hoeveel plugins heb je werkelijk nodig... Ik heb zelf maar 2 betaalde plugins en daar komt binnenkort de 3e bij. (nu RFXcom en BLdenon)
4e staat wel op wensen lijst maar in de trail tijd was deze niet stabiel bij mij dus ik ga een re-trial aanvragen.

Ik zie het zelf als een avondje naar de kroeg ben je ook snel 40 euro kwijt en heb je maar 1x plezier van. In je domotica systeem heb je elke dag plezier van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-09-2023
Ik wil met Domotica beginnen ik ben nu al een aantal weeken alle forums door aan het lezen en aan het kijken welke controller ik het best aan kan schaffen.
Ik zit nu tussen 3 controllers te twijfelen
Fibaro hc2
Zipabox
Homeseer
Nu had ik een aantal vragen over de HomeSeer
Hoe zit het met de herkenning van de Zwave modules worden deze goed herkend en gaat het koppelen makkelijk of zijn daar problemen mee.
Is het een stabiele software of ben je net zo als bij zipato afhankelijk van de servers van HomeSeer
Is er een lijst met producten die ondersteund worden door HomeSeer
Zo als ik het nu begrijp Is HomeSeer een software pakket maar ik zie dat er ook controllers verkocht worden zit hier dan al standaard de software op geïnstalleerd en zijn deze in Nederland al te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik zou zelf niet voor een hometroller kiezen. De hardware kan je zelf een stuk goedkoper in elkaar zetten en dan heb je ook de vrijheid om naast homeseer ook nog andere software te draaien.
Homeseer slaat zijn data lokaal op, dus niet afhankelijk van een cloud.
Je kan wel via een cloud login toegang krijgen tot je systeem zonder dan je poorten hoeft te forwarden (myhomeseer)
Maar ook daar ben je niet verplicht aan gebonden als je bijvoorbeeld wel zelf je poorten wilt openzetten.
Zwave ondersteuning is gewoon goed te noemen. Als je zwave stick het aan kan dan kan homeseer het ook aan. De ondersteuning word dmv plugin gedaan dus kan los geupdate worden.

Zou zelf een keer de homeseer trial uitproberen en zelf oordelen wat je er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Ik heb op dit moment nog helemaal geen Domotica producten in huis ik ben dus goed aan het oriënteren op wat er te krijgen is.
Ik betaal liever wat meer dat ik alles zonder problemen kan koppelen en met weinig storingen kan werken dan dat er om de haverklap problemen zijn met updates en zo.
Ik heb in het verleden veel dmx lichttafels geprogrameerd en als ik de filmpjes bekijk en ook wat je grafisch kan doen en hoe het Is opgebouwd komt dit wel heel dicht bij mijn wensen.
Maar voor een controller moet je toch een energie zuinig systeem hebben wat ook nog eens stabiel is
En volgens mij is die hometroller s2 zee gewoon een raspberry b2 waar hun software al opstaat volgens mij zijn ze dan niet veel duurder dan ik dit los aan schaf.
Op welk systeem draai jij Homeseer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Asrock Q1900-ITX
Crucial PC3-12800 4GB CT51264BF160BJ
Sandisk Standard - 64GB SDSSDP-064G-G25

Eerst in een mini-itx kast met pico-psu maar daar was de 5 en/of 3.3v niet stabiel genoeg waardoor mijn usb device uit eindelijk voor een kernel-cpu power error zorgde. En toen ik overstapte naar een kast met atx voeding waren die problemen voorbij. Gelijk een pci-e rs232 kaartje erin voor 2 fysieke comm poorten en je bent overal klaar voor.

Let wel op dat de Zee op linux draait en niet elke plugin (wel de meeste) zijn geschikt voor linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Draai jij dan Windows op je asrock?
Heb jij de hs3 pro draaien en heb je een Zwave usb stick gebruikt voor alles aan te sturen
Waar heb je die 2 comm poorten voor nodig?
Je zult wel denken die weet ook niet veel :) maar ik denk wel als je een goede basis hebt dat je dan wel alles kunt maken wat je wilt.
Heb je de software gewoon online aangeschaft met een kortings code of op black friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ja ik heb HS3pro op Win10 OS zodat ik de designer ook kan gebruiken.
Comm poorten doen wisselend dienst, had hem eerst voor gebruik met mijn tv. Maar nu met mijn nieuwe harmony remote kan dat via plugin geregeld worden.
Daarnaast wil ik nog steeds de rs232 koppeling met mijn alarm systeem goed werkend krijgen maar daar gaat nog wel tijd inzitten dus daar gebruik ik ze voor.
Ik heb een zwave stick en een rfxcom en bluetooth dongle op mijn usb poorten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Ik denk dat ik maar eerst eens een deursensor en een geschakeld stopcontact en nog een paar zwave dingen ga bestellen
Weet jij toevallig ook of er een goede ondersteuning is met de sirene van zipato deze heeft namelijk een mogelijk heid om verschillende geluiden te produceren waaronder een deurbel geluid.
De USB zwave stick welke is de beste ?
Als ik dit dan heb kan ik de software testen op mijn laptop .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Die zipato sirene aan/uit sturen gaat in ieder geval wel goed.
Maar verschillende geluiden kiezen blijkt nog niet helemaal goed te werken. http://board.homeseer.com/showthread.php?t=180327
Denk zelf dat die in latere plugin versies opgelost word.
Ik zou gewoon een gen5 zwave stick aanschaffen en veel keus heb je daarbij niet.

