Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zijn mijn aannames correct?

Pagina: 1
Acties:

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:28

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb hier al eerder wat over gevraagd, maar wil bij deze duidelijkheid krijgen. Het eerdere topic: Verkochte laptop werkt bij mij, maar niet bij koper .

Het komt er dus op neer dat mensen een laptop bij mij hebben gekocht die bij mij uitstekend werkt, maar bij hun niet, al dit betreffende het internet. Over het algemeen werkt het daar 's middags beter dan 's avonds.
Vanavond zal ik ze tekst en uitleg moeten geven en daarom zou ik graag willen weten of ik hiermee goed zit.

Kloppen mijn volgende aannames:

- Het adsl lijntje van 4 tot 5mbit kan 's avonds langzamer worden omdat er meer mensen online zijn. (Heb helaas geen metingen kunnen verrichten)
- Uitzending gemist wordt drukker bezocht in de avonduren en kan dus trager worden.
- 1650 x 1050 heeft meer 'internet' nodig dan de oude 1440 x 900 en veroorzaakt (gedeeltelijk) dat het minder soepel loopt.

Groet,
Detmer

[ Voor 3% gewijzigd door Detmer op 22-06-2014 13:13 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:59

Onbekend

...

Is het een draadloos netwerk?
Zo ja, hoeveel draadloze netwerken zijn er dan in de buurt?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je schermresolutie heeft niets te maken met hoeveel "internet je gebruikt".

Android developer & dürüm-liefhebber

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 09:03

Scrummie

Think different

Allen aannames die wij ook zouden moeten doen. Punt 1 kan, maar kan je niet onderbouwen. Punt 2 kan, maar lijkt mij in deze tijd zeer onwaarschijnlijk. Punt 3 lijkt mij onzin.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 20:40
kan het niet een verzadigde 2.4Ghz frequentie zijn.
Is het een drukke buurt? bijvoorbeeld hoogbouw.
Veelal zijn de meesten 's middags aan het werk en kunnen ze pas in de avond thuis internetten.

Direct een kabel aan je modem, maakt een hoop duidelijk en daarmee sluit je zeer waarschijnlijk al je theorieën uit.
Punt 1: gebeurde vroeger nog wel eens, maar heb ik al jaren niet meer gehoord.
Punt 2: is al tijden geen probleem, ofja misschien tijdens een voetbal uitzending van het nederlands elftal.
Punt 3: is zoals eerder gezegd onzin.

[ Voor 47% gewijzigd door Sinned123 op 22-06-2014 13:22 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Het lijkt erop dat er veel tijd gaat zitten in iets wat niet aan jou/de laptop ligt...

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 19:18
Neem je eigen laptop mee, sluit die daar bekabeld aan, sluit die andere laptop ook bekabeld aan en vergelijk, doe hetzelfde draadloos en je weet waar het in zit. Feit dat het s'avonds slechter werkt lijkt me voornamelijk omdat iedereen dan thuis is met de draadloze apparaten, maar meten is weten.

Overigens zou ik persoonlijk zo ver niet gaan, je hebt de laptop bij jou thuis laten zien, daar werkte hij, laat hun maar met een rede komen om aan te kunnen nemen dat er daadwerkelijk iets mis is met de laptop..

[ Voor 26% gewijzigd door moppentappers op 22-06-2014 13:26 ]

• GENETX
  • Laatst online: 15:02
Dingen om op te letten zijn inderdaad met name de internetverbinding van de mensen zelf. Danwel via de provider, danwel door het aantal mensen met wifi.

Wat ik als tip zou geven: Meten is weten. Dit zou je ook thuis eerst kunnen doen om eventueel later te kunnen vergelijken:

- Doe eens een snelheidstest met speedtes of dergelijke: http://www.speedtest.net/ (een groot bestand downloaden van een goede server werkt ook uitstekend). Doe dit dan zowel via wifi als via de kabel.