Ik heb zelf een draadloze deurbel welke ik via mijn rfxcom heb ingekoppeld. Dus deurbel werkt stand-alone maar ik kan deze wel zelf aansturen(zitten standaard 6 toontjes in maar kan deze ook zelf wijzigen) en krijg ook notificatie wanneer deze is ingedrukt.
Daarnaast heb ik een 3tal FA21rf rookmelders welke ik ook zelf kan aansturen als ik echt veel herrie wil hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Die deurbel gong die je dan hebt kun je daar dan de bepalen in de homeseer software welke toon dat je wilt hebben van de 6 dus je zou de voor en achterdeur een verschillende toon kunnen geven.
Ik had eigenlijk het liefst alles zwave aan bestuurt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Dat van de verschillende tonen kan de deurbel uit zichzelf al, met het inleren van de beldrukker kan je al de toon selecteren. Ik gebruik het om direct een pushbericht naar mijn telefoon te gooien want ik kan de gong nog wel eens niet horen ;)
De Heidemann HX serie gebruik ik hiervoor. Deze is o.a. op conrad te bestellen maar om die te gebruiken binnen homeseer is een RFXcom nodig (Byron protocol).
Als je later wilt uitbreiden met goedkope temperatuur en vochtsensoren is een RFXcom uit eindelijk onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Nog bedankt voor alle snelle reacties op mijn vragen.
Ik heb nog een paar vragen
Ik heb besloten dat ik de Home troller zee s2 ga aanschaffen maar hier zit geen hs 3 pro software op geinstaleerd zou je deze kunnen upgraden na een pro versie
Weet jij toevallig hoe het zit met de hs touch desginer is deze ook op de troller zee s2 geïnstalleerd of staat er een uitgeklede versie op de controller.
Ik wil ook meteen een paar stekker stopcontacten aanschaffen nu Is mijn vraag als ik een dimbare pak kan ik deze dan ook als switch instellen software matig.
Of is het voor apparatuur toch beter om een switch aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Als je Desinger wilt gaan gebruiken dan is de HS3 pro licentie de beste optie omdat daar de licentie voor designer ook bij in zit.
Zover mij bekend kan je de zee software niet zomaar upgraden. Maar onderscheid is normaal gesproken puur op licentie dus die vraag kan je beter bij HomeSeer zelf neer leggen.
Voor apparatuur zou ik voor switch kiezen omdat een dimmer vaak maar 300 tot max 500 watt aan kan. Switches vaak minimaal 1500watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
-Mono- schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:29:
Nog bedankt voor alle snelle reacties op mijn vragen.
Ik heb nog een paar vragen
Ik heb besloten dat ik de Home troller zee s2 ga aanschaffen maar hier zit geen hs 3 pro software op geinstaleerd zou je deze kunnen upgraden na een pro versie
Nog even een interessant stukje over het licentie gebeuren: http://board.homeseer.com/showthread.php?t=173580
Blijkbaar heeft de Zee een aparte licentie structuur.
Beter zou zijn om zelf een rPi aan te schaffen (zou dan voor de 3 gaan ;) ) en een linux hs3 pro licentie.
Dan kun je altijd nog upgraden naar een volwaardigere machine als dat nodig is. Andersom gaat de zee licentie niet op andere machines werken.
Maar deze oplossing is in de basis duurder maar zoals je in het forum ziet is er geen upgrade mogelijkheid vanaf de rPi naar andere varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Bedankt nog voor je berichtje.... Nog net op tijd :*)
Was van plan geweest om er vanavond 1 te bestellen nu maar weer eens eerst uitzoeken hoe ik de software op die raspberry pi3 krijg.
En ff uitrekenen wat ik aan een hs3 pro met de rasberry pi3 kwijt ben en wat een compleet systeem bv home troller sel pro kwijt ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Zo te lezen Is dat toch niet zo'n succes om op een raspberry te instaleren. 8)7 http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=26&t=10035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik was voor moederbord en RAM 101,60 kwijt, had nog een oude hdd liggen en behuizing en dan kun je dus gewoon volwaardige pc draaien. Ik had ook nog een win7 licentie over dus dat drukt dan wel de kosten. Maar die SOC moederborden zijn prijstechnisch gewoon heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Ik ben net eens gaan tellen :F , ik heb hellaas niks liggen dus moet alles aanschaffen.
Daar bij is het wattage een stuk hoger bij zo'n zelfbouw pc zeker als je deze 365 dagen per jaar hebt aanstaan, vindt ik dat elke watt telt die je kunt besparen.
Dat is trouwens ook voor mij de bedoeling dat ik door de Domotica energie kan besparen op langere termijn.
Als ik dan alles zo bekijk kan ik beter voor een home troller sel pro gaan software staat er op en heeft maar een verbruik van 7 watt
Ik heb ook al na kant en klare mini pc gekeken maar dan zit je nog steeds met een hoger wattage en ik heb mijn twijfels over hoelang ze het volhouden als ze 24/7 aanstaan en kwa prijs zit je het zelfde als de Home troller sel pro.
Denk dqt ik toch nog maar ff door moet sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Schrijf je anders eens in voor de nieuwsbrief, dan zie je vanzelf wanneer er weer een kortingsactie is, die kan op de software tot 50% korting oplopen. Weet even niet of dat ook op de hometroller geld.

Edit: met de laatste Black Friday sale was software -50% en hometroller -15%

[ Voor 16% gewijzigd door The-Source op 01-04-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Zo mijn eerste Domotica spulletjes binnen nu ff gaan testen en kijken welke controller ik uiteindelijk ga aanschaffen
Voor nu de eaon z-stick aangeschaft met 2 aeon switches en 1 Fibaro deursensor en een zipato sirene

Nu de HomeSeer software downloaden en ook eens met domoticz wat proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-05 20:59
Ik ben nu twee weken aan het testen met Trialversie en ben tot nu toe erg positief.
Ik heb ondertussen een aantal zwave devices aangesloten via de Aeon zwavestick.

Hierbij zitten de Fibaro deursensor en de Fibaro motion sensor. Hierbij liep ik tegen het (lijkt het) eerste minpunt van Homeseer aan.
Bij Zipato krijg je bij deze sensors een overzicht van alle settings en kunt deze instellen, waarna deze bij het eerste contact met de sensor worden bijgewerkt.

Nu zie ik geen settings in Homeseer omdat hij geen verbinding kan opbouwen met het batterij device. Maar zelf als hij contact heeft gehad zie ik geen mogelijkheid om op eenvoudige wijze de settings uit te lezen en aan te passen. Iemand ervaring hiermee? Zit ik wellicht op de verkeerde plaats te kijken? Ik kijk nu bij het tabblad zwave van het betreffende device bij settings.

Overigens zie ik ook bij netstroom gevoede z-wave bijna ook geen settings. Alleen een spartaanse wijze om een setting op basis van zijn settingsnummer uit de gebruiksaanwijzing van het z-wave device te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:38

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Anjos schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:27:
Ik ben nu twee weken aan het testen met Trialversie en ben tot nu toe erg positief.
Ik heb ondertussen een aantal zwave devices aangesloten via de Aeon zwavestick.

Hierbij zitten de Fibaro deursensor en de Fibaro motion sensor. Hierbij liep ik tegen het (lijkt het) eerste minpunt van Homeseer aan.
Bij Zipato krijg je bij deze sensors een overzicht van alle settings en kunt deze instellen, waarna deze bij het eerste contact met de sensor worden bijgewerkt.

Nu zie ik geen settings in Homeseer omdat hij geen verbinding kan opbouwen met het batterij device. Maar zelf als hij contact heeft gehad zie ik geen mogelijkheid om op eenvoudige wijze de settings uit te lezen en aan te passen. Iemand ervaring hiermee? Zit ik wellicht op de verkeerde plaats te kijken? Ik kijk nu bij het tabblad zwave van het betreffende device bij settings.

Overigens zie ik ook bij netstroom gevoede z-wave bijna ook geen settings. Alleen een spartaanse wijze om een setting op basis van zijn settingsnummer uit de gebruiksaanwijzing van het z-wave device te wijzigen.
Kijk je wel bij het "root" device van je node?

Je moet inderdaad zelf de parameters nazoeken, dat is wel jammer. Hoe ziet dat er bij Zipato uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
@Anjos:
Via plugins > zwave -> node information krijg je een overzicht van al je z-wave devices. Dan klikken op de link die naast Full name staat want dat is je root device. De nieuwe pagina die dan opent ga je naar tabblad zwave.
Alleen moet ik wel bekennen dat de informatie daar niet echt fijn is weergegeven maar alles is wel terug te vinden. Want overzicht van de huidige parameters worden daar helaas niet weer gegeven.

Verder weet ik niet welke versie jullie draaien er is pas sinds een kleine dag versie 3.0.0.280 uit. Deze heeft nogal wat bugs geplet mbt scripts welke over ip met externe apparatuur communiceerde (en soms op hol sloeg) en daarnaast delays in events welke bij het oplossen van het eerder genoemde probleem juist weer een ander probleem veroorzaakte. http://board.homeseer.com/showthread.php?t=176440
HomeSeer opnieuw opstarten zorgt ervoor dat de updater met een melding komt.
Heb zelf 3 beta's tussen de .243 en de .280 gedraaid ivm script problemen maar als het goed is, zijn mijn bugs nu in ieder geval verholopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Ik ben ook net begonnen met Domotica en nu ook met de trailversie van HomeSeer aan het stoeien.
Ik heb nu een paar scripts werkend gekregen en die doen het ook goed.

Maar ik vraag me af of ik met de trialversie ook opafstand kunt inloggen omdat ze een license ID vragen en wachtwoorden zou iemand mij hier antwoord op kunnen geven?

Tevens heb ik een zipato sirene maar deze wordt niet volledig ondersteunt alleen aan uit
Hoe wel er 6 verschillende tonen in zitten waaronder een gong die ik graag met een deur sensor activeer op mijn achterdeur ik kan ook nergens niks hier over vinden op internet hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
-Mono- schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:58:
Ik ben ook net begonnen met Domotica en nu ook met de trailversie van HomeSeer aan het stoeien.
Ik heb nu een paar scripts werkend gekregen en die doen het ook goed.

Maar ik vraag me af of ik met de trialversie ook opafstand kunt inloggen omdat ze een license ID vragen en wachtwoorden zou iemand mij hier antwoord op kunnen geven?
Dat kan op 2 manieren.
1 is via myhomeseer gratis account aanmaken. Je hoeft dan geen poorten open te zetten omdat verbinding via homeseer server gaat. Je moet dan in setup > network wel de gegevens invoeren.
Optie2 is poorten forwarden, afhankelijk wat je zoal wilt is poort 11000 en 10401. Maar wat deze doen staat op dezelfde pagina vermeld waar je myhomeseer id kwijt kunt ;) Je kunt daar ook gebruikers aanmaken voor remote login als je myhomeseer niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
The-Source schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:11:

1 is via myhomeseer gratis account aanmaken. Je hoeft dan geen poorten open te zetten omdat verbinding via homeseer server gaat. Je moet dan in setup > network wel de gegevens invoeren.
Deze optie had ik ook al geprobeerd maar zodra ik ga registreren vragen ze ook meteen naar license id en license wachtwoord kan nergens vinden waar ik een gratis account kan aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou blijkbaar heeft het te maken met het syncen van je data. In punt e van de handleiding staat
e) The License ID you are asked for is your HS3 licenseID. The same goes for
your License Password. (For HomeTroller HS3 users, this is located on the
bottom of your unit. For HS3 Software users, this information was emailed
to you.)
http://www.homeseer.com/guides/MyHSConnectGuide.pdf
En tijdens de trail heb je geen license, je zou wel een forum post op het forum van homeseer er aan kunnen wagen.

[ Voor 12% gewijzigd door The-Source op 13-04-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Beekforel schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:17:
[...]

Kijk je wel bij het "root" device van je node?

Je moet inderdaad zelf de parameters nazoeken, dat is wel jammer. Hoe ziet dat er bij Zipato uit?
Zo ziet het er in Zipato uit. Heel overzichtelijk.

instellingen zipato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
The-Source schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:31:

Heb zelf 3 beta's tussen de .243 en de .280 gedraaid ivm script problemen maar als het goed is, zijn mijn bugs nu in ieder geval verholopen ;)
Ik had diverse kleine probleempjes. o.a. met Huebridge die ik iedere keer na het opstarten moest koppelen. Wellicht is dit de oplossing. Overigens krijg ik een update melding van .280 ipv .380

De pagina via de zwave node informatie geeft idd informatie over de instellingen. Vooral polling frequentie.
Maar nog niet zo overzichtelijk als hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Anjos schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:09:
[...]

Ik had diverse kleine probleempjes. o.a. met Huebridge die ik iedere keer na het opstarten moest koppelen. Wellicht is dit de oplossing. Overigens krijg ik een update melding van .280 ipv .380

De pagina via de zwave node informatie geeft idd informatie over de instellingen. Vooral polling frequentie.
Maar nog niet zo overzichtelijk als hierboven.
Als ik mijn quote in jouw reactie zo terug lees heb ik dat er toch ook staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Sorry. Helemaal waar.