- Bekijk hoeveel wifi er in de buurt zit. Er zijn wel programma's voor. Zelf pak ik altijd de WifiAnalyzer app op Android. Let op het aantal gevonden netwerken, de kracht waarmee deze uitzenden en vooral ook welk kanaal. Hier staan ook wat tips: http://computerworld.nl/i...-tips-voor-optimaal-wi-fi

- Let ook op de positionering van de modem. Door hoeveel (dikke) muren moet het signaal? Wat doet de laptop als je hem op ~2m (zonder muren) van de router gebruikt? En in wat voor ruimte hangt de router? Een meterkast met het nodige koper- en ijzerwerk kan het signaal ook nog eens verminderen.

En met hierboven, neem ook je eigen laptop mee.

Verder is het eigenlijk niet jou probleem. Ik ken de koper ook niet. Ervaar het soms zelf ook wel eens, een stel leken die geen idee hebben waar het aan ligt. Ik zou het dan ook duidelijk aangeven dat je gewoon een eenmalig gratis consult doet bij de beste mensen.

[ Voor 24% gewijzigd door GENETX op 22-06-2014 13:33 ]

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Zoals reeds vermeld, ik zou het al volgt aanpakken:

- Isoleer het probleem. Ligt het aan de ISP, aan het thuisnetwerk? Dit probleem kun je isoleren door bijvoorbeeld met een kabel rechtstreeks aan het modem een speedtest uit te voeren. Komt deze test positief door (traag internet), probeer hetzelfde dan met een ander apparaat.

- Ligt het bij het thuisnetwerk, isoleer dan het probleem nogmaals: wifi -> kabel. Test of het probleem misschien in het wifi netwerk zit. Is het wifi langzaam en is er met bekabeling niets aan de hand, kun je na gaan denken over storingsbronnen (dit hoeven lang niet altijd andere wifi netwerken te zijn, denk ook aan magnetrons, DECT telefoons of babyfoons).

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Iets wat ik vergeten ben om erbij te zeggen is dat het bij die mensen al bedraad gaat. Via de draad thuis krijg ik via speedtest gewoon de normale snelheden 180 tot 190 van de 200, terwijl ik daar dus de 4 tot 5 trek van de 6 die er volgens de modem binnenkomt.

Wifi is niet ingeschakeld (slechts 2 zwakke netwerken te vinden), een dect telefoon hebben ze niet. Dus ik geloof dat ik bij deze kan concluderen dat het aan hun internet ligt, aangezien de laptop hier thuis geen problemen geeft.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:44
en als je een goede nieuwe eigen kabel tussen het modem en de laptop hangt?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• GENETX
  • Laatst online: 15:02
In het andere topic zie ik het je ook hebben over ip problemen. Niet toevallig nog een vast IP-adres ingevoerd. Anders wellicht een DHCP probleem? Hoe dan ook, dan zeker testen met je eigen laptop. Controleer dan ook de netwerkinstellingen van hun oude PC.

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Reset het DSL modem op locatie eens naar fabrieksinstellingen.
Eventueel CMD (als admin): netsh int ip reset resetlog.txt <enter>

Seriously? Nope, not a bit...

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
GENETX schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:59:
In het andere topic zie ik het je ook hebben over ip problemen. Niet toevallig nog een vast IP-adres ingevoerd. Anders wellicht een DHCP probleem? Hoe dan ook, dan zeker testen met je eigen laptop. Controleer dan ook de netwerkinstellingen van hun oude PC.
Hier hebben ze slechts 1x last van gehad, dus dat is nu het probleem ook niet meer. Overigens heeft de KPN toegegeven dat de oude modem problemen gaf en deze hebben ze nu dus vervangen. Ze zitten er (helaas) niet zo vaak achter, dus het zal wel even duren voordat ik er de resultaten van krijg. Het is mij nu duidelijk(er) geworden dat het echt niet meer aan mij of de laptop ligt, dus dat zal ik ze vanavond dan ook mededelen.

• Marc050
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Wifi op een metalen (archief)kast staan?
Pagina: 1