Overigens ben ik wel blij met de tip van de node informatie. Het is meer dan dat ik had.
Ik ga er mee experimenteren. Je hoeft het uiteindelijk maar één keer in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Ik was aan het eind van de Trial en had, in afwachting van de 50% actie,de software even verwijderd.Als uninstall reden had ik aangegeven dat ik het toch te duur vond.

Hun reactie was:
We will be having a fairly big sale on the software in May. I recommend signing up for our newsletter at www.homeseer.com/newsletter and we will be sending out that newsletter by email!

Lijkt er dus idd op dat er weer een actie aankomt (50%?).

[ Voor 9% gewijzigd door Anjos op 23-04-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Anjos schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:44:
Ik was aan het eind van de Trial en had, in afwachting van de 50% actie,de software even verwijderd.Als uninstall reden had ik aangegeven dat ik het toch te duur vond.

Hun reactie was:
We will be having a fairly big sale on the software in May. I recommend signing up for our newsletter at www.homeseer.com/newsletter and we will be sending out that newsletter by email!

Vorig jaar vanaf 30-april 4 weken lang een 50% actie geweest als ik zo mijn mailbox even na kijk ;)
Dus het zou goed kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Als je de software wil kopen via de site moet ik hier dan in Nederland nog eens belasting erover betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nee, je krijgt namelijk niets opgestuurd wat de belasting kan onderscheppen :P
Weet ook niet of er over software wel invoerbelasting bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Anjos schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:44:

Hun reactie was:

En de actie is er weer: Coupon Code: BM-50P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Ik sta op het punt te bestellen maar twijfel nog tussen de HS3 met de losse HS touch voor 450 dollar (nu 225) versus de HS3 pro voor 600 (nu dus 300).

Ik ga geen van de homeseer pro plugins gebruiken. In de startpost van dit forum wordt gesproken over maximaal 5 users en 99 dollar voor extra users. Dat zou voor mij de enige reden zijn om de PRO te nemen.
Ik kan echter nergens de beperking van 5 users vinden.Ook in de vergelijking op hun site staat deze er niet bij. Iemand enig idee of deze inderdaad is vervallen?
Zie ik dan nog voordelen van de PRO over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
De 'gratis' pro plugins gebruik ik zelf ook niet. Al was toen ik zelf de Pro kocht wel de global cache interessant maar dat is al verleden tijd ivm de harmony hub welke ik nu heb.
Dat van de connectie limiet kan ik ook nergens actueel terug dus vraagje naar de helpdesk zou dat kunnen verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Ik heb de knoop doorgehakt en ben nu de (trotse) eigenaar van een HS3 account en een HS Touch account :) Dank voor het meedenken hier in de afgelopen maanden.
Tevens een Hue plugin genomen met wat korting. Hiernaast ga ik voor de Harmony hub plugin en de Blue Iris video plugin. De overige ga ik nog even rustig over nadenken. Voorlopig genoeg in te richten en 50 devices te migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:14
Anjos schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:23:
Ik heb de knoop doorgehakt en ben nu de (trotse) eigenaar van een HS3 account en een HS Touch account :) Dank voor het meedenken hier in de afgelopen maanden.
Tevens een Hue plugin genomen met wat korting. Hiernaast ga ik voor de Harmony hub plugin en de Blue Iris video plugin. De overige ga ik nog even rustig over nadenken. Voorlopig genoeg in te richten en 50 devices te migreren.
Geldt de korting ook op de Hue plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Nee, Dat was een aparte actie. 10% korting bij bestelling in mei. (Coupon JOWI-10P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48
Na veel nadenken heb ik ook homeseer gekocht met de 50% korting actie. Homeseer 3 en de designer.

Ik verhuis over een halfjaar, en kan dan nu vast mooi met de designer aan de gang om een beetje mooie ontwerpen te maken. Tegen die tijd koop ik een nuc waar ik homeseer op installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Leuk!
ik ben de server al aan het inrichten en ik denk dat je geen spijt zult krijgen.
Ik heb al heel wat ideeën langs zien komen zoals een luidsprekersysteem met bel/gong geluiden, notificaties, etc. Zoek alleen nog een goede Nederlandse (Windows) stem. Tot nu toe is Ruben (van Ivona) favoriet. Maar ik sta open voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Voor die gene die de HomeSeer software aan willen schaffen met 50% korting dit gaat allen op 9 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Kan mij iemand vertellen hoe ik een help desk tikket aan maak
Ik heb namelijk problemen met het registreren van het service account en er wordt aan gegeven dat ik een tikket aan moet maken.
Ik heb nu de hs3 pro software aangeschaft maar ik wil eigenlijk een beetje testen op welke pc ik deze wil laten draaien, kan ik dit zonder problemen doen of krijg ik dan telkens problemen met de registratie?
Ik weet niet of het mogelijk hier Is om met iemand in contact tekomen bijvoorbeeld telefonisch die mij antwoord op een aantal vragen kan geven of een beetje weg wijs kan geven in Homeseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
HS3 kan je op elke pc eerst gewoon in de trail modus laten staan, als je weet welke machine voor jouw het beste is dan daarop je licentie activeren. Volgens mij kan je licentie op 5 verschillende machines (maar ik denk maar 1 tegelijk) geactiveerd worden voordat er problemen optreden.

Support/ ticket, klik eens op de ? rechtsboven in je webinterface.
Hieruit kun je naar het support gedeelte wat voor jouw het beste is, in jouw geval word dat: http://helpdesk.homeseer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Bedankt voor je antwoord.
Maar als ik een ticket wil maken moet ik me eerst registreren
Nu vraag ik me af wat moet ik bij de volgende regels invullen
* state( please use abbr)
* store username
* signature
* Authorized user

Is gelukt sorry voor het lastig vallen... Je ziet wel dat ik echt nog een leek ben op gebied van HomeSeer en Domotica

[ Voor 20% gewijzigd door -Mono- op 10-05-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
-Mono- schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:03:
Bedankt voor je antwoord.
Maar als ik een ticket wil maken moet ik me eerst registreren
Nu vraag ik me af wat moet ik bij de volgende regels invullen
* state( please use abbr) (is niet verplicht)
* store username (die heb je als het goed is aangemaakt)
* signature (je eigen ondertitel, bij mij staat "Wat betekenen foto's nou ... etc etc")
* Authorized user (wie je eventueel wilt toevoegen aan het ticket voor reactie)
Zie toevoeging aan je reactie

[ Voor 5% gewijzigd door The-Source op 10-05-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:14
Anjos schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:33:
Nee, Dat was een aparte actie. 10% korting bij bestelling in mei. (Coupon JOWI-10P).
Bedankt! Heb nu ook Hue op Homeseer. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Heeft iemand een idee
Ik heb al mijn computers en apparaten vaste Ip adressen gegeven in mijn fritzbox
Maar als ik via Hstouch op het wifi net werk thuis wil inloggen op HomeSeer met mijn telefoon of mijn tablet lukt dit niet, maar als ik mijn telefoon op het 4g netwerk zit en dan Hstouch aanzet kan ik wel inloggen op mijn thuis netwerk.
Is dit een instelling in HomeSeer of heeft dit ergens anders mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ga er vanuit dat je via 4G de myhomeseer connectie gebruikt? deze herkend namelijk gelijk al of je in het thuisnetwerk zit of niet.
Tablet zou ik gewoon een profiel maken welke alleen naar je thuis ip verwijst en niet naar myhomeseer. En dan natuurlijk ook standaard het juiste profiel laten kiezen. Denk zelf dat dit laatste stukje nu nog niet is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Werkt de HomeSeer connectie niet op een thuis netwerk?
Hoe en waar moet ik dit profiel aan maken dat hij een connectie maakt met mijn thuis netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou in HsTouch kan je 4 of 5 profielen kwijt. 1 van die profielen kun je instellen als default. Standaard staat de demo als default ingesteld maar deze kan je ook gewoon editen naar het ip adres van je homeserver. Als je user account default/default er in hebt laten staan dan kun je direct verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
The-Source schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:37:
Nou in HsTouch kan je 4 of 5 profielen kwijt. 1 van die profielen kun je instellen als default. Standaard staat de demo als default ingesteld maar deze kan je ook gewoon editen naar het ip adres van je homeserver. Als je user account default/default er in hebt laten staan dan kun je direct verbinding maken.
Ik weet niet wat ik fout doe maar ik krijg het niet voor elkaar. 8)7 ik heb het default gedeelte ook geprobeerd maar dit lukt ook niet.
Als ik server 1 configureer
Label =willekeurige naam
Configuration = android-portrait
Address = 192.168.1.25 ( Ip aderes van pc waar HomeSeer opdraaid)
Username= username waarmee ik op HomeSeer op pc sta ingelogd
Password = wachtwoord waarmee ik inlog op mijn Homeseer pc
Port= 10200 zo als in app vermeldt

Zien jullie iets wat ik niet goed doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik denk dat je bij Setup> tabblad network moet kijken of de rechten goed staat. Maar welke foutmelding krijg je? Zit namelijk wel een verschil tussen verkeerde login en kan de server niet vinden.
En klik eens op het vraagteken rechtsboven en kopieer de message board data eens in je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Hij geeft aan dat hij geen connetie kan krijgen met de server en in sommige gevallen geeft hij dit aan "unable to connect with myhomeseer service. make sure you registered your system and entered login info in settings.server said: license id for the provided user/pass is not valid, did you register?" deze melding laat hij maar een paar seconde zien
en het gekke is dat ik via 4g wel in kan loggen .

Maar ik heb laatst al een ticket weg gestuurd met registratie problemen en kreeg als antwoord als ik software online bestelde dat het automatisch geregistreerd was en dat ik de melding moest negeren

Current Date/Time: 15-5-2016 21:47:4
HomeSeer Version: HS3 Pro Edition 3.0.0.280
Operating System: Microsoft Windows 10 Pro - Work Station
System Uptime: 0 Days 0 Hours 24 Minutes 27 Seconds
IP Address: 192.168.1.25
Number of Devices: 36
Number of Events: 5
Available Threads: 200

Enabled Plug-Ins
3.0.0.17: Buienradar
3.0.0.0: FritzBox
3.0.0.98: HSTouch Server
1.0.2.6: RSFindMyDevice
3.0.0.46: weatherXML
3.0.1.66: Z-Wave

Ik heb op mijn tablet ook nog geprobeerd om via de browser find.homeseer.com maar die vindt hem zelfs nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
In HsTouch client:
Rechtsonder in het scherm klikken en settings kiezen. Wat staat er bij Connection mode geselecteerd.
Als hier MyHomeSeer staat dan zou ik die al gelijk naar server 1 zetten.
In het setting menu klik je server 1 aan.
Label is gewoon iets waar je zelf een naampje mag verzinnen.
Configuration File tja of je hem in landscape of portrait gebruikt. En als je met HsTouch Desinger aan de slag bent geweest kun je daar nog meer kiezen.
Adress: 192.168.1.25
Andere velden spreken dan ook wel voor zich.

Als alles goed is ingevuld dan kan je wanneer je de setting verlaat nog wel 1 a 2 keer een niet kunnen inlog melding krijgen, omdat hij als er bij Connection mode niet server 1 stond, deze nog een inlog poging ergens in een buffer heeft.

Zo heb ik mijn tablet welke alleen op wifi zitten allemaal via server 1 ingericht (wel allemaal een eigen client id gegeven (is makkelijk voor in designer) en een eigen inlog. Maar voor mijn telefoon gebruik ik myhomeseer. Zie bij het opstarten van HsTouch dus ook eerst, connecting to myhomeseer en als ik thuis ben zie ik dat verander in connecting to 192.168.x.x en gaat hij dus via wifi verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Ik heb nu alles geprobeerd maar het lukt me gewoon niet.
Ik denk dat ik maar eens een ticket ga sturen naar HomeSeer even kijken hoe ik dat met mijn steenkool Engels ga verwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Staan de aangemaakt gebruikers wel op minimaal "normal+local" qua rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Andere optie: staat je firewall goed ingesteld.
De HStouch heeft eigen rechten voor de firewall. Als die dicht staan voor externe toegang gaat het niet goed. Had ik ook een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou ik heb zojuist weer eens een script iets verder getuned naar wens.
Gebruik namelijk een listbox in mijn HsTouch interface en had hierbij alleen maar FM zenders in de lijst staan. En een 2e listbox ernaast voor de Internet Radio zender vond ik een beetje dubbel op.
Dus moest ik de bestaande listbox gaan aanpassen met een 3e waarde erin zodat ik hierbij kon aangeven welke input mijn versterker moest komen te staan (tuner of net/usb)
Oud script was:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Sub tuner(Parms As Object)
Dim kanaal() As String = Parms(0).ToString.Split(":")
Dim antwoord, actie As String
 hs.writelog("Denon naar preset: ", kanaal(0) & " " & kanaal(1))
 actie = kanaal(1)
 antwoord = hs.PluginFunction("BLDenon","","SendRawCommand", {1,actie})
 hs.writelog("Denon", antwoord)

End Sub

Nieuw:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Sub tuner(Parms As Object)
Dim kanaal() As String = Parms(0).ToString.Split(":")
Dim antwoord, actie As String
 If (kanaal(2) = "SINET/USB") or (kanaal(2) = "SITUNER") Then
   actie = "SI?"
 elseif (kanaal(2) = "Z2NET/USB") or (kanaal(2) = "Z2TUNER")
    actie = "Z2?"
 elseif (kanaal(2) = "Z2NET/USB") or (kanaal(2) = "Z2TUNER")
    actie = "Z3?"
 else
  hs.writelog("Denon error in zender keuze", "ontvangen waarde: " & kanaal(2))
  actie = "SI?"
 End If

If (antwoord.Contains("USB") = True) and (kanaal(2).Contains("USB") = True) Then
    actie = kanaal(1)
    hs.writelog("Denon Internet radio preset: ", kanaal(0) & " " & kanaal(1))

elseif (antwoord.Contains("TUNER") = True) and (kanaal(2).Contains("TUNER") = True) Then
    actie = kanaal(1)
    hs.writelog("Denon FM radio preset: ", kanaal(0) & " " & kanaal(1))

else
    actie = kanaal(2)
    hs.writelog("Denon tuner switch: ", kanaal(2))
    actie = kanaal(1)
 End If
End Sub

En mijn listbox values zijn nu als volgt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
:TPANA1:Z2TUNER
:TPANA2:Z2TUNER
:TPANA3:Z2TUNER
:NSB00:Z2NET/USB
:TPANA4:Z2TUNER
:TPANA5:Z2TUNER
:TPANA6:Z2TUNER
:TPANC7:Z2TUNER
:NSB01:Z2NET/USB
:NSB02:Z2NET/USB

Nu moet ik alleen nog de hstouch voor mijn telefoon aanpassen (deze heeft uitgebreidere audio screens ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door The-Source op 16-05-2016 17:42 . Reden: nieuw script is toch weer wat op de schop gegaan :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb net de trail geïnstalleerd onder windows 10 met een aeotec5 usb stick.(homeseer hs3) (lokaal)
Wat is dat browsen traag zeg, de hele tijd zandloper bij elke screen.

Ik heb nogmaals de software homeseer op linux geinstalleerd met de stick in een VM. dan daar na toe connecten met firefox.
Hellaas zelfde resultaat.
(de trail onder debian is maar 7 dagen en onder windows 30 dagen)

Ook de hstouch designer op een windows 10 pc geinstallerd en probeer de connectie te maken naar de homeseer software op me linux pc maar dat werkt niet. Had account aangemaakt etc...

Als browser gebruik ik firefox met hitmanpro. maar echt, het is ontzettend traag met alleen maar zandlopers en gemiddeld 30 sec tot 1 minuut voor dat ik weer een pagina heb.

edit: de traagheid was door hitmanpro. nadat ik het uitgeschakeld had werkt het beter.
echter nog geen connectie naar homeseer vanaf min windows pc naar de linux pc.

[ Voor 21% gewijzigd door nike op 16-05-2016 19:51 ]

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Anjos schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:33:
Andere optie: staat je firewall goed ingesteld.
De HStouch heeft eigen rechten voor de firewall. Als die dicht staan voor externe toegang gaat het niet goed. Had ik ook een keer.
Bedankt Anjos en the-Source _/-\o_
Het was idd de firewall die het zaakje blokte heb deze nu ff tijdelijk uitgezet en homeseer werkte meteen.
Nu had ik nog een vraag moet ik voor mijn mobileapparaten zoals tablet en mijn telefoon aparte inlogs maken op myhs.homeseer.com dus aparte username en wachtwoorden.
Of kan ik voor alle apparaten de zelfde username en wachtwoord gebruiken? en kan ik deze dan allemaal gelijktijdig inloggen of kan ik max 1 apparaat gelijk tijdig ingelogd hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
nike schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:18:

edit: de traagheid was door hitmanpro. nadat ik het uitgeschakeld had werkt het beter.
echter nog geen connectie naar homeseer vanaf min windows pc naar de linux pc.
Ik heb vandaag ook besteed aan het inrichten van mijn nieuwe domoticaserver. Geen last van traagheid. Wat in wel merk is dat er heel veel in te stellen is (waar ik helemaal enthousiast van wordt). Maar daardoor ook wel e.e.a. soms niet goed gaat. Zoals de Touch designer op PC1 die verbinding moet maken met HS3 op PC2. Had bij mij te maken met met dat ik een klein rood knopje in boven in HS designer (connected) niet had ingedrukt. Stom zul je zeggen. Inderdaad. Maar ik ben niet zo van het lezen van handleidingen :)

Zo ook tijd besteed aan het weerstation plugin Weather XML. Mensen wat een mogelijkheden en instellingen. Toen heb ik dus wel even de handleiding erbij gepakt. Die overigens erg goed was!.
Resultaat was een gesproken weerbericht op basis van de werkelijke waarden en weersverwachtingen.
Dan zie je de kracht van Homeseer duidelijk naar voren komen.

Maar de plugin FritzTR064 heb ik nog steeds niet aan de praat. HS krijgt geen verbinding met de Fritzbox.
Instellingen in de fritzbox staan goed. Inloggegevens van Fritz staan in HS. Maar nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat het voordeel is van homeseer is dat je je tablets en telefoons kan inrichten zoals jij dat wil.

Momenteel heb ik nu een vera3 edge in gebruik met ongeveer 30 zwave spullen, gevarieerd met schakelaars/wcd's/binaire sensors. Diverse apps zoals netatmo,2xyouless/harmony.

Dit alles bedien ik nu met imperihome.
Dit hem ik geinstalleerd op een tablet in de woonkamer en de app voor me telefoon.

Werkt op zich goed maar stoor me toch aan kleine zaken:
Als je wil inloggen om wat te veranderen in de vera edge loopt de login altijd via de servers van MiCasaVerde.
1x in de 2 weken loopt vera vast dan moet ik hem weer rebooten.

Maar goed de homeseer software moet je dus kopen wat flink prijzig is. nu 50% korting maar 300,- euro is nog veel.
Plugins zoals youless is er nog niet.
De software zal toch elke keer naar huis bellen om te kijken of je licentie nog goed is. Geen internet is geen werkend product? denk aan je tablet/telefoon.
Mijn tablet heeft namelijk geen internet, vind ik niet nodig.

De interface van Vera edge loopt nu redelijk traag door alle zwave en plugins.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Bij het opstarten van de software word de licentie gecontroleerd. Weet eigenlijk niet wat er gebeurd bij een herstart zonder internet. Nooit voor gekomen in ieder geval. Wel 2.5 dag zonder internet gezeten omdat glasvezel verderop in tweeën lag maar toen bleef alles functioneren. Alleen wel log meldingen dat de zelfgemaakte scripts die met internet communiceerde niet voltooit konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Is er binnen Homeseer een mogelijkheid om deze automatisch op te laten starten als je pc opstart.
Ik heb namelijk sinds enkele dagen een probleem met met Windows 10 dat hij na een foutmelding automatisch afsluit en ook weer opstart waardoor Homeseer uitschakelt en dus stopt
Ik ben er inmiddels achter dat dit een driver probleem is maar nog niet er achtergekomen welke driver het is
Als ik HomeSeer nu op kan laten starten zodra de pc opstart dan kan ik op mijn gemak uitzoeken waar de fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:00
Ik gebruik hiervoor startup delayer http://www.r2.com.au/page/products/show/startup-delayer/
-Mono- schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:49:
Is er binnen Homeseer een mogelijkheid om deze automatisch op te laten starten als je pc opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Kan ik dit al met de gratis versie of moet ik dan de Premium aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Waarom een delayer gebruiker als je hem ook gewoon in je startup kunt gooien?
zie: http://www.howtogeek.com/...m-startup-in-windows-8.1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
The-Source schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:27:
Waarom een delayer gebruiker als je hem ook gewoon in je startup kunt gooien?
zie: http://www.howtogeek.com/...m-startup-in-windows-8.1/
Goede optie als het in win 10 zelf kan maar ik heb al meteen weer een probleem,
dit werkt bij mij met elk programma behalve bij HomeSeer HS3 deze wil niet opstarten
Als ik HomeSeer speaker in startmenu plaats start deze wel op.
Hebben jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Ik neem aan dat je bedoelt dat Homeseer niet automatisch start omdat hij vraagt om bevestiging.

Dit probleem heb ik in ieder geval gehad in Windows 8. Doordat HS3 bevestiging wil na het opstarten lukte het niet om hem in de startfolder te plaatsen.

Enig googlen leverde de volgende oplossing op die bij mij werkte:
http://board.homeseer.com/showthread.php?t=163595 Zie de post van JonFo van 25 augustus.

Homeseer start nu automatisch op bij opstarten van PC.

Hiermee start HS wel in de background. Probleem is dan dat hij de firewal rechten niet vraagt als dat nodig is. Dus bij nieuwe plugins moet je hem een keer normaal draaien zodat de rechten in de firewal goed staan.
Met het programma Taskmanager kun je zien dat HS in de achtergrond loopt.

Door de browser op te starten op een willekeurige PC in je netwerk kun je HS bedienen

[ Voor 5% gewijzigd door Anjos op 19-05-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Hoi Anjos bedankt voor je link, het was nog wel ff puzzelen maar ik heb het werkend gekregen.
Maar ik zag als ik jouw link opende ook weer een andere link waar ik applicaties voor in HomeSeer kan downloaden dit zijn zip bestanden maar ik heb nergens kunnen vinden hoe ik deze dan in HomeSeer kan installeren.

En ik heb geprobeerd bij een actie van een sensor bv een deur sensor die open gaat.
Dat ik een mail na mijn adres stuur ik gebruik een Gmail adres
Maar als ik dit in een event programeer en deze test krijg ik geen mail binnen iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou post eens een screenshot van je event.
Zou ongeveer als volgt eruit moeten zien.
If <naam van je sensor> changes and becomes "True" then
mail

Dit vul je in door eerst bij je IF "A device value..." aan te klikken, daarna changes and becomes daarna pas je device in kwestie.
Je kunt de run knop ook indrukken om te kijken of het email gedeelte wel werkt.
Maar screenshot zou het een stuk overzichtelijker maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ClFECFAZ4oGYPHBOCEXmEJu8/thumb.png

Hier is dan een screenshot van mijn event
Als ik deze test stuurt hij de mail niet door zien jullie nog een fout staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Je hebt in de tools>setup>email wel gegevens ingevuld staan om te kunnen mailen (of smtp of gmail account)
Persoonlijk zou ik zelf "Pushover 3P" gebruiken voor dat soort meldingen, deze is ook geschikt voor deurbel notificaties (is sneller op mijn telefoon dan dat mijn gong geluid maakt)

edit: ik heb het from veld overigens niet erbij staan (Bestaand event gecheckt).

[ Voor 12% gewijzigd door The-Source op 24-05-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Ik heb idd een Gmail acount toegevoegd in de Tools>Setup>email ingevuld
Het from veld krijg je volgens mij alleen als je het event in de advanced editing mode te zetten.
Maar ze geven aan het from veld leeg te laten.
Hoe maak en stel ik zo'n "Pushover 3P" in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
PushOver is dus een plugin welke niet in de Hsupdater staat (daar staat pushalot er werk minder fijn)
Pushover heeft ook een app in de store. Deze moet je dus installeren, dan moet je ook een Pushover User Key aanmaken.
http://forums.homeseer.com/showthread.php?t=163974 je kunt dan gewoon veel makkelijker een simpel berichtje laten pushen.
Email zou ook moeten werken maar denk toch dat er ergens in je configuratie verkeerd staat (wellicht wachtwoord gmail verkeerd ingevuld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 00:02
Ik heb ook maar een HS3 licentie aangeschaft. Heb nu alles draaien op een VeraPlus.

Voor ik ga migreren eens even rustig e.e.a. in kaart brengen qua plug-ins. Twee vragen;
  • Wat doen jullie qua 'graphing/logging'? Bij Vera heb ik een plugin (Datamine) die de variabelen die je wilt logged & kan graphen.
  • Gebruikt iemand een Opentherm Gateway (OTG)? Ik kan hier erg weinig over vinden in de context van Homeseer,

[ Voor 5% gewijzigd door tyfoon_2 op 30-05-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Voor grafieken zou je plugin van John kunnen gebruiken. Die kom je wel op homeseer Forum tegen.
Heb zelf geen opentherm in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Voor grafieken is InfluxDB + Grafana ook een leuke combi, kun je mooie plaatjes mee maken.
Mooi voorbeeld om een OpenthermGateway uit te lezen en te graphen: Nicky's TweakBlog: bijmij-grafana: OpenTherm Gateway

Aansturen van de OTGW vanuit HomeSeer kan gewoon met HTTP-commando's als je de otmonitor software draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Afgelopen weekend zitten worstelen met de wandzender ZME_WALLC-S. Leuke scenecontroller voor relatief weinig geld (<30 euro) die je in je schakelmateriaal kan opnemen om 8 events te starten 4 knoppen - click-double click. Je kunt zelfs nog 8 andere combinaties maken met press (lang indrukken) en click - press

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nn2N5O2gcURLCg8vk347H0Py/thumb.jpg

In eerste instantie werkte hij niet. Dat bleek een fout in de device plugin in Homeseer. Na het handmatig instellen van een associatie tussen group 1 en Homeseer werkte het device. Ik heb deze fout aangemeld op de buglist, maar je kunt hem dus gebruiken. Enige wat ik nog niet kan zeggen is hoe lang de batterij mee gaat. Hier zijn namelijk hier en daar klachten over. Maar ik weet niet of dit aan de instellingen van de betreffende gebruikers ligt. Ik heb nu de wake up frequentie op 1x per 7 dagen gezet. Alleen maar voor de batterij.

Als scene controller werkt hij overigens alleen met een zwave plus controller.

[ Voor 22% gewijzigd door Anjos op 09-06-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Ik ben nu al een tijdje van alles aan het proberen om meldingen via de HS3 door te sturen na mijn telefoon.
Ik heb hier dus al het advies gekregen om Pushover p3 te gebruiken deze heb ik dus gedownload en geïnstalleerd en alles volgens de handleiding ingesteld.
Maar zodra ik een event aanmaak met een Pushover melding en deze ga testen krijg ik geen melding op mijn telefoon.
Als ik via de site van Pushover een bericht verstuur ontvang ik dit wel op mijn telefoon.
En de meldingen in HS3 per mail krijg ik ook niet werkend.
Ik heb zelfs mijn virusscanner/ firewall helemaal uitgeschakeld gehad zonder resultaat
Zou het kunnen dat Windows 10 voor de problemen zorgt of heeft iemand anders een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
-Mono- schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:15:
Ik ben nu al een tijdje van alles aan het proberen om meldingen via de HS3 door te sturen na mijn telefoon.
Ik heb hier dus al het advies gekregen om Pushover p3 te gebruiken deze heb ik dus gedownload en geïnstalleerd en alles volgens de handleiding ingesteld.
Maar zodra ik een event aanmaak met een Pushover melding en deze ga testen krijg ik geen melding op mijn telefoon.
Als ik via de site van Pushover een bericht verstuur ontvang ik dit wel op mijn telefoon.
En de meldingen in HS3 per mail krijg ik ook niet werkend.
Ik heb zelfs mijn virusscanner/ firewall helemaal uitgeschakeld gehad zonder resultaat
Zou het kunnen dat Windows 10 voor de problemen zorgt of heeft iemand anders een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb je op de pushover website wel een application aangemaakt zodat homeseer wel wat mag sturen naar je devices:
Complete this section to set up at least one application before using:

Please note: Each application is verified with Pushover when you click the 'Add Application' button, if the application does not appear below please check the HomeSeer log
Op de pushover website moet je dus eerst register application doen (idem voor email adres als je ook via die weg als push bericht wil ontvangen)
En daarnaast moet je userkey natuurlijk ook in de plugin informatie staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Ik heb idd een application aan gemaakt ik heb de handleiding stap voor stap door genomen na mijn menig heb ik alles juist gedaan.
De meldingen via mail waar ik het over had die ik via HS3 wil verzenden zijn gewoon de standaardaard instellingen in HS maar deze worden ook niet verzonden.
Ik heb het idee dat de berichten geblokt worden of helemaal niet verzonden.
Kan Homeseer zonder problemen op Windows 10 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Draait bij mij prima op win10.
Wat vertelt het log op het moment dat je de applicatie in de plugin toekent?
Heb je Gmail of losse smtp ingesteld in de setup? Ik gebruik zelf een extra Gmail account voor verzenden van email. Aangezien het beide uitgaand verkeer is zou Windows het standaard niet moeten blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
Als ik een nieuwe aplication op de pushover website gemaakt.
Deze heb ik in de HomeSeer configuratie van pushover p3 ingesteld en dan krijg ik het volgende in het log te zien

jul-05 22:22:43 Pushover 3P Downloaded 22 sounds from Pushover - Adding Device Default
jul-05 22:22:42 Pushover 3P Downloading sounds from Pushover
jul-05 22:22:42 Pushover 3P Pushover User Valid - Checking Devices **Disabled At Present**

En als ik een event aan maak en dit test dan krijg ik dit in mijn log te zien

jul-05 22:48:50 Pushover 3P Messages Disabled in Pushover Device
jul-05 22:48:50 Pushover 3P Non Emergency Message - Disabled By Device

Maar waar kan ik deze berichten inschakelen in mijn device?

ik hoop dat je me nu kunt vertellen wat ik fout doe
sorry maar ik ben hier echt een beginner in

[ Voor 21% gewijzigd door -Mono- op 05-07-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Weet niet of je een goede (lees legale) client heb draaien op je telefoon? Daarnaast weet ik zelf niet of de aangemaakte application hoofdletter gevoelig is in de naam tov wat je bij de plugin invult. Heb er zelf totaal geen problemen mee gehad maar dat gold ook voor email instellingen.
Ik denk zelf dat je toch ergens iets verkeerd heb staan, heb je daar naast je application ook je devices toegevoegd?

Pagina: 1 2 Laatste